تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۲۵۴۴۸۳

۹۲ هکتار جنگل کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت / رسیدگی به خانواده‌های حادثه فولاد یاسوج در اولویت باشد / تجهیز کارخانجات بزرگ به امکانات درمانی /

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /


تلفات غرق شدگی در کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش شمار فوت‌ها در اثر غرق شدگی در این استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ خبر داد.کامروز امینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۱۲ نفر مرد در رودخانه‌های استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: در سال ۹۴ تعداد ۱۳ نفر در استان بر اثر غرق شدگی فوت کردند.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان در سال ۹۴ در آمار میزان متوفیات ناشی از غرق شدگی بر حسب جمعیت ( به ازای هر صد هزار نفر)در کشور رتبه پنجم را کسب کرد.
امینی با بیان اینکه غرق شدگی از علل شایع مرگ و میر به ویژه در کودکان و نوجوانان است، گفت: نشانه‌های غرق شدگی ممکن است در اثر مایع استنشاق شده یا اسپاسم رفلکسی در حنجره رخ دهد که در ۱۰ تا ۲۰ درصد از غرق شدگی‌های واقعی افراد به دلیل اسپاسم رفلکسی جان خود را از دست می‌دهند.
وی ابراز کرد: عواملی همچون بیماری صرع، عقب ماندگی ذهنی، نداشتن آشنایی کافی با قواعد شناگری، افزایش استفاده از قایق‌های روباز و تندرو، شنا کردن در مناطق حفاظت شده و خطر آفرین زمینه ساز غرق شدگی افراد هستند.
امینی تاکید کرد: آمار تعداد غرق شدگان در استان با شروع فصل تابستان سیر صعودی پیدا می‌کند این درحالی است که به رغم تمام هشدارهایی که در این زمینه داده می‌شود عده زیادی در کنار مناطق پرخطر از جمله سدها شنا می‌کنند ‏و سبب غرق شدگی افراد می‌شود.
از بین رفتن ۹۲ هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد در آتش‌سوزی‌های اخیر/لزوم مجهز شدن کارخانجات استان به آمبولانس/مرخص شدن یکی از مصدومان حادثه فولاد بویراحمد


در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران به از بین رفتن ۹۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی استان در آتش‌سوزی‌های اخیر اشاره شد.نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با پنج دستور کار بررسی وضعیت آتش‌سوزی در مناطق مختلف استان، بررسی چگونگی انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد و تدابیر ویژه به منظور جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث، بررسی علت تصادف منجر به فوت ۵ نفر در محور یاسوج- دشت‌روم و پیشنهاد کاهش ساعات اداری در استان برگزار شد.
در ابتدای این نشست سید علی وفائی‌مقدم مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط ویژه به لحاظ وضعیت آبی در استان گفت: وضعیت بارندگی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ میلی‌متر و نسبت به دراز مدت ۲۰۰ میلی‌متر کاهش داشته و منابع آبی استان در شرایط مطلوبی قرار ندارد.
وی با اشاره به اینکه زمین لرزه ۴٫۷ ریشتری شب گذشته در استان هیچ‌گونه خسارات جانی نداشته افزود: در پی این حادثه خساراتی به بافت فرسوده در شهرستان‌های بویراحمد و دنا وارد شده است.
این مسؤول با بیان اینکه مصوبات مدیریت بحران استان در سطح کشور تا مرحله جذب نقدینگی پیش رفت، افزود: به دلیل شرایط خاص کشور نقدینگی حاصل نشد که امیدواریم در ۶ ماهه اول امسال نقدینگی بحران را جذب کنیم.
۹۲ هکتار از اراضی استان طعمه حریق شد
در ادامه این نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از وقوع ۱۵ فقره آتش‌سوزی از اول سال جاری تا ۱۶ خرداد خبر داد و افزود: در این آتش‌سوزی‌ها ۹۲ هکتار از جنگل‌ها و اراضی استان طعمه حریق شد که ۵۰ درصد این آتش‌سوزی‌ها در منطقه باشت رخ داده است.
عزت‌الله بهشتی‌فر تصریح کرد: طی مدت مشابه سال گذشته ۱۵ فقره آتش‌سوزی رخ داد که در این آتش‌سوزی‌ها ۲۶۱ هکتار از عرصه‌های جنگلی و اراضی استان طعمه حریق شد.
وی از شناسایی ۲۶ نقطه بحرانی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها در این مناطق خبر داد و افزود: آتش زدن اراضی کشاورزی بعد از برداشت محصول موجب خسارت به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شده است که طبق قانون سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول جرم است.
لزوم مجهز شدن کارخانجات بزرگ کهگیلویه و بویراحمد به امکانات درمانی و آمبولانس
جلال پوران‌فر رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زمان وقوع حادثه کارخانه بویراحمد اورژانس در محل حادثه حاضر شد که به دلیل پوشش و نوع لباس پلاستیکی کارگران سه نفر از آنها به صورت ۱۰۰ درصدی سوختند.
وی بر لزوم مجهز شدن کارخانجات بزرگ استان به آمبولانس و سیستم درمانی گفت: در حال حاضر کارخانه سیمان مارگون یک دستگاه آمبولانس را خریداری کرده که توصیه می‌کنیم سایر کارخانجات نیز خریداری کنند.
این مسؤول تصریح کرد: امکاناتی در اختیار اورژانس قرار داده شود تا خودروها به سیستم خاموش کننده مجهز شوند.
مرخص شدن یکی از مصدومان حادثه فولاد بویراحمد از بیمارستان طی هفته آینده
اما داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت حادثه ناگوار کارخانه فولاد بویراحمد بیان کرد: مسؤولان استانی و مسؤولان وزارت صنعت و معدن و وزارت کار و تعاون در همان روزهای اول وقوع این حادثه، آن را مورد پیگیری قرار دادند.
وی اضافه کرد: این حادثه سه نفر فوتی داشت و سه نفر دیگر دیگر مصدوم شدند که یکی از مصدومان هفته گذشته از بیمارستان مرخص شده، یکی دیگر از این افراد هفته آینده مرخص خواهد شد و روند درمانی یکی دیگر از مصدومان طولانی خواهد بود.
حقوق شهروندی نیازمند اجرا و بهبود کیفیت در عمل است‌


