تاریخ انتشار
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۵۲۷۳۹

برخورد خونین کامیون خاور با دو پژو و گله گوسفندان / ۳۰ هکتار کوه خامی گچساران در آتش سوخت / عامل ریزش مو در مردان و زنان

۱
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

 




رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از برخورد یک دستگاه کامیون با دو دستگاه سواری و گله گوسفندان در یاسوج خبرداد.
سرهنگ اسفندیار تباشیر در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ساعت ۱۹۰۰ عصر، چهارم خرداد در محدوده تنگ کناره، کیلومتر دو محور "یاسوج به بابامیدان" یک دستگاه کامیون بنز خاور به علت عدم توجه راننده آن به جلو با دو دستگاه سواری پژو که پژوها برای عبور گله گوسفند از عرض جاده، توقف کرده بودند برخورد می کند.
وی بیان کرد: این کامیون علاوه بر خوردوهای سواری با بیش از ۱۰ راس گوسفند برخورد کرد.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این تصادف هیچگونه مصدومیت و یا فوتی انسانی نداشته ایم.
 سرهنگ تباشیر اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه بیش از ۱۰ راس گوسفند تلف شد.



گازرسانی به تمامی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برنامه‌ریزی برای گازرسانی به تمامی روستاهای واجد شرایط استان تا پایان سال ۹۶ انجام شده است.
رحمان خادم  اظهار کرد: ۱۶۹ هزار مشترک گاز طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۲۴ هزار مشترک شهری و مابقی روستایی هستند.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح‌های انجام شده در حوزه گازرسانی به روستاهای استان، گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا مردم زیادی تجربه داشتن مشعل گاز را تجربه کنند.
وی به اجرای دو طرح گازرسانی دیگر در دو شهر دیشموک و قلعه رئیسی اشاره کرد و افزود: با تکمیل و افتتاح این دو طرح علاوه بر این دو شهر ۱۴۰ روستا با هشت هزار خانوار و جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
این مسوول با بیان اینکه حدود ۷۵۲ روستای استان واجد شرایط گازرسانی و بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۵۷۲ روستای استان تاکنون از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.
خادم با بیان اینکه یک هزار و ۷۵۲ روستا در استان وجود دارد، گفت: برنامه‌ریزی برای گازرسانی به تمامی روستاهای واجد شرایط استان تا پایان سال ۹۶ انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد توجه و تلاش برای گازرسانی به روستاها را امری لازم و ضروری بیان کرد و یادآور شد: سالانه تعداد زیادی از درخت‌ها و منابع طبیعی برای تامین و تهیه سوخت توسط مردم روستاهای فاقد گاز قطع و تخریب می‌شود.
وی گازرسانی به مناطق فاقد گاز را عامل موثری در حفاظت و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و در نتیجه پیشگیری از فرسایش خاک، تامین و ذخیره آب و تعدیل آب و هوا عنوان کرد.
این مسوول با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۲ درصد از خانوارهای روستایی واجد شرایط استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، یادآور شد: ۹۷ درصد از خانوارهای شهری و در مجموع ۹۱ درصد از جمعیت استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
خادم عملیات گازرسانی به ۱۲۸ روستای استان را از جمله پروژه‌های در دست اجرا عنوان کرد و بیان داشت: کار شناسایی و گازرسانی به روستاهای واجد شرایط استان بر اساس اولویت در دستور کار مسوولان شرکت گاز در سال جاری قرار داشته و با جدیت انجام می‌شود.


برگزاری اردوی فرهنگی ویژه ۱۰۰ نفر از بانوان فرهنگی سرپرست خانوار کهگیلویه و بویراحمد
در اردوگاه آبشار این شهر اردوی آموزشی بانوان فرهنگی سرپرست خانوار کهگیلویه و بویراحمد به مدت دو روز برگزار شد.
در همین خصوص لیلا زاده‌باقری اظهار کرد: در این اردوی فرهنگی تعداد ۱۰۰ نفر از بانوان فرهنگی سرپرست خانوار از ۱۳ شهرستان و منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشتند و برنامه‌های مختلفی برگزار شد.
مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اردوی فرهنگی زنان سرپرست خانوار با هدف تقویت مهارتهای زندگی و ارتقاء وضعیت زندگی بانوان فرهنگی سرپرست خانوار در استان از سوی آموزش و پرورش برگزار شد.
زاده‌باقری به اهداف برگزاری این اردوی ۲ روزه اشاره کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین این اهداف کیفیت بخشی به وضعیت شغلی، ارتقاء سلامت و توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار بود.

