تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۶
کد مطلب : ۲۵۴۵۶۱

همکاری همه مدیران در مقابله با آتش‌سوزی‌ها / استمداد مدیرکل برای اعتبار پل سوم یاسوج / تکذیب یک خبر در خصوص تب کریمه کنگو / اجرایی شدن ایمنی مدارس غیر انتفاعی / فرد مظنون آتش‌سوزهای دهدشت دستگیر شد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

همکاری همه مدیران در مقابله با آتش‌سوزی‌ها ضروری است
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه برخی از مدیران در مواقع آتش‌سوزی موبایل خود را از دسترس خارج یا خاموش می‌کنند گفت: همه مدیران موظفند در چنین مواقعی همکاری لازم را داشته باشند.
علی پوزش در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با اشاره به عملیات تروریستی روز گذشته در کشور اظهار داشت: این عملیات در اراده و عزم ملت ایران خللی وارد نمی‌کند.
فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: در دهه ۶۰ که کشور در بدترین شرایط بود و هنوز استحکام لازم را پیدا نکرده بود توانستیم بر حوادث تروریستی و توطئه‌های منافقان غلبه کنیم امروز هم با اقتدار در حفظ امنیت با عزم راسخ تلاش داریم و کشوی آرام و امن در دل منطقه بحرانی هستیم.
پوزش افزود: در عین حال در شب‌های قدر باید هوشیاری کامل را داشته باشیم که نذورات توزیعی در این شب‌ها به خوبی کنترل شود.
وی با بیان آتش‌سوزی‌ها در فصل گرما نسبت به سایر فصول شدت بیشتری دارد، از همه دستگاه‌های اجرایی خواست آمادگی لازم را برای مقابله با این حوادث داشته باشند.
رئیس ستاد بحران شهرستان تصریح کرد: در آتش‌سوزی‌های اخیر که در مزارع و باغات روستاهای حومه دهدشت اتفاق افتاد برخی از مدیران ضعیف عمل کردند.
وی با بیان اینکه مدیران در هر شرایطی باید آماده همکاری با ستاد مدیریت بحران باشند، گفت: خاموشی یا از دسترس خارج نمودن موبایل اقدامی است که در چنین شرایطی از سوی برخی از مدیران شاهد هستیم این مدیران لازم است رویه را تغییر دهند.
پوزش یادآور شد: آتش‌سوزی حومه دهدشت وسیع و در سطح گسترده روی داده بود که البته تعدادی از دستگاه‌ها به موقع حضور پیدا کرده و به اطفای حریق کمک کردند.
وی با بیان اینکه طرح‌های مرکبات و محصولات جمع‌اوری نشده کشاورزان در این آتش‌سوزی سوختند، گفت: فرهنگ غلط آتش زدن پسماندهای مزارع باید اصلاح شود.
پوزش تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید مسببان این کار را شناسایی و معرفی کند تا با همکاری دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد شود.
وی به آتش‌سوزی‌های سطح شهر دهدشت هم اشاره کرد و گفت: هنوز علت این حوادث مشخص نشده است.
پوزش با اشاره به مرگ بیمار مشکوک به کریمه کنگو و اقدامات انجام شده در این موضوع، گفت: اقدام دیرهنگام در ارسال و مشخص شدن نتیجه آزمایش در شیراز باعث ملتهب شدن فضای شهرستان و نگرانی خانواده متوفی شده بود.
وی با بیان اینکه نتیجه حاصله منفی اعلام شده است، تصریح کرد: در مورد فرد دیگری که مشکوک به این نوع بیماری و در بیمارستان بستری شده هم اقداماتی انجام شده و هنوز نتیجه آزمایش اعلام نشده است.


مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد برای جذب اعتبارات پل سوم بشار تلاش کنند
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسؤولان استان برای جذب اعتبارات پل سوم بشار تلاش کنند.
محمدعلی علیمردانی در جمع خبرنگاران با یادآوری اهمیت پل سوم بشار برای استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج گفت: اگر پل سوم بشار برای استان مهم است مسؤولان استان برای جذب اعتبارات این پروژه که در کاهش بار ترافیکی  تصادفات استان موثر است تلاش کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه سوق، پروژه ورودی دهدشت و چرام جزء پروژه‌های بحرانی راه و شهرسازی است که امیدواریم اعتبارات این پروژه هر چه سریع‌تر جذب شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به زلزله ۴٫۷ ریشتری دو روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت: این زلزله که در ۳۱ کیلومتری استان اصفهان، ۳۵ کیلومتری فارس و ۱۰ کیلومتری استان کهگیلویه و بویراحمد شهر یاسوج رخ داده هیچ‌گونه خسارات جانی در استان در پی نداشته است، ضمن اینکه تدابیر لازم برای مواقع بحرانی در استان اندیشیده شود.

