تاریخ انتشار
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۲۵۲۷۴۶

اهدا یک واحد مسکونی برای اسلام/مهار آتش قبل از ورود به منطقه خامی/ ساخت مخزن آب در روستاهای باشت/ تشکیل ۵۶ شورای روستایی در گچساران/ برخورد دستگاه قضایی با تظاهرکنندگان به روزه‌خواری

۲
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

خانواده گچسارانی یک واحد مسکونی برای کمک‌های خیرخواهانه اهدا کردند


مرحوم حجت الاسلام متقی کاشانی از شاگردان امام خمینی (ره) بود که از سال ۵۱ تا زمان وفات در سال ۱۳۹۲ در گچساران زندگی می‌کرد.
سخنرانی‌های حجت الاسلام متقی کاشانی در دوران مبارزه نقش مهمی در بیداری مردم شهرستان گچساران علیه رژیم ستم‌شاهی داشت.
حجت الاسلام متقی کاشانی از شخصیت‌های برجسته و محبوب در بین مردم گچساران بیش از ۲۰ سال امامت جمعه این شهرستان را به عهده داشت.
وی در ۱۷ اسفند سال ۱۳۹۲ دار فانی را وداع گفت.
ابراهیم قاسمی افزود: این واحد مسکونی به مساحت ۱۶۵ متر مربع در خیابان امینی شهر دوگنبدان برای برگزاری محافل عزاداری ماه محرم و کمک به هزینه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر دوگنبدان اهدا شده است.
وی بیان کرد: این نخستین وقف مردم نیکوکار شهرستان گچساران در سال جاری است که کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.
۲۰ موقوفه درآمدزا در گچساران وجود دارد.
حاج بابا بشارت، سید نجف رضوی، حاج فریدون کرمی و حاج درویش کاییدی از قدیمی‌ترین واقفان این شهرستان هستند.
وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از موقوفه‌های درآمدزای گچساران تجاری است.
موقوفه‌های درآمدزای این شهرستان شامل ۸۷ رقبه بوده که از این تعداد ۷۶ باب تجاری، هشت باب منزل مسکونی و سه مورد زمین زراعی است.
وی ابراز کرد: ۱۲۷ قطعه زمین برای احداث مسجد و حسینیه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از سوی نیکوکاران در این شهرستان وقف شده است.
قاسمی تعداد وقف کننده موقوفات مسکونی و تجاری این شهرستان را ۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۰ درصد بانوان هستند.
قاسمی مشارکت مردم در امور خیریه به خصوص در زمینه ساخت مسجد در سطح شهرستان را خوب ارزیابی کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد از هزینه ساخت و مرمت مساجد از سوی مردم پرداخت می‌شود.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست وقف در این استان را دارد.

مهار آتش قبل از ورود به منطقه حفاظت شده خامی


با تلاش ۷ ساعته محیط بانان و جنگل بانان حریق در مرز مناطق حفاظت شده و آزادخامین در شهرستان باشت به طور کامل مهار شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: پس از ۷ ساعت تلاش در مهار کامل آتش قبل از ورود به منطقه حفاظت شده خامینگرمای بالای ۳۵ درجه محیط بانان با کمک نیروهای مردمی و جنگل بانان  موفق شدند حریق را  قبل از ورود به مناطق حفاظت شده  بطور کامل مهار نمایند .
سید اسدالله هاشمی افزود: آتش سوزی که از اطراف باغات دیم انگور روستای نیمدور واقع در ضلع شرقی کوه خامین در ساعت ۱۲ ظهر پنجمین روز از خرداد ماه ۹۶ شروع شده بود سرانجام در ساعت ۱۹ همان روز با کمک نیروهای مردمی و ادارات منابع طبیعی شهرستان های باشت و گچساران به طور کامل مهار شد.
وی گفت: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست اما متاسفانه در این حریق نزدیک به ۳۰ هکتار از منابع ملی خارج از مناطق حفاظت شده کوه خامین در آتش سوخت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: گرمی هوا، کوهستانی بودن مناطق، همسو شدن جریان باد با آتش مهار حریق را با مشکل مواجه کرده بود و باعث می شد مهار آتش به کندی انجام شود.
هاشمی ضمن تشکر از نیروهای مردمی که در مهار این حریق نقش به سزایی داشتند به هماهنگی خوب بین دستگاهی ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان های باشت و گچساران  اشاره کرد و گفت: هماهنگی خوب بین این ادارات منجر به مهار آتش قبل از ورود به مناطق حفاظت شده، شد.
کوه نیمدور در ضلع شمالی کوه خامین و هم مرز با مناطق حفاظت شده و آزاد شهرستان گچساران قرار دارد.


