تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۲۵۴۷۰۹

آیا عملکرد جاوید در شهرداری یاسوج مورد قبول بوده؟

۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ داوود اقلیمی‌نسب
با شروع بکار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج و انتخاب شهردار چهار بدعت در شهرداری شکل گرفت؛ برای اولین بار بدعتی به نام اقلیت و اکثریت در شورا که بانی آن شخص شهردار بود، پا گرفت و جناب شهردار از همان ابتدا می دانست برای جاوید ماندن و فرار از استیضاح چند نفری به نام اکثریت را سپر بلای خود کند و متقابلا به خواسته همین گروه تن دهد. هرچه به پایان دوره خدمت ایشان نزدیک می شد. یکی یکی آنان را پس زد تا اینکه تیم حامی ایشان به چهار نفر رسید.
با بدعت دوم تمام امکانات و نیروهای خدماتی شهرداری را برای همین چهار نفر بسیج کرد تا شاید با انتخاب مجدد آنان برای دور دوم جاودانه بماند ؛ اما در این پروژه ناکام ماند و مردم با رای قاطع خود غیر مستقیم اعلام نمودند که جاوید ماندنی نیست. از این مجمل که بگذریم در این دوره اوج نارضایتی مردم و مسئولین را شاهد بودیم که گاها در محافل و جلسات به دلیل عدم تعامل شهردار، اعلام می شد شهرداری به صورت جزیره ای عمل می نماید.
برخی سایتهای حامی شهرداراین روزها در مطالب خود به  خدمات چهار ساله شهرداری می پردازند تا شاید اعضای جدید شورا برای ابقای شهردار تحت تاثیر قرار گیرند. گرچه ممکن است این گزارش برای کسانی که از درون شهرداری اطلاعات کافی ندارند قانع کننده باشد؛ اما اعضای جدید شورا نیک می دانند که این گزارشات خلاف واقع است. بعد از چهار سال همه می دانند نه مشکلات ترافیکی مرکز شهر حل شد، نه زیرساخت های گرشگری توسعه یافت و نه در سیما و منظر شهری تغییری حاصل شد. بدیهی است برخی انجام شده جزء کارهای روتین شهرداری می باشد اما شهرداری با بدعت سوم پروژه های مدیران گذشته شهرداری را مصادره نموده و صرفا برای بالا بردن آمار افتتاحیه کاربریها را تغییر می داد ؛ به عنوان مثال  سالن ورزشی جوانان بر بلوار قرنی به بازار ماهی و میگو، نمایشگاه دائمی به ترمینال مسافربری ، ساختمان حمل و نقل درون شهری به ساختمان فنی و اجرایی، ترمینال ۱۳ آبان به فرهنگسرا و .....که در گذشته فضای فیزیکی آنان احداث گردیده بود در این دوره فقط با نصب سردر و تعمیرات جزئی نام افتتاحیه به خود گرفته اند و امروز با افتخار به عنوان عملکرد از آن یاد می کنند. در خصوص پارکهای چشمه نباتی، غدیر و ولایت همانگونه که شهروندان در جریان هستند، تملک، طراحی و احداث این پارک ها از دوره های گذشته بوده و در هر دوره ای بخشی از آنان تکمیل می شد و هیچ شهرداری نمی تواند اقدامات گذشته را به نفع خود مصادره کند.
راجع به مطالبات شهرداری در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیارد تومان شهرداری بدهکار است  که برخی اسناد در شهرداری موجود و برخی دیگر هنوز توسط پیمانکاران  تحویل داده نشد. اما در رابطه با  پرداخت حقوق نیروهای شرکت خدماتی ، گاها مانورهایی داده می شود؛ طبیعی است وقتی بدهی طلبکاران گذشته نادیده گرفته شود و در این چهار سال هیچ ماشین آلات سنگین راهسازی و خدماتی خریداری نگردید و حتی بخشی از املاک  شهرداری نیز به فروش رفت با این شیوه می توان پرداخت بخشی از حقوق نیروهای شرکتی را به جلو انداخت.
در بی عدالتی و تبعیض  در دریافت عوارضات با  بدعت چهارم  روبرو می شویم؛ یعنی با بکارگیری نیرو از بستگان شهردار و برخی اعضای شورای اسلامی شهر در بانک ها و ادارات ، عوارض پرداختی از مقدار واقعی کاهش پیدا می کرد و بعضا  با حذف جرائم کمیسیون ماده صد، اشخاص بدون پرداخت وجهی، پروانه ساخت یا پایان کار آنان به همین سادگی صادر  می شد.
برخی اندک ازعملکردها را هم می توان پذیرفت که انجام شده از جمله دو المان نصب شده در میادین شهر در آستانه انتخابات پنجمین دوره  شورای اسلامی که نه برای رضای خدا بلکه برای راه اندازی تبلیغات انتخاباتی همان چهار نفر مورد حمایت شهردار با هزینه های سنگین و رنگین افتتاح شده اند.
در پایان اگر عملکرد شهردار فعلی را بیشتر کند وکاو کنیم چیزی عاید ما نمی شود؛ همانطور که شهروندان یاسوج در ۲۹ اردیبهشت آن را درک کردند و بیش از ۸۰ درصد شورای فعلی تغییر کرده است، مطمئن باشید اعضای جدید شورا برخلاف جهت رودخانه یعنی نظر مردم حرکت نمی کنند و آقای جاوید نه تنها جاوید نمی ماند؛ بلکه می بایست جوابگوی کم کاریهای خود در طول چهار سال گذشته نیز باشد.

*شهروند یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
موافق این نظر هستم کارنامه این شهر میتوانست بهتر جگلوگری بنماید
دکتر
Iran, Islamic Republic of
احسنت با نظر و متن شما در خصوص عملکرد شهردار فعلی، موافق هستم
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یک شهروند گچسارانی که مدتی است دریاسوج ساکن میباشم عملکرد شهرداروشورای یاسوج رابسیار عالی ارزیابی میکنم خصوصا ایجاد فضای سبز و مرمت وزیباسازی خیابانها ومعابر خالصانه جای تقدیر دارد توصیه میکنم مردم فرهنگ استفاده از این فضاهارا مدنظر قراردهندکه جای بسی تاسف داردکه این همه نعمات وامکانات مورد بی مهری قرارمیگیرد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام . احسن بر نگارنده متن مردم فهیم یاسوج جاوید را نمیخواهند .
مراد
Iran, Islamic Republic of
شهردار باید تغییر کنه چه معنی داره یک نفر چند سال شهردار بمونه
محبی
Iran, Islamic Republic of
شهردار تغییرخواهد کرد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1