تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : ۲۵۳۸۳۹

نظر دهراب‌پور در باره انتخاب شهردار، تیم فوتبال و قبول نشدن خانم‌ها در انتخابات

۳۶
۰
کبنا ؛محمدرحیم دهراب‌پور منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج و از چهره‌های شاخص اصولگرایی در گفت‌وگویی به موضوعاتی از قبیل؛ انتخاب شهردار یاسوج، عملکرد شورای شهر در دوره چهارم، تیم فوتبال یاسوچ و قبول نشدن خانم‌ها در انتخابات شورای پنجم پرداخت که در ادامه از نظر خوانندگان می‌گذرد.

لطفاً خود را مختصراً معرفی نمایید؟




اینجانب «محمدرحیم دهراب‌پور» سال ۱۳۳۲ در یاسوج متولد شدم و افتخار می‎کنم که یک عشایر زاده و فرزند این دیدار سلحشور هستم.

دوران تحصیلات خودم را در مدارس عشایری به اتمام رساندم و دوران دبیرستان را در شهر یاسوج پیمودم و در سال ۱۳۴۹ بنا به ضرورت در کنکور دانشگاه عشایری شیراز که آن موقع مرکز تعلیمات عشایر کشور بود از میان ۸۰۰ نفر دواطلب حائز رتبه اول شدم که بعد از قبولی در این برهه تحصلی و با توجه به علاقه خودم عازم استان‌های آذربایجان غربی و کردستان برای تدریس در مدارس عشایری شدم و تا پیروزی انقلاب در این استان‌ها افتخار شغل بزرگ معلمی را بر عهده داشتم.

بعد از انقلاب بنابه درخواست‌ها به استان برای خدمت کردن به مر۲دم همیشه در صحنه این استان منتقل شدم و دو سال در مدارس عشایری ایفای وظیفه کردم و در سال ۱۳۶۰افتخار مدرسی در دانشگاه در دو دوره چهارساله مرکز تربیت مدرس شهید ایزدپناه را بر عهده گرفتم.

امروز به جد می گوییم اگر محمد رحیم دهرابپور حرفی برای گفتن دارد از سرمایه های اجتماعی گرفته تا دیگر امیال همه بواسطه این شغل مهم و بزرگ معلمی است.

در این مدت تعداد هزاران و شاید صدها فارغ التحصیل این دانشسراها به عنوان همکاران حقیر توانسته‌اند در کشور حرف‌های زیادی در رده‌های دکترا و مراکز علمی داشته باشند که مایه افتخاری برای حقیر است.



چه برنامه‌های را در دور پنجم خواهید داشت؟

ابتدا باید از همه عزیزانی که به عنوان شهروند در شهر یاسوج سکونت و زندگی دارند تشکر کنم، امروز شهر یاسوج را باید متعلق به همه مردم ایران و خاص شهروندان این استان دانست.

شعار اصلی این حقیر در چهار مولفه علمی، گردشگری، ورزشی و رسانه ای بیاتن شد که به عنوان مثال می توان هویت علمی بخشیدن به شهر یاسوج  با توسعه دانشگاهها، هویت بخشیدن به بحث گردشگری این شهر با توجه به این همه منابع خدادادی که این شهر زیبا فراهم است، سوم  هویت بخشیدن به مسائل ورزشی با توجه به استعداد های فراوان و سرشاری که جوانان این استان دارند و چهارم هویت بخشی رسانه ای به رسانه های استان که نقش بسزایی در معرفی شهر یاسوج در پنجره جهانی رسانه دارند را اشاره کرد.



در برنامه تبلیغاتی خود منشور برنامه ها و اهداف خود طی ۴۵بند را به صورت برشور ارائه دادم که بیشتر این بندها خوشبختانه مطالعه شده و جهت اجراء آماده هستند و برخی نیز بعضاً نیاز به مطالعه دارند که به محض شروع کار در اولویت قرار خواهند گرفت و امید می رود این منشور کاری در طی چهار سالی که خداوند بزرگ مصلحت بدانند تحقق خواهند یافت؛ همچنین این بندها در محورهای زیر بنایی عمرانی، اقتصادی، فرهنگی ، آموزشی و بهداشتی با استفاده این همه منابع خدادادی که در این شهر پر استعداد وجود دارد به ثمر خواهند نشست.

