تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۲۵۳۶۳۰

روزه دار اختلاس و خیانت نمی کند/ ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب/حرمت ماه رمضان را حفظ کنیم/ صیانت از آراء مردم همانند حق الناس است/ سند ۲۰۳۰ریختن قبح رابطه جنسی/حذف قرآن و سند ۲۰۳۰ در سطوح پایین تحصیلی

۰
کبنا ؛
خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
روزه دار اختلاس و خیانت نمی کند
حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی در خطبه های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان ۹۶ گفت:تقوا مراتبی دارد که تقوای خاص،عام و خاص اخلاص است.
وی ابراز کرد:رابطه با خدا را نباید قطع کرد و اینگونه نباشد که با خدا فاصله بگیرد.
خطیب نماز جمعه مرکز استان تاکید کرد:ماه رمضان ماه تزکیه روح و تزکیه نفس است.
حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی تصریح کرد:خداوند به بندگانش ندا می دهد که در این ماه خدا به سوی مومنین می آید و روزه برشما واجب شد و بر دیگر ادیان هم واحب است.
وی گفت: ماه رمضان تزکیه انسانی از ناخالصی است و خالص شدن برای خدا  رسیدن برای روح تقواست.
امام جمعه مرکز استان بیان داشت:مشکلاتی که امروز برای بشر پیش می آید علت آن خارج شدن از دایره انبیاء است.
وی خاطر نشان کرد: اگر در این مسیر انبیا کسی حرکت کند به سعادت خواهد رسید پس مشکلات امروزی دلیلش خارج شدن از مسیر انبیا است.
حجت الاسلام حسینی بیان کرد:تشکیلاتی امروز برای بشر پیش می آید از سو انحرافی لست که بشر برای خود به وجود آورده است.
وی ادامه داد: ماه رمضان یک فرصت الهی است که باید از این ماه برای توبه کردن استفاده کند از بتواند از گناهان خود بزداید.
خطیب نماز جمعه مرکز استان با بیان اینکه ماه رمضان ماه تقوا است گفت: فلسفه روزه همان تقوای الهی است.
حسینی بیان کرد:روزه خاص الخاص روزه ای است که انسان برای رسیدن به تقوا می گیرد همانند روزه هاص علاوه بر روزه عام همه اعضای انسان روزه باشتد هنانند گوش و زبان و دهان و فکر.
وی ادامه داد:روزه فقط غدا نخوردن نیست و روزه خاص این است که روزه دار فکرش روحش هم روزه باسد‌.
امام جمعه مرکز استان تصریح کرد: کسی که این ایام روزه داشته باشد هرگز اختلاس نمی کند هرگز خیانت نمی کند و اگر امروزی می بنیم فلان مدیر آن کار نمی کند نشان از بی تقوایی است.
حسینی افزود: مدیر اسلامی باید پایبتد به اسلام و تقوا باشد و کاری نکنند که نتوانند در قیامت نتوانند جوابگو باشتد.
وی ادامه داد: روزه باید روزه با اخلاص نیست باشد نباید این خیال را داشته باشید که روزه فقط نخوردن و نه آشامیدن است.
۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب
حجت الاسلام حسینی در خطبه های دوم نماز جمعه مرکز استان به سحنرانی امام راحل در مدرسه و قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است که رژیم پهلوی دست نشانده خون مردم بی گناه را بر زمین ریختند.
وی ادامه داد: ۱۵ خرداد سرآغاز انقلاب بود که جمهوری اسلامی را به بار اورد.
امام جمعه یاسوج ابراز کرد: ۱۴ خرداد از یک طرف رحلت بزرگ مرد انقلاب امام مستضعفین و مرد بزرگ تاریخ است و از طرفی گر انتخاب خلفی صالح و مردی آسمانی به رهبری این انقلاب است که آرمانهای انقلاب را زنده نگه داشته است.
وی ادامه داد: همانگونه ما همان خطی را طی می کنیم که امام صادر کرده است.
حسینی بیان کرد: در ماه رمضان به فکر گرسنگان یتیمان باشید شیعیان به فکر فقرا باشید.
وی با تسلیت رحلت بانوی بزرگوار حضرت رسول اسلام حضرت خدیجه گفت: این بانوی پاک و بزرگ برای اسلام تمام دارای هایش را داد تا اسلام سرافراز باشد که وظیفه ما امروز باید اینگونه باشد.
وی با تقدیر از زحمات نیروی خدوم نیروی انتظامی گفت: در چند ماه اخیر شهادت سبز پوشان خدوم را در مرزها دیدیم که این نتیخه وطن پرستی است که باید قدر این نیروهای بزرگ را دانست.
