تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : ۲۵۴۱۳۱

هیچ موردی از تب کریمه کنگو در گچساران گزارش نشده است‌ / تصاویر آتش گرفتن جنگل دره‌گلی / افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب روستای شوتاور

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
جنگل دره‌گلی آتش گرفت و مهار شد
آتش‌سوزی جنگل دره‌گلی از توابع شهرستان بویراحمد مهار شد.
آتش‌سوزی جنگل دره‌گلی از توابع شهرستان بویراحمد که امروز ۱۵ خرداد ساعت ۱۵ شروع شده بود با حضور نیروهای منابع طبیعی و بعضی ادارات، نیروهای مردمی و دوستداران طبیعت در ساعت ۱۸ مهار شد.


بخشی از جنگل تولگهی هم در آتش سوخت و در چند روز گذشته نیز جنگل در نواحی و مناطق مختلف استان از جمله در پیچاب و سرفاریاب در آتش سوخت.


 فعالیت ۲۶دارالقرآن برای اوقات فراغت دانش آموزان درکهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۲۶ دارالقرآن و کانون پرورشی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پسر و دختر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم این استان در تابستان سال جاری فعالیت خواهند کرد.
هادی زارع پور اظهار داشت: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر دارالقرآن ها و کانون های پرورشی در کانون های ورزشی، سالن ها و استخرهای شنا نیز برگزار می شود.
وی افزود که تابستان سال جاری برخی مدارس شهری، روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد به تناسب رشته های موجود و میزان استقبال دانش آموزان این استان به عنوان پایگاه های اوقات فراغت فعالیت می کنند.
زارع پور بیان کرد: اعزام برگزیدگان رقابت های قرآنی این ۲۶ دارالقرآن و کانون پرورشی به مشهد مقدس و برگزاری اردو برای زیارت اولی ها و افراد برتر رقابت های فرهنگی و هنری از مهمترین برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد است.
وی عنوان کرد که برای شرکت در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت باید دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه همگام www.hamgam.medu.ir نام نویسی کنند.
هیچ موردی از تب کریمه کنگو در گچساران گزارش نشده است‌
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: هیچ موردی از تب کریمه کنگو در شهرستان گچساران گزارش نشده است‌.
هایده حافظ قرآن اظهار کرد: شهرستان گچساران عاری از هرگونه بیماری است و تاکنون هیچ گونه گزارشی از وجود تب بیماری کریمه کنگو در آن مشاهده نشده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: تاکنون یک مورد مشکوک در شهرستان گچساران مشاهده نشده است.
وی با اشاره به اینکه احتمال شیوع بیماری تب کنگو با شروع فصل گرما افزایش می یابد، افزود: از شهروندان خواهشمندیم برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری گوشتی را تهیه کنند که مهر سازمان دامپزشکی را داشته باشد.
حافظ قرآن ادامه داد: معمولا در شش ماهه اول سال نگرانی از ابتلا به برخی بیماری‌های ویروسی از راه آب و غذا افزایش می‌یابد که یکی از این بیماری‌های ویروسی، تب کریمه کنگو است که توسط کنه میان دام‌ها منتشر می‌شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطر نشان کرد: این بیماری در انسان در صورت ذبح دام، دستکاری و گزش کنه یا تماس با دامی که ویروس در بدن آن وجود دارد منتقل می‌شود.
وی تصریح کرد: تب کریمه کنگو یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ویروسی است که از حیوان به انسان منتقل می‌شود و معمولا فرد مبتلا به آن تا ۳۰ درصد موارد احتمال دارد که جان خود را از دست دهد.
حافظ قرآن  با بیان اینکه یکی از راه‌های انتقال این بیماری از طریق گزش کنه‌ است، عنوان کرد: شهروندان گچسارانی با رعایت مسائل بهداشتی می توانند از رشد و نمو این بیماری جلوگیری کنند.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی بیان کرد:  از همین رو برای پیشگیری از این بیماری مجددا کلاس آموزشی - ترویجی  برای بهورزها در سطح شهرستان  گچساران برگزار شده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌ها در این شهرستان ابراز کرد: در این مدت همکاری خوبی میان شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های نظارتی بر کشتارگاه و مراکز عرضه گوشت قرمز صورت گرفته است.
حافظ قرآن با توصیه به شهروندان گچساران برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری گفت: توصیه می‌شوند شهروندان از گوشت نیمه پز، جگر خام و نیمه پخته استفاده نکند و گوشت مورد نیاز خود را از قصابی‌های معتبر و گوشت‌هایی که دارای مهر دامپزشکی هستند استفاده کنند.
وی افزود: توصیه می‌شود در هنگام مسافرت، غذا از رستوران‌های بین راهی خریداری نشود.
حافظ قرآن ادامه داد: دام مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو هیچ گونه علامتی ندارد و از همین رو باید از مصرف گوشت تازه خودداری و پس از ذبح دام ، گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای منفی یک تا چهار درجه زیر صفر قرار بگیرد تا قابل استفاده شود.

