تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۱۸
کد مطلب : ۲۵۳۹۰۵

آقای استاندار؛ بفرما ضمن احترام نماینده شاخص تغییر مدیران برنامه‌های دولت باشد

۱۶
۰
کبنا ؛ الف .مرادیان
فقدان احزاب و ریسک بالای فعالیت سیاسی در کشور و به تبع آن تشدید مسائل قومیتی در استان سبب سردرگمی سیاسی افراد شده است هر چند افراد ثابت‌قدم فارغ از این مسائل بندرت دچار چرخش می شوند ولی حکایت شهرستان کهگیلویه و سیاسیون اصلاح طلب آن در نوع خود جالب توجه است.
بسیاری از این به اصطلاح سیاسیون در سال ۹۰ از بزرگواری به عنوان یکی از نمادهای اصلی جبهه پایداری حمایت کردند و حتی برای او سخنرانی کردند و برخی هم از فیاض بخش و یا حتی حبیبی حمایت کردند. خیلی‌ها آن سال را خاص دانستند و خواستار چشم پوشی بر اتفاقات آن سال شدند. این امیدواری وجود داشت که در سال ۹۴ شاهد تکرار آن رویه نباشیم اما در سال ۹۴ نه تنها آن موضوع تمام نشد که بعضا از صدر تا ذیل سیاسیون اصلاح‌طلب بیشتر با بهانه‌ی قومی و البته در ظاهر برخی‌ها با توجیهات سیاسی همچون ضعف نامزد اصلاح طلبان و یا شانس پایین رای آوری او یا به موحد پیوستند و یا اکثرا از عدل هاشمی‌پور حمایت کردند.
دنبال واکاوی آن اتفاقات تلخ نیستیم که قطعا خوانندگان عزیز خود از همه آن اتفاقات مطلع هستند.
در سطح کلان هم چهار سال گذشته شاهد چرخش‌ها و گردش‌های زیاد به همراه چشم پوشی بر برخی رفتارها و مواضع بودیم که اوایل حضور نماینده اصولگرای کهگیلویه در مجلس و بعدا شرایط بینابینی دولت به عنوان دلایل این تصمیمات مطرح می‌شد ولی حالا بعد از این دو قطبی بزرگ در کشور و اینکه شخص رئیس‌جمهور بدون هر گونه ملاحظه‌ای برای اولین بار بر اصلاحات درود فرستاد تکلیف چیست؟ آیا باید کماکان شاهد مدیران چند گرایشی در دولت باشیم؟ آیا باید شاهد حضور مدیرانی باشیم که در نشست های خانگی هدایتخواه در نجف آباد یاسوج شرکت میکنند و بعد به جشن پیروزی روحانی به سالن وزارت کشور می روند؟ آیا باید بر همراهی مدیران با آقای هاشمی پور که در یک بیانیه رسمی از آقای رئیسی حمایت کرد چشم پوشید؟
قانون از ابتدا و صراحتا تکلیف قوا را مشخص کرده است ولی همیشه طبق یک ملاحظه نانوشته از مدیران خواسته می شود که با نمایندگان تعامل داشته باشند و نظرات منطقی و دلسوزانه نمایندگان در تصمیمات دخالت داده شود و البته باید این تعامل دو طرفه باشد. نه اینکه از طرف نماینده امر و خواسته باشد و مدیران نیز صرفا تمکین کنند. در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و در اوج هیجانات آقای تاجگردون و آقای زارعی تمام قد از روحانی حمایت کردند ولی آقای هاشمی‌پور بعد از فشارهای هم حزبی‌هایش و صحبت‌های آقای رضاتوفیقی در مصلی یاسوج و در حضور جهانگیری مبنی بر اعلام موضع از آقای هاشمی‌پور که رسما از آقای رئیسی حمایت کرد.
کسی نمی گوید که چون آقای هاشمی‌پور با دولت نیستند حذف شوند که چنین چیزی هم امکان ندارد و در ساختار دموکراتیک پذیرفتنی نیست و برخی از مردم شهرستان هم به دلایل مختلف از وی حمایت کرده اند بلکه می‌گوییم مطابق قانون با ایشان سخن گفت و من بعد فردی که حتی از دور بر آتش دستی نداشته است و فقط بخاطر فشار ‌آقای هاشمی‌پور همه کاره‌ی شهرستان کهگیلویه نشود و برخی مدیران کل برخلاف سابق از خود استقلال نشان دهند.
مدیران محترم ستادهای آقای روحانی به ویژه در کهگیلویه باید روشن کنند که مدیران مورد حمایت آقای هاشمی‌پور آیا در طول تبلیغات حتی یکبار به ستاد سر زدند و یا هیچ اعلام حمایتی کردند.
