تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۲۵۱۸۴۴

از کار جالب خیر محیط‌زیستی تا ۷۰۰ پروژه‌ای که معلوم نیست به کی واگذار می‌شود / تاجگردون و سهام عدالت

۲
۰
کبنا ؛

خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
اهدای یک هزار کیلو علوفه به حیات وحش منطقه حفاظت شده خائیز در کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این خبرگفت: خیر محیط زیستی ۱ تن علوفه نذر شده خود را تحویل محیط بانان منطقه حفاظت شده خائیز داد.
سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در دومین روز از آبان ۹۶ با اعلام این خبر گفت : اواخر دیروز بود که علاقمند به طبیعت و خیر زیست محیطی درشهرستان کهگیلویه ۱ تن علوفه را برای تغذیه وحوش کل وبز به منطقه حفاظت شده خائیز اهداء کرد.
هاشمی ضمن تشکر از اقدام خداپسندانه این خیر زیست محیطی که خواست نامی از او برده نشود گفت: نذر طبیعت اقدامی است خداپسندانه که در سالهای اخیر و درجهت حمایت از حیات وحش از طرف دوست داران محیط زیست انجام میگیرد.
این مقام مسئول گفت :علوفه اهدایی دیروز تحویل مامورین و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه داده شد که در زمستان جاری بین حیات وحش منطقه توزیع گردد.
هاشمی درپایان افزود: امیدواریم با تغیر نگرش , مشارکت عمومی و ایجاد همدلی همه مردم و مسئولین بتوانیم گام های مثبت و موثری در جهت تحقق اهداف زیست محیطی استان برداریم.
 
واژگونی پژو ۴۰۵ در محور گچساران ۴ کشته و زخمی برجا گذاشت
رئیس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اثر واژگونی خودروی پژو ۴۰۵ در محور ارتباطی گچساران چم شیر به برم شور، ۴ نفر از سرنشینان این خودرو کشته و مصدوم شدند.
جلال پورانفرد افزود: در ساعت ۱۵ و ۵ دقیقه واژگونی پژو ۴۰۵ در محور گچساران چم شیر به برم شور گزارش داده که بلافاصله یک دستگاه امبولانس از گچساران به محل اعزام شد.
وی با بیان اینکه متاسفانه یک نفر پیش از رسیدن نیروهای امدادی اورژانس بر اثر شدت جراحات وارده فوت نمود اظهار داشت: ۲ مجروح این حادثه رانندگی پس از دریافت اقدامات اولیه درمانی و چک علائم حیاتی توسط تکنیسین‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان شهید رجایی گچساران انتقال یافتند.
پورانفرد یادآور شد: یکی از مصدومین به دلیل شدت جراحات نیز توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شد.
 
گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد
نشست مسئولین، کارشناسان و رابطین ستادی حوزه آمار و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در سالن آفتابگردان دانشگاه برگزار شد.
مدیر اداره آمار و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست ضمن گرامیداشت روز آمار و تقدیر از مسئولین آماری، نقش آمار را پیش نیاز تصمیم گیری‌ها، برنامه ریزی‌ها، توسعه و تحول در جامعه دانست و ایجاد یک نظام کارآمد و مؤثر در تولید و عرضه آمار را از الزامات اولیه و ضروری برنامه ریزی قلمداد کرد.
لیلا منظوری با اشاره به اینکه یکم آبانماه به عنوان روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده، گفت: ارائه راهکارهای مناسب به منظور ارتقاء فرهنگ آماری، آگاه نمودن کاربران از آمارهای موجود، شناساندن اهمیت آمار و ارائه آمارهای صحیح و مبتنی بر روش‌های علمی از اهمیت بسزایی در توسعه پایدار کشور برخوردار است.
وی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش، فرهنگ تولید آمار صحیح، بهنگام و همچنین استفاده درست از آن‌ها را در جهت بیان وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب در حیطه وظایف محوله سرلوحه کار خود قرار دهیم.
رئیس اداره آمار دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست ضمن حفظ تقویت روحیه همکاری و هماهنگی درون بخشی، بر حمایت و مساعدت همه جانبه در مسیر توسعه و ارتقای سیستم آمار دانشگاه تاکید کرد.
زینب زرین با بیان اینکه ارائه هر گونه آمار باید از دقت کافی برخودار باشد، اظهار داشت: ضرورت آمار و اطلاعات در عرصه سلامت بسیار محسوس است و بدون داشتن آمار دقیق و بهنگام سیاستگذاری، برنامه ریزی، تعیین اهداف و راهکارها و در نهایت ارزیابی نتایج مطلوب امکان پذیر نمی‌باشد.
بر پایه این گزارش؛ در این نشست پیشنهادات، انتقادات و راهکارهایی در خصوص هرچه بهتر شدن وضعیت موجود آمار، کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت ارائه شد.
در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر به کارکنان و کارشناسان حوزه‌های مختلف آماری دانشگاه از زحمات آن‌ها تقدیر شد.
 