فراهم کردن زمینه توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای بهبودیافتگان مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهکیلویه و بویراحمد بر راه‌اندازی بانک اطلاعاتی بهبودیافتگان مواد مخدر و فراهم کردن زمینه آموزش، توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای آنها بعد از بهبودی تاکید کرد.
فتاح محمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توجه و تلاش برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های همه مسوولان در کشور است.
معاون سیاسی و امنیتی کهگیلویه و بویراحمد مواد مخدر و اعتیاد را یکی از آسیب‌های مهم و مورد توجه عنوان کرد و بیان داشت: مواد مخدر از آسیب‌های قابل‌ توجه در این استان است.
وی با بیان اینکه هر چند آمار مصرف مواد در استان ما نسبت به دیگر جاهای کشور چشمگیر نیست، خاطرنشان کرد: اما همین میزان نیز باید کنترل و جلوی آن گرفته شود.
این مسوول جوانان را قشر آسیب‌پذیر و در معرض خطر اعتیاد دانست و گفت: باید با اقدامات موثر و هدفمند از توسعه و فراگیر شدن این آسیب در جامعه و این استان پیشگیری کرد.
محمدی به افراد شناسایی و زندانی شده در رابطه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: تاکنون افرادی را در رابطه با این حوزه شناسایی و در حال حاضر دوره بهبودی را می‌گذرانند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه این افراد اغلب به علت بیکاری و عدم وجود اشتغال به مواد پناه آورده‌اند، یادآور شد: البته با کمک و همکاری فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی در زندان برای این افراد برگزار می‌شود.
وی شناسایی، جمع‌آوری جامعه آماری و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی بهبود یافتگان مواد مخدر را از موارد مهم و ضروری دانست و بر فراهم کردن زمینه آموزش، توانمندسازی و اشتغال‌زایی برای آنها بعد از بهبودی تاکید کرد.
محمدی با اشاره به شعار سال جاری، گفت: مقام معظم رهبری این سال را به نام «تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی» نامگذاری کرده و لازم است همه مسوولان به این موضوع توجه داشته و در راستای تحقق و عملی شدن آن و در نتیجه توسعه اقتصاد کشور گامی موثر بردارند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توانمندسازی و ایجاد زمینه اشتغال برای بهبود یافتگان را یکی از راهکارهای موثر برای توسعه تولید و اشتغال عنوان کرد و بیان داشت: با آموزش و توانمندسازی این افراد ضمن ایجاد زمینه تولید و اشتغال و در نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی، در واقع گامی مهم در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه برداشته‌ایم.

افتتاح و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب روستای شوتاور در هفته دولت
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت حدود ۷۰درصدی تصفیه‌خانه جمع‌آوری فاضلاب روستای شوتار خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه در هفته دولت سال جاری تکمیل، افتتاح و به بهره‌برداری برسد.
فیض‌الله پاسره در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه خدمات‌رسانی به جامعه روستایی از اولویت‌ها و برنامه‌های اساسی آب و فاضلاب روستایی در سال جاری است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰۰ طرح و پروژه آبرسانی در روستاهای استان در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این تعداد طرح و پروژه تحول عظیمی در افزایش شاخص آبرسانی به روستاها رخ خواهد داد.
وی با اشاره به افزایش پنج درصدی شاخص برخورداری روستاهای استان از آب آشامیدنی و سالم، گفت: با تلاش‌های انجام شده شاخص بهره‌مندی از آب سالم در روستاها از ۶۸ درصد در سال ۹۲ به ۷۳٫۱۵ درصد در حال حاضر رسیده است.
این مسوول نصب دستگاه الکترولیز نمک طعام را اقدامی دیگر در راستای خدمات‌دهی مطلوب به روستاییان بیان کرد و یادآور شد: در راستای تامین آب آشامیدنی و سالم برای روستاییان ۱۶ دستگاه الکترولیز نمک طعام با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیون تومان در استان نصب شده است.
پاسره وجود آزمایشگاه مخصوص آب را از موارد مهم و ضروری برای کیفیت‌سنجی میزان سلامت آب در روستاها عنوان کرد و بیان داشت: یک واحد آزمایشگاه با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان با هدف سالم‌سازی و ارائه آب با کیفیت بیشتر در استان احداث شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی را از دیگر موارد مهم و مورد نیاز روستاهای استان بیان کرد و گفت: هر چند در این حوزه هنوز در ابتدای راه هستیم اما تاکنون کارهای خوبی انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستایی در روستای شوتاور از توابع بخش چاروسا در شهرستان کهگیلویه، خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود در هفته دولت افتتاح و با حضور مسوولان به بهره‌برداری برسد.
این مسوول با بیان اینکه عملیات اجرایی فاضلاب در دو روستای «تنگاری» بویراحمد و «طولیان» کهگیلویه با همکاری بانک توسعه اسلامی تا قبل از هفته دولت آغاز خواهد شد، تصریح کرد: مطالعات فاضلاب روستایی «امامزاده جعفر» در گچساران نیز انجام شده است.
پاسره، یادآور شد: تصفیه‌خانه سرفاریاب و روستاهای همجوار با هدف سالم‌سازی آب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز شده و در حال حاضر در دست اجرا است.

