تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب : ۲۵۱۴۰۴

اخبار لحظه‌ به لحظه از انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها / دعوت آیت الله ملک حسینی / استقرار ۹۲۴ شعبه اخذ رای در استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛اخبار لحظه به لحظه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستای استان کهگیلویه و بویر احمد را می‌توانید اینجا بخوانید.



به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، «دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری» و «پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا» در استان کهگیلویه و بویر احمد امروز جمعه (۲۹ اردیبهشت‌ماه) همزمان با سایر استان‌های کشور در حال برگزاری است.

دعوت آیت الله ملک حسینی برای حضور باشکوه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم را به حضور باشکوه و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها دعوت کرد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با بیان اینکه روز انتخابات، روز تعیین دعوت از حضور مردم استان در انتخابات سرنوشت ملت ما به دست خود در ضل اراده الهی است، گفت: شرایط زمان، درک آینده، فعالیت دشمن، نیازهای درک شده توسط مردم، فرمان رهبر معظم انقلاب و انسان‌های فرهیخته دیگری که جامعه را به خیر توصیه می‌کنند، همه و همه بر این ضرورت تاکید می‌کنند که همه باید بیاییم و همه خواهیم آمد و حماسه دیگری را رقم خواهیم زد.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد هم مثل همیشه خواهد درخشید، اما تذکر نکاتی به خودم، مردم استان و مسئولان را ضروری می‌بینم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این مشارکت نباید به گونه‌ای باشد که خدای ناکرده به دین ما خدشه‌ای وارد کند، مبادا عزت و دین بفروشیم برای دنیای خود یا دیگران، خاطرنشان کرد: بدون شک همه مسئولان انتخاباتی امن را رصد می‌کنند و این امنیت می‌تواند بستری خوب برای شکل گیری مشارکتی حداکثری باشد.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: امانت در انتخابات می‌طلبد تا یک انتخابات سالم برگزار شود و این سلامت را مسئولان اجرایی و نظارت می‌توانند رقم بزنند و باید عزیزانی که اخذ و شمارش رای می‌کنند نهایت دقت را در حفظ این امانت به خرج داده و هیئت‌های نظارت به صورت دقیق کم و کیف انتخابات را نظارت کنند تا مردم دلگرم به این باشند آنچه از صندوق آن‌ها بیرون می‌آید، رای آنهاست.
وی ادامه داد: مردم فهیم، با بصیرت و با شعور ما همیشه نشان داده اند که نتیجه صحیح یک انتخابات سالم را به زیبایی می‌پذیرند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: من به خودم و مردم، مسئولان به خصوص دستگاه های قضایی و امنیتی توصیه می‌کنم همه دست به دست هم داده و انتخابات آبرومند و باشکوه که درخشش ایران را در جهان بیش از پیش کند، لباس ظهور ببخشیم و بر عزت، آبرو و اقتدار ایران اسلامی بیفزاییم.
انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در استان کهگیلویه و بویر احمد آغاز شد

«دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری» و «پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا» در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز جمعه( ۲۹ اردیبهشت‌ماه) همزمان با سایر استان‌های کشور در حال برگزاری است.

دقایقی قبل کار رأی‌گیری برای ۲ انتخابات سرنوشت‌ساز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه سرزمین آبشارها و زیبایی‌های ناشناخته از روزهای پیش خود را برای حماسه‌آفرینی در این انتخابات، تجدید پیمان با آرمان‌های مقدس امام خمینی(ره) و شهدا و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان آماده کردند و حضور آنها در نخستین دقایق رأی‌گیری پای صندوق‌های رأی ستودنی و نشان از غیرت ملی است.

۹۲۴ شعبه برای اخد رای مردمی در کهگیلویه و بویراحمد تعبیه شده و ۵۲۸ هزار و ۹۳۰ نفر  در استان واجد شرایط رأی دادن هستند که ۱۳ هزار و ۶۸۱ نفر از آنان رای اولی هستند.

۹۲۴ شعبه اخذ رأی شهری و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد مستقر است

فتاح محمدی اظهار داشت: از مجموع ۹۲۴ شعبه اخذ رأی، ۳۳۲ شعبه آنها شهری است که ۳۲۳ مورد آن ثابت و ۹ مورد آن سیار است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد ۵۹۲ شعبه اخذ رأی روستایی است که ۱۸۳ مورد از شعبه‌های روستایی ثابت و ۴۰۹ مورد آنها سیار است.

