تاریخ انتشار
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۵۲۶۲۲

اعضای جدید شورای یاسوج منتظر ۱۲ مرداد نباشند / اجازه ندهید بین شماها و مردم فاصله بیفتد

۲۱
۰
کبنا ؛علیرضا التیامی*
نهایت بعد از رقابت سنگین پنجمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج، هفت عضو راه یافته به این پارلمان محلی شناخته شدند، تا این هفت نفر با در دست داشتن چراغ راهنما(قانون اساسی) «برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم» گام‌های اساسی بردارند.
دوره چهارم شورای شهر یاسوج با فراز و فرودهای زیادی که داشت به زودی به کار خود پایان می‌دهد و مردم تصمیم گرفتند که ترکیب جدیدی را در پارلمان محلی شورای شهر یاسوج بر کرسی بنشانند. از طرفی اعضای جدید دوره پنجم شورای شهر یاسوج باید واقف باشند که «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود... رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود» و بدانند که با تصمیم‌های شتاب زده و گاه با دیر ورود کردن به مسائل شهر نمی‌توان به طور دقیق و صحیح امور مربوط به مردم را انجام داد.
این روزها در محافل مختلف برخی تندروها و کسانی که منافعشان را در حذف دیگران می‌بینند فقط به دنبال تغییر شهردار یاسوج هستند و گمان می‌کنند که تمام مشکلات شهر فقط همین مسئله است در تحلیل‌ها اعضای جدید شورای یاسوج را به لحاظ سیاسی و جناحی تقسیم‌بندی می‌کنند که حقیقتاً این کار خلاف فلسفه شوراها است و رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند؛ «انگیزه‌های جناحی زهر مهلک شوراها است»
اما پس از انتخاب ۷ عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با رأی مردم اکنون سئوال می‌کنند که چه کسی شهردار مرکز استان خواهد شد. در تحلیل‌ها آمده است؛ «امسال رأی مردم در شورای شهر یاسوج متفاوت‌تر از دوره‌های قبلی بود و اگر تفسیری درست و تحلیلی منطقی داشته باشیم مردم این شهر بسیار کمتر از گذشته با دیدگاه قومی و طایفه‌ای به نامزدهای انتخابات شوراها رأی دادند. هر چند هر یک از منتخبان از طایفه‌های مختلف هستند اما ترکیب را که نگاه می‌کنیم اگر مردم صرفا با دید طایفه‌ای رأی می‌دادند باید که از طوایف بزرگ افراد بیشتری انتخابی می‌شدند. این خود یک پیروزی و دستاورد برای مردم و شورای شهر یاسوج است که مردم متفاوت‌تر از گذشته پای صندوق‌های رأی رفتند و افراد مورد دلخواه را برگزیدند.»
«محمد علی جاوید» شهردار فعلی یاسوج که از نخبگان مدیریتی استان بر اساس آمارها و عملکرد می‌باشد و هر اندازه فردی کارآمدتر و توانمندتر باشد متاسفانه عده‌ای بیشتر او را تخریب می‌کنند.
تعریض خیابان جمهوری، ساخت پارک‌های ولایت، غدیر، پارک خانواده چشمه نباتی، مرکز کنترل ترافیک، ساماندهی پیاده‌روها، آسفالت خیابان‌ها، پروژه بزرگ بازار سنتی، محلی و گردشگری، نمایشگاه دائمی شهر، ساماندهی آبشار یاسوج و صدها کار دیگر که مجموعه شهرداری یاسوج آن را به رهبری «جاوید» شروع و به مرحله پایانی رسانده است، بنا بر این ضرورت دارد که اعضای جدید شورای شهر یاسوج به دور از هر گونه حاشیه و صرفاً  برای توسعه و اعتلای شهر تصمیم بگیرند و در ترکیب‌های سیاسی که  بر اساس آن تعریف شده‌اند، قرار نگیرند، چرا که عده‌ای می‌خواهند از همین ابتدا بین آنها و مردم فاصله بیندازند و حمایت گسترده مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت از اعضای جدید شورای شهر یاسوج را کمرنگ کنند، هدفی که هرگز با وجود آدم‌های با تجربه‌ و کار کشته‌ی و از آن طرف جوانان خوشفکر و مطالبه‌گری همانند، (دهراب‌پور، اکبری، نگین‌تاجی،اکبری‌تبار، احمدی‌کیش، آشنا و خوبانی) محقق نخواهد شد.
به همین جهت انتظار می‌رود اعضای جدید شورای شهر یاسوج منتظر ۱۲ مرداد نباشند و از الان به مسائل شهر یاسوج ورود پیدا کنند و با برگزاری جلساتی نسبت به مسائل مختلف و پروژه‌های عمرانی شهر شناخت کافی را کسب و نیز برای شهردار فعلی یاسوج فرصتی را فراهم کنند که کارهای نیمه تمام خود را در یک فرجه چند ماهه به پایان رساند و بعد او را با رفتار اسلامی نه رفتارهای شتاب زده بدرقه کنند.

