تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۲۵۳۰۵۵

درگیری مسلحانه شکارچیان و مأموران محیط زیست کهگیلویه؛ پای شکارچی گلوله خورد

۴
۰
کبنا ؛یکی از شکارچیان در درگیری با یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد زخمی شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبر گفت: طی درگیری مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه با چهار نفر شکارچی مسلح در منطقه حفاظت شده خائیز مچ پای راست یکی از شکارچیان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
هاشمی افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه در هشتمین روز از خرداد ماه ۹۶ طی گشت و کنترل  تنگ بیستم واقع در منطقه حفاظت شده  خائیز در ساعت ۷ و نیم صبح متوجه صدای شلیک ۱۷ گلوله در منطقه می شوند.
این مقام مسئول افزود: مامورین حسب وظیفه مشغول دوربین کشی و رصد کامل منطقه می شوند که سرانجام پس از ۱۲ ساعت گشت و کنترل دقیق منطقه در ساعت ۱۹ همان روز متوجه حضور ۴ نفر شکارچی مسلح به ۴ قبضه اسلحه در تنگ بیستم منطقه حفاظت شده خائیز می شوند.
وی گفت: پس از ایست مامورین و اعمال قانون، متخلفین مستقیما مامورین را هدف سنگین  شلیک گلوله قرار می دهند.
وی گفت: پس از شلیک چندین تیر هوایی از طرف مامورین، مجددا" متخلفین به منظور فرار از قانون مامورین را مورد هدف گلوله مستقیم قرار می دهند.
هاشمی گفت: دراین درگیری که متخلفین مجهز و مسلح  به ۲ قبضه اسلحه کلاشینکف، یک قبضه برنو و نیز یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دیگر بودند پای راست یکی از متخلفین از ناحیه مچ پا مورد اصابت گلوله قرار میگیرد و زخمی می شود.
این مقام مسئول افزود: سه متخلف به همراه  دو قبضه اسلحه کلاشینکف و برنو و نیز اسلحه ساچمه زنی، متخلف زخمی شده را رها کرده، به همراه آلات جرم متواری می شوند که مامورین موفق می شوند، لاشه ۲ راس بز و یک راس کل شکار شده را کشف و ضبط نمایند.
این مقام مسئول بابیان اینکه در اعمال قانون و اجرای وظیفه با هیچ کس تعارف و مماشاتی نداریم افزود: مامورین پس از اتمام درگیری و متواری شدن آن سه نفر متخلف، فورا" ضمن مداوای ابتدایی مصدوم با هلال احمر، نیروی انتظامی و تیم امداد و نجات کوهستان هیئت کوهنوردی شهرستان تماس گرفته و متهم زخمی را با کمک هلال احمر به بیمارستان انتقال دادند.
وی گفت: وضعیت عمومی متهم زخمی شده رضایت بخش است.
هاشمی درپایان ضمن اشاره به جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی حقوقی برای هر یک راس کل و بز شکار شده علاو به جریمه کیفری گفت: مدارک و مستندات تهیه و جهت اعمال قانون برای متخلفین متواری به مراجع قضایی ارسال می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ضرغام
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مأموران شجاع محیط زیست، لعنت بر بی فرهنگی و نااگاهی از اینکه حیات وحش خود قربانی خشکسالی و گرمای شدید شده و نفسهای آخر را میکشد و این کار متخلفین تیر خلاص بر حیات وحش استان و کشور هست،
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
احسن خسته نباشین ای کاش .. با آنان به شدت برخورد می کردن
نظیر
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهدی بو یراحمدی بهترین وفعالترین محیط بان کوه خاییز
گرگعلی
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی تا محیط زیست.. تورو خدا با ا. باعث شدی محیط زیست ..
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1