تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۲۵۲۴۶۹

صبحگاه نیروهای نظامی در سالروز فتح خرمشهر/ مجرمان ناامنی‌های مادوان در امان نیستند/ آمار فوتی‌ها در سوانح رانندگی استان / واقعیت‌های سفر حسین فریدون به یاسوج/ ممنوعیت دریافت پول هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان / مستند«کوچ تا کوچ» در کوه نیر کلید خورد

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیویه و بویراحمد /
صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان در سالروز حماسه سوم خرداد
صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در سالروز حماسه سوم خرداد برگزار شد.


صبح امروز صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت سالروز فتح خرمشهر با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

در این آیین جمعی از فرماندهان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان و همچنین حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح استان و سایر فرماندهان استان حضور داشتند.







مجرمان ناامنی‌های اخیر مادوان در امان نیستند
پلیس کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه‌ای نسبت به مسائل پیش آمده در مادوان تأکید کرد که مجرمان ناامنی‌های اخیر مادوان در امان نیستند.
پلیس به خبر نا امنی‌های اخیر در شهر مادوان کهگیلویه و بویراحمد واکنش نشان داد و تأکید کرد که مجرمان در امان نیستند.
در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی می‌رساند نیروی انتظامی پس از اطلاع از وقوع این اقدامات در ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ توسط مجرمان، با حضور پررنگ نیروهای خود، کنترل منطقه را در اختیار گرفت و با دستگیری تعدادی از اراذل و اوباش و کشف انواع سلاح، امنیت را در محل برقرار کرده و در تلاش است تا دیگر عوامل ناامنی را شناسایی و دستگیر نماید.
در اطلاعیه پلیس ذکر شده است که پس از استقرار پلیس و کنترل اوضاع در تحقیقات اولیه مشخص شد تا کنون هیچ گونه تعرض و حمله‌ای به منازل اهالی، افراد و یا خودرویی،  به مراجع ذی‌ربط گزارش نشده چرا که در این صورت نیروی انتظامی با توجه به حساسیت‌های ماموریتی خود، این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کرده و به اطلاع افکار عمومی و به خصوص اهالی شهر مادوان می‌رساند.
در این اطلاعیه ذکر شده که بر اساس قانون ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد و گرم حکم محاربه را دارد که مجازات آن نیز واضح و مبرهن است چرا که امنیت و حفظ و ارتقاء آن همواره اولویت پلیس در اجرای ماموریت‌های محوله است.
در اطلاعیه پلیس استان تصریح شده که خواست نیروی انتظامی از تمام مردم شریف استان این است که در مواجهه با اقدامات نا امن کننده و مجرمان، در اسرع وقت خدمتگزاران خود را در جریان قرار دهند و در مقابل احساس مسؤولیت و تعلق خاطر مردم منطقه، می‌تواند موجبات حفظ و ارتقاء نظم و امنیت فیزیکی، روانی و اجتماعی در محلات را فراهم کند، چرا که در صورت عدم مشارکت اجتماعی مردم در ایجاد و حفظ امنیت، این امر می‌تواند باعث تجری مجرمان و ایجاد رعب و وحشت از سوی آنان شده تا جائی که مردم از ترس آنها نتوانند صدای(داد) خود را به پلیس این حافظان نظم و امنیت نیز برسانند.
در این اطلاعیه از مردم درخواست شده که از شهروندان عزیز درخواست داریم فرزندان خود را در نیروی انتظامی یاری کنند تا برخورد قاطع و مقتدر پلیس، بساط مجرمان برچیده شده و امنیت روز افزون بار دیگر به زندگی اجتماعی مردم منطقه بازگردد.