۲۳۲ واحد مسکن روستایی برای نیازمندان کهگیلویه و بویراحمد احداث شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون خرید و ساخت ۱۰۸ مورد مسکن شهری و احداث ۲۳۲ مورد مسکن روستایی برای نیازمندان این استان انجام شده است.
فرید محبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۶۰ واحد مسکن مددجویی با مشارکت موسسه خیریه وفاق سبز علوی، موسسه عترت بوتراب و کمیته امداد سال گذشته برای مددجویان ساخته شد و امسال نیز ۵۰ واحد با مشارکت این موسسات، احداث و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به نقش و اهمیت مسکن برای خانواده‌های نیازمند و مددجو عنوان کرد: تأمین و حل مشکل مسکن مددجویان و ایجاد سرپناهی امن برای آنان از اولویت‌های کاری این نهاد است.
محبی ابراز کرد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون یک هزار و ۴۴۹ مورد عملیات عمرانی با اعتبار بیش از ۷۷ میلیارد ریال برای مددجویان ارائه شده و خرید و ساخت ۱۰۸ مورد مسکن شهری، احداث ۲۳۲ مورد مسکن روستایی، ۸۶۸ مورد تعمیرات کلی و جزئی مسکن مددجویی، ۲۷ مورد تکمیل مسکن نیمه تمام شهری، ۴۱ مورد تکمیل مسکن نیمه تمام روستایی و ۱۷۳ مورد احداث سرویس های بهداشتی نیز در این مدت انجام شد.
وی به همکاری مطلوب موسسات خیریه درخصوص کمک به ساخت مسکن برای مددجویان اشاره کرد و افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در بحث مسکن مددجویان و ساخت و ساز برای آنان انجام شد و گزارش بازرسی مرکز نیز حاکی از رضایتمندی از این حوزه است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یک سوم مراجعات به کمیته امداد در حوزه مسکن است، تصریح کرد: براساس پیگیری‌ها و تعاملات با مرکز بخش زیادی از اعتبارات دولتی امسال جذب شده و شرایط بهتر از سال گذشته و وضعیت اعتبارات مسکن نیز بهتر شده است.
محبی با بیان اینکه سهم مددجو و بستگان در تحقق مسکن بسیار مهم است، افزود: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند همه اعتبارات مسکن را تأمین کند و احداث مسکن باید حتماً با مشارکت مددجو و سهم آورده او باشد.
وی درخصوص تعاملات با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  گفت: همکاری‌ها در سال گذشته درخصوص وام‌های بهسازی و نوسازی مسکن مددجویی مطلوب بوده و امید است که امسال نیز تداوم داشته باشد.
محبی به شرایط نامطلوب وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده های مددجو در تأمین و خرید مسکن اشاره کرد و افزود : ضروری است سایر دستگاه‌های خدماتی و حمایتی به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای برطرف کردن مشکل مسکن نیازمندان و مددجویان همکاری داشته باشند.

وجود ۲ بیمار مبتلا به تب کنگو در یاسوج صحت ندارد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وجود دو بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج صحت ندارد.
غلام‌عباس سبز اظهار داشت: علائم بیماری تب کنگو با برخی دیگر از بیمارها شبیه بوده پس دلیلی ندارد هر فردی به مراکز درمانی مراجعه کرد به عنوان بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو معرفی شود.
وی با تاکید بر اینکه فردی که کوچک‌ترین علائم بیماری تب کنگو را داشته باشد تحت مراقبت و کنترل قرار می‌گیرد افزود: دلیلی نمی‌شود هر فردی به مراکز درمانی مراجعه کرد رسانه‌ها به عنوان یک بیمار مبتلا به تب کنگو معرفی کنند در حالی هنوز بررسی‌های لازم از جمله انجام آزمایشات انجام نشده است.
سبز تاکید کرد: تا زمانی که جواب آزمایشات افراد مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو اعلام نشود نمی‌توان به طور قطع از وجود افراد مبتلا به این بیماری خبر داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها در این زمینه حساسیت لازم را داشته باشند و به این سادگی با آبروی افراد بازی نکرده و فضای استان را نگران نکنند.
 
