تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۳
کد مطلب : ۲۵۴۵۲۲

واکنش شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به اقدام تروریستی تهران

۰
کبنا ؛شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد با ارسال پیام‌های جداگانه نسبت به اقدام تروریستی در حرم مطهر امام(ره) و مجلس واکنش‌های متفاوتی نشان دادند که از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد؛
به گزارش کبنا از یاسوج، این پیام‌ها به شرح زیر است؛
 
عدل هاشمی‌پور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس
بسم الله الرحمن الرحیم.
مردم شریف و ولایتمدار شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده.
خدای بزرگ را شاکرم که مردم دیارم در تمام صحنه های انقلاب حضور فعال و چشمگیر دارند و دین خود را به نظام و انقلاب ادا نموده و همواره پشت سر امام (ره) و رهبری آماده حرکت و گوش به فرمان هستند.
شما مردم نجیب و انقلابی در ارتباط با حادثه تروریستی ۹۶/۳/۱۷  از ابتدای امر با جدیت پیگیر موضوع بوده و به انحاء مختلف خشم و انزجار خود را نسبت به عاملین و آمرین این جنایت ضد بشری اعلام نموده و نسبت به اینجانب و کارکنان دفتر در مجلس عنایت ویژه داشته‌اید.
بی شک این هوشمندی ودرایت ٬نشان از بصیرت و احساس وظیفه و تکلیف در مقابل انقلاب و خادمان خود می باشد. بنابراین از صمیم قلب مراتب تشکر و قدر دانی خویش را نسبت به همه شما اعلام  میدارم و توفیق و قبولی طاعات و عبادات را همراه با صحت و سلامت از خدای متعال برایتان  مسئلت دارم. مجددا از تلاش و زحمات بلا درنگ همه سربازان امام زمان (عج) در کنترل اوضاع و ناکام گذاشتن تروریستهای جاهل، تشکر و سپاسگزاری و مراتب همدردی و همبستگی مردم شریف و بصیر حوزه انتخابیه ام با خانواده های شهداء و مجروحین حادثه را اعلام میدارم . همواره در پناه خدای متعال سربلند و سلامت باشید.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
بسم الله الرحمن الرحیم
اقدام تروریستی در حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی بیانگر این است که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و مزدوران آنها همواره تلاش می‌کنند با انجام اینگونه تحرکات تروریستی در وحدت بین امت اسلامی ایران خللی وارد کنند ولی باید بدانند ملت ایران ملتی بیدار و هوشیار است که هیچ گاه اجازه نخواهند داد دشمنان انقلاب اسلامی به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کنند. اینگونه تحرکات تروریستی نه تنها به نتیجه نخواهند رسید بلکه اتحاد و همبستگی ملیت شریف ایران را بیش از پیش تر به همراه خواهد داشت.
اینجانب ضمن تشکر از سپاه پاسدان انقلاب اسلامی، دستگاههای امنیتی و انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج)، شهادت عده ای از هموطنان عزیزمان که در این حادثه تروریستی به فیض شهادت نائل آمدند را به مقام معظم رهبری، ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی و خانواده محترم آنان تسلیت عرض نموده و از خداوندمنان طلب عافیت،سلامتی و بهبودی کامل برای مجروحان این حادثه را دارم.
صفدر پناهی، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد

 وطن را در مقابل نااهلان حفاظت کنیم
محمدعلی وکیلی ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) بر لزوم وفاق و همبستگی ملی تاکید و اعلام کردند که نباید از این حمله تروریستی برای حمله به دولت سواستفاده شود بلکه باید با همبستگی، وطن را در مقابل نااهلان زمان حفاظت کنیم.
در بیانیه این نماینده مجلس شورای اسلامی تحت عنوان "اتحاد و حفاظت از وطن در برابر نااهلان" آمده است:
«تروریسم و ترور واژگانی منحوس اند که برآن اند تا در مقابل واژگانی همچون صلح، دموکراسی، آشتی و مردم سالاری در جهان مدرن صف آرایی کنند.
بشر از ابتدای تاریخ تاکنون هزینه‏ های سنگینی در قبال برقراری صلح و آرامش و امنیت در این کره خاکی پرداخته است؛ در همین مسیر ایران اسلامی نیز در مقابله با تروریسم و برقراری صلح و آشتی در سالیان متمادی هزینه‏ ها داده و بسیاری مواقع خود نیز قربانی تروریسم شده است. یادآوری این نکته ضروری است که نقاط مرزی ایران بیش از دیگر مناطق این بار را به دوش کشیده است.
یادی کنیم از مردمان صبور و دردکشیده سردشت، از شهروندان خرمشهری و ایستادگی ستودنی شان، از مردمان غیور سیستان و بلوچستان و کردستان و آذربایجان ولرستان و خراسان، از شمال،از جنوب،از غرب،از شرق و  در یک کلام از همه ایرانیان. آنچه بر دامان خاک پاک ایران در هر گوشه و کنار رخ داده بدون تردید از لوح خاطر ایرانیان و جهانیان پاک نخواهد شد.
خوشبختانه به یمن اتحاد ملی هر بار نیز اراده مردم ایران در تقابل با خشونت ، خون و خونریزی صد چندان افزون شده است.
اینک «داعش»، این فرزند ناخلف عصر جدید، به بدترین شکل ممکن خود را نه تنها در تقابل با ملل جهان و خاورمیانه که در تقابل با دین و دیانت مردمان قرار داده و بی اندک واهمه و ترسی از داوری، هر سحرگاه و شامگاه خون مسلمانان اعم از شیعه و سنی را بر زمین جاری می‏سازد.
داعش در آخرین اقدام فضاحت بار و غیر انسانی خود در حرم امام راحل و خانه ملت- این نماد مردم سالاری ایران اسلامی- جمعی از ایرانیان را به گلوله بست. در همین زمینه اعلام می داریم :
ترور و تروریسم و ایجاد فضای ناامن برای شهروندان در هر کجای کره هستی از تهران تا اربیل، حلب، لندن،کابل و پاریس محکوم است. بی شک رخدادهای روز چهارشنبه نقطه عزیمت ما ایرانیان اعم از شیعه، سنی، مسیحی، کلیمی، زرتشتی، کرد، بلوچ، آذری، ترکمن، فارس، لر،ارمنی و آشوری در بازسازی و تجدید پیمان دوباره بر اتحاد، وفاق ملی و همبستگی ملی مان خواهد بود، اینکه بیش از پیش آگاه و هوشیار بوده و در مقابل بدخواهانی که نه دین می شناسند و نه انسانیت و اخلاق با تمام وجود قد علم کرده و می‌ایستیم.
همچنین ملت ایران آماده اند تا در قبال مسئولیت ایرانی بودن خویش جان بر کف نهاده و با همه توان و یارا در صحنه حضور یابند. جا دارد به خودمان یادآور شویم با اراده‌ای جدی باید با تروریسم مبارزه کرد اما از یاد نبریم که امروز روز اتحاد و یکدلی است؛ باشد که از رهگذر اتفاق رخ داده به تقابل حزبی، جناحی و سیاسی نپرداخته و روا نیست تا از یک حمله تروریستی برای حمله به دولت و دولت هراسی سوء استفاده کرد؛ بنابراین باید به دور از این مسائل با همبستگی بیشتر وطن را در مقابل نااهلان زمان‌ حفاظت کنیم.»

بیانیه غلام محمد زارعی در محکوم کردن حوادث تروریستی دیروز
بسم الله الرحمن الرحیم
وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ
حوادث تروریستی در حرم مطهر امام (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در ماه مبارک رمضان که به شهادت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان مظلوم ما منجر شد، موجی از نفرت و انزجار نسبت به این عمل وحشیانه را در بین آحاد ملت ایران ایجاد کرد.
تردیدی نیست اینگونه حرکات مذبوحانه تروریست های کوردل و اربابان آنها ، کو چکترین اثری بر امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی نخواهد داشت و اراده پولادین ملت را در اتحاد و همدلی مردم و مسئولان در مقابله با تروریست ها و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران دو چندان کرد.
این جانب به نمایندگی از مردم شریف شهر ستان های بویراحمد ودنا ، ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی، شهادت مظلومانه تعدادی از پرسنل اداری و کادر حفاظت مجلس شورای اسلامی و شماری از هموطنان بی گناه و روزه دار کشورمان را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ملت شریف ایران و تمامی خانواده‌های معزز این شهدای والا مقام تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و از تلاش و مجاهدت سربازان گمنام امام زمان (عج) ؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی که با مجاهدت و از خودگذشتگی و در کمترین زمان این حادثه را مهار کرده و از بروز فاجعه ای بزرگتر پیشگیری کردند تقدیر کرده و از خداوند متعال علو درجات برای شهیدان این حادثه و سلامتی و بهبودی هر چه سریعتر برای مجروحان آن از درگاه خداوند متعال را خواستارم.
غلام محمد زارعی