کاهش تعداد فوتی‌های سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته/بیشترین فوتی‌ها در بویراحمد و دنا
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش تعداد فوتی‌های سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته خبر داد.
کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی این استان آمار واحدهای مختلف اداره‌کل پزشکی قانونی استان در سال گذشته را ارائه کرد.
بر اساس این آمار ۱۶۵ نفر سال ۹۵ در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با سال ۹۴ با ۱۶۷ نفر فوت ناشی از حوادث رانندگی، کاهش داشته است.
وی گفت: آمار مراجعه به ادارات پزشکی قانونی در سطح استان در حوادث رانندگی، شهرستانهای بویراحمد و دنا ۱۰۲ مورد، گچساران ۴۷،کهگیلویه ۱۳ و بهمئی ۳مورد بوده است.
این مسؤول افزود: ۲۱ مورد از تصادفات درون شهری، ۱۳۸ مورد برون شهری و ۶ مورد جاده روستایی بوده است.
وی گفت: از این تعداد ۵۰ نفر زن و ۱۱۵ نفر مرد بوده که ۶۲ نفر آنها مجرد و ۱۰۳ نفر متاهل بوده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: بیشترین آمار ثبت فوتی‌ها در ماه‌های فروردین ۲۳، اسفند ۱۹ و تیر ۱۸ مورد بوده است.
وی گفت: از تعداد ۱۶۵ نفر فوت سال ۹۵ در حوادث رانندگی، ۵۸ نفر راننده، ۳۸ نفر عابر، ۶۷ نفر سرنشین یا ترک وسیله نقلیه و ۲ نفر نامعلوم ثبت شده است.
این مسؤول افزود: ۸۰ مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، ۶۸ مورد در شب و ۱۷ مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.
وی گفت: ۷۵ مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته است.
امینی افزود: ۳۸ مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، ۳۹ مورد واژگونی، ۱۲ مورد برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت و سایر موارد شامل سقوط و نامعلوم بوده است.
امینی گفت: ۱۰۴ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه شده‌اند. تعداد ۵۵ نفر در بیمارستان و ۶ نفر نیز در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.
وی گفت: همچنین آمار مصدومین ناشی از تصادفات در سال ۹۵ چهار هزار و ۳۸۴ نفر بوده است که از این تعداد سه هزار و ۳۹ نفر مرد و یکهزار و ۳۴۵ نفر زن بوده اند، در مقایسه با مدت مشابه سال ۶۴ با آمار سه هزار و ۷۸۴ نفر افزایش ۱۵ درصدی داشته است.

سفر حسین فریدون به یاسوج از شایعه تا واقعیت/تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
امروز در برخی سایت‌ها و در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد خبری مبنی بر حضور حسین فریدون برادر حسن روحانی در شهر یاسوج منتشر شد که باید دید این موضوع چه اندازه واقعیت دارد و چرا اصولا چنین موضوعی در حالی که جوهر انتخابات هنوز خشک نشده مطرح شده است.
صبح امروز و به صورت گسترده خبری در برخی سایت‌های محلی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد مبنی بر این که حسین فریدون به شهر یاسوج سفر کرده است.
هر چند که هر خبری در فضای مجازی و سایت‌ها را نمی‌توان صحیح و موثق قلمداد کرد اما در این بحبوحه و در هنگامه‌ای که هنوز فضای انتخابات بر کشور و به خصوص در کهگیلویه و بویراحمد حاکم است و جوهر آن هنوز خشک نشده نمی‌توان به صورت صد درصدی چنین اخباری را نیز رد کرد.
