تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۲۵۱۹۹۳

«روحانی» در نشست خبری چه گفت؟ / از موضوع حصر تا پاسخ به عربستان و ترامپ

۲
۰
کبنا ؛
نشست خبری  ‏روحانی با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی و بین المللی برگزار شد.
مردم ما گفتند هرکس به جای خود
مردم ما گفتند هرکس به جای خود، هرکس به جای خود. مردم ما به نیروهای مسلح عشق می ورزند، مردم ما به رسانه ها هم علاقمند هستند. اما نمی پذیرند یک نهاد ملی و گاهی فراملی تبدیل شود به فروملی، تبدیل شود به یک جناح. گفتند اجازه نمی دهیم یک گروه اندک از یک نهادی که متعلق به کل مردم است، ولایت فقیه که متعلق به همه ایران است، مردم پایین آوردن مقام رهبری را، نه گفتند. پایین آوردن سپاه، بسیج و تمام نیروهای مسلح را نه گفتند. خواستند اعلام کنند یک ملت هستیم و صدای ما باید شنیده شود.
تلاش کردند به مردم بگویند دین مردم در خطر است
مردمی که به پول نه گفتند، مردمی که می دانند آب شور، بیشتر تشنه می کند. مردمی که به درآمد ۲.۵ برابری نه گفتند، نه مردم به فریبکاران، مهمترین بخش آن بود، تلاش کردند به مردم بگویند دین مردم در خطر است. تلاش کردند بگویند سند ۲۰۳۰ که ریشه اش به ۱۹۹۰ می رسد، علیه دین مردم است، سندی است که نه ما،‌هیچ کشوری امضا نکرده است. توصیه است. سندی که دولت یازدهم نوشته است آن بخشی که با دین ما، اخلاق ما فرهنگ ما سازگار نیست، اجرا نمی شود. مردم ما متدین هستند، اما این دروغ ها کارگر نیفتاد.
ای همه مسئولین، مردم را باور کنید
مردم خواستند بگویند، ای همه مسئولین، مردم را باور کنید، مردم قدرت ملی هستند، مردم یعنی حمیت، مردم یعنی دموکراسی، زنانمان را باور کنیم، اقواممان را باور کنیم، مرزنشینانمان را باور کنیم. رای مرزنشینان را ببینید، رای حاشیه نشین ها را ببینید. آنهایی که در سختی هستند. مردم خواستند بگویند پیشاپیش ۴۰سالگی انقلاب را جشن گرفتیم، خود را برای قرن آینده آماده کردیم. خواستند بگویند در کنار شما هستیم، ملت ایران ثبات را به منطقه بر می گرداند.
 سوال اول از روحانی:
۴سال قبل خودتان را حقوقدان نامیدید و شاید بتوانیم حل مساله هسته ای را تعبیری برای آن بدانیم. از مبارزه های انتخاباتی خودتان را وکیل ملت دانستید. منظور شما از این تعبیر چه بود و آیا می توانیم آن به معنای تلاش برای احقاق حقوق مردم در قانون اساسی بدانیم؟
 پاسخ روحانی:
روحانی در پاسخ به خبرنگار ایسنا: یکی از اهداف ما در گذشته و امروز احقاق حقوق مردم در همه زمینه ها بوده و این را باید در سایه انسجام و اجماع ملی بدست آوریم. اگر در زمینه هسته ای توانستیم موفق شویم همه مردم پشت رهبری جمع شدند و یک اجماع درست شد و دولت توانست از تحریم هسته ای عبور کند. برای اینکه سایر حقوق ملت را پاس بداریم راهش همان انسجام ملی و اجماع همه قوای کشور پشت سر رهبری است.
 سوال دوم از روحانی (المنار لبنان):
در دیدار اخیری که بین سران کشورهای عربی و ترامپ بود، ایارن به عنوان تهیدید برای جهان شناخته شد. به تعبیر آنها ایران باید دست بردارد از حمایت خودش از حزب الله. به نظر شما این سخنان زمینه ساز حملات و بحران جدید در منطقه است؟
 پاسخ روحانی:
اجتماع اخیر در عربستان یک اجتماع نمایشی بود و هیچ ارزش سیاسی و عملی نداشت و نخواهد داشت. از اینگونه نمایش ها قبلا هم عربستان درست کرده بود. برای مبارزه با تروریسم با برگزاری جلسه و پول ملتی را به ابرقدرت دادن، مساله حل نمی شود. آن کسی که توانسته در برابر تروریسم بایستد ملت عراق و سوریه و ملت ایران از طریق دیپلماتها و مستشاران نظامی اش به این دو ملت و سایر ملل کمک کرده و خواهد کرد.
