تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۲۵۴۳۲۷

از نبود اعتبار کافی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تا درب باز ۱۳ پژوهش‌سرا برای کار تحقیقاتی

۰
کبنا ؛ 
 


مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۳ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سطح استان گفت: در این پژوهش‌سراها در ایام تابستان برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به کارهای تحقیقاتی باز است.
به گزارش کبنا از یاسوج، نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز با دو دستور کار غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان و صدور مجوز چاپ و نشر دفاتر خوشنویسی ویژه همه دانش‌آموزان دوره ابتدایی به منظور اصلاح خط تحریری آنها به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی استاندار برگزار شد.
هادی زارع‌پور در این نشست اظهار داشت: رفع خستگی، شکوفایی استعدادها، رشد اجتماعی، افزایش کار و تولید، ممانعت از بروز انحرافات اجتماعی، ممانعت از بحران‌های سیاسی، بهداشت روان و ایجاد نشاط از مهم‌ترین کارکردهای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند.
وی افزود: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای بهره‌وری بیشتر از این اوقات باید یک سری اصول را لحاظ کنیم که از جمله می‌توان به اصل انتخاب و گزینش آزادانه افراد، محل، مکان و زمان گذراندن اوقات فراغت، جنسیت، سن مدیریت مطلوب، اصل مشارکت فعال، اصل اقتصادی، توجه به اعتقادات مذهبی، تنوع و به‌روز بودن برنامه‌ها، نظارت با هدف درونی کردن فعالیت‌ها، حفاظت و سازندگی و جلوگیری از فساد و تخریب اشاره کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۳ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان، گفت: در این پژوهش‌سراها در ایام تابستان برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به کارهای تحقیقاتی باز است.
زارع‌پور بیان کرد: یکی از متولیان اصلی اوقات فراغت دانش‌آموزان، خانواده‌ها هستند که از آنها انتظار می‌رود برای غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان خود در تابستان برنامه داشته باشند.
وی اوقات فراغت دانش آموزان را فرصتی خوب برای شکوفائی استعدادها، بستری برای بروز خلاقیت ها، توانمندی ها و زمینه رشد و نمو جسمی و روحی، اجتماعی و تربیتی آنها دانست.

زارع پور، گفت: در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان جامعه هدف مشخص و تنوع فعالیت های مورد انتخاب دانش آموزان در حوزه های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی، فنی، اقتصادی، اعتقادات دینی، خلاقیت و پژوهش محوری به خوبی دیده شده است.

وی اظهار داشت: از اهداف اوقات فراغت توانمندی، رفع خستگی و آماده سازی دانش آموزان با روحیه شاد و با قدرت یادگیری، توانائی جسمی، فکری و عملی بیشتر در آغاز سال تحصیلی جدید است.

این مسئول، عنوان کرد: اوقات فراغت امسال با اصل انتخاب و گزینش آزادانه در برنامه ها و فعالیت ها، جایگاه و مکان، زمان حضور، شرایط سنی و جنسیت مشخص شده است.

زارع پور، یادآور شد: تنوع فعالیت ها، به روز بودن آنها و مسئله مشارکت همگانی دستگاه های اجرائی، فرهنگی و خانواده ها با آموزش و پرورش و با داشتن نظارت کافی و ارزیابی برنامه ها همراه است.



معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان با مشکل کمبود اعتبار و عدم همکاری دستگاه‌های فرهنگی روبه‌رو هستیم.
سید بهاء‌الدین ملک‌حسینی نیز در این نشست در رابطه با طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان با بیان اینکه سال گذشته نتوانستیم حق‌الزحمه عوامل اجرایی را پرداخت کنیم، اظهار داشت: یکی از عوامل ریزش در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان عدم وجود اعتبارات و امکانات لازم است.
وی با بیان اینکه اعتبارات معمولاً به دستگاه‌هایی اختصاص می‌یابد که بیشتر مطالبه‌گر هستند تا پاسخگو، افزود: سال گذشته این دستگاه‌ها در نشست شورای آموزش و پرورش قول‌هایی برای همکاری در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان دادند اما به این قول‌ها عمل نکردند.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۵۴ پایگاه به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان اختصاص می‌یابد که از این تعداد، ۱۲ مورد دارالقرآن، ۱۴ مورد کانون‌های فرهنگی و تربیتی و ۲۸ مورد پایگاه تخصصی ورزشی هستند.
ملک‌حسینی گفت: اداره ورزش و جوانان، اوقات و امور خیریه، امور مساجد، صدا و سیما، کمیته امداد، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری یاسوج از جمله دستگاه‌هایی هستند که برای مشارکت در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت به این جلسه دعوت شدند اما در جلسه شرکت نکردند.
وی بیان کرد: علاوه بر این در ایام تابستان ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان مناطق محروم به اردوهای علوی و ۲۰۰ نفر در طرح اردوهای زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح هجرت در تابستان امسال، گفت: سه هزار دانش‌آموز به منظور بازسازی و زیباسازی مدارس به مدت ۱۰ روز در این طرح شرکت می‌کنند که در مجموع ۳۰ هزار نفر روز مجموعه فعالیت‌های دانش‌آموزان در طرح هجرت خواهد بود.
 
 
فتاح محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:  شیوه و روش تعلیم و تربیت در برنامه های اوقات فراعات متفاوت با ۹ ماه کلاس دانش آموزان است و در این مدت با رهائی از خستگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توان و سلامت جسمی آنها تقویت می شود.

وی تاکید کرد: در طرح اوقات فراغت مسئله اقتصادی در جهت تولید و اشتغال با فن آموزی، فعالیت های اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با آسیب ها، در جهت تقویت بنیه مذهبی و امنیتی در جهت بحران ها، مسائل و معضلات اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد.

محمدی تصریح کرد: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای برای بروز ابتکارات و خلاقیت ها، ورزش و بهداشت برای سلامت جسمی در برنامه های اوقات فراغت به خوبی دیده شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: برنامه های اوقات فراغت باید هم رویکرد ملی و هم استانی داشته باشد و به مزیت ها و توانمندی های استان در بخش های مختلف بپردازد تا به توان علمی و اطلاعاتی دانش آموزن کمک کند.

محمدی، تاکید کرد: آموزش و پرورش باید برنامه های خود و جامعه هدف را تعیین کند و پیشنهادات و نیازهائی که در خصوص اوقات فراغت از دستگاه های فرهنگی و اجرائی دارد، اعلام و در این خصوص همه دستگاه های اجرائی ملزم به همکاری هستند.

وی از تلاش یک سال تحصیلی آموزش پرورش استان و موفقیت های ارزنده و چشمگیری که در سطح ملی کسب کرده تقدیر و تشکر و یادآور شد: هرگونه همکاری با آموزش و پرورش سبب تقویت نیروی انسانی این سرمایه های اصلی کشور خواهد شد.

.
شایان ذکر است در این نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برای هرچه بهتر برگزاری فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت راهکارها و پیشنهاداتی ارائه دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1