تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۶
کد مطلب : ۲۵۰۹۷۷

متن کامل نطق انتخاباتی کیوان آشنا در یاسوج

۱
۰
کبنا ؛کیوان آشنا امروز در میان خیل عظیم هوادارنش حاضر شد و در نطقی انتخاباتی حرف‌هایش را با مردم زد.

او در این سخنرانی که با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد به طرح برخی مسائل در اداره شهر یاسوج  پرداخت.
متن کامل سخنرانی او بدین شرح است؛
با سلام به پیشگاه مقدس و نورانی امام عصر و با سلام به روح بلند و ملکوتی امام راحل و شهیدان گرانقدر و با آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری.
با سلام به محضر یکایک شما که بهترینید و شایسته بهترین‌ها.
سلام به شما که دنای استوار در مقابل استواریتان زانو زده است و سلام به شما که دریاها را شرمنده آرام و متانت خود کرده‌اید.
حضور سبز و شکوهمند شما مردم عزیز و نجیب در این ستاد و دیگر ستادهای انتخاباتی نشان از شور و شعور شما شهروندان فهیمی است که مسئولانه و آزادانه برای سرنوشت چهارساله شهرمان پا به عرصه می‌گذارید.
انتخابات تجلی و نمود عینی مردم سالاریست و تاکنون هر آنچه از خیر و شر عاید ما و شهرمان شده است نتیجه اراده و خواست خود ما بوده و امروز و آینده نیز چنین خواهد بود چرا که جایگاه امروز ما محصول انتخاب دیروزمان و جایگاه فردایمان محصول انتخاب امروزمان است.
مردم، هر چه کشت کنید همان را برداشت می‌کنید
خوشبختانه با توجه به تکثر کاندیداها با تخصص‌های مختلف، میدان مانور انتخاب شهروندان بیشتر می‌شود لذا بر همه ما فرض است که از این حق قانونی خود مدبرانه و هوشمندانه بهره ببریم و نیک بدانیم که آنچه کشت کنیم همان را برداشت خواهیم کرد.
بیایید این انتخابات را شروعی بر پایان خاندان‌سالاری و قبیله‌گرایی و رانت‌خواری کنید
پس بیایید این انتخابات را شروعی بر پایان خاندان‌سالاری و قبیله‌گرایی‌های سیاسی و گروهی و منفعت‌‌طلبی‌های شخصی و رانت‌خواری‌ها قرار دهیم.
اگر نکنید آش همان آش است و کاسه همان کاسه
بیایید در این انتخابات با شناخت صحیح از نامزدها، کسانی را انتخاب کنید که نه حب جاه داشته باشند و نه حرص مال، نه در قید مرزبندی‌های سیاسی باشند و نه گرفتار در چنبره هزار فامیل که اگر چنین نکردیم، آش همان است و کاسه همان و بر سر خود، خانواده  همشهریان آن می‌رود که تاکنون رفته است.
همه ما باید در اعتلا و پیشرفت شهرمان سهیم باشیم و بنده هم به عنوان یک شهروند با شناختی که از توانایی‌های خود داشتم و اشرافی که بر معضلات و مشکلات شهر یاسوج دارم، پا به این عرصه گذاشتم تا شاید بتوانم قدمی در راه رشد و توسعه شهرم بردارم.
اما مشکلات این شهر چیست؟
شما اعضای شورا با چه منطقی عوارض مردم را ۵ برابر کردید؟
اولین و شاید مهم‌ترین مشکل این شهر که خود عامل بسیاری از عقب‌ماندگی‌هاست، نبود منابع درآمدی پایدار و کافی شهرداریست؛ همه می‌دانیم که شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، باید از محل درآمدهای حاصله اداره شود اما آیا درآمدهای شهرداری باید فقط متکی به وصول عوارض از اصناف و ساخت و ساز شهروندان باشد؟! قطعا اینگونه نیست…
متأسفانه در سنوات گذشته شاهد بوده‌ایم که بودجه شهرداری از ۲۰ میلیارد تومان به یکصد میلیارد تومان رسیده است، اما از کدام محل؟؟ افزایش تعرفه وصولی از شهروندان که هنر نیست!
همانطور که اعضای فعلی شورای شهر استحضار دارند و شما شهروندان محترم، برابر قانون شورای شهر موظف به تعیین عوارض محلی از مردم است اما این کار باید در چهارچوب شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه باد.
آیا اعضای شورای شهر نمی‌دانند که جامعه ما دچار رکود، تورم و فشارهای کمرشکن اقتصادی و بیکاری فلج کننده ناشی از تحریم و سایر عوامل است؟ حال شما با چه توجیهی اقدام به افزایش بی‌سابقه عوارض از مردم کرده‌اید؟
می‌دانید این عملکرد شما بر سر شهر چه آورده است؟
آیا می‌دانید این عملکرد شما علاوه بر فشار بر مردم موجب کندشدن روند ساخت و سازها و به تبع آن افزایش بیکاری، رشد حاشیه‌نشینی و توسعه شهر در سطح نه در ارتفاع و همچنین افزایش تخلفات در حوزه ساخت و ساز شده است؟
