تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۲۵۱۹۲۲

علت ناکامی زنان در راهیابی به شورای شهر یاسوج / کنایه سنگین «هدایت‌خواه» به مردان

۱۱
۰
کبنا ؛یک کارشناس حوزه زنان گفت: من مهم‌ترین مصداق بی برنامگی زنان حاضر در عرصه را در نوع تبلیغات، پوسترها و تصاویر منتشر شده ایشان می‌دانم که متاسفانه مشحون بود از کلیشه‌های جنسیتی.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، پس از ناموفق بودن زنان شرکت کننده در انتخابات شورای شهر برای راهیابی به این پارلمان محلی، برای بررسی جوانب مختلف این مسئله به سراغ یکی از فعالین این عرصه رفتیم.
حمیده هدایتخواه در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت ناکامی ده کاندیدای زن در راهیابی به شورای شهر یاسوج مهم‌ترین مسئله را نداشتن برنامه مشخص و مدون دانست و گفت: امسال ما شاهد حضور کمی زنان در انتخابات بودیم که این نکته می توانست فرصتی خوب برای رشد جامعه زنان باشد و البته تاثیرات مثبت بسیاری نیز دارد، اما علی رغم این حضور مناسبِ کمی، زنان حاضر در عرصه برنامه ای مشخص و مدون برای حضور در عرصه نداشتند.
وی افزود: این بی برنامگی هم شامل عرصه تبلیغات و پیکار برای کسب رای مردم است و هم شامل مرحله حضور در شورا.
هدایتخواه با اشاره به بی برنامگی در زمان تبلیغات کاندیداهای زن گفت: من مهم‌ترین مصداق بی برنامگی زنان حاضر در عرصه را در نوع تبلیغات، پوسترها و تصاویر منتشر شده ایشان می دانم که متاسفانه مشحون بود از کلیشه‌های جنسیتی.
این فعال حوزه زنان با بیان اینکه زنان حاضر در عرصه با استفاده از جاذبه های جنسیتی در تلاش برای کسب رای بودتد اظهار داشت: اگر خانم های حاضر در عرصه برنامه و گفتمانی قدرتمند و جایگاهی مناسب در حوزه های فرهنگ و سیاست داشتند، بدون شک سعی نمی کردند با توسل به کلیشه های جنسیتی به جلب آرا بپردازند.
کارشناس حوزه زنان گفت: من شکست زنان در این عرصه را شکست کلیشه های جنسیتی می دانم و معتقدم اگر زنانی دیگر برای ورود به این عرصه قصد جدی دارند باید با برنامه و فکر مشخص راهیِ میدان شوند.
هدایتخواه در ادامه گفت: روی دیگر بحث من ریشه در بخش مطرح شده دارد، در واقع ما در تمام ایام تبلیغات شاهد ارائه برنامه ای مدون برای حضور در پارلمان محلی از سوی زنان نبودیم.
وی اظهار داشت: البته این بدان معنا نیست که مردان حاضر در عرصه با برنامه مشخص به میدان آمده بودند، بلکه اگر زنان با استفاده از کلیشه های جنسیتی راهیِ رقابت شده بودند برخی مردان نیز با تخلف‌های همانند استفاده از پول به رقابت مشغول بودند، مسئله‌ای که متاسفانه بعضی حوزه‌های انتخاباتی را به بازار سیاه (کارت شارژ، نهار، شام و ...) شبیه کرده بودند.
هدایتخواه گفت: عملکرد ضعیف زنان حاضر در شورای قبل نیز عاملی بود که درصد اعتماد به کاندیداهای زن را کاهش داد.
وی در پایان لازمه تحرک و پویایی مناسب در میان زنان فعال سیاسی را اتحاد و همراهیِ فکری آنان دانست و گفت: باید بتوانیم زنان فعال این عرصه را گرد هم آورده و با ایجاد اتحاد مناسب زمینه را برای سامان مند کردن فعالیت های سیاسی و فرهنگی زنان فراهم کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زشت بود این نوع حرف زدن
شاهد
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم هدایتخواه به نکته درد آوری اشاره داشتید متاسفانه نگاه جنسیتی در انتخابات دوره های چهارم و پنجم شوراهای استان موج میزد و بلاخره شد آن چه که نباید یعنی محرومیت جامعه از نیمی از توان فکری خود . رشک میبریم به استان سیستان و بلوچستان با راهیابی بیش از ۴۰۰ بانو به شوراهایشان بی آن که خود را در معرض تبلیغاتی قرار دهند که واقعا دور از شان جامعه عشایری و فرهنگی آنها باشد.
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی بود. به نظر حقیر نگاه ایشان به حوزه زنان نگاه نو و مبتنی بر شناخت دقیق ایشان از مختصات زن ایرانی است ضمن اینکه ایشان تخصص لازم ( دکتری مطالعات زنان)در این زمینه را نیز دارند. پیشنهاد میکنم خانم هایی که در انتخابات شورا شکست خوردند حتما از مشورت های ایشان بهره مند شوند.
ميترا
Iran, Islamic Republic of
بانظر خانم دکتر کاملا موافقم
عکس ها وتصاویری که ما از کاندیداهای زن دیدیم در شأن یک زن مسلمان و لر نبود...
من خودم فقط به همین خاطر به خانم ها رای ندادم
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب با تو جه به اینکه هنوز در استان ما برای حضور زنان در عر صه انتخا بات فرهنگ سازی نشده این یکی از مشکلات هست مو ضو ع دیگر خانم های هم که پا به این عرصه می گذ ارند بی مطا لعه وارد می شوند از این گذ شته به شکل خو بی هم ظاهر نمی شوند
ستار
Iran, Islamic Republic of
خدایا چرا بعضی ها دست از سر ملت برنمیدارن ؟ لعنت به رانت سیاسی
ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ
Iran, Islamic Republic of
نه خوبی به زنان از سوی مردم گفته شد چرا که وقتی رقابتشون در ارایه رفتار زنانگی که نه در شان یک زن مسلمان بود و نه در شان یک جامعه اسلامی
بل
United Kingdom
تو برو ...بکن هدایتخواه؟ این مونتاژ صوتی چه بوده که دادی بیرون
دوست
Iran, Islamic Republic of
.:زنان را در مناصب سیاسی به کار نگیرید.
زنان اصلا کارایی برای شورا یا این مناصب ندارند
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
در جواب ناشناس باید بگم کاری که زنان شهرما کردن زشت بود نه صحبت کارشناسی خانم دکتر
امیدوارم دور بعد شاهد حضور زنان با برنامه وبدور از کلیشه های جنسیتی باشیم
ما ایرانی ها اونقدر غیرت داریم که تو آگهی فوت عکس بانوی فوت شده رو نمیزنیم
حالا به کجا رسیدیم که زنان ودخترانمون برای جلب رای با آرایش عروس عکس میگیرن وبنر میکنن
Iran, Islamic Republic of
زنان با.. حقشان بود که رای نیارن
من خودم یک زنم ولی به زن رای ندادم
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1