تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۲۵۳۲۰۱

انتقال واحدهای صنعتی آلوده به خارج از شهر یاسوج/ تامین آب ۲۳۲ هزار نفر از سد کوثر/ نظارت گشت بر اماکن تهیه غذایی/ بهره مندی ۶هزار مددجوی استان از دوره‌های آموزش اشتغال

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
انتقال واحدهای صنعتی آلوده به خارج از شهر یاسوج
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از انتقال واحدهای صنعتی آلوده به خارج از شهر یاسوج خبر داد.
داریوش دیودیده در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که به بررسی وضعیت واحدهای آلومینیوم‌سازی، تولیدی درودگری و دستمال کاغذی چرام اختصاص داشت، گفت: انتقال صنایع آلاینده و مزاحم را به بیرون از شهر‌ها از سیاست‌های دولت است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جابه‌جایی صنعت درودگران در دستور کار سازمان قرار دارد و شهرداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان زیرساخت‌های این واحد‌ها را در شهرک صنعتی فراهم کنند افزود: در جلسه‌ای که طی ۱۰ روز آینده با حضور استانداری، صنعت و معدن، شهرک‌های صنعتی، شرکت برق و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود این موضوع بررسی خواهد شد.
وی گفت: تاکنون با برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۱۲ واحد راکد با دریافت تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی به چرخه تولید بازگشتند.

تامین آب ۲۳۲ هزار نفر از سد کوثر گچساران


طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، چرام ، لنده و سوق از سدمخزنی کوثر اجرایی می شود.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه این طرح با حضور وزیر نیرو و برخی مسئولان استانی کلنگ زنی شد گفت:۴ شهر گرمسیری استان که قرار است از سد کوثر آبرسانی شوند شامل دهدشت، چرام، لنده، سوق است.
علی داودی مهر افزود: با اجرای این طرح ۲۳۲ هزار نفر از جمعیت این شهر‌ها (بیش از ۱۵۲ هزار نفر از جمعیت شهری و بیش از ۸۷ هزار نفر از جمعیت روستایی) برای افق ۱۴۱۰، از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان از احداث ۸ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و چهار واحد ایستگاه پمپاژ در این طرح خبر داد و افزود: پیش بینی شده که حدود ۱۷ میلیون مترمکعب آب از سد کوثر انتقال و تا ۳۲ میلیون مترمکعب نیز قابل توسعه است.
وی اظهارداشت: سد کوثر دارای حجم مخزن ۵۸۰ میلیون مترمکعب بوده و در ۵۰ کیلومتری گچساران واقع شده و اختصاص بخشی از آب ذخیره شده در سد کوثر به آب شرب شهرهای این استان از مطالبه‌ مردم است.

گشت ویژه براماکن تهیه غذایی کهگیلویه نظارت می کنند


گشت ویژه شبکه بهداشت و درمان در شهرستان کهگیلویه بر اماکن تهیه، توزیع و فروش انواع مواد غذایی نظارت می‌کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: گشت ویژه‌ی تا پایان ماه مبارک رمضان بر اماکن تهیه، توزیع و فروش انواع مواد غذایی نظارت می‌کند و با متخلفان بهداشتی برخورد قاطع خواهد کرد.
کورش داوری افزود: در این طرح ۵ گروه بازرسی در شهر دهدشت و ۱۶ گروه بازرسی در سطح بخش‌ها و روستا‌ها در دو نوبت صبح و عصر بر اماکن تهیه و فروش مواد غذایی مانند رستوران‌ها و بیرون برها، کبابیها، ساندویچ فروشی ، آش و حلیم پزی ها، شیرینی فروشی، زولبیا و بامیه فروشی، غذا بیرون بر‌ و قصابی‌ها به صورت مستمر نظارت کرده و با تخلفات بهداشتی برخورد قانونی می‌کنند.
وی هدف از این برنامه را تامین سلامت مردم در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: گروه‌های بازرسان و کارشناسان بهداشتی شرکت کننده در این طرح علاوه بر تذکرات بهداشتی در راستای بهینه سازی الگوی مصرف اطلاعات لازم در قالب پوستر و برگزاری جلسات آموزشی به صنوف مختلف غذایی ارائه می‌کنند.