برگزاری اردوی زیارتی - سیاحتی یک روزه رابطین بهداشتی لنده

مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده از برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی یک روزه جهت رابطین بهداشتی در امامزاده بی بی رشته و چشمه بلقیس چرام خبر داد.
امراله خانی با بیان اینکه حوزه بهداشت برای ترویج سلامت در میان خانواده‌ها به عنوان تأمین کننده نیروی انسانی سالم از رابطین بهداشتی کمک می‌گیرد، اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان برای رفع کمبودهای موجود، گسترش سلامت و رعایت اصول بهداشتی در سراسر جامعه، از تعدادی از مردم جامعه به عنوان رابطین بهداشتی این حوزه با خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه یاری می‌طلبد.
وی با اشاره به وظایف رابطین بهداشتی در مراکز درمانی که به عنوان داوطلبان سلامت شناخته شده‌اند، اذعان داشت: فعالیت‌های این داوطلبان در عرصه‌های مختلف توسعه سلامت در مدارس از قبیل افزایش آگاهی مادران نسبت به مسائل عمده بهداشتی و پیگیری موارد ترک مراقبت‌های بهداشتی شامل مراقبت‌های اطفال، زنان باردار و تنظیم خانواده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده بیماریابی، شناسایی و معرفی افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های دیابت، فشارخون و غیره به واحد بهداشتی و همکاری با مراکز در زمینه پیگیری درمان آن‌ها به خصوص بیماری‌های غیرواگیر را از دیگر وظایف رابطین بهداشتی عنوان کرد.
 
۲ کشته و زخمی در برخورد پژو با پیکان
رئیس مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تصادف دو خودروی پژو و پیکان در محور ارتباطی سپیدار-یاسوج دو کشته و زخمی بر جای گذاشت.
جلال پورانفرد افزود: در پی اعلام به مرکز پیام ۱۱۵ بلافاصله دو دستگاه آمبولانس جهت امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی تصریح کرد: عملیات امداد و نجات و اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی انجام شد اما متاسفانه یک نفر در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز به بیمارستان شهید بهشتی انتقال داده شد.
 
۶۸ نفر در کهگیلویه و بویراحمد دچار گازگرفتگی شدند
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نیمه نخست امسال ۶۸ نفر در این استان به دلیل گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند.
امام بخش قائدی اظهار داشت: سال گذشته ۸۱ نفر به دلیل گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که در آل ۹۶ سال افزایش این آمار هستیم.
وی عنوان کرد: مسمومیت دارویی، غذایی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن از جمله مسمومیت‌ها بوده که مسمومیت با گاز منوکسید کربن (co) کشنده‌ترین نوع مسمومیت غیر عمدی در کشور بوده که شیوع آن در فصل زمستان بسیار زیاد است.
قائدی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعت غذای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز جهانی غذا در یاسوج، ابراز کرد: این نمایشگاه با همکاری سازمان جهادکشاورزی، دامپزشکی، معاونت بهداشتی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و برخی شرکت‌های تولیدی برپا شد.
وی ابراز کرد: در حاشیه این نمایشگاه با توجه به شعار جهانی، ملی و برنامه‌های آموزشی ارائه پوستر، پمفلت و نمایش برای کودکان و ایستگاه نقاشی کودکان با موضوع غذای سالم و غذای ناسالم برگزار شد.
قائدی با تاکید بر اینکه تمام محصولات ارائه شده توسط غرفه‌ها تولید داخلی شرکت‌ها بود، افزود: برنامه صبحانه سالم با حضور ۳۰۰ نفر در مدرسه جهادگران شهرک جهاد، پیاده روی با عنوان غذا، تحرک و سلامتی برای پرسنل دانشگاه، همایش یک روزه آموزش اصناف با حضور ۱۳۰ نفر و برپایی غرفه در محل مصلی نماز جمعه با هدف آموزش و اصلاح الگوی تغذیه از جمله برنامه‌های انجام شده به مناسب روز جهانی غذا در یاسوج است.
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: دانش اموزان ۶ مدرسه شهر یاسوج از نمایشگاه روز جهانی غذا در دو شیفت صبح و عضر بازدید کردند و موارد آموزشی ارائه شد.
قائدی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان، رابطین بهداشتی و سفیران سلامت اجرایی شد، گفت: در تعدادی از مدارس کارشناسان برای آموزش و اطلاع رسانی مرتبط با موضوعات شعار ملی حضور یافتند.
 
آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد بلاتکلیف هستند
برخی از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد خواستار ساماندهی وضعیت خود بوده و در اعتراض به این مسئله در جلوی استانداری تجمع کردند.
برخی از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد با تجمع در جلوی استانداری خواستار تأیید طرح پلکانی تمام آموزش دهندگان تا سال ۹۵ شدند.
یکی از این آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی گفت: آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی همچون چوپانان خبری از بیمه ندارند و در سال تنها با ۵۰۰ هزار تومان امرار معاش می‌کنند.
وی با ابراز گلایه از برخی شرایط پیش بینی شده برای اجرای طرح پلکانی با ۵ سوادآموز، افزود: در یک منطقه عشایری که در دامنه کوه‌ها واقع شده وقتی ۵ سواد آموز نباشد باید چکار کنیم تا طرح پلکانی شامل حال ما هم باشد.
یکی دیگر از تجمع کنندگان آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال ۵۰۰ هزار تومان حق الزحمه به آموزش دهندگان پرداخت می‌شود که آن هم به صورت دستی پرداخت می‌شود یعنی باید برای گرفتن این مبلغ حداقل ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنیم تا بتوانیم از مناطق روستایی و عشایری برای دریافت مزایای خود به یاسوج سفر کنیم.
وی خواستار بیمه کردن آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی شد و افزود: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر از جمله مجلس شورای اسلامی در زمینه تصویب قوانین تمام موانع و مشکلات را در نظر بگیرند و تنها افراد شهری در نظر گرفته نشود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: بر اساس اعلام سازمان نهضت سواد آموزی، آموزش دهندگانی که حداقل ۵ سواد آموز قبل از سال ۹۲ به اسم آنان ثبت و اسامی در سامانه وجود دارد تشکیل پرونده و ارسال شده است.
حمدالله خواهش‌نیک افزود: برای آموزش دهندگان بعد از سال ۹۲ هیچ گونه بخشنامه‌ای صادر نشده است و در این زمینه قانون دست آموزش و پرورش و سازمان نهضت سواد اموزی را بسته است.
 
۸۰۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸ هزار و ۶۳۳ نفر در استان برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند.
رحمان فاضلی ظهر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: علی‌رغم وجود فضای سنگین امسال آرامش خاصی در مناسک حج حکم فرما بود و این آیین در عین حفظ کرامت هموطنانمان برگزار شد و مقام معظم رهبری نیز در پیامی از تمامی مسئولان حج و زیارت کشور قدردانی کردند.
مدیرکل حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، عنوان کرد: ستاد اربعین استان در قالب ۷ کارگروه تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه ۶ دفتر موقت نسبت به ثبت نام شهروندان در استان اقدام می‌کنند، گفت: با گذشت ۷۵ روز از ثبت نام و نام‌نویسی زائران تعداد ۸ هزار و ۶۳۳ نفر از هم استانی‌ها در سامانه سما ثبت نام کرده‌اند و تا کنون برای بیش از ۶ هزار نفر از آن‌ها ویزا صادر شده است.
فاضلی تاکید کرد: انتظار می‌رود مردم شریف استان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت بدون داشتن ویزا به مرزهای کشور مراجعه نکنند چرا که به طور قطع با آن‌ها برخورد می‌شود. این ویزاهای صادر شده تا ۳ ماه اعتبار دارد و حتی زائر می‌تواند تا یک ماه در عراق مستقر باشد.
فاضلی خواستار برخورد دستگاه‌های قضایی و نظامی استان با کسانی شد که به صورت غیرقانونی در استان نسبت به ثبت نام زائران اقدام می‌کنند و عنوان کرد: به ازای هر شهید ۵ نفر نائب الزیاره هستند و عکس‌های شهدا را در این مسیر با خود حمل می‌کنند.
 
برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد
مسوول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای در استان خبر داد.
قربانعلی حسن‌زاده از برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
مسوول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان بسیج رسانه استان در نظر دارد به منظور نشان دادن نقش مهم و تاثیرگذار رسانه در آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم از اخبار و واقعیت‌های موجود در جامعه اقدام به برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای دارد.
حسن زاده با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره رسانه در استان گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ها در استان موجب شناسایی توانمندی خبرنگاران انقلابی در استان، افزایش تقویت گستره تفکر، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌ای از نظر ارتباط با مخاطب، تقویت و امیدبخشی به جوانان در عرصه رسانه و توجه به مفاهیم جدید در خبرنگاری و خبرنویسی و همچنین مشارکت اصحاب رسانه در برنامه‌های بسیج است.
مسوول بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: محور اصلی این جشنواره واجب فراموش شده، امربه معروف و نهی از منکر، شناخت راه‌های نفوذ دشمن و شیوه مقابله با آن، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و دفاع ازدستاوردهای انقلاب اسلامی خصوصا دستاوردهای هسته‌ای، شناخت دشمن و اتکا به توان داخلی، بیداری اسلامی و مبارزه با تروریسم خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند تا تاریخ ۳۰ آبانماه سالجاری در قالب گزارش، خبر، تیتر، عکس و یادداشت به دبیرخانه جشنواره در سازمان بسیج رسانه استان ارسال فرمایند.
 
تاکید استاندار بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را برای سرمایه گذاری در استان مورد تاکید قرار داد.
علی محمد احمدی در نشست هم اندیشی تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان که برای ایجاد بستر مورد نیاز به منظور توسعه خدمات الکترونیک در استان برگزار شده بود از فعال بودن ۴۵۱شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت: این مهم فرصت خوبی برای بهره مند شدن از مزایا و کاربردهای بخش ارتباطی و فناوری اطلاعات برای ارتقای شاخص های توسعه یافتگی در استان است.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد شرایط بسیار خوبی برای توسعه و سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، کشاورزی، خدمات شهری، گیاهان دارویی و مدیریت تولید را دارد که باید با مشارکت این شرکت ها این مهم تحقق می یابد.
وی با ابراز امیدواری از شرایط استان پیش بینی کرد: زمینه ایجاد ۴۰۰شغل در حوزه های فناوری در آینده نزدیک در استان مهیا شود.
در این نشست مقرر شد دستگاه ها ظرف ۱۵ روز آینده ظرفیت های خود را برای مشارکت کنسرسیوم های متقاضی سرمایه گذاری در حوزه های شهر هوشمند، نظارت و پایش تصویری، کنترل قاچاق اخذ مالیات، عوارض الکترو نیکی، افزایش هوش تجاری، ایجاد زیر ساخت های ارتباطی تولید و محتوا و صنایع دستی و گردشگری را ارائه دهند.
 
بازنگری دولت در پرداخت سود سهام عدالت به مردم
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصمیمات تازه دولت درباره پرداخت سود سهام عدالت به مردم خبر داد.
غلامرضا تاج گردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتیجه نامه نگاری روسای دو کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس به رئیس جمهور درباره عدم پرداخت سود سهام عدالت گفت: ما معتقدیم پرداخت سود سهام عدالت به شیوه فعلی کاملا غلط است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: البته ما به تازگی شنیده‌ایم که پس از طرح این مسئله از سوی نمایندگان، دستور بررسی داده‌اند تا موضوع پرداخت سود سهام عدالت مورد بازنگری قرار گیرد که امیدواریم با توجه به بضاعت مالی بنگاه‌ها این منابع در مبحث تولید مورداستفاده قرار گیرند.
تاج گردون در تشریح دلایل مخالفت با پرداخت سود سهام عدالت تصریح کرد: ما معتقدیم این پول هر چقدر به ثروت تبدیل شود به دلیل تکاثری که می‌تواند ایجاد کند به نفع کشور خواهد بود بنابراین وقتی سه الی چهار هزار میلیارد به تولید تزریق شود قطعا این مسئله می‌تواند اثرات بهتری داشته باشد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: ما به هیچ وجه نمی‌گوییم دولت باید این منابع را جمع آوری کرده و در جای دیگر سرمایه گذاری کند لذا ما تنها خواستار این هستیم که دولت در همان بنگاه مورد نظر این فعالیت را انجام دهد مثلا اگر این منابع در ذوب آهن است در همان ذوب آهن تبدیل به ثروت شود.
 
