تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۲۵۲۲۹۳

نمکی که کودکان معلول بر زخم مادر یاسوجی می‌پاشند/ آب در «دل مدیران» تکان نمی‌خورد

۵
۰
کبنا ؛انگار قصه پر غصه دوقلوهای معلول یاسوجی تمامی ندارد، ابوالفضل کر و لال از دنیای اطرافش هیچی نمی داند فقط راه می رود و اینکه کجا می رود نمی داند، نه آهنگ لالای مادر را می‌شنود و نه برای پدر از آرزوهای کوچک و بزرگ دنیای کودکانه‌اش می‌گوید.


به گزارش کبنا، زیاد از شهر یاسوج دور نیست،درست در ۵ کیلومتری استانداری و سازمان بهزیستی دوقلوهای معلولی دور از نگاه پر زرق و برق مسئولان  زندگی می‌کنند تا با نگاه معصومانه خود، دل دردمند پدر و مادرشان را نمک بپاشند ولی آب در دل مدیران تکان نمی‌خورد.
ماجرا از این قرار است که ۲۵ مردادماه ۹۲ رضا و ابوالفضل دوقلوهای یاسوجی در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج چشم به دنیایی باز کردند که در کمتر از ۶ ماه نامهربانی با آنان آغاز شد و سرآغازی بر دردهای پدر و مادی بود که از دنیای فرزندانشان تنها سعادت و بهروزی را می‌خواستند.
ناگهان بنا به هر دلیلی رضا و ابوالفضل از دنیای کودکانه خارج و سر از بیمارستان درآوردند و در میان مرگ و زندگی دست و پا زدنند تا پدر و مادری که تا قبل از این با صدای دلبندانشان آرامش پیدا می‌کردند دیگر در حسرت داشتن فرزندی سالم بسوزند و بسازند.

 
آخر " بیماری فلج مغزی " کار خودش را کرد، "رضا " زود با زندگی کودکانه اش خداحافظی کرد زیرا دیگر قرار نیست " رضا " سهمی از راه رفتن، حرف زدن، بازی با برادرش ابولفضل و شیرین زبانی برای پدر و مادرش و ...داشته باشد انگار رضا با تمام خوبی‌‌‌‌های دنیا بیگانه است آخر نه کسی را می‌شناسد  و نه از دنیای پدر و مادری چیزی میداند.
گریه رضا با تمام کودکان دنیا متفاوت بوده خبری از هق هق کردن نیست انگار با "اشک ریختن" قهر است شاید هم می‌داند دل مادرش بارانی است و با اشک هایش هزار راه نرفته را می‌رود شاید هم می خواهد اشکی نباشد تا دل زنگ زده پدر و مادرش را بشوید.
پایان این سکانس هیچ ندارد جز " غم و غصه" زیرا دیگر رضا برای همیشه با معابر شهرم با حیاط خانه با میدان بازی، مدرسه و ...خداحافظی کرده است در ذهن نارسای رضا تنها یک جمله نقش بسته است" خداحافظ زندگی و سلام رنج و غصه مادرم"
وقتی مادر رضا می‌گوید دو ماه رضا را به مراکز بهزیستی بردم و هر شب این دوماه برایم دنیایی بود و دلم نیومد دور از پسرم باشم بغض گلویم را گرفت اما وقتی گفت در هزینه شیر خشک ب‌ب‌لاک سه رضا مانده‌ایم این بغض ناخودآگاه ترکید تا بتوانم تنها زره‌ای از درد پدر و مادر رضا و ابوالفضل را درک کرده باشم.
 
انگار قصه پر غضه دوقلوهای معلول یاسوجی تمامی ندارد، ابالفضل کر و لال از دنیای اطرافش هیچی نمی داند فقط راه می رود و اینکه کجا می رود نمی داند، نه آهنگ لالای مادر را می شنود و نه برای پدر از آرزوهای کوچک و بزرگ دنیای کودکانه‌اش میگوید.
مادر ابوالفضل ناامید از رضا ولی به امید روزی نشسته است که بنا به وعده پزشک صدای ابولفضل را بشنود و می گوید خدا را بابت همه داشته‌ها و نداشته‌‌هایم شاکرم و آرزویم تنها شنیدن صدای " ابوالفضل" است.
روزانه هزینه بسکویت مدیران میلیاردها تومان هزینه دارد ولی پدر و مادر ابوالفضل و رضا گیر ۳ میلیون تومان هزینه سمعک و پوشک مای بیبی فرزند معلولاشان هستند تا هنوز در پشت نوبت خدمات سازمان جا خوش کنند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت این دو معلول یاسوجی گفت: ۶ هزار معلول شناسایی شده در این استان پبه دلیل کمبود اعتبار پشت نوبت داریم.
سید علیرضا موسوی امجد گفت: منتظر تامین اعتبار و مجوز دولت برای ارائه خدمات به ۶ هزار معلول پشت نوبتی در استان هستیم.(تسنیم)

 
نام شما

آدرس ايميل شما

معلول
Iran, Islamic Republic of
مگه مدیری هم تو بهزیستی هست؟؟؟؟؟؟؟ که آب تو دلش باشه یا نباشه؟!؟!؟!!!!؟
تربالی پور
Iran, Islamic Republic of
آغی دکتر موسوی امجد، دکتر جمشیدی،...........وایضا دکترسجاد پورحبیب بزرگترین سیاست مدار قرن ۲۱!!!؟!؟!؟ دقیقاً کجایییییییییییییید؟؟؟؟؟؟؟ اضافه کار ماهی چند.......
بیداد
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل ب.. مدیر استان است.کسی که با طیف معلول،آسیب های اجتمایی کار میکند اول باید انسانیت داشته باشد.پرسنل عالین.حیف به پست .. سیاسی-طایفه ای که ب.. که نباشه ایجوره دیگه.
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
بمیرم برا این دوتا عزیز خدابه آنها کمک کند اهای آنهای که برتخت ناز نشسته اید کمک کنید تادر قبر تاریک به شما کمک کنند نگذارید مادر و پدر این دو عزیز رنج بکشند خدا یا به همه مادران بچه سالم بده تا نیاز به کسی یا دست دراز نکنند پیش کسی الاهی آمین
علی
Iran, Islamic Republic of
تبریک به اقای خادمی استاندار قبلی استان با مدیرکل بهزیستی که انتخاب کرد از بستگانش
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1