این شائبه وجود دارد که به دلیل برخی شائباتی که در خصوص انتخابات در کشور وجود دارد و اعتراضاتی به صورت ضعیف و شدید در برخی از استان‌های کشور وجود دارد امکان چنین سفرهایی وجود داشته باشد.
وقتی در سایت‌های استانی از زبان منابع آگاه و موثق به این موضوع اشاره می‌شود تصور حضور چنین فردی در استان با توجه به زمینه و بستر انتخاباتی که هنوز وجود دارد دور از ذهن و تصور نیست.
در طول چهار سال گذشته حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص این فرد از منابع رسمی و غیر رسمی شنیده‌ایم و همین موجب می‌شود که نتوان چنین خبری را به صورت کامل رد و یا تأیید کرد.
به هر حال اگر به فرض مثال جناب آقای حسین فریدون به استان ما هم سفر کرده باشد امیدواریم قدمی برای رفع مشکلات عدیده در استانی باشد که اکنون در صدر جدول بیکاری در کشور قرار دارد.
مستند«کوچ تا کوچ» در کوه نیر کلید خورد
مستند «کوچ در کوچ» روایت زندگی عشایری خانواده‌ای است که در دل کوه نیر غرق در مشکلات اما در کانونی گرم گذران زندگی می‌کنند.
مستند از کوچ تا کوچ به تهیه کنندگی و کارگردانی جابر بادیاد امروز کلید خورد.
این مستند روایتی از زندگی خانواده عشایری است که با داشتن ۱۰ فرزند به همراه همسر و دختر خود در ارتفاعات کوه نیر( نور ) در بخش سرفاریاب با مشکلات زندگی عشایری دست و پنجه نرم می‌کند.
تهیه آب آشامیدنی از طریق ذوب کردن برف‌های موجود در برف انبارهای کوه نیر بخشی از مشکلات این خانواده عشایری است که در کوه نیر به تصویر کشیده می‌شود.
با وجود این مشکلات اما این خانوار همواره با کانونی گرم  به زندگی ادامه می‌دهند.
جابر بادیاد کارگردان، تصویربردار و تهیه کنده این اثر مستند است.
سایر عوامل مستند به شرح ذیل است:
دستیار تصویربردار: سجاد بادیاد
دستیار کارگردان: عبدل مجید جاویدان
صدابردار: محمود رشیدی
مدیر تولید: رحیم دادوند
دستیار تولید: عنایت رضایی نژاد
مدیر تدارکات:  نوش‌آذر خدادادی
هماهنگی: کمال  نصیری
ممنوعیت دریافت پول هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان مدارس دولتی و عادی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دریافت وجه به عنوان شهریه ثبت‌نام از دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی ممنوع است.
هادی زارع‌پور در نشست رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان گفت: دریافت شهریه مصوب مدارس خاص و غیر دولتی بر مبنای اساسنامه آن مدارس انجام می‌شود.
وی گفت: لباس دانش‌آموزان نیز بر اساس انتخاب انجمن اولیاء و مربیان و با توجه به رنگهای اعلام شده و پرهیز از مد و رنگ زننده و بر اساس قرارداد مدیر مدرسه با مراکز تولید با رعایت اصل صرفه‌جویی برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: پروژه مهر در قالب کمیته‌های پشتیبانی و ساماندهی، اجرایی، ارزیابی، صیانت، توجیه و تبلیغ فعالیت خود را به زودی آغاز می‌کند.
وی گفت: فعالیت‌های مربوط به هدایت تحصیلی ورودی پایه دهم باید به زودی انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به محدودیت وقت ثبت‌نام باید تمامی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کنند.

