تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۵۲۶۲۵

آب سالم به ۷۴۰۰ نفر در لوداب بویراحمد رسید / نصب ۲۶۲ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد /حرم مطهر بی‌بی‌حکیمه«س» در ۲ نمای متفاوت / اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی کهگیلویه

۰
کبنا ؛

 خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی کهگیلویه
رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان در حال اجرا است.
کرم‌الله کیانی اظهار داشت: به مناسبت ماه رمضان طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی فراورده‌های خام دامی در شهرستان آغاز شد.
رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه تصریح کرد: در این طرح بر عملکرد همه مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه، رستوران‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت می‌شود.
کیانی افزود: سه اکیپ ثابت و سیار در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه سلامت فرآورده‌های خام دامی از سیاست‌های امنیت غذایی دامپزشکی است، خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت موضوع در ماه رمضان به صورت ویژه پیگیری و دنبال می‌شود.
کیانی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین رد شهرستان، گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۲۰۰ هزار رأس سبک علیه بیماری آبله واکسینه شدند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیر ماه آمار دام‌های واکسینه به ۴۰۰ هزار رأس برسد.
وی افزود: از یکهزار و ۸۰۰ رأس گاو جهت تشخیص بیماری تب مالت و سل خون‌گیری شده است.

۷۴۰۰ نفر در لوداب بویراحمد از نعمت آب سالم بهره‌مند می‌شوند
فیض الله پاسره در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته برای این مجتمع آب‌رسانی افزون بر ۴۹ میلیارد ریال و از محل صندوق توسعه ملی است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۸۱ میلیارد ریال از محل بند «ج» تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۳۹۴ صندوق توسعه ملی برای اجرای ۱۸ مجتمع آب‌رسانی روستایی این استان تخصیص یافته است.
این اعتبار برای ۱۸ مجتمع آب‌رسانی روستایی در قالب ۴۷۰ روستا تخصیص یافته است و ۱۰۷ هزار نفر از جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بهره برداری و تکمیل این مجتمع‌های آب‌رسانی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
پاسره تصریح کرد:هم اینک نیز حدود ۱۷ کیلومتر خط انتقال این مجتمع عملیاتی شده و به‌زودی نیز شبکه داخلی در روستاها آغاز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک افزون بر ۱۰۰ طرح و مجتمع آب‌رسانی روستایی در سطح این استان با اعتباری افزون بر یکهزار و ۱۴۳ میلیارد ریال در حال اجراست.
پاسره بیان کرد:تاکنون افزون بر ۷۲۳ میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: با بهره برداری و اجرای این تعداد طرح، تحول عظیمی در شاخص آب‌رسانی به روستاهای این استان رخ خواهد داد.
شاخص بهره‌مندی از آب سالم در این استان هم اینک با پنج درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ از ۶۸ درصد به حدود ۷۳٫۱۵ درصد رسیده است.

شهرداری سی‌سخت ۵۵ میلیارد تومان از ادارات کهگیلویه و بویراحمد طلب دارد
شهردار شهر توریستی سی‌سخت گفت: پرداخت مطالبات شهرداری سی‌سخت برای دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد محلی از اعراب ندارد و در این زمینه بی خیال هستند.
علی محمدحسینی اظهار داشت: شهرداری سی‌سخت ۵۵ میلیارد تومان از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد طلب دارد ولی به دلیل عدم پرداخت این میزان بدهی، هم‌اکنون شهرداری با مشکلات فراوان مالی دست و پنجه نرم می‌کند.
وی عنوان کرد: با توجه به رای کمیسیون ماده ۷۷ و پیگیری‌های انجام شده در سال ۹۲ مهلت قانونی وصول این مطالبات طی شده و هم اکنون مسئله از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است که امیدواریم با همکاری این سازمان منتج به نتیجه شود.
محمد حسینی خواستار پرداخت بدهی ادارات به شهرداری سی‌سخت با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و گردشگران شد و افزود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به شهرداری سی سخت ۱۸ میلیارد تومان بدهی دارد.
شهردار سی‌سخت از ساماندهی آرامستان شهر سی سخت خبر داد و گفت: کاربری این فضا به متراژ ۵ هزار متر در کمیسیون ماده ۵ تصویب و عملیات اجرایی گازرسانی و تکمیل سرویس بهداشتی انجام شد.
وی تصریح کرد: شهر سی سخت به عنوان یکی از گردشگر پذیرترین شهرهای جنوب ایران نیازمند توجه ویژه دولت در زمینه تامین اعتبار لازم با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق مختلف این شهر است.
محمدحسینی افزود: شهرداری سی‌سخت در زمینه ایجاد درآمد پایدار وضعیت مطلوبی ندارد که انتظار می‌رود در زمینه تخصیص اعتبارات ملی، استانی، متمرکز و ...این شهر به طور ویژه دیده شود.

