تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۲۵۳۹۲۴

امام خامنه‌ای بهترین جانشین برای امام خمینی و امانتدار اصول انقلاب هستند

۰
کبنا ؛«نهی جانات» معتقد است امام خامنه‌ای (حفظه الله) بهترین جانشین برای امام خمینی(ره) و امانتدار انقلاب و اصول و روح انقلاب هستند.

«نهی جانات» عضو پارلمان سوریه در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به‌مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، علاوه بر بررسی ابعاد فکری و چارچوب سیاسی ایشان به بیان دیدگاه خود درباره یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی یعنی مقابله با مستکبران جهان و دفاع از مظلومان پرداخت.
وی در همین رابطه تصریح کرد: پیش از تحلیل شخصیت امام خمینی(ره) باید شرایطی که موجب ظهور این شخصیت شد، بررسی کنیم. نهضت ایشان در زمانی بروز کرد که شاه با مشت آهنین و تکیه به آمریکا و اسرائیل بر ایران تسلط داشت. شاه ایران از طرف کشورهای مستکبر به‌ویژه آمریکا به‌شدت حمایت می‌شد. زمانی که در ایران، مردم تحت کنترل و مقهور شاه بودند، ندای دعوت به اصول اسلامی، نصرت مظلومان، مقابله با استکبار جهانی و استقلال ملی را شنیدند و به افکار و آرمان‌های انقلاب ایمان کامل آوردند، این در حالی است که در سال‌های آغازین انقلاب تعداد زیادی از کشورها در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفتند ولی سوریه در آن زمان با رهبری حافظ اسد کنار ایران ایستاد، زیرا حافظ اسد معتقد بود که انقلاب اسلامی در ایران، انقلاب ملتی مظلوم علیه شاهی ظالم بود که با حمایت غرب علیه مردم ایران کار می‌کرد.
عضو پارلمان سوریه افزود: انقلاب اسلامی در ایران از همان ابتدا بر اساس مواضع اصولی نسبت به مسائل منطقه و دفاع از مظلومان و حمایت از مقاومت مردم فلسطین، عراق و مبارزه با مستکبران اهتمام داشت اما خشونت هیچ‌گاه در منظومه فکری امام خمینی جای نداشته است. انقلاب اسلامی به‌رهبری امام خمینی با تمام انقلاب‌های جهان تفاوت دارد، زیرا بدون خشونت و با تکیه بر حضور تمام اقشار مردم و بدون تخریب نهاد یا مؤسسه‌ای و یا آتش زدن خانه‌ای به پیروزی رسید. این وضعیت خشونت را ما فقط در کشورهایی که تحت عنوان انقلاب‌های عربی درگیر بحران هستند، مشاهده می‌کنیم.
سیره امام خمینی در حوزه اجتماعی و تحولات سیاسی جهان نشانگر شناخت عمیق ایشان از قرآن و تعالیم پیامبر برای دستیابی به اجماعی جهانی به‌منظور مبارزه با ریشه‌های افراط‌گرایی و افکار تکفیری است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در حال حاضر نیز ایران نمونه‌ای آشکار میان کشورهای اسلامی است که دین و سیاست را در هم آمیخته و بدون استفاده از خشونت و افراط‌گرایی و به بهترین وجه در حال اجرای آن است. شرایط کنونی جهان نشان می‌دهد که گسترش خشونت و افراط‌گرایی ناشی از گرایش برخی از رهبران سیاسی به‌سوی گروه‌های افراطی و استفاده از آنها در جهت اهداف سیاسی خودشان است، این در حالی است که طرح ایران برای مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی در سازمان ملل با اجماع پذیرفته شد. ایران از ابتدای بحران سوریه نیز از ما حمایت همه‌جانبه کرده و رهبران ایران نیز از همان ابتدا بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تأکید کرده‌اند، این نشان می‌دهد که خشونت در افکار امام خمینی هیچ جایگاهی ندارد.
وی در رابطه با ارتباط انقلاب در کشورهای عربی با انقلاب اسلامی به‌رهبری امام  خمینی نیز گفت: انقلاب ایران بر اساس اصول بود اما انقلاب‌ها در برخی دیگر از کشورها علیه منافع دولت‌ها و امنیت و ثبات آن است. این انقلاب‌ها برای از بین بردن استعمارگران و توقف ارتباط با خارجی‌ها نبود و موجب شکستن اراده ملی و به زانو درآوردن مردم و حضور خارجی‌ها شد. برخی از دولت‌ها نیز مجبور شدند به سیاست‌های استعمارگران، وابسته بمانند و مجدداً به شرایط اجرای اوامر شیطان بزرگ بازگردند. این انقلاب‌ها به هیچ وجه هیچ ارتباطی با انقلاب امام خمینی ندارند بلکه نوعی از فساد بودند که از مردم و اکثر مسلمانان انتقام گرفت.
نهی جانات همچنین در خصوص جانشین امام خمینی پس از رحلت ایشان نیز بیان کرد: امام خامنه‌ای (حفظه الله) بهترین جانشین برای امام خمینی و امانتدار انقلاب و اصول و روح انقلاب هستند. این سخن نمایشی نیست بلکه ما آن را در سوریه، فلسطین و تمام میدان‌های مبارزه با ظلم لمس کرده و می‌کنیم. هیچ کس در جهان غیر از ایران جرأت نکرده در برابر آمریکا بایستد و با مسأله فلسطین همراهی و از آن حمایت کند. همچنین اکثر اعراب در حال سبقت گرفتن به‌سوی آغوش آمریکا و اسرائیل هستند. برادران ایرانی با فرمان و حکمت امام خامنه‌ای از تمام ملت‌های اسلامی که در برابر ظلم ایستاده‌اند، حمایت می‌کنند و از جنوب لبنان تا غزه و سوریه حضور آنها را مشاهده می‌کنیم. ارتباط سوریه با ایران فقط ارتباط دوستی نیست بلکه ارتباط دینی و تاریخی دارند و پس از شهادت چندین رزمنده ایرانی در سوریه نیز روابط ما بیش از حد وصف قوی‌تر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1