پیگیر افزایش تخصیص آب از سدها و رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد هستیم
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیر افزایش تخصیص آب از سدها و رودخانه‌های این استان برای مصارف مختلف هستیم.
علی داودی‌مهر در نشست مشترک شرکت آب و فاضلاب شهری و آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تلاش برای تخصیص آب شرب شهرها و روستای استان از اولویت‌های اصلی آب منطقه‌ای بوده و امیدواریم همکاری آبفای شهری و آب منطقه‌ای با رعایت قوانین ادامه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید به سمت استفاده از آب‌های سطحی برای مصارف مختلف از جمله شرب، کشاورزی و صنعتی باشیم، عنوان کرد: در  همین راستا نیز شرکت آب منطقه‌ای استان تلاش دارد که تخصیص لازم را از سدهای و رودخانه‌ها داشته باشد.
داودی‌مهر با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده وچرام از سد کوثر ابراز کرد: با توجه به اهمیت این طرح شرکت آب منطقه‌ای به صورت جدی در صدد تکمیل و به پایان رساندن این طرح است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نشست به منظور بررسی دغدغه‌های مشترک بین شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای در زمینه تامین آب شرب برگزار شده است.
سیدعلی لدنی‌نژاد افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب نیازمند همکاری هرچه بیشتر آب منطقه‌ای در تکمیل پروژه‌های تامین آب هستیم.
وی با تقدیر از همکاری  شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تخصیص آب  شرب شهروندان ادامه داد: هم اکنون نیز شش پروژه تامین آب در سطح شش شهر استان در حال انجام بوده که همکاری آب منطقه‌ای در تسریع این پروژه‌ها نقش بسزایی دارد.
۲۸۵۳ شرکت تعاونی روستایی با ‌‌۴ میلیون و ۴۳۵ عضو در کشور فعالیت دارند
دبیر هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی در یاسوج گفت: دو هزار و ۸۵۳ شرکت تعاونی روستایی با ۳۳۱ اتحادیه استانی و شهرستانی با بیش از ۴ میلیون و ۴۳۵ عضو در کشور فعالیت دارند.
محمد وحید قلفی در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: همچنین یک هزار و ۹۹۷ شرکت تعاونی کشاورزی با ۱۰۲ اتحادیه استانی و شهرستانی با بیش از یک میلیون عضو در کشور فعالیت دارند.
عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور عنوان کرد: تقویت شرکت‌های تعاونی تولیدی و کشاورزی روستایی و کمک به شکوفایی این بخش از اولویت‌های سازمان تعاون روستایی است.
قلفی پور با تاکید بر اینکه در کنار توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز شرکت‌های تولیدی و کشاورزی روستایی تکریم ارباب رجوع از مؤلفه‌های خدمت‌رسانی است ادامه داد: کمک به رونق شرکت‌های تولیدی و رفع نیازهای تعاونی‌ها و کشاورزی روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد تأکید مدیران سازمان تعاون روستایی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این ائین با تشریح برخی خدمات انجام گرفته سال‌های اخیر تعاون روستایی این استان گفت: توسعه و تجهیز شرکت تعاونی تولید و کشاورزی روستایی نیازمند توجه بیشتر است.
جعفر گوهرگانی افزود: نقش شرکت‌های تعاونی تولید روستایی در کمک به اجرای سیاست‌های جهاد کشاورزی در امر تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی انکارناپذیر است.
وی از خرید حدود ۷۰ درصد گندم تولید مناطق گرمسیری استان خبر داد و گفت:  برنامه ریزی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی در دولت تدبیر و امید به موفقیت این بخش کمک کرده است.
در پایان این آئین از خدمات هوشنگ جهانبخش مدیرسابق تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و قلندر فرامرزی به‌عنوان مدیر جدید معرفی شد.
اختصاص رتبه چهارم تولید ماهیان سردآبی کشور به کهگیلویه وبویراحمد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: این استان رتبه چهارم تولید ماهیان سردآبی کشور را دارد.
مجید محنائی در جمع خبرنگاران افزود: کهگیلویه وبویراحمد یکی از مناطق مستعد و پیشرو در حوزه آبزی پروری خصوصا مزرعه پرورش ماهیان سردآبی است .
وی بیان کرد: هم اکنون ۲۱۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی در استان وجود دارد و۵۰ مزرعه و همچنین سه مجتمع  نیز در دست احداث است .
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار تن ماهی در استان استحصال شده است و از نظر پرورش ماهی قزل آلا یکی از قطب های مهم کشور محسوب می شود .
محنائی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های خوب منابع آبی استان در صورت استفاده کامل از این منابع هم رتبه و هم تولید استان در مقیاس کشوری افزایش خواهد یافت .
وی اضافه کرد: همچنین طبق مطالعات امکان سنجی، شرایط تولید ماهیان گرمآبی و زینتی در مناطق گرمسیری استان وجود دارد.
 