توجه به حوزه فرهنگ همانند عمران و اقتصاد
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش فضای مجازی در حوزه فرهنگ موثر است لذا از تولیدات فرهنگی ولو در قالب انتشار کلیپ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت می‌کنیم.
علی‌محمد احمدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است، اظهار کرد: ساختار شورای فرهنگ عمومی با سایر شوراها متفاوت است لذا چارچوب‌ها در این شورا مشخص باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دغدغه‌های حوزه فرهنگی گفت: در حوزه فرهنگ عمومی با دغدغه‌های مختلفی مواجه هستیم.
وی بیان کرد: جامعه با چالش‌هایی در حوزه فرهنگ مواجه است و باید بپذیریم که تهاجم فرهنگی باورهای دینی، سنتی و اعتقادی ما را در معرض تهدید قرار داده است.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و‌ بویراحمد با تاکید بر اینکه راهبرد حوزه فرهنگ مشخص شود، گفت: اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی مشخص شود و نباید وقت شورا را صرف مباحثی کنیم که در قانون دستگاه‌هایی برای آن تعریف شده است.
احمدی تصریح کرد: ورود به مباحث فرهنگی دستگاه‌ها باید طبق قانون صورت گیرد و اولویت‌های فرهنگی کلان کشور در استان بومی‌سازی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و اخلاق عمومی تاکید کرد و افزود: نباید منابع را به حوزه‌هایی اختصاص دهیم که خروجی مناسبی ندارد.
وی با بیان اینکه به مسائل فرهنگی به اندازه مسائل اقتصادی و عمرانی توجه دارم، گفت: تا زمانی که ندانم در حوزه فرهنگی کجا هستیم و چه کارهایی میخواهیم انجام دهیم نمی‌توانیم اعتباری اختصاص دهیم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخش فضای مجازی در حوزه فرهنگ موثر است لذا از تولیدات فرهنگی ولو در قالب انتشار کلیپ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت می‌کنیم.
احمدی با بیان اینکه در این استان نیاز به کار فرهنگی بیشتری احساس می‌شود، گفت: شورای فرهنگ عمومی با برنامه بیشتر و اهداف مشخص‌تر و دقیقی ماموریت‌های خود را جلو ببرد.
 
آمادگی پذیرایی از ۵۵۰ هزار زائر اربعینی حسینی توسط موکب هیات رزمندگان اسلام کهگیلویه
مسؤول موکب هیأت رزمندگان اسلام شهرستان کهگیلویه گفت: طبق پیش‌بینی انجام شده بین ۳۸۰ تا ۵۵۰ هزار زائر از این ‌مسیر ترد خواهند کرد و این موکب آمادگی پذیرایی از این تعداد زائرین را به بهترین نحو در دستور کار دارد.
سید خدایار زینی‌پور اظهار داشت: این موکب برای اولین بار و در سطح عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی و‌ اعتقادی و در مسیر بیش از ۹ استان به نام‌های خراسان جنوبی، سیستان و‌بلوچستان، کرمان،یزد، فارس، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، هرمزگان، تهران و اصفهان راه‌اندازی شده است.
مسئول موکب هیأت رزمندگان اسلام کهگیلویه، این موکب را تماماً مردمی و بدون وابستگی به هیچ نهاد و سازمانی عنوان و تصریح کرد: به همت مردم خیر شهرستان و بخش‌های تابعه مقدار زیادی از اقلام پذیرایی برای زائرین جمع‌آوری شده که با توجه به تعدد زائرین بیش از ۹ استان از این مسیر؛ نیاز به جمع‌آوری اقلام بیشتری را می‌طلبد.
زینی‌پور، سر جمع اقلام نقدی و غیر‌نقدی جمع‌آوری شده را ۳۰ میلیون تومان دانست و بیان کرد: در حال حاضر به اقلامی همانند انواع حبوبات، شربت، شکر، برنج و‌ گوشت جهت پذیرایی از زائرین نیاز داریم.
وی با بیان اینکه در این موکب فعالیت‌های مختلف عقیدتی، فرهنگی، پزشکی و‌ درمانی انجام‌ می‌شود، گفت: پذیرایی در وعده‌های مختلف صبحانه، ناهار، شام، میان وعده، توزیع بسته‌های فرهنگی و خدمات درمانی از جمله مهم‌ترین خدمات به زائرین خواهد بود.
زینی‌پور از تجهیز یک درمانگاه کامل جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این موکب خبر داد و افزود: هم‌چنین در این موکب استراحت‌گاه ویژه خواهران و برادارن و غرفه‌های فرهنگی برپا شده است.
مسأول موکب هیأت رزمندگان اسلام کهگیلویه، با بیان اینکه این موکب در مسیر زائرین بیش از ۹ استان بوده و می‌تواند نقش بسزایی در انتقال آداب و رسوم فرهنگ شهرستان داشته باشد، خواستار تلاش و همکاری مردم شهرستان در راستای خدمات‌دهی مطلوب به زائرین با اهداء کمک‌های نقدی و غیرنقدی آن‌ها به این موکب شد.
زینی‌پور از همکاری تعدادی از نهادهای خدماتی از جمله هلال احمر، شبکه بهداشت، اتاق اصناف، اداره برق، منابع طبیعی و شهرداری در برپایی موکب خبر داد.
با توجه به اینکه کاروان اربعین حسینی استان‌های کرمان، فارس، یزد، سیستان و‌بلوچستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه وبویراحمد، اصفهان، تهران و بوشهر از روز دوم آبان‌ماه به سمت مرز شلمچه حرکت می‌کنند و از مسیر موکب هیأت رزمندگان کهگیلویه تردد می‌نمایند، این موکب همچنان نیازمند کمک‌های خیر مردم ولایی است؛ شماره حساب موکب هیأت رزمندگان اسلام کهگیلویه (۶۰۳۷۹۹۷۱۴۵۸۳۰۸۲۵).
 
