تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۲۵۳۹۴۲

۶۰۰ هکتار زمین از دست سودجویان آزاد شد / مناطق بحران اراضی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟ / راهکار نجات حاشیه بشار یاسوج

۱
۰
کبنا ؛رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰۰ هکتار از اراضی دولتی که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود در استان بازپس‌گیری شد.

به گزارش کبنا از یاسوج، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به وجود مواهب خدادای این منطقه از کشور، اظهار داشت: تنها امتیازی که این استان نسبت به سایر استان‌ها دارد منابع طبیعی و محیط زیست بکر آن است بنابراین وظیفه مردم و مسئولان است که از این نعمت‌های خدادادی حفاظت کنند و این حمایت و نگهداری به گونه‌ای باشد که آیندگان به نیکی از ما یاد کنند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و ۷۶۵ فقره پرونده در زمینه تصرف اراضی ملی تشکیل شد و ۶۰۰ هکتار زمین پس از رفع تصرف به بیت المال برگشت.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی با تاکید بر اینکه ادارات و سازمان‌های متولی اراضی ،منابع ملی و کشاورزی خود پیگیر تصرفات بیت المال باشند، بیان کرد: آراء صادره برای کسانی که به اراضی ملی و منابع طبیعی دست درازی می‌کنند قاطع و اثرگذار باشد و وتلاش می‌کنیم ذره‌ای از حقوق بیت المال ضایع نشود و کسانی که در این زمینه سهل انگاری نمایند در هر پست و مقامی که باشند دستگاه قضایی هیچ گونه مماشاتی در برخورد با آنان ندارد و هر چه مسئولیت افراد بیشتر باشد دستگاه قضایی با قاطعیت بیشتری رفتار خواهد کرد.
رئیس شورای قضایی استان گفت: آراء حدود یک هزار پرونده در زمینه تصرفات به نفع بیت المال صادر و نیز ۵۰ هزار متر مربع از حاشیه رودخانه­های استان رفع تصرف شد.
وی با اشاره به توسعه شهری و نگاه به آینده و اینکه رودخانه بشار مانند قلب شهر یاسوج است، ابراز کرد: یکی از خواسته‌های ما این است که همه حاشیه‌های رودخانه بشار به پارک ساحلی تبدیل شود، زیرا با این اقدام هم بازار گردشگری فعال شده و هم دست سودجویان از منابع ملی کوتاه می‌شود.
آتش زدن زمین پس از برداشت محصول جرم است
بهشتی­ فر مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن تشکر از حمایت‌های دستگاه قضایی استان در دفاع از عملکرد این اداره در خصوص حفظ منابع طبیعی، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌های استان، تاکنون ۱۲۰ کیلومتر آتش­بُر احداث کردیم و نیز امسال با حمایت دستگاه قضایی ۵۵ هکتار از اراضی سرگچینه را رفع تصرف کردیم.
وی گفت: آتش زدن مزارع پس از درو علاوه براینکه حاصل خیزی زمین را از بین می­برد، جرم محسوب می‌شود و متاسفانه در شهرستان‌های باشت و کهگیلویه این اقدام خلاف قانون مشاهده شده که این رفتار اشتباه علاوه بر آلودگی هوا، خطر آتش گرفتگی منابع طبیعی را چند برابر کرده است.
سروک یاسوج و بندان سی‌سخت همچنان کانون بحران اراضی کهگیلویه و بویراحمد است
تاج الدینی رئیس امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۹۱ پرونده تصرف تشکیل و از حدود ۶۶ هزار متر مربع اراضی تصرف شده ۵۷ هزار متر مربع رفع تصرف و به بیت المال بازگشت، افزود: در سال ۹۶ از ۹ هزار متر مربع تغییر کاربری داده شده ۵ هزار مترمربع رفع تصرف و بقیه موارد در دست پیگیری است.
وی گفت: منطقه سروک یاسوج و بندان سی­سخت همچنان مهم‌ترین مناطق بحرانی امور اراضی استان است.
سامانه ۱۳۶ ویژه تخلفات اراضی و گزارش زمین‌خواری در استان راه‌اندازیشد
تاج الدینی عنوان کرد: به منظور جلوگیری از تخلفات و تصرفات در امور اراضی و نیز دریافت گزارش‌های مردمی سامانه ۱۳۶ در استان راه‌اندازی شد که تاکنون مردم ۶۲۷ مورد گزارش تلفنی دادند و انتظار می‌رود شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با این سامانه تماس حاصل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
چرا ویلاهای ساخته شده در دشتگز گچساران بعد از گذشت سه سال ازاحکام تخریب تاکنون بلا تکلیف مانده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1