وی گفت: در مجموع ۵۰۶ شعبه اخذ رأی ثابت و ۴۱۸ مورد شعبه اخذ رأی سیار برای کل استان پیش بینی شده است که شعبه‌های اخذ رأی عشایری نیز در میان شعبه‌های اخذ رأی سیار قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای شهر در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت ۱۹۵ شعبه اخذ رأی مکانیزه تعیین شده است.

برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در یاسوج، دهدشت و دوگنبدان به صورت تمام مکانیزه
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت مکانیزه (تمام الکترونیکی) در سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت خبر داد.
عباس رسولی افزود: انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی در سایر شهرها و روستاهای استان به صورت نیمه مکانیزه برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در انتخابات مکانیزه (تمام الکترونیکی ) تعرفه کاغذی و اخذ رای دستی (سنتی) وجود ندارد و دو فرایند: ۱- احراز هویت ( کنترل رای تکراری، کنترل رای فوتی ، زیر ۱۸ سال و...) و ۲- اخذ رأی پس از دریافت کارت هوشمند به صورت الکترونیکی انجام می شود.
به گفته رسولی، در انتخابات نیمه مکانیزه برای انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهرهای ۵ نفر عضو شورا و روستا ها فقط فرایند احراز هویت ( کنترل رای تکراری، کنترل رای فوتی ، زیر ۱۸ سال و...) به صورت الکترونیکی انجام می شود و فرایند اخذ رای به صورت سابق و دستی و در تعرفه کاغذی انجام می گیرد.
رسولی با بیان اینکه در فرایند انتخابات الکترونیکی رأی دهندگان با کد ۳ رقمی نامزدهای انتخاباتی که توسط ستاد انتخابات شهرستان ها اعلام می شود، فرایند اخذ رای را انجام می دهند، تأکید کرد: به مردم شریف شهرهای اعلام شده نسبت به آگاهی و یادداشت کد نامزدهای مورد نظر خود که لیست افراد و کد آنها در محوطه شعب اخذ رای نصب خواهد شد و همچنین از قبل توسط فرمانداری ها و بخشداری ها جهت اطلاع رسانی در اختیار نامزدها و عموم مردم قرار خواهد گرفت اقدام نمایند تا در روز ۲۹ اردیبهشت پس از احراز هویت جهت انجام فرایند اخذ رای با صندوق های الکترونیک با مشکل مواجه نشوند.
مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان در خصوص چگونگی انجام اخذ رای الکترونیکی، افزود: فرد رأی دهنده پس از دریافت کارت هوشمند مخصوص اخذ رأی و حضور در محل صندوق الکترونیکی، کدهای ۳ رقمی نامزد های مورد نظر خود که از قبل نوشته و آماده دارد را به صورت متوالی و پشت سر هم در سیستم وارد نموده که با ورود کد، اسم و عکس نامزد مورد نظر نمایش داده می شود و پس از ورود تمامی کد ( حداکثر ۷ کد ) فرایند رأی دهی را با فشار دادن ۲ بار دکمه سبز رنگ که بر روی دستگاه تعبیه شده است، تأیید و به اتمام می رساند.
وی در ادامه گفت: پس از تأیید فرایند رأی دهی توسط رأی دهنده تعرفه ای چاپ شده و پس از رویت در زیرصفحه شیشه ای در مخزن تعبیه شده در زیر صندوق الکترونیک قرار می گیرد و می بایست رای دهنده کارت تعرفه هوشمند و مخصوص که تحویل گرفته بود را به اعضای شعبه برگشت داده و اسناد سجلی خود را دریافت نماید.
رسولی تأکید کرد: بهتر است در روز رأی گیری افراد کم سواد ، بی سواد و یا افرادی که توانایی کار با تجهیزات الکترونیکی را ندارند توسط شخصی (همراهی) قابل اعتماد که به کار با وسایل الکترونیکی آشنایی دارند یا در زمینه انتخابات الکترونیکی آموزش های لازم را گذرانده اند، در محل شعبه اخذ رأی حضور یابد.
رسولی گفت: از تاریخ ۹ لغایت ۲۶ اردیبهشت جهت آموزش عموم مردم در نقاط پر تردد شهرهای اعلام شده و همچنین در دستگاه ها و ادارات دولتی، دانشگاه ها ، مساجد ، نماز جمعه و ... شعب اخذ رای فرضی راه اندازی و نسبت به آموزش مردم اقدامات لازم صورت می گیرد که از عموم مردم تقاضای مراجعه و آشنایی با تجهیزات انتخابات الکترونیکی را دارند.
وی خاطر نشان کرد: پس از اتمام فرآیند رأی دهی در شعب اخذ رأی و تأیید اتمام توسط اعضای شعب، دیگر نیاز به شمارش آرا به صورت دستی نیست و سیستم به صورت خودکار تعداد آرای اخذ شده، تعداد آرای نامزدها و... را شمارش و ارایه می دهد که در سرعت، دقت و کیفیت شمارش آرا و همچنین صرفه جویی در زمان، نیروی انسانی ، تجهیزات و در نهایت هزینه های برگزاری انتخابات تاثیر مثبت و بسزایی خواهد داشت.
رسولی بیان کرد: تحت هیچ شرایطی در طول روز نتیجه آرا مشخص نبوده و پس از اتمام زمان رای گیری با حضور اعضای محترم هیئت نظارت و اعضای شعب بر اساس دستورالعمل های موجود صندوق های الکترونیک تخلیه اطلاعات می گرددند.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کهگیلویه وبویراحمد، افزود: در انتخابات الکترونیکی میزان تخلف و اشتباهات عمدی و سهوی و خطاهای انسانی کاملا کنترل و برطرف شده است و فرآیند شمارش آرا در سریعترین زمان ممکن انجام می شود و در ادامه فیلم آموزشی کار با صندوق الکترونیک اخذ رای شوراهای اسلامی جهت آموزش و اطلاع کاربران قرار داده شده هست.

