تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۲۵۳۷۸۴

تعطیلی بزرگ‌ترین حسینیه گچساران به دلیل مشکلات اعتباری

۷
۰
کبنا ؛
عملیات اجرایی بزرگ‌ترین حسینیه شهر گچساران در شهریورماه سال ۹۴ شروع شد، این حسینیه هم‌اکنون نیازمند استمداد خیرین است تا هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه بزرگ معنوی و فرهنگی باشیم.


به گزارش کبنا، حسینیه‌ها مکان‌هایی هستند که بخشی از رسالت مهم زنده نگه‌داشتن حادثه و واقعه کربلا بر عهده آنها است، حسینیه در جهان تشییع بعد از مسجد، رایج ترین فضاهای مذهبی است که در هر گوشه‌ای از یک شهر شیعی به چشم می‌خورد.

حسینیه شهدای نارگ موسی بزرگ‌ترین حسینیه در حال احداث در شهرستان گچساران است که عملیات اجرایی آن از شهریور ماه سال ۹۴ و با هدف برگزاری اعیاد و مناسبات دینی و مذهبی، نمازهای یومیه و مناسبتی، مناسبات و شهادت‌ها و مولودی‌ها و همچنین با هدف کارکردهای فرهنگی-مذهبی و علمی از جمله برگزاری کلاس‌های قرآن و نهج‌البلاغه، تفسیر و تحلیل دینی و کلاس‌های آموزشی رایگان از جمله کلاس‌های کامپیوتر و زبان انگلیسی برای اقشار کم بضاعت شروع شده است.

اعتبار فاز نخست این پروژه از طریق کمک‌های مردمی و خیرین تامین و به اتمام رسید، اما آنگونه که اعضای هیئت امنای این پروژه می‌گویند هم‌اکنون برای اجرای فاز دوم با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند، مشکلی که سبب تعطیلی چند ماهه این پروژه بزرگ معنوی شده است.

یکی از اعضای هیئت امنای حسینیه شهدای نارگ موسی در این باره با بیان اینکه مجتمع فرهنگی مذهبی، نام و اعتبار خود را از سه شهید بزرگوار شهرستان گچساران یعنی شهیدان «ملک‌پور»، «محرابی» و «یوسفی» گرفته، می‌گوید: این مجموعه با متراژ ۱۷۰۰ مترمربع و در دو طبقه کلی به همراه سه واحد مسکونی در طبقه سوم پیش‌بینی شده است.




عباس عبدالهی افزود: طبقه اول مختص آقایان، طبقه دوم به بانوان و طبقه سوم هم واحدهای مسکونی به منظور اقامت و میزبانی از مهمانان ویژه شهرستان و فرمانداری اختصاص می‌یابد. همچنین زمینی به متراژ ۲۰۰۰ مترمربع در ضلع پشتی حسینیه به منظور احداث پارکینگ در نظر گرفته شده که متعلق به اداره دارائی‌ها و اموال بنیاد جانبازان شهرستان است و از ریاست اداره دارایی‌ و اموال بنیاد جانبازان شهرستان گچساران تقاضا می‌کنم که مساعدت و عنایت ویژه‌‌ای داشته باشند تا ان‌شاالله مشکلات مربوط به پارکینگ حسینیه نیز مرتفع شود.

این عضو هیئت امنای حسینیه نارگ موسی عنوان می‌کند: فضای آغاز این حرکت و ایده ساخت این حسینیه ابتدا با انتخاب یک هیئت مؤسس اولیه متشکل از ۷۰ نفر از معتمدین گچسارانی شکل گرفت که این هیئت در نهایت ۹  نفر را بعنوان اعضای هیئت امنا انتخاب کردند این انتخاب با در نظرگرفتن ملاک و معیارهایی از قبیل دغدغه‌ها درخصوص فرهنگ و دین و همچنین پیشینه و تخصص اجرایی عملیاتی افراد صورت گرفت و درنهایت آقایان «رامین ملکی»، «رضا مظاهری»، «وحید احترامی»، «سالم باقری»، «روانبخش دیهیم»، «فریبرز برات‌نژاد»، «خلیل مظفری»، «محمدعلی کرمی‌فر» و حقیر به عنوان اعضای هیئت امنا با تشکیل جلسات اجرایی، عملا برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های کار را شروع کردیم.

وی ادامه می‌دهد: برای این منظور تصمیم گرفته شد زمینی خریداری شده و در نهایت با پیگیری‌های اعضای هیئت امنا، زمینی به وسعت ۱۴۰۰ متر مربع  و موقوفه در کنار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران در ضلع مقابل ترمینال مسافربری شهر شناسایی شد و در شهریور سال ۹۴  اسناد و مجوزهای لازم ثبت و صادر شد و زمین مذکور مورد تملک قرار گرفت.

آغاز عملیات اجرایی پروژه در سال ۹۴

عضو هیئت امنای حسینیه نارگ موسی اظهار می‌کند: در شهریور ۹۴ با حضور نماینده شهرستان گچساران در مجلس شورای اسلامی، کلنگ احداث حسینیه بر زمین زده شد و پس از طی مراحل اداری رسماً عملیات اجرایی ساخت این حسینیه آغاز شد.