بهره مندی ۶هزار مددجوی کهگیلویه وبویراحمد از دوره های آموزش اشتغال
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۶هزار و ۵۴۴نفر از مددجویان این نهاد از خدمات آموزشی اشتغال از جمله مهارت آموزی، پایدارسازی، توسعه مشاغل، کارآفرینی و حرفه آموزی در این شهرستان در سال گذشته بهره مند شده اند.
 فرید محبی روز سه شنبه اظهار داشت: بیش از هفت میلیارد ریال در این راستا توسط کمیته امداد این استان هزینه شده است.وی بیان کرد: توانمندسازی مددجویان و اشتغال زایی برای آنان از برنامه‌های محوری کمیته امداد است.
محبی عنوان کرد: برنامه‌های مهارت آموزی به عنوان پایه و مقدمه اشتغال زایی در دستور کار کمیته امداد است و سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری و تعامل بسیار نزدیکی با این نهاد حمایتی در زمینه مهارت آموزی مددجویان دارد.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار است که برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه نقش مهمی دارد.
محبی افزود: ۸۴ درصد از اعتبارات آموزش اشتغال در حوزه فنی و حرفه ای هزینه می شود.
وی تصریح کرد: سه هزار و ۱۴۹ نفر(۴۹درصد افراد) از تعداد کل افراد آموزش دیده در زمینه اشتغال، با اعتبار پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، طبق تفاهم نامه فی مابین، با هماهنگی مراکز فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: مددجویان با مهارت آموزی و فراهم شدن زمینه اشتغال از محل اجرای طرح های اشتغال، خودکفایی و کاریابی، به استقلال اقتصادی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند.
محبی بر ارائه آموزش های نوین و بازار محور در برنامه کاری فنی و حرفه ای و کمیته امداد تأکید کرد.
وی گفت: اگر رشته های جدیدی در فنی و حرفه ای دایر شود، آمادگی تأمین اعتبار برای آموزش مددجویان در این رشته ها وجود دارد.طرح توسعه پایدار در ۱۱۷روستای گچساران اجرا می شودمعاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح سراسری توسعه پایدار منظومه روستایی که در راستای قانون برنامه پنجم توسعه از سوی دولت تدبیر و امید به این بنیاد محول شده در ۱۱۷ روستای گچساران اجرا می شود.
 غلامرضا امیدوار روز سه شنبه در نشست توجیهی و هماهنگی این طرح با دهیاران گچساران افزود: توسعه پایدار و همیشگی در روستا با رویکرد اقتصادی، اجتماعی و اشتغال زایی است که در این زمینه دولت تاکید فراوانی داشته و گام های مهمی نیز برداشته است.وی بیان کرد: این طرح در تمامی روستاهای شهرستان گچساران با هدف شناسایی ظرفیت و قابلیت های موجود هر منطقه در سطح یک منظومه اجرا خواهد شد.
امیدوار ابراز کرد: در قالب این طرح براساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت و ظرفیت های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک، منظومه هایی را تشکیل می دهند و هر یک به قطبی تبدیل خواهند شد.
وی بر همکاری دستگاههای مربوطه به ویژه دهیاران در اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: هر دستگاه باید بداند که چه وظایفی درقبال فرآیند توسعه یافتگی دارد.
امیدوار با بیان اینکه بررسی و برطرف کردن کمبود و مشکلات روستاها در اجرای این طرح باید مدنظر قرار گیرد، گفت: اجرای این طرح در برطرف کردن مسائل، مشکلات و معضلات روستاها نقش بسزایی خواهد داشت.
وی افزود: دهیاران، مشکلات و کمبودهای روستاهای خود را همراه با پیشنهاد و راهکار ارایه دهند تا با اجرای این طرح توسعه و پیشرفت این مناطق شتاب گیرد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران با ۳۰ هزار نفر جمعیت روستایی، یک بخش، چهار دهستان و بیش از ۱۱۷ روستا و آبادی دارای سکنه در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1