اجرای ۱۰۰ طرح آبرسانی روستایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۱۰۰ طرح آبرسانی روستایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داد.
فیض‌الله پاسره با بیان این که شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در راستای آب رسانی به روستاهای استان اقدامات خوب انجام داده است، اظهار کرد: امیدوارم زمانی برسد که همه روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد به دیگر اقدامات آب و فاضلاب اشاره کرد و از اجرای بیش از ۷۰ کیلومتر خط انتقال، ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع در سطح روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
این مسوول در ادامه عنوان داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۴۲۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.
وی از اجرای ۱۰۰ طرح آبرسانی روستایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داد.
پاسره تصریح کرد: ۱۸ مورد از این تعداد با بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب مجتمع‌های آبرسانی در حال راه‌اندازی است که محل تامین اعتبار آنها از صندوق توسعه ملی است.
 
فوتسال جوانان بانوان کهگیلویه و بویراحمد لیگ برتری شد
تیم فوتسال جوانان کهگیلویه و بویراحمد جواز حضور در لیگ برتر فوتسال جوانان بانوان کشور کسب کرد.
تیم فوتسال جوانان استان با برتری برابر حریفان در جواز حضور در لیگ برتر فوتسال جوانان بانوان کشور را کسب کرد.
در این دوره از مسابقات که به میزبانی شهر یاسوج و با حضور تیم‌های پارسیان ایرانیان اصفهان، سنندج ، ساری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، تیم فوتسال بانوان کهگیلویه و بویراحمد با سه برد مقابل حریفان خود جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر جوانان کشور را کسب کرد.
تیم فوتسال جوانان استان در اولین دیدار خود با نتیجه ۶ بر۲ از سد تیم ساری گذشت ،در دومین دیدار با نتیجه پر گل ۹ بر صفر از سد تیم سنندج گذشت و در سومین دیدار که حکم فینال مسابقات را داشت با سه گل تیم ایرانیان اصفهان را شکست داد و به ضمن کسب مقام قهرمانی مسابقات لیگ دسته یک جوانان بانوان کشور، جواز حضور در لیگ برتر فوتسال جوانان کشور را کسب کرد.
 
نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۲٫۲ درصد کاهش یافت
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در استان در تابستان ۱۳۹۶ از سوی مرکز آمار ایران ۱۰٫۸ درصد اعلام شده که نسبت به تابستان سال گذشته ۲٫۲ درصد کاهش یافته است.
حسن نوروزی اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد نیز تابستان سال ۱۳۹۶، حدود ۳۷٫۹ درصد اعلام شده که نسبت به تابستان سال ۱۳۹۵ (۴۰٫۶ درصد) ۲٫۷ درصد کاهش یافته است.
براساس اعلام مرکز آمار ایران کهگیلویه و بویراحمد با ۵٫۶ درصد بالاترین میزان کاهش نرخ بیکاری در بین استان‌های سراسر کشور را در بهار سال ۹۶ کسب کرد.
نرخ بیکاری سال ۱۳۹۴ کهگیلویه و بویراحمد ۱۷٫۷ درصد بود که با کاهش ۴٫۴ درصدی در پایان سال ۱۳۹۵ به ۱۳٫۳ درصد و در بهار سال جاری نیز به حدود ۱۲٫۱ درصد رسید.
 
احداث همراه‌سرای بیمارستان امام سجاد(ع) یکی از اقدامات مهم دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت استان است

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه همراه‌سرای بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج یکی از اقدامات بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت استان است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان و رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) از روند ساخت پروژه همراه سرای بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج بازدید کردند.

 مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: پروژه همراه‌سرای بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج یکی از اقدامات  بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت استان است.

سالار جوکار افزود: این پروژه در زمینی با زیر بنای ۹۱۵ مترمربع و در سه طبقه در حال ساخت بوده که در فاز اول با اعتباری افزون‌ بر ۶۲۰ میلیون تومان در دست اجرا است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰۰ میلیون تومان از این اعتبار را خیر سلامت علی عسکریان دماوندی و ۲۲۰ میلیون دیگر نیز با مشارکت سایر خیرین و مجمع خیرین سلامت استان تامین شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد در پایان از همه خیرین خواست، برای تجهیز این پروژه به مجمع خیرین و دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این بازدید گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با مجمع خیرین سلامت و سایر نهادهای یاری رسان داریم و با تلاش‌های همه همکاران پروژه‌های بسیار خوبی در حال انجام است که امیدوارم با همکاری بیشتر خیرین در بخش سلامت، کمبودی در زمینه رفاه حال بیماران و همراهان آنها نداشته باشیم.

امین‌الله بابویی در پایان از تلاش‌های مجمع خیرین سلامت استان که فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در جهت جلب خیرین در ساخت پروژه‌های مرتبط با سلامت در تمام نقاط استان داشتند تشکر و قدردانی کرد.

نماینده خیر پروژه همراه سرای بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج نیز در ادامه گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از بیماران از شهرها و روستاهای اطراف به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، احداث همراه سرا در این بیمارستان در بهبود خدمات‌رسانی این بیمارستان نقش بسزایی دارد.

عسکر میرزاپور در پایان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط فصلی، این پروژه در نیمه اول سال آینده تحویل و به اتمام برسد تا بخشی از مشکلات همراهان بیمار در این زمینه رفع شود.

 


برگزاری چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با شرکت ۴۰ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با شرکت ۴۰هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود.

چهارمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای شهرستان بویراحمد آغاز شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهارمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای با شرکت ۴۰هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار می‌شود.

سیدحسن موسوی گفت: این المپیاد با هدف ایجاد شور و نشاط جهت مدرسه محوری –مشارکت محوری و عدالت در هفته تربیت بدنی آغاز شد.

وی گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای کشف و شناسایی استعدادهای ورزشی است که با برگزاری این المپیادها دانش‌آموزان مستعد در رشته‌های ورزشی به المپیادهای کشوری در قالب طرح مدرسه قهرمان و کانون قهرمان برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: این مسابقات تا بهمن ماه ادامه دارد.



تاکید استاندار بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را برای سرمایه گذاری در استان مورد تاکید قرار داد.

علی محمد احمدی در نشست هم اندیشیتاکید استاندر بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان که برای ایجاد بستر مورد نیاز به منظور توسعه خدمات الکترونیک در استان برگزار شده بود از فعال بودن ۴۵۱شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و گفت: این مهم فرصت خوبی برای بهره مند شدن از مزایا و کاربردهای بخش ارتباطی و فناوری اطلاعات برای ارتقای شاخص های توسعه یافتگی در استان است.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد شرایط بسیار خوبی برای توسعه و سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، کشاورزی، خدمات شهری، گیاهان دارویی و مدیریت تولید را دارد که باید با مشارکت این شرکت ها این مهم تحقق می یابد.
وی با ابراز امیدواری از شرایط استان پیش بینی کرد: زمینه ایجاد ۴۰۰شغل در حوزه های فناوری در آینده نزدیک در استان مهیا شود.
در این نشست مقرر شد دستگاه ها ظرف ۱۵ روز آینده ظرفیت های خود را برای مشارکت کنسرسیوم های متقاضی سرمایه گذاری در حوزه های شهر هوشمند، نظارت و پایش تصویری، کنترل قاچاق اخذ مالیات، عوارض الکترو نیکی، افزایش هوش تجاری، ایجاد زیر ساخت های ارتباطی تولید و محتوا و صنایع دستی و گردشگری را ارائه دهند.
 
