تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۲۵۴۶۴۲

پتروشیمی بویراحمد پروژه اولویت‌دار ملی اعلام شد

۵
۰
کبنا ؛نماینده بویر احمد و دنا در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی از در اولویت ملی قرار گرفتن پتروشیمی بویراحمد خبر داد.

 به گزارش کبنا، پتروشیمی بویراحمد که مجوز آن در اسفندماه سال ۱۳۹۵ و در سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده بود در اردیبهشت ماه سالجاری و بازهم در سفر وزیر دیگر (وزیر نفت) به استان با صدور مجوز خوراک آن گامی بلند به سوی تحقق رویای شیرین مردم استان در زمینه احداث بزرگترین پتروشیمی ساخته شده توسط بخش خصوصی در کشور برداشته شد و حالا با اولویت دار شدن این طرح، مسیر اخذ مجوز فاینانس از شورای اقتصاد و بانک مرکزی و نهایی نمودن عقد قرارداد با شرکای خارجی این پروژه نیز هموار شده تا پتروشیمی ۷۲ هزار میلیارد ریالی بویراحمد، گامی دیگر در مسیر تحقق و احداث بردارد.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر اولویت دار شدن پتروشیمی بویراحمد به عنوان طرح ملی درباره جزئیات آن گفت: هر پروژه ای برای اینکه بتواند فاینانس بین المللی جذب کند و بانک مرکزی تضمین های لازم برای اخذ این فاینانس را به فاینانسور خارجی ارائه کند باید جزء طرح های اولویت دار ملی باشد.
غلام محمد زارعی افزود: در این راستا رایزنی‌هایی با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد و مزیت های بی شمار اقتصادی و اجتماعی طرح برای استان، منطقه و کشور تشریح گردید که چند عامل مهم سرمایه گذار داخلی و خارجی، عظمت طرح، پتانسیل های منطقه، نیازها و رویکرد خوب دولت به توسعه صنایع پایین دست نفت و گاز در استان سبب شد تا وزارتخانه نظر مساعدی روی احداث پتروشیمی بویراحمد داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه دولت، نماینده مجلس و سرمایه گذار پای کار هستند و ادامه همکاری این مثلث به احداث مجتمع عظیم پتروشیمی بویراحمد منجر می شود، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز طی نامه ای به بانک مرکزی طرح پتروشیمی بویراحمد را پروژه اولویت دار ملی اعلام کرد و خواستار همکاری در راستای تامین تعهدات و تضمین ها برای اخذ فاینانس خارجی طرح شد.
نماینده بویراحمد دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارها را مرحله به مرحله پیش می بریم و به اطلاع مردم استان می رسانیم، خاطرنشان کرد: اخذ اولویت طرح پس از اخذ مجوز اولیه و مجوز خوراک سومین گامی بود که برای پتروشیمی عظیم بویراحمد برداشته شد.
زارعی با بیان اینکه اگر بخواهیم عقب ماندگی های تاریخی در حوزه بویراحمد و دنا را جبران کنیم ناچار از اجرای طرح های بزرگ و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری های کلان هستیم، افزود: پتروشیمی بویراحمد با ۷۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و وارد کردن سرمایه خارجی به کشور عظیم ترین صنعت استان و یکی از بزرگترین طرح های در نوع خود در کشور است.
وی احداث پتروشیمی بویراحمد را یک خواست عمومی دانست و با بیان اینکه امروز مردم حوزه انتخابیه در دیدارهایشان پیگیر آخرین وضعیت پروژه هستند که از این همکاری و همدلی عمومی بسیار خوشحالیم، اظهار کرد: سرمایه گذاری پتروشیمی بویراحمد از ۳۵ هزار میلیارد به ۷۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر به صورت غیر مستقیم در مرحله بهره برداری اشتغال ایجاد می کند.
سرمایه‌گذار طرح پتروشیمی عظیم بویراحمد، لهراسب باقری کار آفرین برتر استان و مدیرعامل مجتمع بین المللی تولیدی و صنعتی دناصنعت است که برند صنعتی و معرف سربلندی و توانمندی های استان در صنعت کشور است. وی همچنین مالک و سرمایه گذار کارخانه قند یاسوج است که امروز در مرحله بازسازی و بهسازی قرار داشته و در آینده ای نزدیک با تکنولوژی به روزتر و صنایع تبدیلی پیرامون خود، به چرخه تولید استان وارد می شود. باقری سرمایه گذار و مالک مجتمع عظیم رفاهی، تفریحی، اقامتی و ورزشی آزادی باقری نیز می باشد که در حال حاضر با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد در مرحله افتتاح و بهره برداری قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
..عظیمی این وسط اتفاق افتاده مثل واگذاری .. .خدا به فریاد برسه. لطفا نهادهای امنیتی نظارت بیشتری بر واگذاری مناقصه ها و ...در شهرهای گچساران و یاسوج داشته باشن .خبرهای خوشایندی از این دو شهر به گوش نمیرسه
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
انصافا اقای زارع نماینده ای صادق هستند و پر تلاش در انتخابات سری قبل بنده به ایشون رای ندادم و عزیز دیگری کاندید من بودن ولی ایشون خودش رو به من لصلاحطلب نشون داد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
هرچی مال دهدشت و گچسارن بعد از دوازده سال اجرایی شد اینم میشه
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
ساخت پتروشیمی در وسط بلوط های زاگرس هیچ توجیه زیست محیطی ندارد
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
فقط خواستن قضیه کارخانه قند یاد مردم بره و زارع هیچ کاری ازش بر نمیاد
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1