تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۲۵۴۳۵۲

۳۸۸ نفر زندانی جرایم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار خیرین

۰
کبنا ؛مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۸۸ نفر زندانی جرایم غیر عمد در این استان وجود دارد. که چشم انتظار کمک خیرین و نیکوکاران هستند

به گزارش کبنا از یاسوج، «اسماعیل جمیاری» در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۷نفر خانم و ۳۸۱ نفر آقا هستند.
وی بیان کرد: ۳۳۲ مورد بدهکار چک، ۳۷ نفر مهریه، ۱۳ نفر تصادفات رانندگی و ۵ نفر نفقه علت زندانی شدن این تعداد زندانیان جرائم غیرعمد هستند.
نایب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: برای آزادی این تعداد زندانی ۶ میلیارد تومان اعتبار نیازداریم.
جمیاری تصریح کرد: در سال گذشته ۱۲۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در استان آزاد شدند که از این تعداد ۱۲ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بودند.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ نفر زندانی جرائم غیر عمد استان با کمک خیرین آزادشدند که ۲۲ نفر مرد و دو نفر زن بودند.
مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آزاد شدن زندانیان جرائم غیر عمد از محل کمکهای خیرین استانی، منابع ستاد مرکزی دیه، شرکت های بیمه، بانکهای عامل(ملت، رفاه، صادرات و تجارت)، صندوق تامین خسارتهای بدنی، کمیته امداد، طلبکاران و شکات و محاکم قضایی با پذیرش اعسار و آورده زندانیان بوده است.
جمیاری تاکید کرد: بدون نان آور بودن خانواده ها، طلاق، ترک تحصیل فرزندان، تکدیگری، تراکم جمعیت کیفری و افزایش جمعیت زندانیان، بد آموزی های در کنار سایر زندانیان بودن و افزایش هزینه های دولت از مهمترین پیامدهای ماندن زندانیان جرائم غیر عمد در زندان است.
وی گفت: از خیرین، نیکوکاران، و افراد دارای تمکن مالی انتظار داریم در ماه مبارک رمضان که ما بخشش و انفاق است، دست ستاد دیه را بگیرند تا زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد فراهم شود.
مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن گلریزان این استان روز شنبه، ۲۰خرداد مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) بصورت متمرکز در هتل شهر یاسوج برگزار می شود.
جمیاری افزود: در این جشن خیرین، نیکوکاران و افراد دارای تمکن مالی می توانند به افرادی که تنها جرمشان نداری( زندانیان جرائم غیر عمد) است کمک کنند تا ازاد شوند و به خانه و کنار خانواده خود برگردند.
وی اضافه کرد: همچنین شماره حساب‌های ۳۰۰۲۰۶۳۴۷۵ نزد بانک تجارت و ۰۱۰۵۱۲۳۱۴۴۰۰۳ نزد بانک ملی ایران به نام ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد جهت کمک به زندانیان جرائم غیرعمد در نظر گرفته شده است.
این مسؤول به منابع ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: کمک‌های خیرین هم‌استانی، منابع ستاد مرکزی  ستاد دیه، شرکت‌های بیمه، بانک‌های عامل، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، کمیته امام حضرت امداد(ره)، طلبکاران و شکات، محاکم قضایی با پذیرش اعسار و آورده خود زندانیان از منابع ستاد دیه برای آزادی زندانیان است که از این محل‌ها در سال گذشته تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند.

جمیاری در پایان به پیامدهای منفی ماندن افراد در زندان اشاره کرد و یادآور شد: ماندن افراد در زندان موجب از هم پاشیدگی کانون خانواده، ترک تحصیل و تکدی‌گری فرزندان، افزایش جمعیت کیفری کشور و چندین پیامد منفی دیگر می‌شود که انتظار می‌رود با مشارکت خیرین شاهد کاهش زندانیان جرائم غیر عمد در زندان‌های این استان باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1