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اجرای حقوق شهروندی در این استان باید با توجه بیشتری استمرار داشته باشد، گفت: حقوق شهروندی نیازمند اجرا و بهبود کیفیت در عمل است.


 سیدموسی خادمی در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اقدامات موثر دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی، منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری و دستورالعمل‌های وزارت کشور در حوزه حقوق شهروندی به دستگاه‌های اجرائی و فرهنگی‌ اظهار داشت: حقوق شهروندی همواره نیازمند اجرا و بهبود کیفیت در عمل است.

وی با بیان اینکه باید پایه‌ریزی منسجم و اصولی در دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تحقق حقوق شهروندی، ارتباط متعادل و مناسب میان دولت و مردم و همچنین ارتباط متقابل میان افراد صورت می‌گرفت، افزود: حقوق شهروندی مفهوم و جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کرده و در حال اجراست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ارتقاء رضایت‌مندی عمومی در مرحله نخست نیازمند آشنا شدن مردم با حقوق شهروندی است، در زمینه حقوق شهروندی حق و تکلیف با هم مطرح و عمل می‌شود و به طور قطع هیچ شهروندی هم انتظار خارج از قانون را ندارد.

خادمی گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم این است که کارکنان دستگاه‌های اجرایی در رعایت حقوق شهروندی پیشرو باشند که در این ارتباط اغلب برنامه‌‌های تدوین شده فرهنگی، آموزشی و مشاوره‌‌ای بود و این امر را باید با اقدامات ترویجی به پیش ‌برد.

وی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی به ارتباط میان شهروندان و دولت به معنای حاکمیتی و سیاسی آن اشاره دارد، ابراز کرد: حقوق شهروندی شامل حقوق و تکالیفی است که شهروندان و حاکمیت نسبت به هم دارند و آموزش و آشناسازی مردم با حقوقشان راهکار نهادینه کردن این امر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر نهادینه کردن ارتباط تکریم و خادم بودن بین مدیر و ارباب رجوع عنوان کرد: اجرایی شدن این ارتباط متقابل نفع حداکثری را به جامعه می‌رساند و در این صورت است که حقوق همگان رعایت شده و مدیر و ارباب رجوع منتفع می‌شوند.

خادمی گفت: دولت تدبیر و امید از زمان شروع بر اجرا و رعایت حقوق شهروندی تاکید جدی داشته و در این راستا آئین نامه اجرایی و ستاد قوی صیانت از حقوق شهروندی راه‌اندازی کرد، در استان ما نیز از همان اوایل کار، جلسات صیانت برگزار وگروه‌های بازرسی تشکیل و فعالیت دارند و این امر باید با توجه بیشتری استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته در زمینه اجرای حقوق شهروندی عملکرد خوبی داشتند، گفت: امسال دولت برای اجرای دقیق‌تر و مطلوب‌تر این امور اهتمام جدی‌تری دارد.