خطیب نماز جمعه مرکز استان بیان کرد: جشن گلریزان به فکرمردم و یتیمان باشید تا گلخند لبخند را بر لبنان آنان ببینید.
حرمت ماه رمضان را حفظ کنیم
امام جمعه موقت دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: اگر انسان برای خدا کار کند عمل آن هرگز از بین نخواهد رفت.
حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی با بیان اینکه مال خود را باید در راه خدا بدهیم تا همیشه باقی بماند گفت: باید اخلاص الهی را جامع عمل بپوشانیم و کار های خود را فقط برای رضایت خدا انجام دهیم.
تقوی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه تمرین تقوای الهی است ماهی است که تمام لحظه ها و ساعات آن مهم است افزود: تمام کتاب های الهی در ماه رمضان نازل شده اند.
وی گفت: روزنامه ها در این ماه مراعات کنند و این جناح و آن جناح نکند.
تقوی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات بزرگ است افزود: همه وظیفه دارند با روزه خواری مبارزه کنند.
امام جمعه موقت دهدشت ادامه داد: رمضان بسیار حرمت دارد که بر ما واجب است حرمت این ماه را حفظ کنیم.
وی با اشاره به وفات حضرت خدیجه گفت: حضرت خدیجه شخصی بود که تمام مال خود را در راه پیغمبر و اسلام مصرف کرد.
تقوی با بیان اینکه ۱۴ خرداد روز رحلت امام بزرگوار است که بسیار برای مردم غمبار بوده است گفت: امام چون برای خدا خدمت می کرد نزد مردم بسیار محبوب بود.
امام جمعه موقت دهدشت تاکید کرد: امام مردم ایران را از ظلمات شاهنشاهی به سوی نور اسلام هدایت کرد.
صیانت از آراء مردم همانند حق الناس است
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده ضمن قبولی طاعات و عبادت ماه مبارک رمضان اظهارکرد: ماه رمضان ماه خودسازی و استغفرار از درگاه حضرت باری تعالی است و باید در این ماه همه برای بخشش گناهان خویش تلاش کنند.
وی ضمن اشاره به انتخابات افزود: حماسه ای بزرگ از سوی ملت رقم خورد و صحت آن از سوی شورای نگهبان تائید شد ولی میزان تخلفات نیز به اندازه ای بود که صحت این میزان تخلفات نیز تائید وبه قوه قضائیه ارجاع شد.
امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: صیانت از آراء مردم همانند حق الناس است و قوه قضائیه بدون توجه به جایگاه حقیقی و حقوقی متخلفان باید برخورد شایسته ای داشته باشد.
وی تاکیدکرد: میزان تخلفات در این دوره از انتخابات همانند کبود تعرفه رای، جانب داری مسئولان برگزاری انتخابات، تاخیر در اجرای انتخابات و چندین و چند مورد مهم دیگر از عمده تخلفاتی است که در این انتخابات شاهد آن بوده ایم.
محمودی اصل خطاب به مسئولان برگزاری انتخابات در شهرستان لنده گفت: انتخابات شورای شهر باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و پرونده آن باید بسته شود.
خطیب جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: ۱۴خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امامی بود که فاتح همه قلوب شیعیان جهان بود و ارتحال ایشان باعث اندوهگین شدن همه ملت های مسلمان به خصوص شیعیان جهان بوده است.
وی در ادامه گفت: این روز تلخ ترین روز در تاریخ ملت ایران بود که حتی گوینده خبر نیز با بغضی اندوهگین خبر ارتحال امام را اعلام کرد.
امام جعمعه شهرستان لنده خاطر نشان کرد: هرچند ارتحال امام راحل ضایعی دردناک برای ملت ایران بود ولی انتخاب شایسته امام خامنه ای(مدظله العالی) باعث تسکین درد ملت شده است.
وی اظهارکرد: تدبیر ویژه امام خمینی(ره) و انتخاب شایسته خبرگان رهبری باعث انتخاب مقام معظم رهبری شد و نور امید را در دل ملت زنده کرده است.
محمودی اصل خطاب به برخی از کسانی که منافع سیاسی خویش را بر منافع ملی مقدم می دانند گفت: عده ای زمانی تا زمانی که منافع سیاسی شان اقتضا می کند پشت سر مقام معظم رهبری هستند ولی به محض عدم تامین منافع خود با رهبری زاویه درست می کنند.
وی گفت: ۱۴خرداد علاوه بر ارتحال امام خمینی(ره) سالروز انتخاب شایسته مقام معظم رهبری نیز هست که این انتخاب شایسته را باید تبریک گفت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده قیام ۱۵خرداد را یکی از تلخ ترین حوادث تاریخ ملت ایران دانست وگفت: قیام ۱۵خرداد بنا به گفته امام راحل تا ابد همیشه روز عزای ملت ایران است چرا که در این روز تعداد زیادی از مردم توسط رژیم شاهنشاهی به خاک خون کشیده شدند.
