تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۲۵۱۳۴۷

پیش بینی ۹۲۴ شعبه اخذ در کهگیلویه و بویراحمد / انصراف ۴۰۳ نامزد انتخابات شوراها در استان / فراخوان مسئولان و تشکل‌های گچساران و باشت برای حضور مردم در انتخابات

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /


انصراف ۴۵۳ نامزد انتخابات شوراها در کهگیلویه و بویراحمد
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از انصراف ۴۰۳ نفر از مجموع ۴۶۹۸ داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان انصراف داده‌اند.«سیدکرامت‌الله کریمی»  افزود: از این تعداد داوطلب انتخابات شوراها ۱۴۱نفر در حوزه شهری و ۲۶۲ نفر در حوزه روستایی بودند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه شهرهای استان ۹۱ کرسی شوراها وجود دارد که با رأی مردم برای عضویت شوراها انتخاب خواهند شد.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۴۹ زن بیشتر از دوره قبل در انتخابات شوراهای استان ثبت‌نام کردند.
کریمی تصریح کرد: ۱۴ شورای شهر این استان پنج نفره و شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران هفت نفره هستند.
وی یادآور شد: ۱۹۵شعبه مکانیزه برای انتخابات شوراها در سه شهر یاسوج، دهدشت و گچساران پیش‌بینی شده است.