بی‌توجهی به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در رشته ورزشی قایقرانی/رودهای پرآب همچنان هرز می‌روند
کهگیلویه و بویراحمد که رودهای پرآبی دارد اما همچنان رشته ورزشی قایقرانی در این استان راکد مانده است.
یکی از دردهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد این است که مسؤولان آن همواره از ظرفیت‌هایی سخن می‌گویند که هیچگاه از بالقوه به بالفعل تبدیل نمی‌شوند.
در گزارش‌های مسؤولان می‌شنویم که این استان تأمین کننده ۱۰ درصد روان آب‌های کشور است و رودخانه‌های این استان به خلیج فارس منتهی می‌شوند.
اما دریغ از این که استفاده‌ای از ظرفیت این رودخانه‌ها شود و در هیچ بخشی از ورزش گرفته تا گردشگری و حتی بعضا کشاورزی از این رودها و ظرفیت بزرگ استفاده‌ای نمی‌شود.
در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان و نقطه‌ای که شاید امکانات بیش از سایر نقاط استان باشد ظرفیتی به نام رود بشار وجود دارد که آرام و بی‌ سر و صدا هر روز از وسط این شهر عبور می‌کند بی‌آنکه استفاده‌ای از آن شود.
سدهایی همانند کوثر و دریاچه‌هایی که در پشت آن‌ها وجود دارد محلی مناسب برای استفاده از این رشته ورزشی و حتی برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در آن است اما تاکنون هیچ مسؤولی در استان به فکر استفاده از این ظرفیت نیفتاده است.
در همین خصوص علی والی‌زاده از علاقه‌مندان رشته ورزشی قایقرانی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در صورتی که مسؤولان به فکر فعال کردن این رشته ورزشی باشند استعدادهای خوبی در استان داریم.
وی گفت: رشته ورزشی قایقرانی از رشته‌های ورزشی با مدال‌های فراوان است که موجب شده برخی کشورها خود را با این مدال‌ها در مسابقات المپیک بالا کشیده و جایگاه کشور خود را ارتقا بخشند.
والی‌زاده با انتقاد از ضعف مفرط مدیریتی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای حمایت از ورزش گفت: رشته قایقرانی نیز گرفتار سوء مدیریت در استان شده است.
با کمی همت به خرج دادن از سوی مسؤولان ورزش استان و فعال شدن هیأت ورزشی قایقرانی می‌توان با استفاده از ظرفیت رودخانه‌های پر آب استان و دریاچه‌هایی که وجود دارد این رشته ورزشی را در کهگیلویه و بویراحمد به تحرک درآورد.

گرمی و سردی عامل ریزش مو در مردان و زنان/حجامت راهی امتحان شده در جلوگیری از ریزش مو
ریزش مو در مردان معمولا از شدت گرمی و حرارت است که اگر حرارت ناشی از خلط دم باشد وسط سر شروع به ریزش می‌کند و اگر حرارت ناشی از خلط صفرا باشد ریزش از جلوی سر اتفاق می‌افتد.
همواره یکی از نگرانی‌ها در انسان، ریزش مو بوده که در مردها و زن‌ها دلایل خاص خود را دارد.
ریزش مو در مردان معمولا از شدت گرمی و حرارت است که اگر حرارت ناشی از خلط دم باشد وسط سر شروع به ریزش می‌کند و اگر حرارت ناشی از خلط صفرا باشد ریزش از جلوی سر اتفاق می‌افتد.
ریزش مو در خانم‌ها ناشی از شدت سردی است که باعث خالی شدن بین موها می‌شود در واقع موها کم پشت و نازک می‌شود.
کسانی که ریزش مو در خانواده آنها ارثی است بهتر است از سنین نوجوانی سالی یک یا دو بار حجامت در بهار انجام دهند تا هیچگاه دچار ریزش مو نشوند.
کسانی که ریزش مو در آنها شروع شده و در حال پیشرفت است باید در اولین فرصت حجامت کنند تا ریزش موی آنها متوقف شود سالی ۲ بار حجامت در بهار انجام دهند.
قبل از انجام حجامت سرکه انگبین مصرف شود تا خون رقیق شود و حجامت خوبی صورت گیرد و البته  برای رویش مجدد مو یکی از راههای آزموده شده ماساژ مداوم کف پا است.

 مصدومان حادثه انفجار فولاد بویرصنعت یاسوج مشمول مزایای بیمه می‌شوند
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت که کارگران مصدوم کارخانه فولاد بویرصنعت یاسوج به‌تناسب درصد جراحات و یا ازکارافتادگی از تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه سازمان تأمین اجتماعی برخوردار خواهند شد.