حفر چاه و ساخت مخزن آب در روستاهای باشت


چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای حفر سه حلقه چاه آهکی در روستاهای شهرستان باشت اختصاص یافت.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت گفت:این اعتبار برای حفر حفر چاه و ساخت مخزن آب در روستاهای باشتسه حلقه چاه آهکی و اجرای مخزن در روستاهای فتح، تلمویزی، گروس و برغون در نظر گرفته شده است.
محمدی با بیان اینکه مطالعات اجرای این طرح‌ها انجام شده و کار اجرایی آنها نیز به‌زودی شروع خواهد شد افزود: آب آشامیدنی سه هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی این شهرستان از ۱۶ حلقه چاه آهکی تأمین می‌شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت همچنین از پیشرفت ۵۰ درصدی طرح تأمین آب روستاهای برمامیون و خان احمد خبر داد.
وی افزود: این طرح با سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال اجراست.

تشکیل ۵۶ شورای روستایی در گچساران


۵۶ روستای شهرستان گچساران دارای شورا هستند.

فرماندار گچساران گفت: در انتخابات شورای اسلامی امسال تعداد ۵۴ شورای سه‌نفره و ۲ شورای پنج‌نفره در مناطق روستایی گچساران برای دوره چهار ساله انتخاب شد.
رحیمی با بیان اینکه ۱۸۳ نفر عضو شوراهای شهر و روستا در انتخابات شوراها در روز ۲۹ اردیبهشت در شهرستان گچساران انتخاب شدند افزود: از این تعداد ۱۷۶ نفر عضور شورای روستا و ۷ نفر عضو شورای شهر دوگنبدان هستند.
وی گفت:تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان گچساران دارای شورای اسلامی هستند.
رحیمی افزود: در روز انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۷۰ شعبه روستایی و ۶۴ شعبه شهری برای جمع آوری ارا مردم در نظر گرفته شده بود.

اعلام مهلت نهایی برای بیمه شدن افراد بالای ۵۰ سالاعلام مهلت نهایی برای بیمه شدن افراد بالای ۵۰ سال


افراد بالای ۵۰ سال فاقد بیمه در استان کهگیلویه وبویراحمد تا پایان ماه جاری فرصت بیمه شدن دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمدگفت: براساس برنامه تسهیلاتی که دولت از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعمال می کند، این افراد فرصت دارند تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۶ در این صندوق بیمه شوند.
مجید محنائی افزود: در اجرای بند ب ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، دولت مکلف است، تمامی بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را که به سن ۷۰ سالگی رسیده اند را در صورت تقاضای آنان و داشتن سابقه پرداخت حق بیمه به مدت ۱۰ سال به صندوق مذکور بازنشسته کرده و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری به آنان پرداخت کند.




برخورد دستگاه قضایی در کهگیلویه و بویراحمد با تظاهرکنندگان به روزه خواری
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در پیامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اعلام کرد که دستگاه قضایی با هنجارشکنان و تظاهرکنندگان به روزه خواری در این ماه برخورد خواهد کرد.


در بخشی از این پیام به‌تمامی افرادی که بنا به دلایلی قادر به ادای فریضه روزه نیستند یادآور شده است که به لحاظ ضرورت حفظ شعائر دینی و رعایت حرمت این ماه پربرکت و همچنین احترام به افراد روزه دار از تظاهر به روزه خواری در ملأ عام به‌طور جد خودداری کنند.
در این پیام تصریح شده است که تظاهر به روزه خواری در ملأ عام شرعاً حرام و جرم محسوب می‌شود و مردم می‌توانند در صورت مشاهده و بروز جرم مراتب را به مراجع قضایی، دادستان عمومی و انقلاب و یا سایر نهادهای امنیتی و ذی‌ربط اطلاع دهند.
در بخش دیگری از این پیام تأکید شده است که مراجع قضایی و انتظامی در صورت مشاهده و یا اعلام مراتب ارتکاب جرم از سوی همشهریان با مرتکبان و اقدام کنندگان به روزه خواری در ملأ عام برخورد قانونی و قاطع خواهند کرد.
در بخشی دیگر از این پیام همچنین به اصناف و بازاریان به‌ویژه رستوران‌ها، ساندویچی‌ها و مراکز عرضه مواد خوراکی نیز تأکید شده است که معیارها و دستورات شرعی و قانونی و همچنین موارد ابلاغی توسط نیروی انتظامی را رعایت کنند.
در پایان این پیام تصریح شده که اداره اماکن نیروی انتظامی، گردشگری، شهرداری و اصناف نیز مکلف‌اند در چارچوب قوانین و مقررات و با رعایت موازین شرعی و قانونی و حفظ حقوق شهروندی نسبت به انجام وظایف نظارتی خود اقدام و نتیجه اقدام‌های خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.


نام شما

آدرس ايميل شما

سی سخت
Iran, Islamic Republic of
خانواده مرحوم سید عبدالخالق رضایی حسینی هم در سی سخت قرار است ساختمان محل زندگی این مرحوم را که جنب مسجد جامع امام علی (ع) می باشد را جهت الحاق به ساختمان مسجد وقف نمایند انشاءالله که ذخیره آخرت ایشان باشد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند حاج آقا متقی کاشانی که هیچ دلبستگی بدنیا نداشت یک منزل و باغ در قمصر کاشان داشت که وقف مسجد همانجا کرد .
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1