۲۹ اردیبهشت برگ زرین دیگری از افتخارات ملت ایران ورق می‌خوردرئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه وبویراحمد لبیک‌گویان به ندای مقام عظمای ولایت بر ضرورت مشارکت حداکثری درانتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی تأکید کرد.«سبحانی» گفت: نظر به حضور حداکثری مردم در انتخابات و وجود وحدت و اقتدار ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران این مردم فهیم ایران هستند که در مقطع حساس سیاسی کشور با نشان دادن چهره اقتدار ایران اسلامی که باعث افتخار همه مردم آزاده جهان بافهم و درایت خود در صحنه حاضر شوند.
وی افزود: در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ نیز برگ زرین دیگری از افتخارات ملت ایران به رهبری مقام عظمای ولایت رهبر عزیزمان ورق خواهد خورد و مردم دلیر این سرزمین با هر گرایش سیاسی، قومیتی، مذهبی با حضور در صحنه انتخابات در سرنوشت خود سهیم خواهند شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مناقشات سیاسی در ایام انتخابات امری است بدیهی و همه موظف هستیم با رئیس جمهور منتخب مردم ازهر طیف سیاسی که باشد همکاری کنیم.
سبحانی بر اهمیت مشارکت حداکثری در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت در انتخاب سرنوشت خود تأکید کرد.
وی با دعوت از همه اقشار جامعه با هرگرایش و هر قومیتی به‌ویژه دانشگاهیان و مرکز علمی کشور برای شرکت در انتخابات یادآور شد: جهادگران جهاد دانشگاهی در سراسر کشور به‌خصوص جهادگران جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه بویر احمد نیز روز جمعه ۲۹ اردیبهشت در کنار دیگر هموطنان عزیز پای صندوق‌های رأی با هدف حفظ اقتدار جمهوری اسلامی حضور می‌یابند.
 فراخوان مسئولان و تشکل‌های گچساران و باشت برای حضور مردم در انتخابات
مسئولان، نهادها، تشکل‌های مردمی و انقلابی در شهرستان‌های گچساران و باشت مردم را به حضور گسترده در انتخابات دعوت کردند.
فرمانداران، بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اصناف، دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجویان، طلاب، ورزشکاران و تشکل‌های مردمی و انقلابی این ۲ شهرستان در اطلاعیه های جداگانه ای از ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کردند.
در این فراخوان‌ها از انتخابات ۲۹ اردیبهشت به‌عنوان آزمون سرنوشت ساز و استفاده از خرد جمعی برای گزینش فرد اصلح یاد شده است.
در این فراخوان‌ها عنوان شده است که حضور حداکثری در انتخابات نشانگر مسئولیت پذیری، علاقه به سرنوشت کشور و بصیرت انقلابی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.
شهرستان‌های گچساران و باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند که ۱۰۵ هزار نفر از آن‌ها واجد شرکت در انتخابات هستند.
 پیش بینی ۹۲۴ شعبه اخذ در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت که برای جمع آوری آرای مردم این استان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، ۹۲۴ شعبه اخذ رأی شهری و روستای در نظر گرفته شده است.
فتاح محمدی افزود: از مجموع ۹۲۴ شعبه اخذ رأی، ۳۳۲ شعبه آنها شهری است که ۳۲۳ مورد آن ثابت و ۹ مورد آن سیار است.
وی ادامه داد: ۵۹۲ شعبه اخذ رأی روستایی است که ۱۸۳ مورد از شعبه های روستایی ثابت و ۴۰۹ مورد آنها سیار است.
محمدی گفت: در مجموع ۵۰۶ شعبه اخذ رأی ثابت و ۴۱۸ مورد شعبه اخذ رأی سیار برای کل استان پیش بینی شده است که شعبه های اخذ رأی عشایری نیز در میان شعبه های اخذ رأی سیار قرار دارد.
تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵۰۰ هزار نفر اعلام شده است.
محمدی گفت که برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شورای شهر در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت ۱۹۵ شعبه اخذ رأی مکانیزه تعیین شده است.
رئیس ستاد انتخابات استان، با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر در سه شهر گچساران، دهدشت و یاسوج، اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در سه شهر آموزش‌های لازم به نیروها ارائه شده است.
وی از افراد کم سواد خواست در روز رأی گیری به همراه افرادی که به کار با وسایل الکترونیکی آشنا هستند رای دهند.
واکنش فرماندار بویراحمد به فضای تخریبی انتخابات
داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و حامیان آنان از تخریب و توهین به سایر رقبا خودداری کنند.
نظری افزود: تخریب رقبا جزء تخلفات انتخاباتی محسوب می شود و داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید از انجام هرگونه اقدام تخریبی اجتناب کنند.
فرماندار شهرستان بویراحمد از حامیان داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری خواست در فرصت باقیمانده به جای تخریب رقبا، تلاش خود را روی تبلیغ داوطلب مورد نظر خود بگذارند تا روز جمعه شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.
رئیس ستاد انتخابات استان: تعیین ۹۲۴شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از تعیین ۹۲۴ شعبه اخذ رأی شهری و روستایی جهت برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.
«فتاح محمدی» در جمع خبرنگاران افزود: هم‌چنین علاوه بر این، جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت ۱۹۵ شعبه اخذ رأی مکانیزه ویژه انتخابات شوراهای اسلامی شهر تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۲۴ شعبه اخذ رأی ۳۳۲ شعبه اخذ رأی شهری وجود دارد که ۳۲۳ مورد آن ثابت و ۹ مورد آن سیار هستند.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم‌چنین از این تعداد ۵۹۲ شعبه روستایی هستند که ۱۸۳ مورد از شعب روستایی ثابت و ۴۰۹ مورد آنها سیار هستند.
محمدی تصریح کرد: در مجموع ۵۰۶ شعبه اخذ رأی ثابت و ۴۱۸ مورد شعبه اخذ رأی سیار برای کل استان پیش‌بینی شده است که شعب اخذ رأی عشایری نیز در میان شعب اخذ رأی سیار وجود دارد.
وی، با بیان این‌که انتخابات شوراهای اسلامی شهر در سه شهر گچساران، دهدشت و یاسوج انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، ادامه داد: مانورهای آموزشی برگزاری انتخابات الکترونیکی در سه شهر مذکور پیش‌بینی شده‌اند که نسبت به آموزش مردم اقدام می‌کنند.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد، مردم را به شرکت در مانورهای آموزشی انتخابات الکترونیکی دعوت کرد و گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی فرصتی برای استان است و فرآیند ساده‌ای دارد که توسط عمده افراد جامعه که با وسایل الکترونیکی آشنایی دارند به سرعت انجام می‌شود.
محمدی افزود: با این حال با پیش‌بینی و اجرای مانورهای آموزشی برای برخی افراد کم‌سواد و بی‌سواد مشکل انجام آن برطرف می‌شود.
وی تصریح کرد: بهتر است در روز رأی‌گیری افراد کم‌سواد یا بی‌سواد توسط همراهی که به کار با وسایل الکترونیکی آشناست یا در زمینه انتخابات الکترونیکی آموزش دیده است، در محل شعبه اخذ رأی حضور یابد.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد، انتخابات را مظهر عالی مشارکت مردم در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات زمینه  چرخش نخبگان سیاسی و توزیع و انتقال قدرت را فراهم می‌کند و مردم استان همانند گذشته با مشارکت حداکثری خود، به نحو مناسبی از این فرصت استفاده می‌کنند.
نظارت بیش از هزار ناظر بر انتخابات شورای اسلامی استان
هزار و ۴۱۷ ناظر بر برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه و بویراحمد نظارت می کنند.
دبیر هیئت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گفت: از این تعداد هزار و ۲۵۰ ناظر، ۷۰ سرناظر و ۹۷ نفر عضو هیئت نظارت شهرستان ها و بخش ها هستند که کار بازرسی و نظارت را در شعب اخذ راءی انجام می دهند.
وحید محمدی تبار افزود: ۱۱۰ بازرس نیز در ۹۲۴ شعبه اخذ رای در سراسر استان حضور دارند.نظارت بیش از هزار ناظر بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا گفت: ۱۹۵ شعبه اخذ رای در سه شهر یاسوج، دهدشت و گچساران نیز الکترونیکی هستند. دبیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا افزود: نظارت بر فرایند انتخابات ، رعایت قانون و صیانت از آرای مردم  از وظایف مهم دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسللامی شهر و روستاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1