مشارکت در انتخابات زمینه ساز تحقق خواسته های مدنی است
رئیس شورای نیروهای انقلابی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گچساران گفت که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات زمینه ساز تحقق مطالبات مدنی است
حسین اسماعیلی اظهار داشت که افزون بر اهمیت آرای بالا برای پشتوانه رئیس جمهوری در صحنه های جهانی، انتخاب آگاهانه به معنای گزینش ۲ شیوه حکومتداری در ایران دارای اهمیت است.
اسماعیلی افزود که شور و شعف امروز مردم در انتخابات نشان می دهد که تبلیغات دشمنان بر آنها بی اثر بوده است.
فرماندار گچساران نیز گفت که انتخابات در ۱۳۴ شعبه اخذ این شهرستان در حال انجام است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: ۶۴ شعبه در نقاط شهری بوده و ۷۰ شعبه نیز در مناطق روستایی آرای مردم را جمع آوری می‌کنند.
رحیمی بیان کرد: ۱۴ شعبه از شعبه‌های اخذ رأی در نظر گرفته شده به‌ صورت سیار فعالیت خواهند کرد که بیشتر در حوزه‌های روستایی و عشایری و مناطق سخت گذر به‌منظور رفاه حال مردم و دسترسی تعداد بیشتری از مردم برای شرکت در ۲ انتخابات پیش رو مهیا شده‌اند.
وی اظهار داشت: هم‌اینک ۱۲۰ روستا و آبادی دارای کد شناسه در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۵۶ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.
رحیمی بابیان اینکه روستاهای بالای ۲۰ خانوار می‌توانند دارای شورا باشند افزود: ۵۴ روستا دارای شورای سه نفره و ۲ روستا دارای شورای پنج نفره است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد: پیش بینی ۹۲۱ شعبه اخذ رأی در استان
سیدموسی خادمی افزود: مردم استان همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸صبح امروز برای شرکت در انتخاب ریاست جمهوری و اعضای شوراهای اسلامی در پای صندوق های اخذ رای حضور یافتند .
وی با بیان اینکه در سطح استان ۹۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است، بیان کرد: از این تعداد ۳۳۲ شعبه شهری هستند که ۹ مورد از آنان سیار و ۳۲۳ مورد ثابت هستند .
استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد:  همچنین ۵۸۹ شعبه اخذ رأی روستایی پیش بینی شده که ۴۰۸ مورد سیار و ۱۸۱ مورد ثابت هستند .
خادمی اضافه کرد: تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۵۲۸ هزار نفر است.
دعوت آیت الله ملک حسینی برای حضور باشکوه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم را به حضور باشکوه و مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها دعوت کرد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با بیان اینکه روز انتخابات، روز تعیین دعوت از حضور مردم استان در انتخابات سرنوشت ملت ما به دست خود در ضل اراده الهی است، گفت: شرایط زمان، درک آینده، فعالیت دشمن، نیازهای درک شده توسط مردم، فرمان رهبر معظم انقلاب و انسان‌های فرهیخته دیگری که جامعه را به خیر توصیه می‌کنند، همه و همه بر این ضرورت تاکید می‌کنند که همه باید بیاییم و همه خواهیم آمد و حماسه دیگری را رقم خواهیم زد.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد هم مثل همیشه خواهد درخشید، اما تذکر نکاتی به خودم، مردم استان و مسئولان را ضروری می‌بینم.