تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۵۴۷۰۵

اجرای طرح ضربتی اشتغال‌زائی صنایع دستی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ضربتی اشتغال‌زائی صنایع دستی در روستاهای کاکان، کریک و سربیشه گچساران در حال اجرا است.
 
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان ،محمود باقری پیش از ظهر امروز در نشستی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار شد با تأکید بر عملی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: صنایع دستی ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد که در همین راستا شعار هفته صنایع دستی، اشتغال‌زا، هویت‌زا و ارزآوری تعیین شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سه روستای کریک، سربیشه گچساران و کاکان به عنوان روستاهای پایلوت صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شدند که در همین خصوص طرح ضربتی اشتغال‌زائی حوزه صنایع دستی در این روستاها در حال اجرا است.
 
وی به گسترش کارگاه‌های صنایع دستی در استان اشاره کرد و افزود: در ابتدای سال ۹۲ تعداد ۷ کارگاه صنایع دستی در استان وجود داشت که تا پایان سال گذشته این تعداد واحد به ۵۷ کارگاه رسید، ضمن اینکه در پایان سال جاری این آمار به ۱۰۰ کارگاه خواهد رسید.
 
این مسؤول از شناسایی هنرمندان صنایع دستی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته ۷ هزار هنرمند صنایع دستی شناسایی شده، که در سال جاری شناسایی ۴ هزار هنرمند دیگر در دستور کار صنایع دستی استان است و تاکنون ۲ هزار نفر از هنرمندان شناسایی شده و ۲ هزار نفر دیگر شناسایی می‌شوند.
 
باقری با بیان اینکه کار مستندسازی پیشکسوتان صنایع دستی انجام گرفته گفت: صنایع دستی در حوزه سنگ‌های قیمتی، پوست و جرم در حال فعالیت است، ضمن اینکه نبود بازارچه موقت صنایع دستی یکی از بزرگترین مشکلات در این حوزه است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: علی‌رغم اینکه گلیم بویراحمدی دارای سابقه هزار ساله است اما هنوز برند جغرافیایی این محصول تعریف نشده است.
 
وی در پایان بر لزوم حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تأکید کرد و یادآور شد: حضور هنرمندان در این نمایشگاه‌ها لازم و ضروری است.





 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1