چه کسی باعث شده که امروز داعش در شهرهای بزرگ عراق و سوریه مستقر نباشد؟ جز ملت عراق و سوریه؟ البته ایران در کنار اینها بوده و خواهد بود. چه کسی می تواند در این منطقه ادعا کند که بدون ایران ثبات منطقه حفظ خواهد شد و امنیت کامل مستقر خواهد شد؟
چه کسانی با تروریستها جنگیدند؟ سوریه و عراق و ایران و روسیه.
بقیه چه کردند؟ چه کسانی از تروریستها حمایت کردند و به آنها پول دادند؟
ما باید صادقانه با تروریسم مبارزه کنیم.
من وعده هایی در انتخابات دادم و همه تلاشم را می کنم تا به وعده هایم عمل کنم.
در دولت یازدهم هم همین رویکرد را داشتم و تا حد زیادی موفق بودم اما می دانید در آن زمان ما دچار کاهش قیمت نفت شدیم  ومشکلاتی داشتیم اما مردم کمک کردند و قدم هایی نیز برداشتیم
ما نسبت به افرادی که در فشار اقتصادی هستند و ۸ تا ۱۰ میلیون نفر هستند مستمری آنان را به سه برابر افزایش دهیم و فقر مطلق را در سال ۱۴۰۰ ان شاء الله از بین ببریم.
من خود را به برنامه ای که اعلام کرده ام ، متعهد هستم و از همه کمک می خواهیم از همه رقبا نیز کمک می خواهیم.
از رقیبان خود در انتخابات کمک می خواهم و از مخالفان خود نیز کمک می خواهم
همانگونه که رهبری فرمودند هر کس که نظام را قبول ندارد پای صندوق بیاید. ما هم می گویم هر کسی دولت را هم قبول ندارد بیاید به دولت کمک کند و من هم تلاش خواهم کرد تا بتوانم به وعده های خود عمل کنم.
آمریکایی ها متاسفانه نسبت به منطقه ما همیشه اشتباه کرده اند. چه وقتی که به افغانستان و عراق حمله کردند اشتباه کردند. چه آن وقت که ما را تحریم کردند و چه آن وقت که به سوریه حمله کردند و ... همیشه اشتباه کرده اند.
ما منتظریم دولت جدید آمریکا به استقرار فکری درستی برسد تا بتوانیم قضاوتی درباره این دولت داشته باشیم.
آنهایی که به آمریکایی ها مشورت می دهند متاسفانه  حاکمانی هستند که یا آمریکایی ها را منحرف می کنند یا افرادی را با پول در امریکا می خرند.
در این انتخابات شور انتخابات را عمدتا جوانان ما از دختر و پسر آفریدند.
آن پیرمرد و بانوی قدخمیده آنکه با ویلچر آمده آنها که ساعتها در صف ماندند. واقعا هرچه به این مردم خدمت کنیم کم است.
امیدوارم بتوانیم پیرو راه این مردم و جوانان باشیم. اشتغال جوانان یکی از مهمترین مسائل خصوصا تحصیلکرده ها است. در صد روز اول یا شایدم قبل از صدروزه اول. در زمینه کارورزی حتما اقدامات را انجام خواهیم داد.
▪️مردم ایران برای دفاع و تسلیحات خودشان نه از کسی سوال خواهند پرسید و نه از کسی اجازه خواهند گرفت. ملت ما تصمیم خودش را گرفته که همیشه قوی باشد. سلاح ما صلح است. اگر موشکهای ما ساخته نشود عده ای دچار اشتباه محاسباتی می شود همانطور که در گذشته دچار اشتباه شدند.
▪️موشکهای ما برای دفاع و صلح است. هر زمانی که ما از نظر فنی نیاز به تست موشک داشته باشیم تست خواهیم کرد. منتظر نظر آنها نخواهیم بود. ما در چارچوب برجام قدرت سلاحی خود را تقویت خواهیم کرد. من آن آقا(وزیر خارجه آمریکا) را ارجاع میدهم به برجام و  قطعنامه ۲۲۳۱ که آن را یکبار دیگر بخوانند.
ما نیاز به نیروی جوانتری برای اداره کشور داریم.