شاید زمان آن رسیده باشد که مردم این شهرستان و سیاسیون آن که ادعای اصلاح طلبی دارند و با آقای هاشمی‌پور و موحد هستند باید هر چه سریعتر تکلیف خود را روشن نمایند و علی‌الخصوص کسانی که در این شهرستان خود را اصولگرای معتدل نام نهادند و حتی برای آقای روحانی ستاد زدند نسبت به این موضوع اعلام موضع کنند.
اتفاقا آقای هاشمی‌پور کمی دیر و قطعا در زیر فشار اقدام به حمایت از آقای رئیسی کرد اما آقای موحد از روز اول پای ثابت جمنا بود و همچون یک انتخابات محلی به روستاها میرفت و مردم را به حمایت از رئیسی ترغیب میکرد و آراء نهایی شهرستان کهگیلویه که از مجموع ۳۸ هزار رای آقای روحانی تنها ۲۷ هزار رای آن در شهر دهدشت بوده است این موضوع را ثابت میکند جایی که اتفاقا در سال گذشته عدل هاشمی پور بیشترین رای را از آنجا کسب کرده بود.
آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد حتما باید این نکته را به مدیران کل تذکر دهد که ضمن احترام به نماینده محترم شهرستان کهگیلویه حتما باید در شاخص های تعیین مدیران شهرستانی پایبندی به برنامه های دولت از اولویت های اصلی باشد.
رویه ناپسندی که در دور قبل از سوی برخی از مدیران کل استان باعث سهم خواهی شده است به گونه ای که اگر احیانا مدیران در مقابل بعضی خواسته ها که معمولا همگی هم تغییر و انتصاب مدیران همسو است مقاومت کنند نماینده محترم نیز زود شروع به حمله کنند و تهدید به کشاندن وزیر مربوطه به مجلس نماید که آخرین مورد صحبت های آقای هاشمی پور  در مورد آقای ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی است. و تنها انتصاب ایشان در کهگیلویه نیز مطلقا با هماهنگی حاج عدل بوده است که نیاز است اقای استاندار و رئیس ستاد آقای روحانی به این موضوع ورود کنند.
حال سوال این است این مدیران می خواهند چه استراتژی در مقابل برخی خواسته‌هایی اینچنینی اتخاذ کنند. جالب است که قاطبه این مدیران در ستاد آقای روحانی هم حاضر می‌شدند.
مدیران نباید از هیاهو بترسند و اینکه با تهدید سوال از وزیر تصور کنند اتفاق خاصی می‌افتد یقینا این گونه نیست و مقاومت در مقابل سهم خواهی به عنوان یک نقطه روشن در کارنامه و شخصیت آنها به ثبت خواهد رسید و مردم و طرفداران دولت نیز در کنار آنها خواهند بود.

مسئله بسیار ساده و روشن است این دولت، دولت تدبیر و امید است و طبیعی است مدیران آن باید با دولت هسمو باشند پس همسویی با نیروهایی که با جمنا همراهی می کردند نه اینکه جرم و یا تخلفی باشد بلکه به معنای عدم اعتقاد به شعارها و سیاست های دولت است و این نوعی نادیده گرفتن رای مردم است و مدیری هم که بخواهد خلاف این عمل کند باید در مقابل مردم پاسخگو باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب گچساران
Iran, Islamic Republic of
بعضی بنام اصولگرای معتدل فقط مجوز ستاد گرفتند ولی ستادی برپا نکردند. و این مجوز را برای امروز میخواستند مثل تعداد اندکی از اصولگرایان گچساران که تعداشان اندازه انگشت یک دست نبودند و میخواستند با این مجوز دکتر تاجگردون را گول بزنند. ولی کور خوانند. مجوز را بزارید دم کوزه و آبشو بخورید. کلاه سر چه کسی میخواهید بگذارید؟ در این دولت نه خبری از وام کلان و نه زمین ۱۵هکتاری نیست جناب آقای ک و دوستانت. برو در دولت مقبول خورشیدی و فولادی وام و زمین و امتیاز بگیر. این امتیازات حق نادر رنجبر و ابی پناهپوری و خسرو طاهری و.... هست.
کهگیلویه و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار اقایان پایداری وریاست اصول گرا ایا با اینکه به نمایندگان انها حمایت ورای دادند حرمت گذاشتند به اصلاح طلبان که مسئولیت به انها داده شود وانگهی جناب هاشمی دیدی علنا طرفداری که کرد مردم کهگیلویه مستحق خدمتند انصافا ولی در بکارگیری مسئولین هاشمی نباید دخالت کند حضرتعالی ومدیران کل مسولیت اکثر مردم به اینها نه گفتند گفتند پول نمی خواهیم مدیریت درست مردم منتظرند تاکی سکوت علوم پزشکی کدام طرف
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تو را دیگه کجا پیدا کردن ای بابا فکر نان کن که خربزه اب است مردم رفتن فضا تو تازه بیدار شدی و میگی فلان مدیر این و فلان مدیر اون...
