تاریخ انتشار
جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : ۲۵۳۶۰۵

اطلاعیه مهم علوم پزشکی کهگیویه و بویراحمد در خصوص بیماری «تب کریمه کنگو»

۴
۰
کبنا ؛ 
در پی اعلام مرگ مادر باردار در شهرستان کهگیلویه، بر اثر بیماری تب کنگو در برخی از سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر بررسی دقیق موضوع و اعلام نظر نهایی بر اساس نتایج آزمایش های صورت گرفته، تاکید کرد رعایت نکات بهداشتی ضروری است.

به گزارش کبنا؛ متن این اطلاعیه به شرح زیر است؛
با تاکید مجدد و درخواست از مردم عزیز مبنی بر رعایت نکات بهداشتی اعلام شده در زمینه رعایت موارد بهداشتی و همچنین توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته از طرف مجموعه حوزه سلامت استان، به اطلاع می رساند موضوع مرگ مشکوک مادر باردار ۱۹ساله در بخش چاروسای قلعه رئیسی این شهرستان در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد در حال بررسی است.
این مادر باردار، در تاریخ ۱۰ خرداد ۹۶ با علائم تب، سردرد و خون ریزی از بینی به مرکز بهداشتی درمانی قلعه رئیسی مراجعه و توسط پزشک و مامای مرکز معاینه شده و اقدامات اولیه پزشکی مورد نیاز را دریافت کرد.
به تشخیص پزشک معالج؛ برای فرآیند تکمیلی درمانی به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت اعزام می شود و در آنجا نیز تیم پزشکی شرایط این مادر باردار را مورد بررسی دقیق قرار داده و اقدامات درمانی لازم را انجام می‌دهند.
با توجه به شرایط خاص بیمار، نوازد وی در بیمارستان دهدشت به سلامت متولد و نظر به ضرورت دریافت خدمات تخصصی بیشتر و با تشکیل جلسه فوری مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی استان و علی رغم تلاش تیم پزشکی از سطح اول تا بیمارستان و همچنین متخصص محترم زنان و زایمان بیمارستان این شهرستان؛ در راستای نجات جان مادر، از طریق آمبولانس هوایی به همراه پزشک متخصص زنان، وی به یکی از بیمارستان های شیراز اعزام و متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته فوت می‌شود.
ذکر این نکته ضروری است که نمونه گیری های لازم در زمینه تشخیص ابتلاء بیمار به تب کریمه کنگو صورت گرفته و پس از اعلام نظر نهایی به اطلاع مردم رسانده خواهد شد؛ ضمن اینکه حوزه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد این اطمینان خاطر را به مردم شریف هم استانی می دهد که آمادگی کامل درمانی در این زمینه در سطح استان وجود دارد.
در کنار این مساله، از این فرصت استفاده نموده و به دلیل اهمیت موضوع، مجدداً از هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم از خرید هر نوع گوشت غیر بهداشتی در مسیرهای پرتردد استان و یا سایر مراکز غیر بهداشتی عرضه گوشت جدا خودداری و به هشدارهای بهداشتی ارائه شده همکاران ما در حوزه معاونت بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشند.
همچنین از شما درخواست می کنیم ترجیحا گوشت های خزیداری شده را پس از نگهداری ۲۴ ساعته در یخچال استفاده و در حد امکان از برخورد با خون و ترشحات حیوانی پیشگیری کنید.
بر پایه این گزارش؛ تب خونریزی کریمه کنگو، بیماری ویروسی خون ریزی تب دار حاد است که به وسیله کنه منتقل می شود. شروع ناگهانی تب، سردرد، دردعضلانی و خونریزی به همراه یک یافته اپیدمیولوژیک در دو هفته قبل از شروع علائم( تماس با دام یا ذبح دام، تماس با خون و ترشحات لاشه دام، گزش کنه، دستکاری کنه، تماس با بیمار مشکوک به CCHF و مسافرت به منطقه روستایی آلوده) از جمله موارد مشکوک ابتلاء به این بیماری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بين
Europe
یا شاه فضل
فاتح
Iran, Islamic Republic of
هردم ازاین باغ بری میرسد
علی
Iran, Islamic Republic of
جان این آدم که از دست رفت حالا چه کسی پاسخگواست خدابه مردم رحم کند
علی
Iran, Islamic Republic of
بهرحال یک مادر فوت شد به بقیه کمک برسانید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1