وی در پایان مساجد را بهترین پایگاه برای ترویج فرهنگ اسلام دانست و گفت: مساجد بهترین پایگاه برای ترویج فرهنگ اسلام است که می تواند با برنامه ریزی درست این پایگاه های معنوی را تقویت کرد.
سند ۲۰۳۰ریختن قبح رابطه جنسی
حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در خطبه اول بیان کرد: وقتی شیطان از درگاه الهی به خاطر تکبر و گناهش در مقابل خداوند متعال رانده شد،از خداوند تقاضا کرد مرا تا روزی که مردم برانگیخته می شوند مهلت ده.
وی افزود:از این درخواست ابلیس فهمیده می شود که او درصدد بوده انسان را هم در دنیا و هم در برزخ گمراه کند.
افشار در ادامه خطبه اول اظهار کرد:شیطان از آن وقت که قسم خورده اسلحه خود را زمین نگذاشته و ناامید از گمراهی بشر نگردیده است.
امام جمعه چرام اضافه کرد:این مطلب دال بر این است که باطل متوقف نمی شود و جلوگیری از نفوذ شیطان،ذکر الله است.
افشار در خطبه دوم و با اشاره به سند۲۰۳۰ تصریح کرد:سند۲۰۳۰یونسکو در سال۲۰۱۵در سازمان ملل و با حضور روسای جمهور عضو بدون مخالفت رئیس جمهور جمهوری اسلامی تصویب شد.
وی افزود:این سند هدفش تربیت نسل نوجوان ایرانی بر پایه سکولاریسم و بی دینی است یعنی بلایی که بر سر غرب آمده است،بر سر نوجوانان ایران اسلامی بیاید.
خطیب جمعه چرام در ادامه خطب دوم اضافه کرد:این سند ریختن قبح رابطه جنسی و آموزه های جنسی در آن دیده شده است و همینطور رابطه ازدواج مرد با مرد و زن با زن با اصل تساوی جنسیتی آورده شده است.
افشار افزود:در همه توافقات ما در عرصه بین الملل تفسیرپذیری واژه ها باید مورد دقت قرار گیرد که چنین نشده است.
امام جمعه چرام با اشاره به امضای سند۲۰۳۰توسط معاون اول رئیس جمهور بیان کرد:معاون اول رئیس جمهور می گوید که این سند باید با مبانی دینی مشکل نداشته باشد اما این مطلب را باید موقع امضای سند در سازمان ملل می آوردید.
وی افزود:الان که اصل سند را امضا کرده اید،تعهد بین المللی برای کشور ایجاد شده است.
خطیب جمعه چرام اظهار کرد:ما انقلاب نکردیم،شهید ندادیم که آقایان راحت بخواهند سند۲۰۳۰که مبتنی بر ابتذال و سکولاریسم است را در جامعه ایران اسلامی جاری کنند.
افشار بعضی ادعا کردند که اطلاعات غلط به رهبری می دهند و به خاطر اطلاعات اشتباه حضرت آقا موضع منفی گرفتند؛رهبر معظم انقلاب اطلاعات خود را از حدود۱۸کانال و واسطه گرفته و این افراد دنبال هرکسی دروغ می گویند دنبال رهبری دروغ نگویند.
وی در ادامه گفت:بنده در این هفته با دفتر رهبری تماس گرفتم و این سخن آقایان را تکذیب کرده و بیان کردند که مقام معظم رهبری بر اساس اطلاعات دقیق از سند۲۰۳۰اظهار نظر کردند و اجازه اجرایی این سند را نخواهند داد.
حذف قرآن و سند ۲۰۳۰ در سطوح پایین تحصیلی
سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به پاسداری و صیانت از آرمان های حضرت امام راحل گفت:رهبری فرمودند:تحریف شخصیت امام (ره)خطر بزرگی محسوب می شود و آن راهی که می تواند مانع از این تحریف شود بازخوانی اصول امام است.
وی افزود: برخی مواقع گفته می شود حرف از استقلال زدن پوچ و غلط است و خودکفایی معنی ندارد و امکان ندارد،مقدمه کتاب سریع القلم را مطالعه کنید و ببینید چه کسی در این مقدمه اینچنین گفته است.
حجازی اظهارکرد: درحالی که امام (ره)فرموده است سستی ،ضعف و عقب نشینی ممنوع است .امام راحل هدف انقلاب اسلامی را تامین استقلال مملکت در ابعاد سیاسی ، نظامی ،فرهنگی و اقتصادی می دانستند.
