تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۲۵۴۱۹۷

اعتراض دانشگاهیان دانشگاه یاسوج/ از استخدام‌ها و پیمانکاران فامیلی تا دریافت اجاره منزل صوری آقای رئیس

۲۵
۰
کبنا ؛

دانشگاهیان دانشگاه یاسوج نسبت به استخدام‌ها و پیمانکاران فامیلی و همچنین دریافت اجاره منزل صوری به وزیر علوم شکایت کرده و خواستار رسیدگی وی شدند.
 

به گزارش کبنا، جمعی از دانشگاهیان دانشگاه یاسوج طی نامه‌هایی از وزیر و مسئولان وزارت علوم خواستند به عملکرد رحیمی رئیس این دانشگاه رسیدگی کنند.

این دانشگاهیان در بخشی از این نامه به استخدام‌های فله‌ای، فامیلی غیر اصولی، تحت پوشش نیروهای شرکتی و تلاش برای تبدیل وضعیت فوری آنها توسط رئیس این دانشگاه اعتراض کردند.

اعتراض نسبت به واگذاری تمام طرح‌های عمرانی کوچک و بزرگ (که البته بسیاری از آنها ماهیتاً خود مصداق حیف و میل بیت‌المال هستند و هیچ توجیه منطقی ندارند) به افراد محدودی از بستگان نزدیک ریاست دانشگاه بدون طی تشریفات ابتدایی قانونی، مورد دیگری از این نامه است که دانشگاهیان این دانشگاه بر آن تاکید دارند.

یکی دیگر از مواد ذکر شده توسط دانشگاهیان این است که رئیس این دانشگاه قومی، قبیله‌ای، باندی و دستوری کردن بیشتر عرصه‌ها، از استخدام‌ها، انتصابات، پرداخت‌ها و حتی ترفیع‌ها و ارتقای اعضای هیأت علمی است.

این دانشگاهیان در بخش دیگری از نامه خود بر هدر دادن مبالغ چشمگیری از اعتبارات دانشگاه در ساخت و سازهای کاملاً بی‌هدف و غیرضروری در دوره‌ای که بحران مالی بر کشور سایه افکنده است توسط رئیس دانشگاه تاکید کردند و در نامه خود آوردند: جاده اتصال خوابگاه دختران به مرکز کارآفرینی یکی از این موارد است که چنین پروژه‌هایی این گمان را تقویت می‌کند که هدف صرفاً کارگاه‌سازی برای به کارگیری بستگان و واگذاری طرح‌ها به رئیس و معاون اداری و مالی دانشگاه است نه توسعه دانشگاه.

دانشگاهیان دانشگاه یاسوج در بخش دیگری از این نامه تاکید کردند: نظر به شرایط غیرعادی فوق‌الاشاره، به منظور پیشگیری از آسیب‌های روزافزون ناشی از عملکرد آقای دکتر رحیمی - که متأسفانه تاکنون نیز نارضایتی جمعی از دانشگاهیان حامی دولت تدبیر و امید وارد آورده است - از جنابعالی انتظار می‌رود اقدامی عاجل به عمل آورید تا بیش از این اعتماد جامعه دانشگاهی خدشه‌دار نشود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: استان کهگیلویه و بویراحمد متشکل از صدها طایفه و هزاران فامیل است، فلسفه جمهوری اسلامی رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات و فرصت‌هاست اما در این بین برخی افرادی که در مسئولیت قرار می‌گیرند اعتقادی به این فلسفه انسانی ندارند که نمونه اش را می توان در دانشگاه یاسوج ملاحظه کرد، که از فرصت بکارگیری نیروی انسانی با رعایت نکردن ضوابط و اصول تنها عدالتش نصیب بستگان و فامیل‌های خود گردید و سؤالاتی بی‌پایانی ایجاد نموده است.

این دانشگاهیان تاکید کردند: چرا هزاران فامیل استان در این بکارگیری نیرو به جز بخش کوچکی از طایفه و منسوبین‌شان حقی ندارند و در میان این طایفه هم تنها سه یا چهار تیره مورد توجه بوده است که تقریباً ۲۰ درصد جمعیت این طایفه را شامل می‌شود و کمتر می توان افرادی را که بر اساس شایستگی و نیاز جذب شده باشند را دید.

دانشگاهیان دانشگاه یاسوج لیستی شامل ۸۵ اسم ارایه داده‌ و بیان کردند: این لیست شامل تعدادی از کسانی است که تعداد محدودی از آنها توسط رئیس قبلی و مابقی توسط رئیس فعلی بدون رعایت کردن اصول اصلی استخدام تحت عناوین مختلف از جمله شرکتی و ... جذب و اخیراً تعدادی از آنها بدون لحاظ کردن اولویت در لیست تبدیل وضعیت‌ها شده‌اند. چنانچه قید شده است برخی از آنان از منسوبین رئیس فعلی دانشگاه یا معاون پژوهشی که خود از منسوبین رئیس است، هستند. برای صحت و سقم و مشخصات دقیق‌تر افراد می‌توان با تحقق میدانی از افراد بی‌طرف پرسید و به ‌آرشیو امور اداری و مالی نیز مراجعه کرد. افراد به کار گرفته شده ممکن است بیش از این تعداد باشند.