ما در دولت یازدهم در یک شرایطی بودیم شاید کلمه بحران تعبیر درستی نباشد ولی شرایط سختی بود، تحریم بود، رشد منفی اقتصادی بود، خزانه ها و انبارها خالی بود. لازم بود از همه تجربه کشور استفاده کنیم.
به ملت ایران بگویم برخی از این وزرایی که با من کار کردند دو سه بار از آنها خواهش کردم که قبول کردند. می گفتند سن ما تقاضا نمی کند ولی بخاطر تجربه ارزشمندی که می دانستم به کار کشور در این شاریط به درد ما می خورد خواهش کردم.
الان شرایط ما تغییر کرده است. معتقدم نه در دولت بلکه سن مدیریت کشور باید جوانتر شود. به سازمان مدیریت برنامه ریزی گفتم سن مدیریت را ۵ سال کاهش دهد.
روز گذشته هم در هیات دولت به همه وزرا دو توصیه کردم.. به کار گرفتن جوانان و دومی به کار گیری بانوان.
همین جوری که در همین هفته آخر با مردم رفتار کردید در طول چهار سال همین‌گونه رفتار کنید. ما در این هفته چرا با مردم رفتار خوبی داشتیم؟ برای اینکه همه بیایند پای صندوق رای. همین مردم باید آینده را بسازند. همینجور به مردم احترام بگذاریم و با آنها رفتار کنیم. مردم ما دلسوز هستند. باورشان کنیم.
سوال خبرنگار روزنامه سیاست روز از روحانی:
با توجه به اینکه حقوقدان هستید و حکم خسارت زدن به کشور را می دانید چرا یک بار به طور شفاف درباره حصر صحبت نمی کنید؟
روحانی  در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست روز:
ما باید همه در پی اجرای مقررات باشیم
قوای مختلف مسئولیت هایی دارند، ما درچارچوب قانون اساسی حرکت می کنیم و من نسبت به حقوق تک تک شهروندان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور مسئول هستم.
اگر حق یک ایرانی در داخل و خارج نادیده گرفته شده، تمام تلاش خود را خواهم کرد
یکی از اهداف ما اجرای حقوق شهروندی است و همه باید دست به دست هم دهیم که حقوق شهروندی را به خوبی پیاده کنیم و حق همه مردم برای ما اهمیت دارد.
سوال خبرنگار تلویزیون ان تی ان ۲۴ کلمبیا از روحانی:
دولت شما بر خلاف دولت قبلی در زمینه تجاری سعی کرده با کلیه کشورهای آمریکای لاتین روابط را توسعه دهد و شما برنامه تان چیست؟ به عنوان رئیس جمهوری میانه رو درباره اعتراضات ونزوئلا چه موضعی دارید؟ آیا با مادورو در این باره صحبت کرده اید؟
روحانی در پاسخ به خبرنگار  ۲۴ کلمبیا
ما می خواهیم با همه کشورهای مختلف بر اساس منافع متقابل کار کنیم
تصمیم گیر ملت ایران هستند، همه حرف ما در دنیا و منطقه همین است
ما به همه می گوییم در خصوص ملت های منطقه تصمیم نگیرید و بزارید خودشان تصمیم بگیرند، در خصوص ونزوئلا نیز موضع ایران همین است، هر چه مردم ونزوئلا می خواهند ما به آن احترام می گذاریم
سوال خبرنگار ایرنا از روحانی:
برخی اظهار نظر می کنند که سطح مطالبات از دولت دوازدهم را افزایش دهند و وعده ها اجرایی شود. ارزیابی شما چیست؟
روحانی در پاسخ به خبرنگار ایرنا :
از حرفی که می زنم امیدوارم سوء استفاده نشود از همه می خواهم همانطوری که در طول برگزاری انتخابات با مردم رفتار کردیم، این چهار سال هم مثل همین هفته های انتخاباتی رفتار کنیم
برای چی با مردم رفتار خوش کردیم، برای اینکه همه بیایند پای صندوق ارا
والا بالله نشاط نه با انقلاب مخالف است نه با دین
سوال خبرنگار شبکه خبر از روحانی:
در فرآیند انتخابات ابراز امیدواری کردید که دولت دوازدهم باید کارآمدتر از دولت یازدهم باشد... چه تغییری در کابینه خواهید داشت؟
روحانی در پاسخ به شبکه خبر:
در دولت یازدهم با مشکلات مختلفی روبرو بودیم،
برخی از وزرایی که با من کار کردند، چند بار از آنان خواهش کردم بیایند، خیلی از انها می گفتند سن ما دیگر بالا ست اما  من به تجربیات آنان احتیاج داشتم چرا که وضعیت کشور بحرانی بود
سن مدیریت ما باید کاهش پیدا کند، به سازمان اداری و استخدامی ، چند ماه پیش دستور دادم در این زمینه کار کند تا سن مدیریت را ۵ سال کاهش دهیم
طرحی که مشخص کردیم برای استخدام جوانان نخبه، برای اینکه در آینده مسئولیت را برعهده بگیرند
به مسئولان به کار گرفتن بانوان و جوانان را توصیه کرده ام
امیدوارم با حضور همه ملت در سراسر کشور بتوانیم هم دولت کارآمد تری داشته باشیم و هم حرکت پرشتاب تری به سوی اهداف ملی داشته باشیم
کابینه آینده کمی جوانتر خواهد بود
سوال خبرنگار خبرگزاری افه اسپانیا از روحانی:
در دوره اول گفتید عده ای اجازه ندادند به وعده هایتان عمل کنید. در دور دوم قول آزادی های بیشتر دادید در حالی که مخالفان شما همچنان هستند.