اجرای طرح تجمیع مدارس در کهگیلویه و بویراحمد/معلمان ابتدایی مشغول در سایر مقاطع به مقطع خود باز می‌گردند
در نشست مدیران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مووضعات مهمی مطرح شد از جمله این که همه معلمان ابتدایی مشغول در سایر مقاطع به مقطع خود باز می‌گردند.
اردشیر یاری ظهر امروز در نشست مدیران آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی اصولی در ساماندهی نیروی انسانی باید طرح تجمیع مدارس در استان انجام شود.
این معاون آموزش و پرورش استان گفت: ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی با رعایت اصل صرفه‌جویی در جهت اقتصاد مقاومتی در فعالیت‌های سال ۹۶  در آموزش و پرورش انجام خواهد شد.
یاری تصریح کرد: به زودی بخشنامه نقل و انتقالات اعلام خواهد شد و فرم‌های امتیازبندی برای ساماندهی به مدارس ارسال می شود.
علی‌شیر زهرایی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش این استان در نشست مدیران آموزش و پرورش اظهار کرد: از سال تحصیلی جدید برنامه  مدرسه محوری با اولویت کیفیت بخشی به فعالیت‌ها به صورت ویژه در مدارس ابتدایی مستقل و پرجمعیت اجرا خواهد شد.
این معاون آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به نیاز در سال تحصیلی جدید تمامی معلمان ابتدایی که در دوره‌های دیگر مشغولند به دوره ابتدایی منتقل خواهند شد.
ایوب رضایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند چشم‌انداز آن باید برنامه های کیفی‌بخشی اجرا گردد.
این معاون آموزش و پرورش استان افزود: دستورالعمل ثبت نام به ادارات ارسال شده و سریعاً باید به مدارس ارسال شود و همچنین از سال تحصیلی آینده تمامی مدارس زیر پوشش برنامه تعالی مدیریت قرار خواهند گرفت.
این معاون در آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: کمیته بررسی اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در استان ما تشکیل شده است.
حضور بانوی جودوکار کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات آسیایی افتخاری بزرگ برای استان
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، حضور بانوی جودوکار توانمند هم‌استانی در مسابقات جودوی بانوان آسیایی افتخاری بزرگ برای جامعه ورزشی و همه مردم استان است.
سید محمد تقی علوی امروز اظهار کرد: ورزشکاران توانمند و با استعدادی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود امکانات لازم و کافی برای تمرین درست ورزشکاران، افزود: این ورزشکاران علی‌رغم همه محدودیت‌ها تاکنون به خوبی در میادین مختلف درخشیده و افتخارآفرینی کرده‌اند.
وی حضور ورزشکاران هم‌استانی در تیم‌های مختلف ملی را نشان از توانمندی و استعداد بالای آنها عنوان کرد و بیان داشت: وقتی کسی با دست خالی و با کمترین وسایل و امکانات بتواند درخشیده و عضو تیم ملی شود یعنی نخبه و بااستعداد است.
این مسوول همه ورزشکاران استان را نخبه و بااستعداد بیان کرد و گفت: وقتی کسی مانند سامان پاکباز با وجود همه محدودیت‌ها قهرمان مسابقات پرتاب وزنه کشورهای اسلامی‌ می‌شود، یعنی استعداد بالایی در این رشته دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.
علوی، سحر ضیایی را بانوی ورزشکار هم‌استانی نخبه در رشته پرتاب نیزه عنوان کرد و افزود: این بانوی قهرمان توانست با کسب مدال نقره مسابقات دو و میدانی بانوان کشورهای اسلامی مقام دوم این مسابقات را از آن خود کرده و برای استان افتخار به همراه بیاورد.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات جودوی قهرمانی بانوان آسیا، تصریح کرد: طاهره آذرپیوند، بانوی جودوکار هم‌استانی ما در این مسابقات حضور دارد.
وی حضور این بانوی هم‌استانی در مسابقات جودوی قهرمانی آسیا را افتخاری بزرگ برای استان دانست و گفت: جامعه ورزشی و همه هم‌استانی‌ها به داشتن چنین ورزشکارانی آن هم در حوزه بانوان به خود می‌بالند.
این مسوول با بیان اینکه مسابقات قهرمانی جودوی بانوان آسیا از یکم خرداد ماه به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این مسابقات تا نهم خرداد ماه با حضور بانوان جودوکار آسیایی ادامه دارد.
علوی ضمن آرزوی موفقیت برای این بانوی نخبه هم‌استانی، گفت: جامعه ورزشی به داشتن چنین ورزشکارانی افتخار می‌کند.
وی توجه و حمایت از ورزشکاران را وظیفه‌ای عمومی دانست و گفت: باید با توجه، حمایت و تلاش برای رفع مشکلات ورزشکاران توسط مسوولان ورزشی و استانی گامی موثر در راستای توسعه ورزش استان و رساندن آن به جایگاه واقعیش در کشور و جهان برداریم.
طرح جی نف پست در دست اجرا
۶۰ درصد طرح یکسان سازی نشان پستی «جی نف» در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است.
مدیرکل پست استان با اشاره به اجرای مطلوب طرح ملی یکسان سازی نشانی ایرانیان (جی نف) در استان گفت: تاکنون افزون بر ۶۰ درصد اهداف و برنامه های طراحی شده در این طرح طرح جی نف در استاناجرایی شده است.
جمال حسن زاده افزود:  اجرای مطلوب این طرح گامی مثبت در راستای طرح اقتصاد مقاومتی، مناسب ترین راهکار برای کاهش هزینه ها و نیز پیش نیاز اصلی برای دولت الکترونیک است.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت همه دستگاه ها به ویژه شهرداری ها و دهیاران موظف به اجرای کامل این طرح و ثبت نشان کدپستی خانوارها هستند، گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده اجرای این طرح تا پایان امسال در استان به پایان خواهد رسید.
حسن زاده شاف سازی، تسریع در انجام خدمات پستی به ویژه در حوزه خدمات الکترونیکی و بهنگام سازی اطلاعات مکانی افراد جامعه و خانوارها را از جمله مزایا و اهداف طراحی شده در اجرای مطلوب طرح (جی نف) ذکر کرد.