*کارشناس مدیریت برنامه‌ریزی شهری
نام شما

آدرس ايميل شما

اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
درودبردکتراحمدی کیش بنازمت قهرمان مشت محکمی بردهان سودجویان زدی
فریاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
بی شک در طی چندین سال کار یک مدیر مثل شهردار کار هم می شود اما باید دید نسبت به سایر استان ها چقد کار انجام شده است...چقد مبلمان شهری ما مثل شهر های همجوار سامان دهی شده است.....از لحاظ ترافیک شهری چه اتفاقی برای شهر یاسوج رخ داده؟ایا از ترافیک کاسته شده؟ایا رو گذرهای خیابانی ایجاد شده ؟زیر گذر برای تسهیل؟؟؟؟؟؟ زیبا سازی شهر را در چه چیزی میبینید؟ بحث من شهردار فعلی و شهردار اینده نیست....بحث خود شهر یاسوج هست که تا ده سال اینده چقد فاصله خواهد داشت با شهرهای همجوار.....کمربندی یاسوج ؟پل سوم بشار؟ سینما؟ شهربازی سرپوشیده و مجتمع های تجاری؟ ابشاریاسوج چه ساماندهی شده است؟؟؟جاده ابشار ایا زیبا سازی شده چون وردی مکان های تفریحی خیلی مهم است..... ایا درون ابشار اتفاق خاصی نسبت به قدیم افتاده است؟سرویس بهداشتی ابشار هم حتی جالب نیست .....شهر یاسوج از لحاظ رقابتی بسیار عقب هست نسبت به سایر استان ها.... از لحاظ مبلمان شهری....ایستگاه های شهر حتی ساماندهی نشده است...مردم برای گرفتن تاکسی تا وسط خیابان گهگاهی می ایستند..... خیابان ورزش سالهاس برای نمونه پیاده رو ان کنده شده و هنوز هیچ اقدامی نشده برای ترمیم ان که یک کار ساده است.....امیدوارم که از لحاظ شهر الکترونیک و گردشگری و مبلمان شهری تلاش شود که به شرایط سایر استان ها حداقل نزدیک شویم....شهر یاسوج گردشگری هست و شهرهای گردشگری اصولا باید از لحاظ زیبا سازی بسیار قوی عمل کنند.....جلوی فرودگاه یاسوج معمولا زباله ریخته شده یا در اطرافش....فرودگاه یکی جاهای مهم هست که باید از لحاظ زیبایی خیلی روی ان کار شود چه درون ان و چه محل اطراف ان....ورودی شهر چه تفاوتی با ۱۰سال پیش داشته....یک زیر گذر ساده در وردی شهر هست حتی زیبا سازی نشده است....در خود شیراز چند زیرذر فقط در ابتدای ورودی شهر هست که زیبا سازی شده.....وقتی تابستان و فصل گرما میشود چه اقداماتی برای رودخانه بشار میشود؟؟؟؟
در محله ها پارکی شاخته شده؟؟؟اگر ساخته شده چقد به ان رسیدگی میشود؟در کنار پارک ها زمین چمن مصنوعی یافت میشود که جوانان در ان بتوانند بازی کنند ؟ و مزاحم افراد درون پارک که برای استراحت امده اند نشوند؟ امنیت پارک ها چقد مورد توجه هستش ؟
چقد از لحاظ ساخت و سازی سخت گیری میشود؟ از لحاظ نمای شهری ؟؟؟؟
پیاده روهایی که بوسیله ساخت و سازهای بدون دقت گرفته شده اند در سطح شهر.......خیابان هایی که دید خوبی برای راننده ندارند در شب بررسی و رفع عیب شده اند...شهر هنوز کوچک هستش و کلان شهر نشده است..اگر از الان بتوانیم با دقت بررسی کنیم رفع عیب کنیم ده سال اینده دیگر دچار سردرگمی نخواهیم شد...این شهر ماندگار است برای همه و ما و نسل های اینده میباشد...پست ها و میز ها گذرا هستن....لطفا برای شهر خود تلاش کنید...چون مردم شهر انسان هایی با غیرت و زحمت کش و زجر دیده ای هستند و لایق ارامش شهری هستند...درود به مردم بویراحمد و انشالا همه مردم شریف استان کنار هم پیشرفت کنیم.....
اریوبرزن
Iran, Islamic Republic of
جاوید باید جاوید بماند
Iran, Islamic Republic of
هم اکنون شروع کرده ای اقای التیام دیگر این سیاست کاربرد ندارد