مگر غیر این است که آقایان متأسفانه کوتاه‌ترین راه و روش تأمین منابع مالی شهراری را برگزیدند و همه این بار سنگین را بر دوش مردم گذاشتند؟
از این تریبون به شما مردم قول می‌دهم که اگر مورد اعتماد شما قرار بگیرم حتما شهرداری را ملزم به رعایت حقوق شهروندی و پیگیری روش‌های نوین ایجاد درآمد پایدار خواهم کرد.
تمرکز خدمات و امکانات در نقاط خاصی از شهر
دومین مشکل این شهر تمرکز خدمات و امکانات در مناطق خاصی از شهر است؛ متأسفانه امروز بدون توجه به پراکندگی منطقه‌ای، همه فضای سبز شهر در یک نقطه از شهر متمرکز شده است و این خود مشکلات دیگری همچون ترافیک، ناامنی و ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
چنانچه مورد اعتماد شما قرار بگیرم، شهرداری را ملزم به پیگیری و اجرای طرح توزیع عادلانه امکانات و خدمات خواهم کرد.
بخشی از مشکل ترافیک با اعتبارات فعلی شهرداری قابل حل است
سومین مشکل این شهر، مشکل ترافیک آن است که در آینده به عنوان یک بحران برای این شهر مهاجرپذیر تبدیل خواهد شد.
حل مشکل ترافیک راه‌های محتلفی دراد که برخی با همین منابع موجود شهرداری قابل اجرا هستند از جمله ساماندهی صنوف و تمرکز بازار در نقاط خاص و برخی روش‌های دیگر به اعتبارات هنگفت نیاز دارند از جمله جابجایی صنوف، احداث زیرگذر و روگذر و تقاطع‌های غیرهمسطح که با افزایش توان مالی شهرداری و جذب سرمایه‌گذار شدنی هستند.
احداث زیرگذر و تقاطع غیر همسطح باید در دستور کار قرار گیرد
البته می‌شود پروژه‌های روگذر و زیرگذر با چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت ۲ تا ۴ ساله تعریف کرد که چنانچه مورد اعتماد شما قرار بگیرم این مهم را پیگیری می‌کنم.
مشکل چهارم شهر یاسوج، مسائل زیست‌محیطی و بهداشت محیط است؛ متأسفانه دفع پسماندها، فاضلاب و زباله‌های شهری در حال حاضر به شکل نامناسبی انجام می‌گیرد که به عنوان مثال اگر به به اطراف رودخانه بشار حد فاصل شهرک جوشکاران و جاده اصفهان توجه کنید خواهید دید که نخاله‌های ساختمانی منظره نازیبایی را به شهر داده است؛ اگر مورد اعتماد شما قرار بگیرم این موضوع را نیز پیگیری می‌کنم.
نعمات و طبیعت خدادادی یاسوج، اثری بر سفره مردم ندارد
پنجمین مشکل شهر یاسوج عدم استفاده از مواهب خدادادی و طبیعی است، همان مواهبی که شهرمان را پایتخت طبیعت ایران کرده اما سودی از آن به مردممان نمی‌رسد و مدیران ما تاکنون توان بهره برداری از این نعمات را نداشتند.
وجود این ظرفیت‌ها و البته اجرای پروژه‌های خلاقانه و مدرن رفاهی و تمهید شرایط فرهنگی و اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز ورود میلیونی گردشگران و به دنبال آن افزایش درآمد شهرداری و شهروندان شود.
در صورت اعتماد شما این مشکل را نیز پیگیری خواهم کرد.
 پارک درست کردن که فقط سبز کردن زمین نیست، مردم امکانات می‌خواهند
و اما مشکل ششم این شهر، کیفیت پایین اجرای پروژه‌های عمرانی و معماری و ناهمگون بودن و عدم کاربری‌های متنوع در پارک‌ها و فضاهای تفریحی است.
پارک احداث کردن که فقط سبز کردن زمین نیست بلکه در پارک‌ها ضمن تعریف کاربری‌های تفریحی، متنوع و سرگرم‌کننده باید در نوع و کیفیت مصالح و معماری که در این پارک‌ها استفاده می‌کنیم، دقت‌نظر باشد که مردم و گردشگران لذت ببرند.
در صورتی که با اعتماد شما به شورای شهر راه پیدا کنم این مهم را نیز پیگیری خواهم کرد.
البته مشکلات زیاد دیگری هم  در این شهر داریم که با اعتماد شما و همراهی شما مدیریتی را بر شهر حاکم می‌کنیم که شهروندان آن کمترین مشکلات و بهترین رفاه ممکن را داشته باشند.
در پایان این نطق انتخاباتی مردم شعار ۱۵ هزار رأی سر دادند.
کد مربوط به کیوان آشنا ۱۴۸ است.

نام شما

آدرس ايميل شما

ریسی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس جوان شایسنه بنده با تمام وجود از شما حمایت میکنم ارادتمند شما ریسی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1