نظرتان در مورد راهیابی اعضای جدید شورای دور پنجم چیست؟

انتظار می رود اعضای شورای فعلی در این دوره با تفاهم و تعاملی که از اول با هم دیگر نشان داده اند بتوانند جلب حمایت مدیران استانی و کشوری را با همکاری شهروندان محترم جلب کنند و باید با توجه به همه ظرفیت دوره پنجم شورای اسلامی شهر یاسوج این دوره را دوره  شکوفایی و در واقع دوره طلایی پرونده نظام شورایی شهر یاسوج دانست.

چرا دوره چهارم شورای شهر یاسوج دچار حاشیه‌های بی‌شمار شد؟

از لحاظ وابستگی محلی و منطقه ای که از واقعیت های اجتماعی استان ماست و همچنین دیدگاه‌های سیاسی جنس افراد از لحاظ مرد و زن و سنین مختلف، همدلی و برخورداری از دغدغه و دلسوزی برای خدمت به شهروندان ما امیدوار هستیم.

 معتقدم شورای دور چهارم شهر یاسوج از یک چنین ترکیبی برخوردار بود اما به علت عدم برخورداری از روحیه تفاهم و تعامل با هم دیگر موفق نشدند از این فرصت چهار ساله برای حفظ جایگاه بسیار ارزشمند شورا و ارائه خدمات ضروری و ارائه خدمات به صورت عدالت مندانه و همگانی استفاده اصولی کنند. یکی از این دلایل را باید اینگونه بیان کرد که راز موفقعیت مجموعه شورا در تفاهم و تعامل با همدیگر است که امید می رود شورای دوره پنجم از یک چنین ماهیت و روحیه ای برخودار باشند.

نظر حضرتعالی در مورد حضور بیش از ۱۵۲ نفر در انتخابات شورای شهر و تبلیغات خارج از عرف برخی این نامزدها چیست و آیا مردم  تابوی طایفه گری در انتخابات را می‌شکنند؟

معتقدم که در هر انتخاباتی مجریان آن انتخابات حتی به صورت نصبی رعایت قانون کنند و فرصت تصمیم گیری را به مردم بدهند مردم فارغ از قضایای باندی، سیاسی و مسائل قومی و قبیله ای در مورد آینده خود تصمیم خواهند گرفت.

 خوشبختانه در این دوره از انتخابات مردم بیشتر به واقعیت ها توجه داشتند و افراد را فارغ از ظواهر، مسائل حزبی و حتی قوی و قبیله ای با توجه به عملکرد آنان و ارائه برنامه های آنها مد نظر داشتند و معتقدم به صورت نصبی هم که شده انتخاب مردم بر همین عنوان صورت گرفته است.

نظر حضرتعالی در مورد قبول نشدن خانم‍‌ها در این شورا چیست؟

بنده به شورایی که برخودار از ناهمگونی از لحاظ تفکر سلیقه جنیست زن و مردم، سن و سطوح تحصیلی و رشته های مرتبط با موضوع مدیریت شهری بوده استقال می کنم.

در این زمینه باید بگوییم علاقه مند بودیم و هستیم که در ترکیب شورای شهر یاسوج خانم ها هم عضویت داشته باشند، علت اینکه در این دوره از شورا خانم ها به شورا راه نیافتند بیشتر همان دیدگاه واقع گرایی مردم بوده است، در این زمینه باید گفت افرادی به شورا راه یافتندکه نسبت به کاهش و مشکلات شهر بیشتر توجه کردند و کارنامه مثبت و روشنی داشته اند.

فکر نمی کنم مردم فهیم و باشعور شهر ما با ورود خانم ها به این پارلمان محلی مخالف باشند، اما باید توجه داشت تعدد نامزدهای این دوره یکی از دلایلی بود که بانوان در این پارلمان حضور نیافتند و مردم سعی کردند سکان این جایگاه را به دست کسانی بسپارند که با تفاهم و تعامل نسبت به رعایت حقوق شهروندان برنامه داشتند و در واقع عُرضه نوکری مردم را نیز داشته باشند.

حضرتعالی چه برنامه ای برای احیاء دوباره این تیم خواهید داشت؟

نقش بسیار بسزایی که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خاصه در دوره سوم شورای شهر یاسوج ایفا نمود بر کسی پوشیده نیست؛ انشاء الله  فعال شدن این سازمان را بار دیگر برای تحقق شکوفایی استعدادهای بسیار خوب جوانان استان در اولویت قرار داده ایم و در اولین فرصت که در عرصه خدمت به شهروندان در شورای شهر مشغول به کار شویم همانطور که اشاره شد برای هویت بخشیدن به مولفه های ورزشی جوانان استان برنامه های ورزشی را حتی از محلات شهر شروع خواهیم کرد تا بتوانیم از همین تیم های محله ای بار دیگر در همه رشته ها تیم های توانمندی همچون تیم فوتبال و والیبال شهرداری را برای اظهار وجود در میادین ورزشی کشور داشته باشیم.