سید امیرعباس هاشمی
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه تروریستی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل ( ره ) به یکباره همه جهان را در بهت و حیرت فرو برد چرا که ایران همواره از نقاط امن جهانی و منطقه ای و همچنین قطب تروریسم ستیزی دنیا بوده است . جدای از اینکه باید از این دست حوادث درسهای لازم را بگیریم و دستگاههای مربوطه ، آن را مورد بررسی همه جانبه قرار دهند می بایست به نوبه خود چند تشکر و سپاس را بجا بیاورم . در آن ساعات بحرانی که در دفتر واقع در طبقه چهارم دفاتر کار نمایندگان محبوس شده بودیم و هیچ راه گریزی جز توکل به خداوند منان و توسل به ائمه معصومین ( ع ) پیش روی نداشتیم تماسها و پیامکهای مردم شریف از جای جای ایران اسلامی بالاخص استانهای کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان ما را در این را استوارتر گرداند و دلمان را آرامش مضاعفی می بخشید هرچند بدلیل مسائل امنیتی شرایط پاسخ به تماسهای عزیزان را نداشتیم چرا که داعشیان ، این وحوش قرن حاضر در پشت درب اتاقهای ما به وحشیگری خود میپرداختند . تماسها و پیامکهای مداوم و دلگرم کننده دکتر تاجگردون ریاست محترم کمیسیون برنامه و بودجه و جناب دکتر وکیلی عضو محترم هیئت رئیسه مجلس و دل نگرانی های دکتر کاظم نسب نماینده محترم اهواز که خود نیز در بطن حادثه قرار گرفته بودند و همچنین دعاهای خیر همه مردم عزیز را هیچگاه فراموش نمیکنیم . آنچه با همه وجود خود در آن لحظات نفس گیر احساس کردیم ، جانفشانی نیروهای امنیتی بود که با وجود همه تهدیدات امنیتی لحظه ای از تلاش بر نداشتند و نشان دادند در هر شرایطی از این نظام و انقلاب نگهبانی میکنند . پاسداران عزیز و بی ریا با چهره هایی مصمم و مقتدر و نیروهای نظامی و انتظامی دلاورمان در آن نیمروز حساس کاری کردند کارستان که ما تنها میتوانیم سپاسگزار این عزیزان باشیم و همواره دعای خیر خود را بدرقه راهشان کنیم . ملت ، دولت ، مجلس ، مسئولین و همه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی دست در دست هم تا همیشه از امنیت و آرامش این مرز و بوم پاسداری خواهند کرد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این ترقه بازی ها خللی در عزم و اراده آنان ایجاد نمیکند .
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار
سید امیرعباس هاشمی
 

شورای هماهنگی اصلاح طلبان گچساران
بسم الله الرّحمن الرّحیم
مردم شریف و سربلند ایران
با سلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
حمله‌ی تروریستی گروه داعش به پارلمان کشورمان بعنوان نماد دموکراسی و جمهوریت نظام و مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهادت جمعی از هموطنان شریف و بی‌گناه موجب بهت و تأثّر و اندوه ملّی شد.
شورای هماهنگی اصلاح طلبان گچساران ضمن محکوم کردن این اقدامات بزدلانه و جنایت‌بار، به خانواده‌ های جانباختگان تسلیت عرض نموده، برای مصدومان شفای عاجل از خداوند مهربان خواستاریم.
کشور ما بیش از هر زمانی به وحدت و انسجام ملی نیاز دارد، یقین داریم فرزندان ایران اسلامی یکپارچه و تمام‌قد در برابر تروریسم خواهند ایستاد و بر این بلای ویرانگر به یاری خداوند تبارک و تعالی فائق خواهند شد.
تروریستها و اربابان جاهلشان و در راس آنها آمریکا و صهیونیزم و نوکرانی چون عربستان و وهابیت محکوم به شکست هستند و دیری نخواهد پائید که حقایق بر جهانیان آشکار و حقانیت دین مبین و پیروان اسلام ناب محمدی به اثبات خواهد رسید.
از نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی که بموقع و با سرعت عمل فوق العاده توانستند ترور کور وحشیان داعشی را خنثی و تروریستهای بی دین را به سزای عمل حقیرانه خود برسانند سپاسگزاریم.
بدون شک یکی از دلایل اقدام تروریستی اخیر برنامه ریزی علیه انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری بود و چون با هوشیاری مردم نتوانستند در صفوف منسجم ملی رخنه نمایند و ملت با انتخاب دکتر حسن روحانی نقشه های آنها را نقش بر آب نموده بود لذا قصد داشتند از این طریق از مردم انتقام گرفته و کام ملت را تلخ نمایند.
جای تاسف است که در این شرایط حساس که دشمن نفوذ کرده و با اقدام تروریستی برخی از هموطنان بی گناه را به خاک و خون می کشد دلواپسان بدون در نظر گرفتن منافع عمومی و امنیت ملی با کنایه و از روی حقد و حسد به موجب شکست انتخاباتی خود، از بلیه تروریسم برای تسویه حساب جناحی استفاده می کنند و کنایه و ریشخند به دولت خدمتگذار می زنند.
تفاوتی میان کسانی که در روزگاران ابتدای انقلاب از ترورهای ددمنشانه منافقین خوشحال می شدند با دلواپسانی که امروز دیگر دلواپس منافع ملت نیستند و از تروریسم امروز نمدی برای کلاه تندروی خود می دوزند نیست. اینها هم در صف همان منافقان دیروز هستند.
امید است به یاری خداوند بساط بی خردی و خشونت و تروریسم در جهان برچیده شود و بشریت در آرامش و با امید و امنیت و رفاه قرار گرفته و ایران اسلامی بیش از پیش، سربلندی و افتخارات خود را یکی پس از دیگری شاهد باشد.
۹۶/۳/۱۷
شورای هماهنگی اصلاح طلبان گچساران
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1