تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۲۵۲۱۸۴

فرماندار بویراحمد، فرماندار همه مردم

۹
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سعادت آقایی
 
روحانی ۴۳٫۵ رییسی ۵۶٫۵ / این‌ها ارقام عجیبی بودند همه انتظار داشتند برگزاری آن همه همایش و سر و صدا و هیاهو حداقل روحانی را در بویراحمد نامزد برتر کند.
اما بازهم ضعف تشکیلاتی و دست کم گرفتن آمار روستاها نتیجه ی دیگری را رقم زد.
اما آنچه که اینجا مهم است رعایت اصل امانت داری و صیانت از آرا مردم توسط مسئولین دولت در بویراحمد و در راس آنها فرماندار بویراحمد بود.
کسی که اگر چه این نتیجه آنچه که او می‌پسندید نبود اما هرگز اجازه دخل و تصرف در آرای مردم را به خود نداد.
مگر در جایگاه همان کسانی نیست که در سالهایی نه چندان دور خود را ورای هرچه هست اعم از قانون و تعهد و تخصص میدیدند و هر چه را که در سر می پروراندند به عنوان رای مردم به جامعه القا می‌کردند؟
مردم ما همیشه پزشکان را به گونه ای خاص شریف میدانند کسانی شبیه «محمد کاظم نظری» مصداق بارز این شرافتند.
کسی که نه در طبابت تعهدش را از خاطر برد نه در منصب فرمانداری مردم را دسته بندی کرد.
انتخابات برای اینگونه مناصب حساس سیاسی همیشه بزنگاه های مهمی است. نظری این اهمیت را بیشتر از هر کس دیگری دریافته است و خود را جز به مردم به هیچ کس دیگر پاسخگو نمیداند.
نشست و نظر خواهی او از بزرگان جریان اصولگرایی که از نظر سیاسی سلیقه متفاوتی با آنها داشت همگان را متوجه شناخت او از موقعیتش کرد و به همه اثبات کرد که نظری نه فقط برای طیفی خاص بلکه فرماندار همه مردم است.
شخصیت متواضع و متعهد نظری میتواند الگوی مناسبی باشد برای آنانکه خود را اسطوره کرده اند و گمان میکنند جز خودشان هیچ کس حقیقت آنچه رخ میدهد را نمیدانند و دست بر قضا هر بار هم شکستی نظیر آنچه در این انتخابات اتفاق افتاد برسرشان می آید.
حسن نیت دکتر نظری حداقل برای ما در اتفاقات خاصی که در گذشته افتاده بود به خوبی ثابت شد و ما دریافتیم که اگر کسانی هستند که میتوانند فراتر از آنچه که هست با مردم هر رفتاری که دوست داشتند بکنند ،
کسانی در جایگاهی مثل فرماندار هستند که بدون آنکه برای حفظ موقعیتشان هراسی داشته باشند از کسانی که مورد ظلم واقع شده اند حمایت خواهند کرد و البته برایش فرقی نخواهد کرد که این مظلوم هم طیف و هم فکر و هم نظرش باشد یا نباشد.
بهرحال سعادت و عزت بیش از پیش را برای مردانی از این دست آزاده و متعهد آرزومندیم و چه اتفاقی مبارکی است اگر ملاک شایستگی افراد اقداماتی از این دست باشد نه دست بوسی هرکس و هر جریانی.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
فرماندار همه مردم نیست ! شاید فرماتدار بیراحمد باشد!!!
دوست
Iran, Islamic Republic of
چه جک هایی قشنگی؛ چه لطیفه هایی زیبایی؛ فقط میتونم بگم نگارنده این متن خودش هم با نوشتن اون داره به خودش می خنده و تعجب میکنه؛ همین و بس....