امام جمعه گچساران تصریح کرد:امام راحل معتقد بودند که کارها به کاردانان مومن انقلابی و حامی وطن و وطن دوست سپرده شود و خودکفایی و اختصاص منابع و معادن کشور به مردم و استقلال فکری مراکز آموزشی را باید به طور جد مورد توجه قرار داد.
وی درادامه به بحث سند ۲۰۳۰یونسکو اشاره کرد وگفت:رهبری فرمودند دشمن تلاش می کند که روحیه جهادی و شهادت طلبی را از ملت بگیرد و متاسفانه برخی جاها بعضی ها قبول کردند و پذیرفتند.
خطیب جمعه گچساران ادامه داد:برخی ها امروز می گویند اینکه قرآن را از سطوح پایین تحصیلی حذف کردیم ربطی به سند ۲۰۳۰نداردو خواستیم چشم بچه ها اذیت نشود در حالی که روایت داریم قرآن نور چشم را زیاد می کند.
حجازی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند اینجا حکومت اسلامی است و اینجا مردم مومن هستند و می دانند قرآن برای چشم ضرر ندارد.
امام جمعه گچساران اظهارکرد:همانطور که رهبری فرموده اند بایداصول امام را بازخوانی کنیم و اهداف امام(ره) را بررسی کنیم،الان داریم نقض اهداف امام را می بینیم و شهدای والا مقام ۱۵خرداد خون دادندو گفته اند در تبعیت از مرجعیت فقیه جان می دهیم.
حجازی تصریح کرد:توصیه می کنم به کسانی که چنین دیدگاهی که دارند و بدانندمملکت را اول خدا و امام زمان(عج)و بعد فقاهت حفظ می کند و ملت به میدان می آید و دشمن را سرجای خود می نشاندنه اینکه متوسل به غیرخدا و دشمن بشویم.
وی با اشاره به ظلم وحشی گران آل سعود و آل خلیفه به مردم یمن و بحرین گفت:مردم مظلوم یمن و بحرین با سلاح ها و هواپیماهای کفار و خلبانان اسرائیلی و با مدیریت آل سعود به خاک خون کشیده می شوند،بعدا آل سعود و آل خلیفه ادعای مسلمانی دارند.
خطیب جمعه گچساران با اشاره به بحث انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد:انتخابات تمام شد و با همه محاسنی که داشت و مهمترین حسن آن نه گفتن به دشمنان مملکت و دست رد به سینه دشمنان ملت بود.
وی ادامه داد:بنابراین پس از انتخابات باید الفت ، محبت ، رفاقت و برادری را بوجود بیاوریم، آنچه که گفته شد دستورداده شود کسانی که به فلان شخص رای داده نشود عزل شود که باید گفت این موضوع چه معیار شرعی و قانونی دارد.
حجازی تصریح کرد:این مسئله کینه و عناد بین مردم ایجاد می کند و برخی از افرادی که مقام معظم رهبری نصیحت کردند که دو قطبی درکشور ایجاد نشود عملا می بینیم برخی دیگر در حال ایجاد دو قطبی در کشور هستند و این خلاف شان مومن است.
امام جمعه گچساران گفت:این که شروع به عزل برخی افراد کردند کار درستی نیست و همه می دانیم و ثابت هم شد انتخابات ضمن اینکه محاسن زیادی داشت معایب بسیاری هم داشت ضمن اینکه تخلفات بسیارزیاد خیلی از دولتمردان اثبات شد.
وی افزود:خیلی از دولتمردان درانتخابات بی تقوایی کردند یعنی حق الناس را زیرپا گذاشتند،این موضوع اثبات شد و آیت الله جنتی هم رسما اعلام کردند واثبات شد تخلفات زیادی برخی مسئولین ما به خاطر اختیاراتشان انجام دادند.
خطیب جمعه گچساران بیان کرد:اگر اینچنین شروع شود که نیروهای انقلابی، متدین و وفادار به نظام به جرم اینکه به شخصی رای نداده اند باآنها برخورد شود اثرات سویی دارد که فضای کشور دوقطبی می شود و کینه و عناد در داخل مملکت ایجاد می شود و منجر به ایجاد ناامنی خواهد شد.
امام جمعه گچساران گفت:اگر اسراری گفته شد که چه کسانی در سطح کشور تخلفاتی را انجام دادند آن موقع ورق برخواهد گشت و جور دیگری خواهد شد پس توصیه می کنم تلاش کنیم با همدلی و هم زبانی الفت، برادری و محبت رفتار کنیم و از سر قدرت تصمیم نگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1