۵۲۱ تن «جو» در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد خرید تضمینی شد
رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۵۲۱ تن محصول جو در شهرستان‌های گرمسیری این استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
سید علی لاهوتی افزود که کار خرید محصول جو در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تقریباً پایان یافته و کار پرداخت بهای محصول از هفته آینده آغاز می‌شود.
وی بیان کرد که بیشترین خرید محصول جو در شهرستان‌های گچساران و باشت با ۲۴۶ تن بوده است.
لاهوتی میزان خرید محصول جو در شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام را ۱۵۰ تن ذکر کرد.
وی همچنین از خرید تضمینی ۱۲۵ تن محصول جو در شهرستان بهمئی خبر داد.
لاهوتی تصریح کرد که پیش بینی می‌شود ۱۵۰ تن محصول مازاد بر مصرف کشاورزان در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا خریداری شود.
وی اظهار داشت که چهار مرکز خرید تضمینی جو در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
رئیس شرکت پشتیبانی امور دام کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت که محصول جو خریداری شده برای فروش به بورس عرضه می‌شود و تفاوت قیمت روز آن از سوی دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.
به گفته لاهوتی قیمت هر کیلوگرم جو استاندارد از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد نیز ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال است که به ازای هر درصد کاهش شرایط استاندارد ۱۰ ریال از قیمت اصلی کم می‌شود.
دستگیری مظنون آتش سوزی اخیر دهدشت
فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار همکاری همه دستگاهها به هنگام وقوع بحران ها شد.
علی پوزش در جلسه مدیریت بحران دهدشت با توجه به آتش سوزی های اخیر در این شهرستان افزود: وقتی آتش سوزی اتفاق می افتد اینکه برخی از دستگاهها بگویند امکانات نیست و به ما ربطی ندارد کار درستی نیست .
وی بیان کرد: متاسفانه به هنگام وقوع چنین حوادثی اکثر مدیران تلفن همراه خود را از دسترس خارج می کنند.
فرماندار شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: همه دستگاهها با حداقل امکانات خود باید آمادگی مقابله با بحران ها را داشته باشند.
پوزش خاطرنشان کرد: دستگاهها اکیپ خود را مشخص و به ستاد حوادث فرمانداری معرفی نمایند.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد آتش سوزی های اخیر در دهدشت عمدی بوده، از دستگیری فرد مظنون خبر داد و اضافه کرد: فعلا باید مراحل قانونی طی شود.
اجرایی شدن ایمنی مدارس غیر انتفاعی درکهگیلویه و بویراحمد
ایمنی مدارس غیرانتفاعی در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه پدافند غیر عامل گفت: اجرایی شدن ایمنی مدارس غیر انتفاعی درکهگیلویه و بویراحمدگزارش کاملی از وضعیت ایمنی در این مدارس تهیه و در شوراهای مربوطه بررسی و تصمیمات لازم و اقدامات عملی صورت گیرد.
علیمردانی اظهارداشت: وضعیت ایمنی مدارس غیر انتفاعی استان در این جلسه بررسی و مقرر شد که ایمنی در این مدارس اجرایی شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان به دیگر دستور کارهای این جلسه اشاره کرد و افزود: بررسی وضعیت حاشیه نشینی در شهر یاسوج و روستاهای اطراف، بررسی طرح جامع شهر سوق از نظر پدافند غیر عامل و بررسی پدافندی ساختمان فرمانداری چرام از دیگر موضاعات بررسی شده در جلسه پدافند غیر عامل امروز استان بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان به جلسه کارگروه حمل و نقل و بحران استان اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی از تصادفات دو ماهه اول سال جاری، حذف نقاط حادثه خیز، ارائه گزارش وضعیت هواشناسی، روند اجرایی جاده پاتاوه دهدشت، ادامه عملیات تکمیلی این پروژه و گزارش روند تعریض باند فرودگاه یاسوج تصمیمات لازم اتخاذ شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1