راستی یادمان نرود؛ قسم به قلم و آنچه می نویسد.....که فردا روز چطور میتوانیم پاسخگوی نوشته های خود باشیم!!!!!!!!!!
بویر اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
۴۳٫۵روحانی ۵۶٫۵ رییسی
نتیجه عملکرد ضعیف استاندار و خصوصا فرماندار میباشد
نتیجه عملکرد ضعیف استاندار و خصوصا فرماندار میباشد
نتیجه عملکرد ضعیف استاندار و خصوصا فرماندار میباشد
دوست
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست این آمار هم درست باشد
اصلاح طلب 3
Iran, Islamic Republic of
درودبرآقایی شجاع وحقگو
ناشناسpp
Iran, Islamic Republic of
این ..خودش هم نیست از وقتی آمده همیشه فضای انتخابات دچار مشکلات بوده است
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
معتمدین محلی بایدآموزگار نسل جوان باشند چراکه جامعه نیازمند ارائه الگوهای مناسب و شایسته به جوانان است
وقتی صحبت از معتمدین محلی می‌شود منظور چه کسانی هستند،: معتمدین محلی افرادی هستند که توانایی ارائه یک الگوی صحیح را به جامعه دارند و مردم نیز به آن‌ها اعتماد می‌کنند

انتخابات و صندوق‌های رای اگرچه معجزه این قرن برای توجه به خواست مردم و بالا بردن میزان مشارکت آنان و در نتیجه افزایش انسجام ملی و چسبندگی اجتماعی است اما اگر مدیریت اجرایی آن از سوی فرمانداران با اتخاذ روش صحیح و راه و کار مناسب طراحی نشود؛ انتخابات از یک فرصت به تهدید تبدیل می‌شود. یکی از ویژگی‌های مثبت نظام انتخاباتی ایران دخالت موثر هیئت‌های اجرایی انتخابات متشکل از افراد معتمد هر حوزه انتخابیه از ابتدای مراحل شکل‌گیری انتخابات، تائید صلاحیت داوطلبان، سلامت صندوق‌های رای و شمارش آرا است
نگاهی به مشکلات کشور در سال‌های اخیر در ابعاد گوناگون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی حاکی از آن است که کشور به طور روزافزون با مسائلی در داخل و خارج از کشور روبرو شده است که عدم توجه و حل به موقع آن‌ها بهمن‌وار می‌تواند باعث وقوع بحران‌های جدی در آینده شود. تجربه انتخابات گذشته و کنونی نشان می‌دهد عموما در دولت‌های قبلی که رای مردم را زینتی تلقی نکرده بلکه معتقدند مشروعیت آن‌ها ناشی از احترام، رعایت و توجه به آرای مردم است؛ سعی شده این مجموعه‌ها به صورتی متوازن از افرادی شکل بگیرند که حتی با وجود گرایش سیاسی تلاش آن‌ها در برقراری توازن بین همه نیروهای سیاسی و اجرائی کشورباشد و مسئله انتخابات را به عنوان یک امانت الهی و حق مردم تلقی بنمایند
رهبر فرزانه انقلاب، رأی مردم را به معنای واقعی کلمه «حق الناس» خوانده اند و تأکید کردند: مراقبت از رأی هر ایرانی، «واجب شرعی و اسلامی» است و هیچ کس حق ندارد در این امانت خیانت کند ضمن اینکه «نتیجه آرای» مردم نیز مظهر کامل حق الناس است و همه باید در مراقبت و دفاع از آن تلاش کنند
این روزها یکی از مهم ترین نگرانی های مردم و اکثر کاندیدا های انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج نحوه و چگونگی انتخاب “معتمدین محلی” در راستای تشکیل هیات اجرایی شهرستان می باشد مردم از فرماندارا انتظار داشته اند کسانی را به عنوان معتمدان محلی انتخاب نماید که دارای اعتدال، انصاف، تجربه و از اقشار مختلف جامعه باشند و از همه مهمتراینکه ” معتمد واقعی مردم باشند نه معتمد فرماندار” تا مردم خیالشان از بابت آرایی که به صندوق های اخذ رأی می ریزند آسوده باشد و از رأیی که به آنان می سپارند به حق امانتداری و آراء هم درست خوانده شود و هم درست شمارش گردد و پاسدار واقعی آن تحت هر شرایطی باشند و در کل دارای صفات زیر باشند:
۱- دارای ایمان والتزام عملی به اسلام وقانون اساسی باشند- چون این هیأت می بایست درموردصلاحیت داوطلبانی اظهارنظر بکنندکه قراراست دارابودن یانبودن شرط التزام عملی به اسلام و قانون اساسی و دیگر شرایط یک نماینده درخصوص آنان بحث و بررسی شود
۲- دارای حسن شهرت در بین آحاد مردم و ترجیحاً از اعضای خانواده معزز شهدا، ایثارگر و جانبازان باشند درمجموعه هیأت اجرائی شایسته است افرادی انتخاب شوند که درجامعه پیرامونی خود دارای حسن شهرت بوده واکثریت مردم آنهارا به امانت داری، صداقت، تعهد و پایبندی به شریعت باشد و قانون را بشناسند زیرا درغیراینصورت وجدان عمومی