نقاط حادثه خیز جاده های کهگیلویه وبویراحمد شناسایی و ایمن سازی شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که نقاط حادثه خیز جاده های مواصلاتی استان باید در اسرع وقت شناسایی و ایمن سازی شود.


 سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به وقوع سانحه رانندگی جمعه پنجم خرداد سال جاری در منطقه تنگاری روستای دشتروم شهرستان بویراحمد و کشته شدن پنج نفر اشاره کرد و گفت که نقاط خطرزا و حادثه خیز در این جاده و دیگر راه های ارتباطی استان شناسایی و رفع شوند.
وی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان اظهار داشت: جزئیات تعطیلی دستگاه های اجرایی این استان در روزهای پنجشنبه ماه های تیر و مرداد سال جاری در راستای کاهش مصرف انواع حامل های انرژی به ویژه برق در نشست آینده شورای اداری استان مطرح و بررسی شود.
وی افزود که این پیشنهاد در صورت تصویب و نهایی شدن در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تابستان سال جاری در صورت بروز شرایط اضطراری در زمینه اوج مصرف برق در دستگاه های اجرایی استان نیز می توان زمان کار اداره ها را یک ساعت کاهش داد.
خادمی عنوان کرد که اختیار تعطیلی روزهای پنجشنبه دستگاه های اجرایی در هر کدام از استان ها توسط دولت به استانداران داده شده زیرا این اقدام تا حدودی در کاهش مصرف برق مؤثر است.
وی با اشاره به اینکه آتش سوزی جنگل ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر افزایش یافته، ابراز داشت: مهار این آتش سوزی ها مستلزم بکارگیری وقت، انرژی و هزینه های چشمگیری بوده و علاوه بر آن امکانات و نیروهای دستگاه های مختلف اجرایی استان نیز درگیر موضوع شده و گاهی اوقات جان عده ای به خطر می افتد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که باید مردم این استان به طور خودجوش از جنگل ها و مراتع به عنوان سرمایه های اصلی استان حفاظت کرده و افراد متعرض به عرصه های منابع طبیعی را نیز معرفی کنند تا برخورد جدی با آنان شود.
خادمی اظهار داشت: پیش بینی های لازم و تدابیر ویژه در عرصه های جنگلی و مرتعی کهگیلویه و بویراحمد که دارای فراوانی آتش سوزی در طول سال هستند اندیشیده شود تا در صورت بروز آتش سوزی بتوان سریعتر و بهتر آن را مهار کرد.
وی افزود که مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قانون مکلف به همکاری لازم و ارائه امکانات خود برای مقابله و مهار انواع بحران ها و حوادث از جمله آتش سوزی جنگل ها و مراتع هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعدادی از رسانه های محلی این استان هنگام بروز آتش سوزی جنگل ها و مراتع با نقدهای غیرمنصفانه و انتشار برخی مطالب غیر واقعی تلاش ها، خدمات و اقدام های انجام شده را زیرسئوال می برند در حالی که تاکنون جان عده ای برای مهار این آتش سوزی ها به خطر افتاده است.
خادمی عنوان کرد که مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد هنگام بروز بحران ها و حوادث در مصاحبه های خود با رسانه ها و خبرنگاران این استان دقت کرده و از بیان مباحثی که سبب ایجاد رعب و وحشت بین مردم شود، خودداری کنند.
وی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در کشتار دام، ابراز داشت: هر چند که تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در کهگیلویه و بویراحمد اثبات و یا گزارش نشده اما باید بحث های آموزشی و اطلاع رسانی در مورد این بیماری به مردم جدی گرفته و تذکرهای لازم نیز در راستای جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام داده شود.
خادمی با اشاره به وقوع انفجار و آتش سوزی اول خرداد سال جاری در کارخانه فولاد بویراحمد، گفت که رسیدگی به خانواده جانباختگان و مصدومان این حادثه دلخراش و اقدام های لازم برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی در آینده در اولویت کار متولیان امر باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما

بینام
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید حد اقل سه برابر ای مقدر از جنگلها در اثر اتش سوزی در سال جاری از بین رفته
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1