قیام ۱۵ خرداد هیچ نسبتی با تفکرات لیبرالیسم غرب نداشت
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه قیام ۱۵ خرداد از دی مبین اسلام نشات گرفت گفت: این قیام هیچ نسبتی با تفکرات لیبرالیسم غرب ندارد.
حجت‌الاسلام حسن قیومی در آئین بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در یاسوج اظهار داشت: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ سرآغاز قیام مهدوی بود و امام خمینی (ره) از زمان مشروطیت روحیه انقلابی خود را شروع کرد.
وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در سن ۱۸ سالگی کودتای رضا خان میر پنج را تجربه کرده و از نقشه‌های شوم پهلوی برای این مملکت خبر دار و سخنان آتشین امام در برابر قوانین خود باخته رضا شاه پهلوی سبب شد که امام آن سخنرانی آتشین را  انجام دهد و بعد از دستگیری ایشان توسط نیروهای مزدور شاه قیام خونین مردم ورامین و قم باعث به راه انداختن آن قیام خونین شد.
قیومی با بیان اینکه قیام خونین ۱۵خرداد ۴۲ قیام خون بود، بیان کرد: بعد از تبعید امام راحل و بعد از یکسال امام از این حادثه باخبر شدند که سخنان ایشان در سال ۴۳علیه قانون کاپیتالاسیون باعث شد که مزدوران شاه دوباره امام راحل را به ترکیه، عراق و نجف تبعید کنند.
وی یکی از ویژگی‌های قیام ۱۵ خرداد را هیئتی بودن  آن دانست و افزود:خاصیت این قیام آن بود که پانزده خرداد قیام کاملا هیئتی بود، از اسلام نشات گرفت نه  اینکه برگرفته از تفکرات لیبرالیسم غرب باشد.
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه قیام۱۵ خرداد  ۴۲شروع انقلاب اسلامی بود، بیان کرد:یکی از دلایلی که امام راحل همیشه فرموده‌اند که این قیام باید زنده بماند تفکرات اسلامی و هیئتی بودن این قیام برگرفته از روحیه آزادی و اسلامی خواهی مردم است.
قیومی چهار اصل بوجود آمدن یک انقلاب را نارضایتی مردمی بودن انقلاب، داشتن رهبری آگاه و روحیه منسجم مردم دانست و گفت: امام خمینی(ره) برای آزادی این مردم از دست شیطان و نشاندن بدر بزرگ اسلام در جامعه با این مردم انقلابی را بوجود آورده که امروز سرآمد همه انقلاب‌های جهان بوده که شروع این انقلاب از قیام ۱۵ خرداد نشأت گرفته است.
وی با بیان اینکه هرکجا مردم و نظام با هم متحد شدند توانستند تاریخ را عوض کنند، بیان کرد: نمونه این سخن برگرداندن تاریخ ایران از شاهنشاهی به شمسی بود که نشان از عزت و قدرت مردم در برابر طور گویی مستعمران است.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غرش صدای آزادی خواهی ملت در سال ۵۷ با حضور تمامی اقشار به سر شاه و هم دستانش شنیده شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران انقلابی از جنس نور بود، انقلابی که در آن جوانان برای دفاع از رهبر بزرگ خود حتی حاضر می‌شدند سینه چاک در برابر گلوله و مسلسل بایستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1