تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۲۵۴۰۲۹

امام بیان درد جامعه خودش بوده است

۰
کبنا ؛


دیدار زوج های جوان با حجت الاسلام سید حسن خمینی

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: امام بیان درد جامعه خودش بوده است. ما در تاریخ آخوند و مرجع زیاد داشتیم اما هیچ کدام امام نشدند.

به گزارش کبنا، سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک در خصوص راز حضور پرشور مردم در مراسم ارتحال اظهارداشت: امام بیان درد جامعه خودش بوده است. ما در تاریخ آخوند و مرجع زیاد داشتیم اما هیچ کدام امام نشدند؛ این که امام مورد اقبال مردم قرار گرفته به این دلیل بود که امام کلید درد جامعه خود بوده است. نسخه حل مشکلات جامعه آنروز بوده است.
وی افزود: امام برای مردم آن روزگار یک دارویی است که به کام یک بیمار ریخته شده است؛ واقعا جامعه آنروز از بنگلادش تا شمال افریقا در سیمای این مرد مشکل گشایی را میدیده است.
تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام در فقه و اصول یک دانشمند تراز اول است، گفت: ایشان کسی است که مانند او در جامعه اسلامی کم است.
خمینی گفت: هر وقت توانستیم پیوند عمیق مردم را تقویت کنیم از هزاران مشکل عبور می کنیم.
وی ادامه داد: یکی از دلایل زنده بودن امام این است که فراتر از جناح های سیاسی است. مصادره امام به نفع کسی و علیه دیگری، ضربه می زند. رمز بقای آن هم بالاتر از جریانات سیاسی بودن است.
تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره)، امام را فردی با هوش بسیار بالا دانست و افزود: همه کسانی که امام را دیدند تاکید دارند که تیزهوشی و استعداد امام زبانزد است. امام از آغازین سالهای جوانی در حاشیه سیاست ایران مشق کرده است.

نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1