تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۵۱۳۵۲

گمانه‌زنی درباره اینکه فلان فرد پیروز انتخابات است «مخل انتخاباتی» محسوب می‌شود/ هرگونه اعلام نظرسنجی از امروز در فضای مجازی فاقد اعتبار است

۰
کبنا ؛رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هرگونه اعلام نظرسنجی از امروز در فضای مجازی فاقد اعتبار است، گفت: پس از اعلام نتیجه انتخابات اگر نامزدها اعتراض یا شکایتی دارند باید از مسیر قانونی پیگیری کنند.

به گزارش کبنا نیوز، حسین ذوالفقارى رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور امروز پنج شنبه (۲۸ اردیبهشت ماه ۹۶) در نشست خبرى، طی سخنانی اظهار داشت: تا کنون هیچ مشکل امنیتی ویژه ای در ارتباط با انتخابات نداشته ایم و این مرهون تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی و همکاری ستادها و مردم بوده است.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه اعلام نظرسنجی از امروز در فضای مجازی فاقد اعتبار است، افزود:هر گونه گمانه زنی مبنی بر اینکه در رسانه ها اعلام شود که پیروز انتخابات این یا آن فرد است مخل امنیت انتخابات خواهد بود؛ اعلام نتیجه انتخابات توسط کاندیداها یا ستادهای آنها پیش از اعلام رسمی از سوی وزارت کشور، فاقد اعتبار و مبنا است. چنانچه اگر کسی بخواهد خود را پیش از اعلام رسمی نتایج، پیروز انتخابات عنوان کند، با او طبق قانون برخورد می‌شود و این اقدام، مضر امنیت انتخابات است، بنابراین همه کاندیداها دقت داشته باشند که تا پایان شمارش و اعلام رسمی نتایج، پیشگویی نکنند.
ذوالفقاری درباره مطرح شدن برگزاری جشن پیروزی در یکی از ستادها گفت: ما شنیدیم برخی‌ها گفتند برای اعلام جشن برویم سالن بگیریم، و ما نمی‌دانیم این موضوع براساس چه برآوردی است، اینها خودش می‌تواند زمینه تنش در بعد از اعلام نتیجه انتخابات باشد، لذا این مسائل را ما کتباً و به اشکال مختلف به مسئولان مرتبط انتخاباتی اعلام کرده و گوشزد کرده‌ایم.
رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: تامین امنیت انتخابات بر اساس قانون بر عهده نیروی انتظامی است و در جاهایی که نیاز به نیرو داشته اند، با هماهنگی که با ستاد کل نیروهای مسلح شده نیروهای  سپاه و بسیج هم در تامین انتخابات پشتیبانی لازم را انجام خواهند داد؛ دستگاه های اطلاعاتی نیز اشراف کاملی در این زمینه دارند.
ذوالفقاری ادامه داد: پس از اعلام نتیجه انتخابات اگر نامزدها اعتراض یا شکایتی دارند باید از مسیر قانونی پیگیری کنند؛ نیروی انتظامی مسئولیت دارد اگر افرادی بخواهند اخلالی در نظم و امنیت کشور به وجود بیاورند با آنها بر اساس اختیاری که قانون به او داده برخورد کند.
وی با بیان اینکه مردم در ساعات اولیه روز رأی‌گیری به شعب اخذ رأی مراجعه کنند، گفت: زمان اخذ رأی از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و مردم نیز رأی دادن را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.
ذوالفقاری با تاکید بر اینکه تخلفات هر یک از نامزدها در دوران انتخابات به شورای نگهبان اعلام و مورد بررسی قرار می‌گیرد، تأکید کرد: اگر کسی از امروز به بعد پیشگویی و گمانه‌زنی‌هایی کند به این معنا که پیروز انتخابات فلان فرد است، این موضوع قطعاً مورد تذکر قرار می‌گیرد و گزارش آن هم به دستگاه قضایی ارائه خواهد شد، اگر این مطالب فردای روز با فرض اینکه یک فردی اعلام کرده پیروز انتخابات فلان کاندیدا است، اما اگر نتیجه انتخابات عکس آن موضوع باشد، اگر این حرف و موضع موجب تنش طرفداران آن کاندیدا شود، قطعاً این شخص که این موضوع را اعلام کرده تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.
رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخاباتی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا نتیجه انتخابات به صورت تدریجی اعلام خواهد شد یا خیر، اظهار داشت: براساس تبصره ۸ ماده ۳۱ اعلام نتیجه انتخابات توسط وزارت کشور پس از تأیید نهایی شورای نگهبان اعلام می‌شود، به این معنا که هنگامی که انتخابات و شمارش آرا به به اتمام رسید و پس از تأیید شورای نگهبان، نتیجه توسط وزارت کشور اعلام می‌شود، اما با توجه به بررسی‌هایی که بین شورای نگهبان و وزارت کشور انجام گرفت، قرار بر این شد که تعداد صندوق‌هایی که شمارش آرای آنها به اتمام می‌رسد، صورتجلسه آنها مورد تأیید هیأت نظارت و اجرایی قرار می‌گیرد، هنگامی که تجمیع شوند، در فاصله و بازه زمانی مناسب به اطلاع مردم برسد، بنابراین نتایج انتخابات ریاست جمهوری به تدریج اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1