مشارکت اتاق بازرگانی یاسوج در اجلاس اتاق‌های بازرگانی حوزه دریای خزر در روسیه
اتاق بازرگانی یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در شانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی حوزه دریای خزر که با حضور هیت ایرانی در آستراخان روسیه برگزار شد مشارکت فعال دارد.
شانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی با عنوان تجارت در دریای خزر امروز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه در بندر آستراخان روسیه همزمان با افتتاح "سرای‌تجاری ایرانیان" در این بندر در حال برگزاری است.
در این اجلاس،" جبار کیانی پور "رئیس اتاق یاسوج به همراه "غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران"، "اسداله عسگراولادی " رئیس اتاق مشترک ایران و چین و تعدادی از رؤسای اتاق های استانی حضور دارند.
این رویداد همزمان با سیصدمین سالگرد ایجاد بندر آستراخان در حال برگزاری است.
همچنین علی اکبر غنجی مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کاپیتان مهرداد باقری نژاد مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریایی خزر وابسته به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین خط کشتیرانی دریای خزر به منظور تبادل نظر با دیگر شرکت کنندگان در شانزدهمین اجلاس بین المللی اتاق های بازرگانی ICBC در حوزه دریای خزر شرکت کرده اند.
رضا مسرور رئیس منطقه آزاد انزلی نیز در این اجلاس هیات ایرانی را همراهی می کند.
هدف از تشکیل این اجلاس ایجاد همگرایی بیشتر اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در جهت توسعه همکاری های بخش خصوصی و توسعه تجارت در این منطقه اعلام شده است.
بعد از ظهر امروز نیز سرای تجاری ایرانیان در بندر آستراخان روسیه با حضور رئیس اتاق ایران و ۱۴ نفر از روسای اتاق های استانی ایران که غرفه هایی اختصاصی در این سرای تجاری دارند، افتتاح خواهد شد.
اتاق بازرگانی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این سرای تجاری دارای دفتر و غرفه اختصاصی است که امروز با حضور " جبارکیانی " رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، این دفتر افتتاح خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد باید امسال ۲۴۴ میلیارد تومان درآمد کسب کند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان باید امسال ۲۴۴ میلیارد تومان درآمد کسب کند.
حسن نوروزی ظهر امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: منشور کاری جدید اداری در استان به دستور استاندار برای تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان ارسال شد و این برنامه در قالب ۹ محور ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی، عنوان کرد: توسعه بدون برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی بدون آمار محقق نمی‌شود.
وی بیان کرد: نظام آماری در ایران سنتی است و امید است در آینده اطمینان به داده‌های آماری در کشور افزایش پیدا کند.
نوروزی ملاک ارزیابی مدیران در استان را اجرایی برنامه‌های ۹ گانه برشمرد و افزود: تحقق اهداف سند برنامه عملیاتی سالانه و سند اقتصاد مقاومتی استان برای تمامی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
وی گفت: باید مدیران نقطه مبدأ و مقصد دستگاه خود در سال ۹۶ را مشخص کنند و پروژه‌ها و منابع مالی نیز به صورت ویژه در این برنامه مشخص شده باشد.
نوروزی اظهار داشت: ظرفیت‌های قانونی و توسعه‌ای بودجه در یک کتابچه مشخص شده است و دبیرخانه‌ای در سازمان مدیریت استان در خصوص اعتبار دریافتی از ردیف‌های کشور تشکیل شده و این موضوع را رصد می‌کند.
وی گفت: عملکرد دستگاه‌ها و سیستم بانکی در زمینه اشتغال و رونق تولید، رعایت حقوق شهروندی در نظام و توسعه دولت الکترونیک، واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی، کمیت و کیفیت کارگروه‌های زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی و تحقق درآمدهای عمومی از جمله شاخص‌های ۹ گانه است که از این به بعد افرادی به صورت ویژه میزان پیشرفت این شاخص‌ها را در دستگاه‌های اجرایی رصد کرده و به استاندار ارائه می‌دهند.
وی افزود: براساس برنامه ریزی‌ها امسال استان باید ۷۰۰ پروژه را به بخش خصوصی واگذار کند.
نوروزی با بیان اینکه بعضی از مدیران کل به صورت تعمدی درآمدهای خود را وصول نمی‌کنند، گفت: امسال باید ۲۴۴ میلیارد تومان درآمد در استان وصول شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارشناس
Iran, Islamic Republic of
بدون شک ااقای دانشور نذرکرده .چون ایشان خیر محیط زیست هستند
دیار دهدشت
Iran, Islamic Republic of
خواستم خدمت خوانندگان عزیز عرض کنم من خودم اون علوفه را دیدم یک یونجه ای است که حدود ۲۰ سال تو انبار مانده و فاسد شده در صورتی که به هرحیوونی برای تغذیه بدیم از بین می رود خواهشا جلوی پخش این علوفه را بگیرید و گرنه کلا بزهایوحشی نابود می شوند
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1