اعزام ۱۱۰ مبلغ درماه رمضان به کهگیلویه
همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۱۰ روحانی مبلغ برای ترویج و تشریح احکام دینی به مناطق مختلف شهرستان کهگیلویه اعزام می شوند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: مبلغان دینی ازاعزام ۱۱۰ مبلغ به کهگیلویه درماه رمضان شهرهای قم، اصفهان، شیراز و دیگر شهرهای کشور برای ترویج و نشر ارزش‌های اسلامی در شهر دهدشت و روستاهای کهگیلویه مستقر هستند.
حجت الاسلام سید محمد حسینی طلب برگزاری نمازجماعت، تفسیر قرآن، مشاوره‌های دینی، برگزاری گفتمان‌های دینی و ترویج ارزش‌های اسلامی را از مهم‌ترین برنامه‌های مبلغان در این ایام اعلام کرد.
وی افزود: در این راستا بیش از ۱۰۰ مسجد درمناطق مختلف شهرستان برای آماده سازی ماه مبارک رمضان غبارروبی می شوند.
حسینی طلب اجرای برنامه جزء خوانی در مسجد صاحب‌الزمان، تفسیر قرآن در مساجد و برگزاری کلاس‌های قرآنی را ازدیگر برنامه ها در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
شهرستان کهگیلویه ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.
هنرمندان گچسارانی در جشنواره چین
نمایش هنرمندان گچسارانی در جشنواره شانگهای چین شرکت می‌کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت خرداد امسال در جشنواره بین‌المللی شانگهای چین شرکت می‌کند هنرمندان گچسارانی این بار درجشنواره چین.
امیرحسین نوروزی در حاشیه اجرای این نمایش در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران افزود: این نمایش به‌عنوان تنها اثر هنرمندان ایرانی برای اجرا در این جشنواره پذیرفته شده است.
وی با بیان اینکه در این جشنواره ۱۶ اثر هنرمندان ۱۵ کشور جنوب شرق آسیا مانند کره جنوبی، هند و فیلیپین حضور دارندگفت: نمایش یک هفته راه رفتن در بهشت در جشنواره بین‌المللی فجر حضور داشت و نامزد ۶ مورد بازیگر، طراح صحنه و نویسندگی برتر در این جشنواره شد.
رضا کرمی زاده کارگردان این نمایش گفت:تاکنون ۱۲ اثر هنرمندان گروه شادن شهرستان گچساران در جشنواره بین‌المللی فجر شرکت کرده اند.
 ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر باشت در دولت یازدهم آسفالت شد
شهردار باشت گفت: روکش و آسفالت بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر و خیابان‌های این شهر در دولت تدبیر و امید اجرا شده است.
بهنام برازنده روز پنجشنبه افزود: برای این حجم کار، ۵۰ هزار تن آسفالت استفاده شده است.
وی بیان کرد: یک هزار تن قیر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در سال گذشته تاکنون برای مرمت و آسفالت خیابان‌های این شهر خریداری شد.
برازنده گفت: با این میزان قیر بیش از ۹۰ هزار متر مربع از معابر خاکی این شهر آسفالت شد.
شهردار باشت گفت: ۸۰ درصد از معابر شهر باشت نیاز به بهسازی دارد که تا پایان شهریور سال جاری انجام خواهد شد.
وی یادآور شد: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دولت تدبیر و امید باعث رشد و شتاب کارهای عمرانی و خدماتی در مرکز شهرستان باشت شد.
برازنده تصریح کرد: آسفالت و هدایت آب‌های سطحی، ساماندهی معابر، زیرسازی و پیاده رو سازی از اقدام‌های مهم مدیریت شهری باشت در سال جاری است.
وی افزود: شهرداری باشت برای افزایش خدمات رسانی علاوه بر ضرورت حمایت مالی به تجهیز ماشین آلات نیاز دارد.
باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج، بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

پرداخت بیش از ۱۹ میلیارد ریال وام به طرح‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: این صندوق ۱۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات به طرح‌های گردشگری استان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ پرداخت کرده است.
ارسلان حسن پور روز پنجشنبه اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون ۱۲۷ طرح تولیدی و اشتغال‌زا درزمینه بوم گردی، ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﻱ و صنایع دستی از جمله گلیم بافی، تولید پوشاک محلی، خیاطی، نی چیت بافی پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و امسال نیز پنج میلیارد ریال تسهیلات به ۲۰ نفر برای اجرای طرح‌های گردشگری و صنایع دستی پرداخت شده است.
میزان پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید نسبت به دوره مشابه در دولت قبل ۲،۶ برابر افزایش داشته است.
صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ در این استان ۴۰۸ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال پایدار پرداخت کرد.
این صندوق ۳۳۲ ﻓﻘﺮﻩ وام ازدواج ﺑﻪ ﻣﺒﻠﻎ ۳۴ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺭﻳﺎﻝ سال گذشته به زوج‌های جوان استان ﭘﺮﺩاﺧﺖ کرد.
صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد ۳۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در دولت تدبیر و امید پرداخت کرده است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۱۳،۳ درصد بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1