از طرفی دیگر این این ادعا را داریم که  این تیم در زمان حضورش باعث شناساندن شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت شد که حتی رسانه های جهانی درباره پیروزی و بازیهای این تیم با تیم های رده بالای کشور همچون ذوب آهن اصفهان، تراکتور سازی تبریز، فولاد و حتی استقلال پرداختند که این موضوع یک اصل کلی برای ما بود.

یکی از خواسته های مردم در انتخابات از شورای دور پنجم عدالت در خدمات دهی به همه نقاط شهر است، چه برنامه هایی برای ایجاد این عدالت دارید؟

همیشه وظایف شورا در عدالت محوری را با توجه به اینکه اصل این موضوعات انسانی و حقوق شهروندی در نظر دارم و هر شهروندی که در شهر یاسوج زندگی کند شهروند این شهر است که باید حقوق شهروندی آنان در وهله اول رعایت شود. ارائه خدمات به همه شهروندان و گسترده شدن این خدمات در همه محله ها یک وظیفه و مطالبه عمومی است و  در یک کلمه عدالت است.

توزیع خدمات در تمامی اقصی نقاط شهر حق و حقوق شهروندان است که موجب خواهد شد رضایت مندی مردم به مسئولان جلب شود.

اخبار ضد و نقیضی امروز در برخی از رسانه ها در مورد انتخاب شهردار به گوش می رسد و خبرها حاکی از ائتلاف های است، نظر حضرتعالی در مورد انتخاب شهردار آینده پایتخت طبیعت چیست ، آیا به گفته این رسانه ها شهردار آینده شهر یاسوج انتخاب شده است؟

طبیعی است که یک مجموعه هفت نفری با توجه به اختلاف سلایقی که خواهند داشت در ارتباط با تصمیمی گیری خودشان برای ثبیت مدیریت و یا تغییر اصلاح مدیریت تصمیمات یکسانی نخواهند داشت.

اماآنچه در جایگاه شورا سرنوشت ساز بوده و هست، شورا از قوانین محکم و شفای برخوردار است که یکی از این قوانین تثبیت مدیریت و یا تغییر آن مدیریت است که نهایتاً به جمع بندی های که اعضاء خواهند داشت و اکثریت آن شورا به چه نتیجه ای خواهند رسید پایان می پذیرد.

در زمان حال رایزنی های زیادی در این خصوص در حال شکل گیری و انجام است و بالاخره جمع بندی چه خواهد بود و اکثریت به چه  نتیجه ای خواهند رسید با شروع به کار شورای جدید مشخص خواهد شد که تصمیمات کارشناسی شده ای اتخاذ گردیده است.

آنچه در این فرایند(انتخاب شهردار) تأثیر گذار است خواست مردم  است که بر اساس تصمیم آنها برای انتخاب اعضای فعلی شورا همه آن را به عینه دیده اند.

به نظر حضرتعالی آیا خدمات شهری در دوره چهارم شورا رضایت کننده بوده است؟

نباید منکر ارائه خدمات در هر دوره شورا و مدیریت شهری در شهر یاسوج بوده باشیم؛ مسلماً هر شورا و مدیریت محترم در آن شورا تلاش کرده و خواهند داشت که خدمات را به شهر و شهروندان ارائه دهند؛ در زمان حال ضروری نمی بینیم به مسائل عملکردی شورای دوره چهارم و مدیریت مرتبط در شهر بپردازم ،چون شهروندان در زمان برگزاری انتخابات قضاوت لازم را نموده و تصمیم نهایی را گرفته اند و انشاء الله از این به بعد بیشتر به این موضوع که شورای دور پنجم به چه شکل و چه راهی بدهکاری خود را به شهروندان ادا خواهد کرد خواهیم پرداخت.