روحانی در پاسخ به افه اسپانیا:
در جامعه ما به صورت طبیعی افکار واحد نیست
انتخابات برای همین است، نظرات ما در کشور واحد نیست ما ۸۰ میلیون نفر هستیم با آزادی هایمان
انتخابات برای این است که مردم بیایند بگویند که در چهار سال آینده چه راهی را انتخاب خواهیم کرد
اکثریت قاطع مردم ایران یک راهی را انتخاب کرده اند ، این یعنی همه پذیرفتیم، همین طور که من امروز رئیس جمهور همه ملت ایران هستم
اجرا بر این مبنا است و کشور باید بر مبنای رای اکثریت جامعه اداره شود البته باید به منافع حداقل ها هم رسیدگی شود اما اداره کشور بر پایه نظر اکثریت است
سوال خبرنگار هفت صبح از روحانی:
سال ۱۳۹۲ وعده تعامل سازنده با جهان را دادید و به قولتان عمل کردید در دور جدید فرمودید تحریم های غیر هسته ای را هم رفع خواهید کرد. چه اقدام عملی در این باره دارید؟
روحانی در پاسخ به خبرنگار هفت صبح :
من در دولت یازدهم به مردم گفتم که همه تلاشم را می کنم که دیوار تحریم فرو بریزد که انجام شد
دولت های طرف تعهد ما برخی خوب عمل کردند و برخی خیلی حداقلی عمل کردند اما در چارچوب توافق داریم جلو می رویم
نسبت به بقیه تحریم ها گفتم که اگر خواست ملت ایران باشد و اگر همه به یک اجماع برسیم و اگر مقام معظم رهبری هدایت این امر را برعهده بگیرد ما همه پشت سر رهبری عزیز خواهیم بود
تحریم غلط و ظالمانه است، چرا که برخلاف اصول زندگی جوامع بشری است و به ضرر همه است
چون ما تحریم را نادرست می دانیم بنابراین در مقابل عمل نادرست همیشه آماده ایستادگی هستیم
دولت دوازدهم این آمادگی را دارد و امیدواریم شرایط مورد نیاز  آماده شود برای این کار
سوال خبرنگار خبرگزاری پانا از روحانی:
با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری درباره سند ۲۰۳۰ چه برنامه ای برای رفع این دغدغه ها و تقویت آموزش و پرورش دارید؟
روحانی در پاسخ به خبرنگار پانا:
وزرای دولت یازدهم در خصوص سند ۲۰۳۰ نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته اند و به صورت مفصل توضیح دادند که جمهوری اسلامی ایران از روز اول تحفظ خود را حفظ کرده است و گفته که اگر چیزی خلاف منافع ملی ما، اسلام و ارزش های ملی ما باشد، ما به آن توجه نخواهیم کرد و من قبلا هم گفتم که گویا گزارش هایی خدمت رهبری عزیز داده بودند که ایشان را نگران کرده بودند
من امروز هم اطمینان می دهم به ملت ایران، نه تنها سند ۲۰۳۰  و هر آنچه در دنیا است ، آنچه نیاز است به مجلس باید بیاید، و آنچیز که لازم نیست دولت در راستای سندهای بالادستی عمل می کند
آموزش و پرورش ما خیلی مهم است و ما همه توان خود را در این راه بکار خواهیم گرفت
متاسفم برای کسانی که در انتخابات سوء استفاده کردند هر چند که من از غیبت و گناه دیگران می گذرم اما نسبت به سند ۲۰۳۰ از متخلفان و دروغ پردازان نمی گذرم بخاطر اینکه به معلمان ما و آموزش و پرورش  توهین کردند و رفتند در همه خانه ها در روستاهای کوچک و بزرگ، اعلامیه پخش کردند و از بسیاری از طلاب خوب و جوان ما سوء استفاده کردند و آنان را فرستادند فرستادند به روستا ها تا به مردم بگویند ای مردم  به این دولت رای ندهید چرا که در نظر دارد دین شما را بگیرد
