تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۲۵۲۳۳۵

آخرین وضعیت کارگران حادثه فولاد «بویراحمد» در اصفهان / جزئیات حادثه فولاد یاسوج از زبان مدیر کارخانه؛ نقص داشتیم

۱
۰
کبنا ؛ 
رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان گفت: دو کارگر حادثه فولاد بویراحمد که درصد سوختگی آن‌ها زیاد است شرایط مناسبی ندارند اما نفر سوم شرایط قابل قبولی دارد.
فریدون عابدینی در خصوص کارگران مجروح حادثه فولاد بویراحمد اظهار کرد: دو نفر از این کارگران با سوختگی بیش از ۶۰ درصد به این بیمارستان منتقل شده اند و یکی از آن‌ها سوختگی در حدود ۳۵ درصد دارد.
وی با اشاره به اینکه هر سه بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند،‌ادامه داد: دو کارگری که درصد سوختگی آن‌ها زیاد است شرایط مناسبی ندارند اما نفر سوم شرایط قابل قبولی دارد و روند درمان برای آن‌ها در حال انجام است.
جزئیات حادثه فولاد یاسوج از زبان مدیر کارخانه
مدیر دایره حقوقی گروه صنایع بین المللی باقری گفت: حادثه فولاد بویراحمد ساعت ۲ و ۳۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه، یکم خرداد ماه در کوره B این کارخانه اتفاق افتاد.
نیما حقیقت در بازدید از دفتر ایسنا کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۶ نفر با توجه به مسئولیتی که داشتند سر کوره بودند که متاسفانه کوره دچار پاشش ذوب یا فوران ذوب می شود.
وی از تشکیل یک کمیته داخلی برای بررسی این حادثه در کارخانه فولاد خبر داد و بیان کرد: این کمیته از نیروهای فنی، مدیر تولید، مدیر کارخانه و سایر نیروهای مرتبط تشکیل شده است که در حال بررسی علت حادثه هستیم. هنوز علت حادثه فولاد بویراحمد بصورت دقیق و کارشناسی مشخص نشده است.
حقیقت تصریح کرد: بازرسانی از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کارخانه اعزام شدند که با همکاری های لازم با آنها بازرسی انجام و کارشناسی صورت گرفت و منتظر نتیجه بازرسی ها هستیم.
وی با بیان اینکه هنوز علت دقیق و کارشناسی شده پاشش ذوب در فولاد بویراحمد مشخص نیست، ادامه داد: این اتفاق رخ داده طبیعی و جزء لاینفک کارخانه های فولاد است بطوریکه در کارخانه ابهر و یزد تعداد فوت شدگان بیشتر بود.
مدیر دایره حقوقی گروه صنایع بین المللی باقری عنوان کرد: چیزی که یه مقدار فکر ما را مشغول کرد هجمه رسانه ای در برخی رسانه ها بود که نظرات غیرکارشناسی ابراز شد و بخشی از آن هم در فضای مجازی بود که حتی فیلمی از اسفند ماه سال ۹۵ را بعنوان فیلم این حادثه منتشر کردند.
حقیقت در رابطه با وجود کپسول آتش نشانی در این کارخانه تاکید کرد: کارخانه مجهز به کپسول های آتش نشانی است و با همین کپسول ها کارگران آتش گرفته را خاموش کردند و راه فرار هم بود.
وی گفت: ما تکلیف داریم که به قانون عمل کنیم و تابع قانون هستیم هم اکنون اداره کار و دستگاه قضایی به این حادثه ورود پیدا کردند هنوز هم هیچ اعلام نظر رسمی و کارشناسی نکرده اند اما هر تصمیمی که قانون برای ما مشخص کند، می پذیریم و اجرا می کنیم.
مدیر دایره حقوقی گروه صنایع بین المللی باقری افزود: کوره و تجهیزات سالم هستند. این نبود که این کوره منفجر شود و از بین برود و منجر به آسیب رساندن به کارگران شود بلکه پاشش ذوب بود که می تواند علت های مختلفی داشته باشد و باید بررسی کارشناسی شود.