برنامه‌ی شاخصی برای رسانه ها در این چهار سال جدید سرلوحه کاری خود قرار داده اید؟

امروز رسانه ها به عنوان یک بخش مهم در جامعه بسیار اثر گذار  هستند، در همین زمینه تصمیم داریم که به رسانه ها بیشتر میدان دهیم، یکی از نیت های ما این است که خانه رسانه و مطبوعات را با همکاری شورا و شهرداری که از وظایف معاونت فرهنگی است تشکیل دهیم که این موضوع نوید بخش یک خبر خوش برای رسانه ها است و در همین زمینه نباید از نقش رسانه ها غافل شد.

سخن آخر

باید از این فرصت که مردم فهیم در اختیار ما گذاشته اند استفاده نموده و باید از همه شهروندان که به حقیر و سایر دوستان برای حضور در این عرصه اعتماد کردند تقدیر کنم و شخصاً حقیر به دو  مولفه پایبندی دارم که توکل بر خدا و تکیه بر مردم از مهمترین دیدگاههای این حقیر برای حضور در این عرصه بوده خدمت صادقانه است که این خدمت پیروزی شورای دوره پنجم در این برهه را هم برای انقلاب و هم برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

همچنین باید دانست خدمت به مردم عزت و عبادت است که نباید ما آن را فراموش کنیم و انشاء الله در این دوره از شورای اسلامی شهر یاسوج تلاش خواهیم نمود که از جایگاه شورا اعاده حیثیت و از حقوق مردم اعاده حق را در چارچوب عدالت داشته باشیم.