وقتی برق امده بود داخل حرم امام علی،  کسی گفت، کجایید که سیم دارند می کشند، واسلاما، عده ای هم الان امده اند به جای سیم، ۲۰۳۰ را گفتند
سوال خبرنگار روزنامه جهان صنعت از روحانی:
برخی مدیران از سایه سنگین نهادهای فراقانونی گله دارند... چه مشکلی وجود دارد که دولت از برخورد با این نهادهای فراقانونی مختل کننده اقتصاد یا لااقل معرفی آنها ابا دارد؟
روحانی در پاسخ به جهان صنعت :
خیلی از حرف ها را به خاطر آزادی جامعه و پیشرفت جامعه نمی زنم
خواهش می کنم به خاطر ملت ، مملکت و دینمان ، همه چیز را شفاف مطرح کنیم
لوایح مورد نیاز در این زمینه را به مجلس تقدیم خواهم کرد
ترورریسم  معضل بسیار بزرگی است  باید مبارزه با تروریسم را تاپایان ادامه دهیم
سوال خبرنگار روزنامه خراسان از روحانی:
در برنامه مکتوب شما یکی از وعده ها ارتقای ۵ برابری معیشتی تا سال ۱۳۹۹ بود. برخی گفتند این وعده انتخاباتی است چه راهکارهای عملی برای تحقق این وعده دارید؟
روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار خراسان :
امروز دریافتی ۱۰ میلیون نفری که مشکلات اقتصادی دارند بیش از ۳ برابر شده است و ما می خواهیم تا پایان این دولت بیش از ۵ برابر شود
هدف ما این است تا پایان دولت دوازدهم (۱۴۰۰)، فقر مطلق را ریشه کن کنیم
سوال خبرنگار جمهوری آذربایجان از روحانی:
در ۴ سال پیش رو چه برنامه هایی برای روابط با جمهوری آذربایجان به خصوص در حمل و نقل و راه ها دارید؟
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار جمهوری آذربایجان
آذربایجان همسایه خوب ایران است و ما روابط خوبی از آغاز استقلال این کشور داشتیم
بویژه در دولت یازدهم، همفکری و هماهنگی خوبی با رئیس جمهوری این کشور داشتیم که این مسیر ادامه خواهد داشت
ما طرح های مشترک با هم داریم یکی از آنان خطوط راه آهن است تا از این طریق بندرعباس ایران به مسکو روسیه وصل شود
سوال خبرنگار روزنامه آرمان از روحانی:
برخی بداخلاقی ها از سوی یک سری از نامزدها صورت گرفت. آیا قائل به پیگرد قضایی آنها هستید یا آشتی ملی را رویکرد خود قرار دادید؟
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار آرمان
در مناظرات انتخاباتی حرف هایی نسبت به من عنوان شد که در مناظره ها نیز به مردم گفتم اینها تهمت است و مردم قضاوت کنند که دیدیم چه قضاوت خوبی در پای صندوق های رای کردند
بعد از خدا، قاضی اصلی مردم هستند و قوه قضاییه بعد از مردم است ، فعلا قصدی ندارم شکایتی از آنان به قوه قضاییه ببرم
سوال خبرنگار روزنامه صبا از روحانی:
درباره سینما و موسیقی؛ با توجه به حمایت جانانه اهالی سینما آیا قصد دارید با احترام کامل به اقای صالحی امیری قصد دارید وزیری از بدنه فرهنگ و هنر داشته باشید؟ درباره موسیقی و کنسرت چه خواهید کرد؟
پاسخ روحانی به پرسش خبرنگار روزنامه صبا
یکی از خوبی های انتخابات ۹۶ این بود که همه با موسیقی صلح کردند
ما موسیقی های سطح پایین را نمی پذیریم اما بعضی ها گفتند آنها خوب است حالا به هر حال ....