جامعه نمی پذیرد کسی که خود اهل خلاف ورفتارهای مغایرعرف عمومی، آموزه های شرعی ودینی و قوانین مورد قبول جامعه باشد درمورد صلاحیت دیگران آنهم درموضوع مهم وتأثیرگذاری همچون انتخابات اعلام نظر کند
۳- مورد وثوق و اعتماد مردم باشند- ازآنجا که بارسنگین اجرای انتخابات برعهده هیأت اجرائی است و ازطرفی پاسخ استعلامات مراجع چهارگانه و تحقیقات اولیه درمورد داوطلبان به این هیأت ها ارسال می گردد قطعاً باید مورد وثوق مردم باشند.
سوال اینجاست که در این دوره انتخابات الکترونیکی شده در دولت تدبیر وامید تدبیر فرماندار برای شناسایی معتمدین و افرادی که حداقل آشنایی با کامپیوتر را داشته باشند کجاست بیان کنند.
تدبیر فرماندارا برای کارهای خلاف قانون پیش از برگزاری انتخابات کاندیداهای شورای شهرشامل خرید آرا،دعوت از مردم برای حضور در رستورانهای شهر و دادن شام وناهار برای جمع آوری رای آنها چه بوده مگر فرماندار شهر نباید اینگونه تجمعات را رصد کند.
تدبیر فرماندار برای توزیع پیش از موعد کارتهای انتخاباتی کاندیداهای شورای شهر حداقل سه ماه پیش از برگزاری انتخابات چه بوده.
برروی کارت اکثریت کاندیداها از کلمه دکتر استفاده شده گزارشها حکایت از آن دارد که هیچ یک از کاندیداهای شورای شهر دارای مدرک دکتری نبوده اند.چه برخوردی با کاندیداهای متخلف در این زمینه شد.
در روز رای گیری علناً کارت شارژ و آب معدنی،غذا، خودکار حاوی عکس کاندیداها در کنار صندوقهای رای توزیع میشد گزارش دهند چه برخوردی صورت گرفته تا کی محافظه کاری ومصلحت اندیشی برای حفظ پست خود.
آیا مردم عزیز و شریف ما حق ندارند از بابت آرایی که به صندوق های اخذ رأی می ریزند آسوده باشد و از رأیی که به آنان می سپارند مجموعه هیات اجرایی که توسط فرماندار معرفی میشوند به حق امانتداری و آراء هم درست خوانده شود و هم درست شمارش گردد وهم در انتخابات دخالت نکنند.
انتظار حداقلی ما این است بررسی فرمایید اگر تخلفی صورت گرفته با مسببین به شدت برخورد تا این امید در مردم ایجاد شود. که مسولین نظام به عدالت و انصاف با مردم خود برخورد می نمایند.
خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
سعید محمد حسینی
کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
نویسنده پروژه ایخا ونظرم ..در خوبی جناب فرماندار شکی نیست.لطفا دفاع بد نشود
ندای..
Iran, Islamic Republic of
درجلسه تودیع ومعارفه سرپرست مرکز بهداشت این فرماندار قانونمدار شما خطاب به دکتر چمن که الحق وانصاف از مدیران نمونه وقانونمدار این استان بودند وهمان قانونمداریش باعث شد در این شبکه بی قانون جای نداشته باشدگفتند همانطور که دوره قبل استخدام فله ای داشتند ماهم باید از طرفدارانمون حمایت کنیم ..کجا کسی که این اندیشه را دارد میتواند مجری قانون خوبی باشد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1