تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۲۵۳۰۳۷

ضرورت واکاوی نارضایتی از روند برگزاری انتخابات شوراها در کهگیلویه و بویراحمد

۳
۰
کبنا ؛مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام فرمودند؛ همه بایستی نسبت به این انتخابات احساس تکلیف کنیم؛ هم مسئولان، هم آحاد مردم و هم مجموعه های گوناگون سیاسی و اجتماعی و فعالانی که در کشور هستند. اولاً سلامت این انتخابات ها مهم است، که خوشبختانه مسئولان کشور به این توجه دارند، ما هم همیشه تأکید کرده ایم و حالا هم هست. باید از آرای مردم به طور کامل صیانت بشود. (۱۸ مهر ۸۵)
معظم له همچنین در دیدار ائمه جمعه کشور، بیان فرمودند؛ یکی از ابعاد دیگر حقّ النّاس بودن، حفظ امانت است؛ آن کسانی که آراء را در اختیار دارند، آن کسانی که آراء را می شمرند، آن کسانی که ثبت می کنند و گزارش می کنند، آن کسانی که جمع می بندند و خلاصه آن کسانی که اداره صندوق ها به عهده آنها است، باید کمال امانت را رعایت کنند؛ یعنی در این زمینه ها اندک تخلّفی، خیانت در امانت است. (۱۴ دی ۹۴).
نارضایتی و اعتراض از روند برگزاری انتخابات
نارضایتی و اعتراض از روند برگزاری و نتیجه در حوزه شوراهای در بسیاری از مناطق کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و تا جایی که در رسانه‌ها و فضای مجازی از انتشار بیانیه‌ها و اخبار متفاوتی مبنی بر بازشماری آرا و تغییر منتخبین در برخی حوزه‌ها همانند لیکک و چرام انعکاس داه شد و این مسئله نیاز به تبیین و تفسیر بیشتری دارد تا در دوره‌های آینده چنین مشکلاتی رخ ندهد و همانطوری که رهبر انقلاب فرمودند؛ سلامت انتخابات‌ها مهم است.
 
داریوش بهنیازاده روزنامه‌نگار و فعال سیاسی در یادداشتی می‌نویسد؛ «تاکنون چندین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده که نگارنده در همه این دوره‌ها، انتخابات و روند برگزاری آن را شاهد بوده و وضعیت پیش و هنگام و پس از انتخابات را رصد کرده‌ام.
در همه دوره‌های گذشته و تا پیش از دوره پنجم پس از اتمام رأی‌گیری و اعلام نام برگزیدگان و برندگان، مردم برای چهار سال به دنبال کار و زندگی خود می‌رفتند و هیچ کس صدای اعتراضی را در خصوص نوع و نحوه برگزاری انتخابات نمی‌شنید. اما در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وضعیت به غیر از دوره‌های گذشته بود و شاهد اعتراضاتی در سطح استان بودیم. اجتماعاتی در محل فرمانداری‌ها و استانداری و بخشداری‌ها صورت گرفت و مردم نسبت به روند برگزاری انتخابات گلایه‌مند بودند. به هر حال استان کهگیلویه و بویراحمد استانی عشیره‌ای و طایفه‌ای است و هرگونه بی‌تدبیری مسئولان در انتخابات و کوبیدن بر طبل اختلاف توسط آن‌ها منجر به بروز فاجعه و بحران خواهد شد کما این که خبرهایی مبنی بر بی‌تدبیری مسئولان نیز در این روزها به گوش می‌رسد.»
امام جمعه بهمئی: باید از مسیر قانونی پیگیر مطالبات خود باشیم
به گزارش کبنا، بعد از اعتراض‌ها و بازشماری صندوق‌های رأی نتیجه انتخابات شهرهای لیکک و چرام تغییر کرد و البته اعتراض‌های نسبت به انتخابات دوگنبدان و لنده و سوق نیز وجود داشت که کاندیداها اعتراض‌های خود را به شکل‌های قانونی به گوش مسئولان رساندند.
حجت‌الاسلام افروغی امام جمعه بهمئی اخیراً در نماز جمعه نیز در این باره می‌گوید؛ تخلفات انتخاباتی باید از مسیر قانونی پیگیری شود و از مردم خواست مطالبات خود را از همین مسیر پیگیری کنند و حرکات دشمن شاد نباید داشته باشیم.
وی افزود: مردم ثابت کردند که همچنان گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و با حضوری با شکوه و حداکثری پای صندوق های رای به این فرمان لبیک گفتند.
افروغی افزود: اما در شهرستان از دو سه ماه پیش برای بنده قابل پیش بینی بود که این تخلفات انجام می‌گیرد، بنده هیچ اشکالی را متوجه مردم نمی‌بینم و هر مسئولی بگوید اشکال از طرف مردم بود، دروغ و فرافکنی است و بنده محکوم می‌کنم.
امام جمعه بهمئی در ادامه گفت: اشکالات و خطاها دسته بندی می‌شود، خطای مسئولان به مراتب بالاتر و نابخشودنی تر است، مسئولان صندوق‌ها تعدادی خطا کردند اما مسئولان سیاسی شهرستان خطای فاحش و نابخشودنی مرتکب شدند که دل همه مردم شهرستان را به درد آوردند.
وی گفت: کسانی که منتخب شوراها شدند، با آنها جلسه داشتیم، آنها تخلفات را محکوم کردند و اغلب آنها هم شکایت مکتوب دادند و نامزدهایی هم که انتخاب نشدند با آنها هم نشست داشتیم ، آنها هم شکایت داشتند. همه مردم می‌دانند که این خطاها در شهرستان بود.
افروغی تصریح کرد:  خطاهای در روند انتخابات وجود داشت که شکل مطلوبی نداشت  و افرادی که این خطاها را کرده‌اند، باید در پیشگاه پروردگار عذرخواهی کنند و از شغل خود استعفا بدهند تا شاید ذره ای از گناه نابخشودنی آنها کم شود. مسئولان باید پاسخگو باشند.
وی گفت: از مسئولان خواهشمندیم که به صورت ویژه نگویند حالا صلاح هست که هیچ چیز گفته نشود، این یک کار غیر فرهنگی است که اگر بنیان آن گذاشته شد، انتخابات بعدی را هیچ کس نمی‌تواند، مدیریت کند.
**برخی از جوانان شهرستان بهمئی در تماس با این پایگاه خبری از مسئولان خواستار شدند که «مُر قانون» را در این رابطه اجرا کنند.
بنا بر این؛ اولاً همه باید تابع قانون باشند و از مسیرهای قانونی اینگونه امورات را پیگیری کنند(فقط قانون)، حرکات دشمن شاد به هیچ وجه نباید انجام بگیرد، دوماً همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ همه بایستی نسبت به این انتخابات احساس تکلیف کنیم و سلامت انتخابات‌ها مهم است، سوماً به هر حال این انتخابات تمام شد و باید بگونه‌ای عمل شود که در انتخابات بعدی اینگونه اشکلاتی بوجود نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
وقتی کار رو دس... رشد کرده دیگه از این بهتر نمیشه
بوراحمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا که این دوره ضعفیف ترین وبدترین بود..البطه برای انهای که روی صندوق کسی رانداشتند
گچ سا را ن
Iran, Islamic Republic of
از دبیر نظارت کل و استان و استاندار و فرمانداران وبخشداران تا اعضای صندوق واقعا ضعیف عمل کردند و عدالت سوخت
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1