مردم ما فرهنگ دوست و هنر دوست هستند، ما حمایت بیشتری از اصحاب فرهنگ خواهد کرد در دولت یازدهم نیز شرایط خیلی بهتر شد
موسیقی و سینما شرایط بهتری پیدا کرد و فضا بازتر شد و حتما در دولت دوازدهم این راه را ادامه می دهیم چون خواست مردم و اصحاب هنر است
من از همه ملت ایران و اصحاب هنر که از ما حمایت کردند تشکر می کنم
سوال خبرنگار خبرگزاری موج از روحانی:
در حوزه زنان؛ برنامه های شما در دولت دوازدهم برای بهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی آنها چه خواهد بود؟
پاسخ روحانی به پرسش خبرگزاری موج
در دولت یازدهم تلاش برای جوانان وزنان خوبی داشتیم خانم ها توانستند در این چهل سال بسیاری از این فضاها را اشغال کنند وحضور بانوان پایاپای مردان بوده است
در دولت قبل بانوان ۸۶۰ هزار شغل از دست دادند
چرا بانوان تحصیلکرده را ازحقوق مساوی محروم کنیم؟ برخی سفرا و معاونتهای وزرا از زنان استفاده کردیم
ما سعی می کنیم از توان و استعداد زنان استفاده کنیم
سوال خبرنگار خبرگزاری سانا سوریه از روحانی:
با توجه به سابقه حمایت ایران از منطقه و به ویژه سوریه رویکرد دولت شما برای حمایت از سوریه و هماهنگی و همکاری با کشورهای دیگر در مبارزه با تروریسم در سوریه چیست؟
روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگار سانا سوریه
ما از ابتدای دولت یازدهم اعلام کردیم که راه حل سوریه نظامی نیست و سیاسی است
خوشحالیم امروز ایران ، روسیه و ترکیه در این زمینه تلاش می کنند و کار می کنند
امیدوارم این تلاش به ثمر بنشیند و بتوانیم با ادامه آتش بس در سوریه و مبارزه با گروه هایی مثل داعش بتوانیم فضایی را برای مردم سوریه ایجاد کنیم که برای آینده خود تصمیم گیر باشند
ایران تمام توان خود را برای آرامش و ثبات در سوریه به کار خواهد گرفت
سوال خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از روحانی:
احتمال رفع تحریم های فراهسته ای در حالی است که همچنان بخشی از تحریم های بانکی و مفاد برجام برجا هست. آیا برنامه ای در مقابل آمریکایی ها در این باره دارید؟
روحانی در پاسخ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی
ایران هیچگاه ناقض برجام نخواهد بود
اما حتما به تخلف احتمالی طرف های مقابل پاسخ خواهیم داد
برای رفع مشکلات در حال تلاش هستیم در خصوص تحریم های بانکی برخی مسائل حل شده است و برخی دیگر هنوز آنچه مورد نظر ما است برطرف نشده است اما این راه را ادامه خواهیم داد
سوال خبرنگار روزنامه الوفاق از روحانی:
شاهد رقابت کشورهای دیگر برای ارسال پیام تبریک پیروزی شما بودیم. برنامه شما برای توسعه روابط با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه ما در خلیج فارس چیست؟
روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه الوفاق
خواست ما توسعه روابط با همه است
دل ما می خواهد دولت بحرین به افکار عمومی مردم خود احترام بگذارد تا به آنجا هم ثبات برگردد
رفتار عمان و کویت امروز با ما بهتر از سایر کشورهای عربی است، این موضع گیری بهتری برای منطقه است
از بقیه کشورهای منطقه هم می خواهیم راه این دو کشور را انتخاب کنند
ما باید منافع مشترک خود و منطقه را درنظر بگیریم
مشرف شدن زائران ایرانی به مکه ، قدم کوچک و خوبی است که در مسیر روابط دو کشور ایران و عربستان برداشته شده است
ما آمادگی داریم تا با جهان عرب روابط بهتری داشته باشیم امیدوارم آنها نیز بدانند روابط خوب با ایران، به نفع آنان و منطقه خواهد بود
ایران کشوری نیست که با یک حرف تحریک شود و همه هم می دانند که بدون ایران ثبات در منطقه ممکن نخواهد بود
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شاهد برنامه
Iran, Islamic Republic of
روحانی با ۱۸۰ درجه چرخش نسبت به مواضع تبلیغات انتخاباتی کاملا محافظه کارانه سخن گفت. مثلا در مورد حصر فقط به تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی در مورد تفکیک قوا اشاره کرد.
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1