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این مشارکت نباید به گونه‌ای باشد که خدای ناکرده به دین ما خدشه‌ای وارد کند، مبادا عزت و دین بفروشیم برای دنیای خود یا دیگران، خاطرنشان کرد: بدون شک همه مسئولان انتخاباتی امن را رصد می‌کنند و این امنیت می‌تواند بستری خوب برای شکل گیری مشارکتی حداکثری باشد.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: امانت در انتخابات می‌طلبد تا یک انتخابات سالم برگزار شود و این سلامت را مسئولان اجرایی و نظارت می‌توانند رقم بزنند و باید عزیزانی که اخذ و شمارش رای می‌کنند نهایت دقت را در حفظ این امانت به خرج داده و هیئت‌های نظارت به صورت دقیق کم و کیف انتخابات را نظارت کنند تا مردم دلگرم به این باشند آنچه از صندوق آن‌ها بیرون می‌آید، رای آنهاست.
وی ادامه داد: مردم فهیم، با بصیرت و با شعور ما همیشه نشان داده اند که نتیجه صحیح یک انتخابات سالم را به زیبایی می‌پذیرند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: من به خودم و مردم، مسئولان به خصوص دستگاه های قضایی و امنیتی توصیه می‌کنم همه دست به دست هم داده و انتخابات آبرومند و باشکوه که درخشش ایران را در جهان بیش از پیش کند، لباس ظهور ببخشیم و بر عزت، آبرو و اقتدار ایران اسلامی بیفزاییم.
مدیرکل اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد: مشارکت حداکثری در انتخابات باعث تضمین امنیت داخلی می‌شود
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات باعث تضمین امنیت داخلی و تجدید نظر دشمنان خارجی می‌شود.
حجت الاسلام علی فتح میر محمدی افزود: مشارکت مردم نشان از رشد، بلوغ، عقلانیت در کشور است و به نوعی حضور و مشارکت در انتخابات باعث تضمین امنیت داخلی و تجدید نظر دشمنان خارجی می‌شود.
وی بیان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات باعث می‌شود که نگاه دنیا به ایران اسلامی تغییر کند و در رشد سرمایه گذاری، ارتباط با دنیا و رونق اقتصادی نقش اساسی دارد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه کسانی که خودشان را متعلق به این مرز و بوم می دانند حضورشان در انتخابات ضروری و لازم است.
میر محمدی تصریح کرد: رئیس جمهوری که با آراء مردم انتخاب شود می‌تواند بسیاری از گره‌های کشور از جمله اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی را باز کند و در سیاست خارجی با دست پر می‌تواند در مجامع بین المللی حضور پیدا کند.
وی ادامه داد: از همه مردم می خواهم که در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه حضور پیدا کنند و نقش خود را اساسی و محوری بدانند و ان شاء الله هر نتیجه‌ای که اتفاق بیفتد مبارک است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند در انتخابات، جمهوری اسلامی است که پیروز می شود.
میر محمدی اضافه کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد در گذشته مشارکت در انتخابات بالا بود و در این انتخابات نیز حضور چشمگیر، گسترده و حداکثری خواهند داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1