تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب : ۲۵۴۷۲۷

ادامه رقابت‌های جام رمضان ادارات استان/ آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان / دعوت از مردم برای اهدا خون/ ثبت خرید گندم کشاورزان در سامانه بانک کشاورزی

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
رقابت‌های فوتسال جام رمضان اداره‌های کهگیلویه و بویراحمد پیگیری شد
رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد گفت که نهمین شب رقابت‌های فوتسال جام رمضان دستگاه‌های اجرایی این استان جمعه شب با برگزاری پنج دیدار در سالن ورزشی ۹ دی شهر یاسوج پیگیری شد.
پرویز موسوی اظهار داشت: تیم آموزش و پرورش عشایر به دلیل حضور نیافتن حریف خود تیم فرهنگ و ارشاد اسلامی سه بر صفر برنده اعلام شد، تیم شرکت شهرک‌های صنعتی با نتیجه ۲ بر یک تیم دادگستری را شکست داد، تیم آموزش و پرورش مارگون با حساب چهار بر صفر تیم برنامه و بودجه را مغلوب کرد، تیم نیروی انتظامی با نتیجه ۶ بر صفر تیم بانک مهر ایران را درهم کوبید و تیم آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز با حساب ۶ بر ۲ مقابل تیم شهرداری یاسوج به پیروزی رسید.
وی افزود که در شب پایانی مرحله نخست این دوره از رقابت‌ها امشب /شنبه/ ۲۰ خرداد نیز پنج دیدار برگزار و تکلیف ۱۶ تیم صعود کننده به دور بعد مشخص می‌شود.
موسوی بیان کرد: در این دیدارها صنعت، معدن و تجارت با اورژانس ۱۱۵، تأمین اجتماعی با مخابرات، دانشگاه سما با آب و فاضلاب شهری، بانک مهر اقتصاد با جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی با ورزش و جوانان به مصاف یکدیگر می‌روند.
وی عنوان کرد که دور بعد این رقابت‌ها از فردا شب /یکشنبه/ و با حضور ۱۶ تیم آغاز خواهد شد.
موسوی ابراز داشت: این رقابت‌ها زیر نظر کمیته فوتسال هیأت ورزش‌های همگانی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد در حال برگزاری است.
حدود ۵۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده آقا و خانم در رشته‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند.
 آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان آغاز شد.
هادی زارع پور اظهار داشت: در این طرح نوآموزان ورودی پایه اول پیش از ثبت نام در مدارس، شناسنامه سلامت دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: نوآموزان در این طرح مورد ارزیابی شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و دندانپزشکی قرار می‌گیرند.
زارع پور گفت: در صورت عدم وجود مشکل، شناسنامه سلامت دریافت می کنند و در غیر این صورت به مراکز تخصصی و در صورت نیاز به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.
زارع پور عنوان کرد: دانش آموزان باید به مدارس مراجعه و نوبت مراجعه به پایگاه سنجش سلامت را بر اساس برنامه زمان‌بندی دریافت کنند.
وی افزود: این طرح در پنج پایگاه شامل سه پایگاه ثابت و ۲ پایگاه سیار تا شهریور انجام می‌شود.
سه پایگاه ثابت در یاسوج در خیابان شاهد ۲۵ مدرسه شهید علی پور، در گچساران مدرسه یاسمن و دهدشت در مدرسه نسترن جنب بیمارستان امام خمینی برای سنجش فعال هستند.
۲ پایگاه سیار نیز در شهرستان‌های دنا، باشت، چرام، بهمئی و لنده در این زمینه خدمات رسانی می کنند.
افزون بر ۱۵۰ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کردند.
 مجموع مصوبات سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه وبویراحمد به ۵۲ مورد رسید
معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان از مجموع ۴۶ مصوبه به ۵۲ مورد افزایش یافته است.
امید موسوی اظهار داشت: میزان اعتبارات مصوب برای این ۶ مصوبه جدید، افزون بر۷۰میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد که احداث، تعمیر و تجهیز ساختمان دادگستری، ایجاد زیرساخت های پارک جنگلی یاسوج، تکمیل و پرداخت مطالبات پارک علم و فناوری استان، مطالبات برگزاری کنگره ملی شهدا و تکمیل و تجهیز پارک بانوان یاسوج از جمله مصوبات و طرح های عمرانی جدید است.
موسوی یادآور شد: ۴۶ مصوبه با اعتباری افزون بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رهاورد سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت در روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد سال گذشته به این استان بود.
وی تصریح کرد: هم اینک افزون بر ۹۰ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان کهگیلویه وبویراحمد اجرایی شده است.
معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: کمتر از ۱۰ مصوبه از مجموع مصوبات سفر رئیس جمهوری در این استان اجرایی نشده که برخی از آنها نیز تامین اعتبار شده و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
وی آبرسانی به ۲ شهر سوق و دهدشت و روستاهای اطراف، تاسیس سه صندوق سرمایه گذاری کشاورزی در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران، فازدوم آبرسانی به دشت امام زاده جعفر گچساران، کمک های فنی و اعتباری برای پرداخت ۵۰درصد سود تسهیلات سرمایه گذاری در استان و کمک به تکمیل بیمارستان بهمئی از جمله مصوبات اجرایی نشده سفر رئیس جمهوری به این استان است.
موسوی میزان اعتبارات تخصیص یافته به ۴۶ مصوبه سفر هیات دولت به استان کهگیلویه وبویراحمد را افزون بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
وی اظهار داشت که این طرح‌ها در حوزه‌های راهسازی، بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و فاضلاب، علمی و فرهنگی و توسعه شهری در سال‌های ۹۵ و ۹۶ مصوب شده است.
وی تصریح کرد: پنج هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای سال ۹۵ و سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال نیز برای سال ۹۶ مصوب شده است.
چهار طرح از مجموع طرح‌های مصوب درحوزه عمران شهری، ۶ طرح در بخش کشاورزی، ۹ مورد در حوزه منابع آب، پنج طرح در بخش علمی، فرهنگی و گردشگری، هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان و چهار مورد نیز در بخش حمل و نقل است.
دعوت از مردم برای اهدا خون
مدیر پایگاه انتقال خون کهگیلویه وبویراحمد با توجه به کمبود برخی گروهای خونی کمیاب، مردم نوع دوست استان را به اهدای خون دعوت کرد.
مدیر پایگاه انتقال خون استان با بیان اینکه اهدای خون عملی نیکو و نجات بخش است دعوت از مردم برای اهدا خونکه در ماه مبارک رمضان هم تداوم دارد گفت: پایگاه انتقال خون علاوه بر ساعات اداری پس از افطار تا ساعت ۲۳ برای اهداکنند گان باز است.
حسن زاده استقبال مردم به اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال را بیشتر از همه‌ی ایام در سالهای گذشته عنوان کرد و از کسانی که تمایل به مشارکت در این کار خداپسندانه دارند خواست اهدای خون را به ایام قدر موکول نکنند.
وی گفت: با توجه به کمبود برخی امکانات در پایگاههای انتقال خون استان در لیالی قدر از مردم خواست بهتر است در روزهای قبل از این ایام برای اهدا خون مراجعه کنند.
ثبت خرید گندم کشاورزان در سامانه بانک کشاورزی
۸۰ درصد گندم خریداری شده از کشاورزان مناطق گرمسیری کهگیلویه وبویراحمددر سامانه بانک کشاورزی ثبت شده است.
رئیس شرکت غله استان با بیان اینکه امسال از دهم اردیبهشت ماه خرید گندم ثبت خرید گندم کشاورزان در سامانه بانک کشاورزی مورد نیاز از کشاورزان در مناطق گرمسیری آغازشده است گفت: تاکنون در مناطق گرمسیری ۵۲ هزار تن گندم خریداری شده است که حدود ۸۰ درصد در سامانه بانک کشاورزی ثبت شده است.
فروزنده افزود: بخشی از پول کشاورزان تا ۲۸ اردیبهشت ماه به حساب آنها پرداخت شده و بقیه کشاورزان در نوبت پرداخت هستند.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته ذخیره سازی گندم افزایش چشم گیری خواهد داشت.
رئیس شرکت غله استان ادامه داد: برای ذخیره سازی بلند مدت با مشکل مواجه هستیم که با احداث سیلو ۳۰ هزار تنی در گچساران سال آینده برخی از این مشکلات رفع خواهد شد.
فروزنده گفت: با توجه به اینکه ذخیره سازی گندم در مرکز استان با کمبود فضا روبرو شده است به صورت موقت محوطه ای برای ذخیره گندم در محوطه ساخته می شود.
وی با بیان اینکه یک سیلویِ ۲۷ هزار تنی ذخیره سازی استاندارد در استان وجود دارد افزود: تاکنون ۱۰ هزار تن گندم دروم از طریق آزمایشگاه تایید شده است که صادر می شود.
وی افزود: خرید تضمینی گندم معمولی هر کیلو هزارو سیصد تومان و گندم دروم هزارو سیصدو سی تومان است.
رئیس شرکت غله استان بیان کرد: علاوه بر ذخیره سازی گندم ذخیره سازی کلزا در استان وجود دارد که تاکنون دویست و ۵۰ هزار تن خریداری و بهای آن نیز به حساب کشاورزان واریز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1