عبدالهی هدف اصلی از احداث این حسینیه را تلاش در جهت ارتقای کیفیت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بخش عمده‌ای از گچساران دانست و بیان کرد: این کار در دو قالب کلی که یکی برگزاری اعیاد و مناسبات دینی و مذهبی، نمازهای یومیه و مناسبتی، مناسبات و شهادت‌ها و مولودی‌ها و میزبانی از مراسمات ختم و ترحیم همشهریان عزیز به‌عنوان نقش ذاتی یک حسینیه و دیگری کارکردهای فرهنگی-مذهبی و علمی از جمله برگزاری کلاس‌های قرآن و نهج‌البلاغه، تفسیر و تحلیل دینی و کلاس‌های آموزشی رایگان از جمله کلاس‌های کامپیوتر و زبان انگلیسی برای اقشار کم بضاعت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوعات در قالب تشکیل کارگروه‌های تخصصی و استفاده از فارغ‌التحصیلان داوطلب و خیر صورت می‌گیرد، تصریح کرد: از سوی دیگر در طی جلسات کارگروه تخصصی هیئت امنا، یک صندوق خیریه نیز برای پرداخت وام یا تامین جهیزیه افراد بی‌بضاعت و نیازمند پیش‌بینی شده است.

تأمین هزینه‌های مالی پروژه توسط مردم و خیرین

این عضو هیئت امنای بزرگ‌ترین حسینیه شهرستان گچساران در خصوص بحث تأمین هزینه‌های مالی این پروژه نیز افزود: در حقیقت این روزها مهمترین نیاز برای تکمیل هر پروژه اجرایی در کشور هزینه‌های مالی و اعتباری است، اما از آنجا که حسینیه شهدای نارگ موسی ماهیت غیردولتی و مردمی دارد، بالطبع هزینه‌های عملیاتی شدن آن نیز تاکنون که فاز اول آن به اتمام رسیده، از طریق کمک‌های مردمی و خیرین تامین شده است.

عبداللهی افزود: طی جلساتی که هیئت امنا با خانواده‌ها و طیف‌های مختلف مردم داشتند، مقرر شد که هر فردی در حد توان خود مبلغی را به عنوان حق‌السهم معنوی مشارکت در این امر خداپسندانه به حساب حسینیه واریز کند که کمک‌ها تاکنون از ۵۰۰ هزار تا ۲۰ میلیون تومان بوده و با همین مبالغ فاز اولیه حسینیه تکمیل شده است.

این عضو هیئت امنای حسینیه نارگ موسی در رابطه با عایدات و منافع مادی هیئت امنا از حسینیه و بازگشت سرمایه گفت: ماحصل این حسینیه قطعا و یقینا کسب درآمد و کاسبی افراد نخواهد بود و ماهیت کار خداپسندانه و مردمی به طور قطع رضایت خلق خدا و ارتقای ظرفیت‌های دینی فرهنگی و فراهم کردن بستر استفاده صحیح جوانان از اوقات فراغت و همچنین حل مشکلات برخی اقشار کم بضاعت از طریق شرکت در کلاس‌های آموزشی رایگان و صندوق خیریه می‌شود.




عبدالهی مهم‌ترین مشکل فعلی پروژه را کمبود نقدینگی عنوان کرده و افزود: متاسفانه این مشکل سبب تعطیلی چندماهه پروژه ساخت حسینیه شهدای نارگ موسی شده و نیازمند کمک و مساعدت خیرین هستیم.

وی ادامه داد: همچنین از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خواهشمندیم در این خصوص نهایت مشارکت و همکاری را با ما داشته باشند تا در آینده‌ای نزدیک فاز دوم و اصلی پروژه حسینیه شهدای نارگ موسی تکمیل شده و بتوانیم خدماتی ارزشمند در اختیار همشهریان و هم‌استانی‌های عزیز قرار دهیم.(فارس)

نام شما

آدرس ايميل شما

پیشگویی
Iran, Islamic Republic of
چه خبره این همه حسینیه
رضا
Iran, Islamic Republic of
حسینه ایی که نام یک طایفه روش هست نباید انتظار داشته باشه خیر فلان طایفه کمک کنه. خوبه این کارای فرهنگی اما بهتره که کارای این چنینی با هدف کم کمرنگ کردن تعصبات قومیتی باشه و در راستای ارتقای کیفیت معماری اسلامی
امیر
Iran, Islamic Republic of
هوی خدا
باشت
Iran, Islamic Republic of
مردم نون ندارند بخورند اونوقت..؟!!!! مساجد از بس شلوغه که جا برای نشستن دیگه ندارند!!!!. زیتر بسازیتش مردم کجا نماز بخونند و عزاداری کنند!!!!
فیلم
Iran, Islamic Republic of
ای خدا
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
وقنی حسینیه یه نام شهدای نارگ موسی است مجل تامین اعنبارآن هم معلوم است از طرفی هیدت امنایی که نام برده شد همگی انسانهای خیر و پولداری هستند بسم الله
Iran, Islamic Republic of
حسینیه باید با پول خیرین بدست بیاد نه پول دولت . نکنه انتظار دارین دولت هزینشو تقبل کنه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1