--------------------------------

گفت و گو: روح الله اخلاقی

-------------------------------




نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد پاکدست استان
نگین
Iran, Islamic Republic of
خود شما هم طایفه ای قبول شدی نه بر اساس عمل کرد درضمن این دوره سرمایه داران قبول شدند اگه دقت کنی می فهمی
ساعد
Iran, Islamic Republic of
شما بازرنگی که خودرادر لیست دو گروه اصول گرا واصلا ح طلب قراردادی قبول شدی فکر می کنی مردم نمیدانند
زهرا
Iran, Islamic Republic of
این قدر هوایی حرف نزنید تیم فوتبال میخوایم چه کار به کارهای مهم تر بپردازید
کارگر
Iran, Islamic Republic of
اگه این تیم بیاد کارگرهای بیچاره سالی یک بارهم حقوق نمی گیرند
علی
Iran, Islamic Republic of
من اصلاح طلبم ولی دهراب پورراقبول دارم چون پاک دسته
جعفري دولت آباد
Iran, Islamic Republic of
مرد روزهای بارانی، موفق و پیروز باشی، افتخار ایل و خطه بویراحمد و استان چهارفصل شمایید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اگه شهرداری بخواهد فوتبال را اداره کنه پس تربیت بدنی چکاره است هیچ کس موافق نیست شهرداری هزینه فوتبال را بپردازه
حامد
Iran, Islamic Republic of
سیاسی بازی در نیار شما قبلا امتحان خود را پس داده اید
اکبراباد
Iran, Islamic Republic of
جاوید بای بای
اصلاح طلب
دهراب پور به شهرداری و شورا چندین ساله گ..
Iran, Islamic Republic of
حاج دهرابپور فردیه که بسیار با تجربه هست و بقیه اعضای شورا باید از تجربه ایشون استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
حاج دهراب پور انسان با انصاف و جامع محوری هستند و میتونند کمک زیادی به شورای شهر یاسوج کنند
Iran, Islamic Republic of
زنده شدن فوتبال یاسوج با وجود حاج دهرابپور در شورای شهر یاسوج
Iran, Islamic Republic of
پاک ترین رای شورای شهر مربوط به همین حاج دهراب پور بود
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
حامی رسانه حاج محمدرحیم دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله دوباره جوانان با مستطیل سبز یاسوج آشتی کنند
ای ....
Iran, Islamic Republic of
فوتبال دوستان مژده دوباره تیم شهرداری راه میفته
Iran, Islamic Republic of
درود بر دهراب پور و افکار جوان پسندانه اش
کارمند شهرداری
Iran, Islamic Republic of
جناب دهراب پور تو رو بخدا این سیستم مدیریتی شهرداری رو عوضش کنید
Iran, Islamic Republic of
دوباره دهراب پور
دوباره نشاط جوانان و تیم فوتبال شهرداری یاسوج
Iran, Islamic Republic of
جوانان شهر یاسوج بی صبرانه منتظر راه اندازی تیم فوتبال شهرداری یاسوج هستند
Iran, Islamic Republic of
این آقای حاج دهراب پور زیاد به فکر جوانان هستند
Iran, Islamic Republic of
امید میره این شورا شورای خوبی باشه قبلی که خوب نبود
Iran, Islamic Republic of
درود بر فکری که طرفدار جوانان هست
Iran, Islamic Republic of
یار و یاور مردم شهر یاسوج حاج محمد رحیم دهراب پور
Iran, Islamic Republic of
پاک و توانمند حاج دهرابپور
Iran, Islamic Republic of
اگه بشه شهردار غیربومی بگذارن بهتره
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاجی عزیز
شما
Iran, Islamic Republic of
درود جناب دهراب پور عزیز
Iran, Islamic Republic of
شهردار فقط شهردار غیربومی
Iran, Islamic Republic of
تو مردی حاجی
بویر احمدلیبل پرستو
Iran, Islamic Republic of
با سلام تیم فوتبال شهرداری بیشترین هزینه ها را برای مردم و شهرداری داشت پاتوق و بازار یک عده ای شده بود باعث بدهکاری مفرط شهرداری شده بود شهری با مردم با درامد ضعیف نمیتوانند تاوان هزینه های افراد خاصی را بدهند آیا تیم شهرداری منهای چند تا توپ جمع کن چند تایشان از بچه های ما بودند بیاییم درست و در برابر خدا تصمیم بگیریم و صحبت کنیم شهرداری درامدش را کجا هزینه کند اولویت بندی کنیم پارک و اسفالت و پیاده روها و مبلمان شهری و بروز کردن حقوق پاکبانها و سفورها و کارمندان زحمتکش لازم است یا تیم فوتبال . دوستان دراد شهرداری چقدر است چرا شهرداری را با۲۸ میلیارد بدهی رها کنیم و برویم اقای حاجی یک مقدار انصاف داشته باشیم فوتبال را وزارت ورش ساپورت کند نه شهرداری . درامد شهرداری ما مانند تهران و اراک و مشهد نیست به خود آییم اگر نفعی دار آن نداریم.
ph[شهروند یزدی وشیرازی
Iran, Islamic Republic of
با سلام به نظر شما شهرداری که سلیقه کاری وفن ارزیابی سلایق را نداشته باشد به درد شهر داری می خورد آیا این شهردار ی که انتخاب می شود تا به حال به شهرهایی همچون شیراز اصفهان ویزد سر زده که بداند شهرداری می تواند با ایجاد فضاها ودستگاههای بازی ونشاط آور در درون پارکها وبخصوص پارک ساحلی وپارک جنگلی و.... چطور میتوان با آوردن ونصب این دستگاهها ووسایل ودریاچه های مصنوعی هم درآمد کلانی برای شهرداری بدست آورد وهم جایگاهی برای تفریح ونشاط مردم شهرش ایجاد نمود وهم با اجاره دادن این دستگاهها به مردم شهرش موجب اشتغالزای ورفع بیکاری وایجاد شغل برای مردم شهرش شود وهم موجب رضایت مسافرین نوروزی گرددآیا میتواند نظرات از وسلایق دیگران استفاده کردیاکاری با پروزه های قبلی ندارد وپرئزه ای جدید وپارکی جدید را شروع میکند کاش شهردار جدید از یکی از این شهرها بخصوص یزد انتخاب می شد یا شهردار جدید با بازدید خودبه همراه همه اعضای شورای شهر به فقط پاک شادی یزد یا یکی از پارکهای اصفهان یا شیراز به عینه میدید که در این شهر بی آب وکویری چه شاهکار وانقلابی همفرهنک مردم وهم برای رفع بیکاری واشتغالزایی و رضایت وشادی ورفاه ونشاط همشهریان خودو رضایت مسافران به این شهر انجام داده تا آنوقت محرومیت مردم شهر خود وبی سلیقه ای مسئولان استان وبخصوص شهرداری را میدید به امید حق وشهری زیبا وآینده نگر
Iran, Islamic Republic of
حتمادوباره می خوادبادکترکیان به عنوان پزشک تیم قراردادببنده ولی مطمئنم شعارت.. بود برای جذب رای
مهمان
Iran, Islamic Republic of
برای انتخاب شدن اعضا شوری جدید یاسوج بویژه آقای دهراب پور که انسانی شایسته و با تجربه و کاردان است آرزوی توفیق دارم. امیدوارم همه اعضا محترم شورا با همدلی و هماهنگی در رفع مشکلات شهر با هم و با مسئولین همکاری نمایند.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1