دهرابپور شهردار میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یاسوج نیاز به شهردار جدید دارد چون اعضای جدید انتخاب شده است
لبیک یاحسین
Iran, Islamic Republic of
جزدهرابپور...بعضی ها...بقیه پولکی رفتن..احسنت براین خرجی که کردید..ان شاالله جبران میشه..
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
حیف شورا ک ا.. باشه خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
اقای التیام یاواقعا قول خوبی گیرت امده ؛یاوافعأ از مدیریت شهری بیگانه ای یاسوج یک روستای بزرگی است؛علاش هم سوء مدیریت ولاغیر...
ایل نویی
Iran, Islamic Republic of
در اصفهان ، آگهی می زنند ، هرکه دوست دارد شهر دار شود ، برنامه دهد ، بعد از کسانیکه بهترین هستند شهردار انتخاب می شود.
ضعیف ترین شهر دار جاوید بوده است.
ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
Iran, Islamic Republic of
حاج محمدرحیم دهراب پور مصدق پاک دستی و صداقت میباشد و اعضای شورا باید از تجاربش استفاده کنند
دانشگاه ارشدي
Iran, Islamic Republic of
سلامدرود بر اشنا
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب محضر خوانندگان گرامی.
شهر یاسوج شهریست با اقوام و طوایف مختلف که هر کدام دنبال پیدا کردن پارتی برای کارهای خود و تخفیف در پرداخت هزینه های شهرداری هستند. هر وقت توانستیم ضابطه مندی را جایگزین روابط کنیم مطمئنا موفق خواهیم بود. در تمام ادارات خدماتی رابطه ها جای ضابطه ها را گرفته اند. هر کس هم شهردار باشد با این همه هجم کار و انتظارات خارج از عرف از شهرداری و درآمدهای ناکافی هیچ کاری انجام نخواهد شد.
شورای شهر باید جای خدمت باشد نه جای قدرت طلبی و رانت خواری، تا کنون که شورای شهر فقط ... انشالله که ترکیب جدید با جدیت و به دور از رانت و فساد اداری در راستای خدمات شهری و توسعه شهر و همچنین ضابطه مند کردن در امد ها و هزینه های شهری قدم بردارند.
محمد علی جاوید امروز نرود فردا خواهد رفت همیشه طیفی نگر نباشیم هرکس خدمت کند از هر طیف و جناحی باشد باید بماند و خدمت کند.
روستایی
Iran, Islamic Republic of
جاوید چه نقطه قوتی داشت؟جاوید ابتکاری برای شهرداری ندارد .جاوید شهرداری را با. اشتباه گرفته است.شورای پنجم به این.. پایان دهد و شهرداری انتخاب کند که یاسوج را نجات دهد .
فرشاد خیراندیش
Iran, Islamic Republic of
تواین ماه مبارک حق النا س به گردن نگیر روستایی همه دارند می بینند زحمات شبانه روزی جاوید رااجرش باخدا عقده شخصی داری این جوری خالی نکن
خانلی ان جی ال ?
Iran, Islamic Republic of
جاوید همه اعضائ جدید را ...
فرشاد خیراندیش
Iran, Islamic Republic of
بله دهراب پور رای اورد برا ی اینکه تولیست اصولگرا واصلاح طلب ها بود
فرخ
Iran, Islamic Republic of
با سلام مدیر محترم سایت لطفا اصلاح کن فرخ
فرخ
Iran, Islamic Republic of
با سلام مدیر محترم سایت لطفا اصلاح کن کامنت ها فرخ نه فرشاد
شهروند
بی انصافی شده است نسبت به شورا وشهردارهای قبلی چونکه خیلی از فعالیت هائی که جز خدمات اقای جاوید نام برده شده مثل پارک چشمه نباتی - پارک ولایت تعریض خیابان جمهوری و ... کلا مربوط به دوره های قبل بوده است تحقیق نمایید مرکز کنترل ترافیک را استانداری دنبال می کند و هنوز کاری هم صورت نگرفته است .
Iran, Islamic Republic of
دهراب پور شایسته باید شهردارشود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1