دانشگاهیان دانشگاه یاسوج همچنین تاکید دارند که رئیس دانشگاه با وجود اینکه در منزل خود ساکن شده است اما مبلغی بیش از یک میلیون تومان بابت اجاره منزل دریافت می‌کند.



-----------------

منبع: فارس

-----------------

نام شما

آدرس ايميل شما

داریوش
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفیم جناب ...ی وجواب تلفن هیچ کس را نمی دهی خدایی هم هست.....
علیپور
Iran, Islamic Republic of
مسول سایت سلام علیکم :وقتی سایت شما خبری را منتشر میکنه خواننده نظر ی میده نظر هم اهانتی نداره چرا آن نظر را تایید نمیکنید . ما مخالف توهین افترائ وووو هستیم اما دلیل نداره نظرات داده شده چون با مشی فکری و دوستانه بودن شما با اداره و شخص مورد نقد شده را به بهانه و به دروغ در لوای توهین وووو تایید و نظر قرار ندید .به نظر خوانندگان احترام بزارین لطفن. ما دوس نداریم سایت شما به مانند دیگر سایتها از گردونه خارج بشه اخلاق حرفه ای را رعایت نمایید. موفق باشید
مطلع
Iran, Islamic Republic of
سرمنشا تمام اتفاقات و مشکلات دانشگاه مثلث. است که اضلاع ...نا به هم می رسند.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام به مدیر محترم سایت..دوستانی که این موضوع رامطرح و عنوان کردید ..ل ذکر است که این استخدام ها بیشتر از ناحیه آقای م...ی دانشگاه یاسوح صورت گرفته بدلیل اینکه دست راست نماینده مجلس شهرستان بویراحمد و دنا می باشد و بیشتر این استخدام ها در قبل از انتخابات دور جدید مجلس صورت گرفت امید است که پیگیری بیشتر صورت گیرد
دکتر
Iran, Islamic Republic of
چرت نوشتی مشتی
شهرزاد
Iran, Islamic Republic of
وای اگر روزی ... معتبر شود
کارشناس حقوقی
Iran, Islamic Republic of
بنظر بنده حق شکایت برای دانشگاه وجود دارد البته از منظر حقوقی عرض کردم
علی
Iran, Islamic Republic of
کارشنا س حقوقی آیا بر .. هم شکایت دارد دست کبنا درد نکند.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
آقای کمایی یا خبر نزن یا بدون ترس و لا قاطعیت کامنتها را منتشر کن.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
از ماست که بر ماست
ص- ر
قبیله گرایی ریشه دانشکامون درآورده بخداا.... تحمل این همه تبعیض رو دیگه نداریم.....تشکر از کبنا
مسعود
Iran, Islamic Republic of
جدا که وزیر علوم..
محمد
Iran, Islamic Republic of
انشالله که ..ه .. را که خیلی..در حق بقیه به هاطر فامیلاش کرده انشاله که جوابش را بس بده
البرز
Iran, Islamic Republic of
خوبه باز هم تکرار پروژه مدیران ضعیف
مصیبت
Iran, Islamic Republic of
دروووووووووووووووووود بر طایفه
درووووووووووووووووووووووووووووووود بر فامیل
درووووووووووووووووووووووووووووووووووود بر اقوام
محمد
Iran, Islamic Republic of
... قبلی دانشگاه علوم پزشکی همفامیل بازی را راه انداخته بود ولی هیچ کس موضعی نگرفت باز بنازم غیرت دانشگاه یاسوج را.
ti
این همه تخریب برای چه ادعای مسلمونی دارید و همه جوره دانشگاه یاسوج رو با این مدیریت صحیح زیر سوال می برید.
حق التدریسی
United Kingdom
اقای رضا توفیقی شما که رئیس ستاد روحانی در استان بودید یه فکری به حال ظریفی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کنید که مدیر مخالف دولت و الات بیشتر از ۶ سال رئیس این دانشگاه در استان است و بیشترین ضربه را به اصلاح طلبان این استان ایشان زده است
نادر
United Kingdom
دانشگاه یاسوج شده ج...
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اسامی جذب شدگان را اعلام کنید بزارید برای همه روشن شود
دانشجو
سازمان های نظارتی نیز طبق معمول خواب تشریف دارند...
مومن و مسلمان
Iran, Islamic Republic of
واقعا مدیران خوب را خدشه درا نکنید دکتر رحیمی ابروی استان است
شهروند
وضعیت دانشگههای استان از نظر استخدامها باید بررسی و نظارت بشه.بعضی نیروی زیادی میارند و بعضی با نیروی کم از کارمند کار می کشند بدون بیمه و حقوق کافی و بدون عیدی و مزایا. لطفا مسوولین همه دانشگاهها را بررسی کنند
دکتر حامد مرادیمحموداباد
Iran, Islamic Republic of
اینها رو کبنا به خاطر این مینویسه که دکتر رحیمی نیروی تاجگردون نیست ..ل نیست .قزاش من سر مدیران ترسو و بزدل و بی عرضه
سحر
Iran, Islamic Republic of
درد و بلای دکتر رحیمی من سر هرچی حسوده
کور شود هر آنکه نتواند دید
حتمأ به خودشون باج نداده که ایطوری افتادن به تکاپو
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1