تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۲۵۴۶۲۶

سروقامتان سپاه اسلام

۶
۰
کبنا ؛دکتر سید نعمت الله رشیدی فرد*
سپاه پاسداران در نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده تا همان‌ها که کوکتل مولوتوف در دست حکومت دیرپای ستم رابه زیرکشده بودند اینک درکسوتی سبزرنگ ردای جانبازی وخلعت سرافرازی بپوشند و ۸ سال از کوچه پس کوچه های خرمشهر درکنارجهان ارا تا ستیغ ستبر و برف گرفته ی گمو و گرده اش ازماووت و شلمچه از اروند تا بوکان و از...تا... سند جوانمردی راششدانگ و منگوله داربنام خود بزنند و درقهقهه ی مستانه ی شان عندربهم یرزقون شوند و حبیب وار درمسلخ عشق شهادت را تنگ دراغوش بکشند و بیرق فتوت رابرای همیشه ی تاریخ برکناره ی این مرزپرگهر بر پای دارند  و بعد از سالهای حماسه و خون در سنگر سازندگی خشت خشت بنای ترقی وپیشرفت را روی هم بچینند و اینک در فرازی دیگر در حلب، بغداد و خان طومان درکسوت پاسداری مدافع حریم ولایتند تا شهادت. ای پاسدار، ای نگهبان مررزها، ای طلایه دار سپاه اسلام، ای آن که نامت در سپیده صبح جاری است! در لحظه لحظه های غرورآفرین وطنمان جای داری. آن گاه که خونابه ستم بر دیوارهای شهرمان رنگی دیگر زده بود، قامت استوارت را می دیدیم که دلیرانه بر دشمن می تاختی و آن گاه که شهرمان رنگ وبوی تجاوز گرفت، جان بر کف نهادی و سینه در مقابل دشمن دون سپر کردی. ای دیرآشنای غریب! در تو و در لحظه های غربتت، بوی خوش جبهه را استشمام کردیم و یافتیم دلاوری و از خودگذشتگی جوانانی را که منتظر اشارت رهبر بودند تا جان خویش را برای حفظ کیان اسلام و شریعت و ایران  بنهند. در حماسه آفرینی های شورانگیز و عشق آفرینت، بوی خوش شهادت را به کام جان خریدیم و رنگ سرخ وصل را دیدیم و اینک در آینه روزی  هایی که با نام تو رقم خورده، دلاوری ها و ازخودگذشتگی هایت را پاس می داریم و بر قامت استوارت سلام می فرستیم.  آنگاه که فرماندهان ارشد سپاه با لباس شخصی و اسلحه به دست  در مجلس شورای اسلامی و در بطن حادثه حاضر می شوند باردیگر ثابت کردید شما سربازان امام خامنه ای (مد ظله العالی) ،ادامه دهنده ی راه سربازان امام خمینی ( ره ) و قبل تر سربازان ائمه اطهار، سلام الله علیهم هستید و این راه تا ظهور حضرت حجت(عج الله) ادامه دارد…ثابت کردید لبیک گویان به ندای هل ناصر من ینصرنیِ امام معصوم، هستید؛ (که در گذر زمان این ندا خاموش نشده و نخواهد شد). آن روز بین شلیک تیرها و نمایندگان مجلس برای خروج از مجلس پر از سپاهی و بسیجی بود. فرمانده ی سپاه با لباس شخصی وارد مجلس شد تا پیام اقتدار دوباره از کف مجلس به دنیا مخابره شود. همان پیامی  که قبل تر بارها و بارها در زمانهای گوناگون از شهر موشکی تا شکار پهبادهای آمریکایی و تسلیم شدن سربازان شیطان بزرگ در پهنه ی خلیج فارس توسط پاسداران ایران اسلامی به جهان مخابره شده بود. پیام اقتدار ایران یکبار دیگر از دریچه‌ی فداکاری‌هایی نیروهای سپاهی، امنیتی، بسیجی به جهان مخابره شد و بار دیگر رمز امنیت ایران در قلب منطقه ی بحران زده ی غرب آسیا بر همگان روشن شد. روشن شد که امنیت این مرزها خدشه ناپذیر است زیرا که حافظه ی این آب و خاک پر از ایثارگری و حماسه آفرینی شهیدان و یادآور حاج همّت‌ها زین الدین ها، جهان آراها، باکری‌ها، تیموری ها  و هزاران شهید گلگون کفن دیگر است.
اللهم ارزقنا شهادت اللهی آمین

*مدرس دانشگاه پیام نور دهدشت
نام شما

آدرس ايميل شما

داودی
Iran, Islamic Republic of
احسنت.عجب متنی. درود بر سپاه
علی
Iran, Islamic Republic of
مطلب عالی بود. درد بر سپاه
همولایتی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، بسیار عالی بود احسن دکتر رشیدی
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر سید نعمت الله رشیدی فرد
حافظه ی این آب و خاک پر از ایثارگری و حماسه آفرینی شهیدان و یادآور حاج همّت‌ها زین الدین ها، جهان آراها، باکری‌ها، تیموری ها و هزاران شهید گلگون کفن دیگر است.
آیا شهیدان گمنام استان ما کمتر از همتها بودند که هیچ وقت شما و امثال شما یادی از آنها نمی کنید؟!!!!!!!
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
اقا وظیفه شون انجام میدن
https://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_down.phttps://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_up.pngng
Iran, Islamic Republic of
حداکنه اینطورباشه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1