حقیقت بیان کرد: سه نفر از کارگران مصدوم که به شدت دچار سوختگی شدند به شیراز منتقل شدند که ۲ نفر از این افراد فوت شدند و سه نفر دیگر نیز به اصفهان اعزام شدند. با خانواده کارگران و خانواده های آنها ابراز همدردی می کنیم البته بستگان مالک کارخانه فولاد هم بوده اند.
وی تصریح کرد: مالک کارخانه فولاد اعلام کرد که اگر لازم به اعزام خارج از کشور برای درمان کارگران مصدوم باشد، آمادگی دارم، تقبل می کنم و تمام تلاش خود را خواهم کرد.
مدیر دایره حقوقی گروه صنایع بین المللی باقری خاطرنشان کرد: باید بگذاریم که مراجع مربوطه که به این مساله ورود پیدا کردند، اعلام نظر کارشناسی کنند و ما هم موظف هستیم که به قانون تمکین کنیم. کارگران بیمه هستند و حق بیمه برای همه آنها واریز شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین بیمه مسئولیت واریز شده است.
وی در خصوص لباس و امکانات مخصوص کارگران ذوب آهن و فولاد بیان کرد: موارد مصرفی همچون عینک، کلاه و دستکش و ماسک در اختیار کارگران قرار دادیم اما تجهیزات ایمنی تخصصی از جمله لباس نسوز و کلاه مخصوص نه اینکه ندادیم اما نقص داشته ایم و کاستی هایی نیز از طرف ما بود که این مساله به شرایط اقتصادی کارخانه برمی گردد.
مدیر دایره حقوقی گروه صنایع بین المللی باقری تاکید کرد: اگر تجهیزات ایمنی کامل بود مسلما آسیبها و مصدومیت ها را کاهش می داد اما فوران ذوب آسیب های خود را دارد. یکی از مصدومان، نیروی اپراتور جرثقیل کارخانه بود.
حقیقت در خصوص مسئول" اس اچ ای" کارخانه فولاد بویراحمد عنوان کرد: کارخانه مسئول "اس اچ ای" دارد اما فعالیت آن بصورت روزانه بود و شیفت شب "اس اچ ای" نبود البته مدیر شیفت شب عملا مدیریت کارخانه را دارد و مسئولیت مابقی قسمت ها را نیز انجام می دهد، صحه می گذارم بر کاست های ما در کارخانه اما خود نیرو هم باید مسئولیت پذیر باشد. کارکردن کارگران فولاد بویراحمد با دمپایی صحت ندارد و کذب محض و بی انصافی است چراکه محیط کوره ها، پاشش ذوب معمولا دارد و تمام سطح محدوده کوره ها آهن قراضه است. مالک بومی این کارخانه تنها به قصد اشتغالزایی اقدام به راه اندازی این کارخانه کرده است.
مدیر دایره حقوقی گروه صنایع بین المللی باقری تصریح کرد: متاسفانه این حادثه رخ داد اما می توانستیم با تجهیزات کامل آثارش را کم رنگ کنیم. کارگران فوت شده از نیروهای خوب و زحمت کش ما بودند و خداوند روحشان را شاد گرداند.
به گزارش ایسنا، در حدود ساعت ۲ و ۳۷ دقیقه بامداد روز دوشنبه، یکم خردادماه انفجاری در کارخانه فولاد بویراحمد رخ داد که ۶ نفر از مصدومان حادثه به شهرهای اصفهان و شیراز انتقال یافتند و وضعیت ۳ نفر از مصدومان این حادثه که دچار سوختگی شدید شدند، وخیم گزارش شد که دو نفر از مجروحان اعزام شده به شیراز فوت کردند.
گفتنی است که «یوسف اکرمی» «زریر بارانی» و «قاسم پشت چمن» به شیراز اعزام شدند که «یوسف اکرمی»، «زریر بارانی» بعلت شدت سوختگی فوت کردند. همچنین "کریم بیگدلی"، "حامد قاسمیان" و "کاووس عباسی" سه مصدومی بودند که به اصفهان اعزام شدند که یک نفر آنها در ICU است.(ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این کارگران هم مثل بقیه کارگران فوتی دیگر کشور هم چند روز دیگه به فراموشی یپرده می شون کی دلش به حال کارگر می سوزه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1