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
آقای الف بهتر بود اسموته واضخ مینوشتی
بیشتر مدیران امروزی چرخش آن آنها بر اساس منفعت طلبی است
علی
Iran, Islamic Republic of
استان ما از محرومیت دارد رنج می کشه استاندارداره چکار می کنه دنبال چه هستی. چرا استاندار نمی اید از عملکرد خودت بگوید که در این ۴ سال چکار کرده ضعیف ترین استاندار استان. تا حالا اقای خادمی هست.
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مدیران اداره های شهرستان هم عدل هاشمی را دارند و هم دولت روحانی را لطفا این دوگانه سوز ها را جمع کنید
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
رئیس های اداره های دهدشت پیش خودشان خیلی زرنگ هستند که هم در رکاب عدل هاشمی هستند و هم سنگ اصلاحات را به سینه میزنند اما چینش مسوول های قسمت های اداره شان از نیروهای مخالف دولت هستند و از نیروهای هاشمی... اما باید بدانند حنای آنها دیگر رنگی ندارد و باید بروند
بنیامین
Iran, Islamic Republic of
اینقدر نوشتی که چه بگی بگذار افراد توانمند ولایق کارها پیش ببرند .مردم سالار یعنی این
هنوز متاسفانه در گیرد مسائل قومی هستیم
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بابا ب.. اگر ذره ای .. دارید از همین میرانی است که سابقه اصولگرایی دارند وگرنه اصلاح طلبان .. هستند
Iran, Islamic Republic of
مگر استاندار با شاخص های دولت همراه است!!! این همه مخالف دولت در چهار سال مسوولیت ایشان منصوب شد چه انفاقی افتاد؟ حالا شما از ایشان چنین درخواستی دارید؟ به نظر می رسد آقای خادمی چندان هم از حملات هاشمی به دکتر ایلامی ناراحت نیست! حداقل فعلا ایشان در حاشیه امن هست و در هر صورت به نفع ایشان. نهایت اینکه برنده حملات عدل هاشمی به حوزه سلامت فقط یک نفر خواهد بود=خادمی استاندار
Iran, Islamic Republic of
..استان ۴ ماهه که شده بنگاه معاملات نماینده ها.
هرکی خوش و زورش شده.
خبری از اندیشه سیاسی و علمی نیست فقط معامله برای حفظ جایگاه.
دوستدار کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مرادیان واقعا خودت میدونی چی نوشتی؟؟مگه فکر میکنی با پیروزی کاندید مورد نظرت در انتخابات ریاست جمهوری. عوض شده ؟؟نکنه فکر کردی سال ..د؟؟از خواب بیدار شو عزیزم اینجا جمهوری اسلامیه ،رهبر داره دموکراسیه و هر کس در ابراز عقیده اش آزاده مگه قراره آقای هاشمیپور چون از رئیسی حمایت کرده حذف بشه؟؟اینجوری شما میگید حداقل ۱۶میلیون باید حذف بشن نه تنها آقای هاشمی،مگه آقای هاشمی مثل شماها از..کرده ؟؟یا از آمریکا و اسرائیل و عربستان حمایت کرده؟؟آقای هاشمی از یکی از پاکترین و بااخلاقترین و انقلابیترین کاندیدای سالهای اخیر حمایت کرده آیا.مه؟؟؟پس عزیزم این .. را از ذهنت بیرون کن انتخابات تمام شد به فکر اشتغال و کار مسکن و فقر و بدبختی این مردم باشید دست بردارید از این بازیهای سیاسی و جناحی و خطی،همین چیزهاست که کشور ما علی الخصوص مردم استان ما را به این روز انداخته است .یا علی
علوی
Iran, Islamic Republic of
استاندار باید برود
Iran, Islamic Republic of
مشکل مملکت و استان کهگیلویه و بویراحمد خطی و قومی فکر کردن است باید دنبال مدیران قوی گشت که بتواند مایه پیشرفت و توسعه شوند نه باعث فرصت سوزی شوند و فرصت های طلایی برای توسعه را نابود کنند
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
میترسید نظرات نمی زنید یا تعطیلش کنید سردبیر محترم
منصف
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت فنی و سیاسی استاندار فوق العاده است مشکل سهم خواهی نمایندگان و تحمیل مدیران ناتوان و بله قربان گو می باشد اگر هر قوه ای کار خودش را انجام دهد مملکت و استان آباد می شود
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1