 ۲۶۲ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نصب شد
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۲۶۲ آبگرمکن خورشیدی با هدف تغییر الگوی سوخت در مناطق روستایی این استان توزیع شد.

پراکندگی یک هزار و ۶۷۶ روستا در کهگیلویه و بویراحمد فقر و کمبود سوخت، سالانه سبب تخریب بخش زیادی از جنگل‌های این استان برای تأمین سوخت می‌شود.
احسان نعمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تأمین این تعداد آبگرمکن خورشیدی هفت میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال هزینه شده است.
وی عنوان کرد که این آبگرمکن های خورشیدی در شهرستان‌های بویراحمد، لنده، چرام و باشت برای تأمین سوخت خانوارهای حاشیه جنگل با هدف جلوگیری از قطع درختان بلوط توزیع و نصب شده‌اند.
وی بیان کرد که بیش از ۱۷۰ مورد از این آبگرمکن ها در منطقه سیلاب کلوار از مناطق محروم شهرستان بویراحمد نصب شده است.
۷۰ درصد چوب درختان بلوط قطع شده در روستاهای حاشیه جنگل به‌عنوان سوخت آبگرمکن مصرف می‌شود و توزیع آبگرمکن خورشید گام خوبی برای جلب مشارکت مردم در حفظ جنگل‌هاست.
بخشی از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد در منطقه سیلاب کلوار بویراحمد است که به دلیل محرومیت منطقه و نبود سوخت مناسب، مردم برای تأمین سوخت خود از چوب درختان بلوط استفاده می‌کنند.
منطقه سیلاب و کلوار با ۱۷ روستا و جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد در ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
نقطه محوری و کانون این ۱۷ روستا امام زاده شاه غالب (ع) نام دارد که حدود ۱۱۰ کیلومتر از بخش مارگون بویراحمد فاصله دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش از این گفته بود: با همکاری وزارت نیرو و کمیته امداد برای مددجویان زیر پوشش، ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی نصب می شود.
داود راهزادی مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که برق رسانی با استفاده از انرژی خورشیدی گام خوبی برای تأمین انرژی مورد نیاز روستائیان است.
وی اعتبار هزینه شده برای طرح را حدود پنج میلیارد ریال ذکر کرد.

 طرح همای رحمت با هدف کمک به نیازمندان در کهگیلویه اجرا می شود
رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح ملی همای رحمت با هدف ترویج فرهنگ کمک رسانی به نیازمندان و مستمندان در این شهرستان اجرا خواهد شد.

سید عادل رهبریان اظهار داشت: این طرح همه ساله در نیمه دوم شعبان و ایام ماه مبارک رمضان با جمع آوری کمک‌های مردمی در قالب دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی به‌منظور تهیه سبد کالا و غذایی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: این طرح به‌منظور یاری رساندن به نیازمندان و محرومان، با جمع‌آوری اقلام مواد غذایی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در شهرستان اجرا می‌شود.
رهبریان عنوان کرد: جمعیت هلال‌ احمر شهرستان با بهره ‌گیری از توان نیروهای داوطلب و جوان خود اجرای طرح همای رحمت را در دستور کار قرار داده است.
رهبریان اضافه کرد: بیماران صعب‌العلاج، زنان سرپرست خانوار یا خانواده‌های بی‌سرپرست، مادران باردار نیازمند، ایتام و خانواده‌های کم برخوردار حاشیه شهر و روستاهای دور افتاده، معلولان، سالمندان و از کار افتادگان و خانواده‌های زندانیان و محرومان افرادی هستند که در طرح ملی همای رحمت به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر تأکید کرد: در این طرح در صورتی که یک شخص خواهان حمایت از یک بیمار باشد شماره حساب مستقیم آن بیمار در اختیار نیکوکار قرار داده می‌شود.

نمای حرم مطهر بی‌بی‌حکیمه«س» از گذشته تاکنون تغییرات زیادی کرده است.


یکی از امام‌زادگان واجب‌التعظیم در استان کهگیلویه و بویراحمد که در بین همه شیعیان ایران و جهان شناخته شده است و سالیانه زوار بی‌شماری به پابوس این دخت حضرت موسی‌کاظم(ع) و خواهر بلافصل حضرت رضا(ع) می‌روند حضرت بی‌بی‌حکیمه خاتون(س) است.

بی‌بی‌حکیمه خاتون چهارمین حرم اهل بین عصمت و طهارت پس از حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس، حضرت معصومه(س) در قم و حضرت احمدبن موسی(ع) در شهر شیراز است.

حرم مطهر این امام‌زاده واجب‌التعظیم از گذشته تاکنون تغییرات زیادی کرده و در حال حاضر به دلیل همین تغییرات زیارت این دخت امام موسی‌کاظم(ع) آسانتر شده است.





نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1