دوشنبه هفته گذشته بر اثر انفجار در یکی از کوره‌های ذوب مجتمع فولاد بویرصنعت یاسوج و فوران مواد مذاب و تشعشعات ناشی از آن، ۹ نفر از کارگران شاغل در این کارگاه مصدوم شدند.
۳ نفر از مصدومان به‌طور سرپایی درمان و ۶ نفر نیز که از ۵۰ تا ۸۰ درصد دچار سوختگی شده بودند، به مراکز درمانی شیراز و اصفهان اعزام شدند که ۲ نفر به دلیل شدت جراحات فوت کرده‌اند.
عباس نورمحمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه با اینکه کارگران در هنگام کار در کارگاه دچار سانحه شده‌اند، بر اساس ماده ۶۰ قانون تأمین اجتماعی، حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود و تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه‌ای سازمان در مورد آنان برقرار خواهد شد.
وی اظهار کرد که پس از وقوع حادثه انفجار کوره مذاب بویرصنعت یاسوج، مدیران و کارشناسان ۲ مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی با حضور در محل حادثه جزئیات این حادثه را از نزدیک بررسی کردند.
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد که پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی کمک به هزینه‌های درمانی و نیز بهره گیری از دیگر مزایای کوتاه مدت، بلندمدت و ازکارافتادگی چتر اطمینانی برای نیروی کار در موقع بروز حوادث است.
ظرفیت تولید کارخانه فولاد صنعت بویراحمد افزون بر ۶۰ هزار تن شمش فولاد در هر ماه است و میزان اشتغال‌زایی مستقیم این کارخانه افزون بر ۲۰۰ نفر اعلام شده است.

 ۳۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های کوه خامی گچساران در آتش سوخت
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: براثر آتش سوزی روز گذشته (جمعه) ۳۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع خارج از مناطق حفاظت شده کوه خامی در آتش سوخت.

سید اسدالله هاشمی افزود: دیروز پس از ۷ ساعت تلاش در گرمای بالای ۳۵ درجه، محیط بانان با کمک نیروهای مردمی و جنگل بانان موفق شدند آتش سوزی را قبل از ورود به مناطق حفاظت شده به‌طور کامل مهار کنند.
وی اظهار داشت: آتش سوزی که از اطراف باغ‌های دیم انگور روستای نیمدور واقع در ضلع شرقی کوه خامی در ساعت ۱۲ ظهر آغاز شده بود در ساعت ۱۹ همان روز با کمک نیروهای مردمی و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های باشت و گچساران به‌طور کامل مهار شد.
این مقام مسئول در ادامه افزود: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست اما در این حریق نزدیک به ۳۰ هکتار از منابع ملی خارج از مناطق حفاظت شده کوه خامی در آتش سوخت.
وی افزود: گرمی هوا، کوهستانی بودن مناطق، همسو شدن جریان باد با آتش، مهار آن را با مشکل روبه رو می‌کرد و باعث ‌شد مهار آتش به‌کندی پیش برود.
این مقام مسئول ضمن تشکر از نیروهای مردمی که در مهار این حریق نقش بسزایی داشتند به هماهنگی خوب بین دستگاهی ادارات منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان باشت و گچساران اشاره کرد و گفت: هماهنگی خوب بین این ادارات منجر به مهار حریق قبل از ورود به مناطق حفاظت شده شد.

 اقامتگاه بوم گردی کوه خامی باشت ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: اقامتگاه بوم گردی که در نزدیکی کوه خامی و بالادست رود رونه در حال ساخت است ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رحیم خردمند افزود: این طرح با هدف اسکان گردشگران، صیانت از طبیعت بکر منطقه حفاظت شده کوه خامی و جذب گردشگر با مشارکت بخش خصوصی و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی اجرا می‌شود.
وی بیان کرد که طرح اقامتگاه بوم گردی کوه خامی باشت در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع متشکل از ۶ اتاق، یک سالن پذیرایی و ۶ سرویس بهداشتی در دست ساخت است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت تصریح کرد: با توجه به اینکه کوه سه هزار متری خامی سالانه میزبان ده‌ها کاروان کوهنوردی از سراسر کشور است این طرح می‌تواند به رفاه حال گردشگران کمک کند.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت که اردوگاه رفاهی تفریحی در جاذبه گردشگری «رود رونه» در این شهرستان نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام مراحل مناقصه است و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.
خردمند اظهار کرد که این طرح در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع ساخته می شود.
وی بیان کرد که سه میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح اردوگاه رفاهی تفریحی رود رونه اختصاص یافته است.
خردمند بیان کرد: احداث سکوهای نشیمن، آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی از بخش‌های پیش بینی شده این طرح است.
وی افزود: احداث جاده دسترسی به طول ۲ و نیم کیلومتر و سکوبندی از زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه رود رونه باشت است.
منطقه زیبای گردشگری «رود رونه» در ۱۰ کیلومتری غرب شهرستان باشت قرار دارد.
خردمند همچنین از انجام طرح مطالعاتی اقامتگاه بوم گردی در منطقه بوستان خبر داد و گفت که این طرح برای دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک معرفی شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اهالی روستای دره باشت
Iran, Islamic Republic of
باسلام حدود ۳سال پیش به اصطلاح گاز روستای دره باشت ازتوابع شهرستان باشت افتتاح شده ولی بجز دوخانوار دارای گاز هستند ومابقی فاقد علمک گذاری وگازرسانی می باشند چرا اقدامی نشده مراتب از طریق اخبار ۲۰/۳۰ پیگیری خواهد شد.
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1