تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۵۰۴۹۱

طرح تحول سلامت یکی از خدمات ارزنده نظام/ دغدغه‌های رهبری در اجرای سند ۲۰۳۰ مورد تاکید دولت/ اعزام ۱۲هزار پزشک به مناطق محروم/مسیر توسعه ایران در دولت تدبیر/ دولت یازدهم مشعل گاز ۲۱۹ روستای استان را روشن کرد/ برق دار شدن ۴۰ روستای استان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه وبویراحمد
طرح تحول سلامت یکی از خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی است
غلام رضا تاجگردون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افزوده شدن ۶۰ هزار متر مربع به فضای درمانی در کهگیلویه و بویراحمد نشان دهنده عظمت این طرح است.
وی تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهر دوگنبدان، شتاب بخشی به تکمیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی یاسوج، آغاز ساخت ۲ بیمارستان ۱۰۰ و ۳۲ تختخوابی در شهرهای دوگنبدان و باشت و توسعه بیمارستان‌ها را از خدمات ارزنده بخش سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.
بیمارستان ۱۰۰ و ۳۲ تختخوابی در شهرهای دوگنبدان و باشت به ترتیب ۶۵ و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های این استان در ابتدای شروع بکار دولت یازدهم از تجهیزات پزشکی کمی بهره‌مند بود بیان کرد: که نصب و راه اندازی تجهیزات جدید بسیاری از بیماران را از به مراجعه به استان‌های دیگر بی‌نیاز کرده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: که افزایش تخت‌های بیمارستانی، ماندگاری پزشک در مناطق محروم، افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش هزینه از جیب مردم از دستاوردهای نظام سلامت است که امکان بهره گیری از امکانات درمانی برای تمام اقشار جامعه به‌صورت عادلانه را فراهم کرد.
وی به راه اندازی ۲ پایگاه امداد هوایی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد، و گفت: که این پایگاه‌ها نقش مهمی در نجات جان بیماران اورژانسی دارد.
استان ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت به ازای هر یک هزار بیمار ۳۰ نفر و هم اکنون به ازای هر یک هزار نفر چهار نفر به خارج از کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت خدمات درمانی اعزام می‌شوند.
افزایش تخت‌های بیمارستانی از ۷۱۵ تخت به بیش از یک هزار تخت، ساخت ۷۰ خانه بهداشت، جذب بیش از ۱۶۰ پزشک در بیمارستان‌ها، و کاهش ۲۲ درصدی عمل‌های سزارین با برنامه‌های تشویقی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در این استان است.
 دغدغه های رهبری در اجرای سند۲۰۳۰مورد تاکید دولت تدبیر و امید است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم به شایعه سازی ها و برخی ابهامات در مورد سند چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ توجه نکنند و دولت تدبیر و امید خود را موظف و متعهد به رفع دغدغه های دلسوزانه و حساسیت های رهبر معظم انقلاب در این سند آموزشی می داند.
هادی زارع پور  اظهار داشت: البته در این مدت و از تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال جاری پس از بیانات و توصیه های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در جمع معلمان در خصوص برخی ایرادات نسبت به این سند، دولتمردان یازدهم به طور مرتب به برخی شبهات به وجود آمده پاسخ مناسب را ارائه داده اند.
وی با اشاره به دامن زدن برخی ها نسبت به ایجاد شایعات و فضاسازی های بی مورد که به جای نقد دلسوزانه، این مهم را دستمایه ای برای تخریب علیه دولت و خدشه به اعتبار وزارت آموزش و پرورش قرار داده اند، با تشریح و تبیین جزئیات «سند چارچوب اقدام آموزشی ۲۰۳۰» گفت: نه تنها ایران بلکه هیچ کشوری آن را امضا نکرده است.
زارع پور یادآور شد: سند آموزشی ۲۰۳۰ به مثابه و در زمره پیمان نامه های بین المللی نیست که نیازمند به تایید مجالس کشورها باشد و هیچ گونه جنبه الزام آوری برای عملیاتی کردن آن نیز وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سند بر اساس یک چارچوب عمل در کشورها محسوب می شود که نحوه اجرا و عملیاتی شدن آن مطابق با ساختار ملی و ارزش ها و فرهنگ های حاکم بر هر کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: که چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ در امتداد برنامه «آموزش برای همه» قرار دارد که سابقه اجرای آن به سال ۱۹۹۰ برمی گردد و برنامه «آموزش برای همه» در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ اجرا که کشور جمهوری اسلامی نیز به دلیل دستاوردهای موفقی که در ارتباط با برخی از شاخص های آن داشت، مورد تقدیر جهانیان قرار گرفت.
جنبش جهانی«آموزش برای همه» از۱۹۹۰میلادی (۱۳۶۹) با هماهنگی و همکاری پنج سازمان بین المللی یونسکو، برنامه عمران سازمان ملل، یونیسف، بانک جهانی و صندوق جمعیت سازمان ملل در تایلند بنیان گذاری شده است.
بیانیه اینچئون در گردهمایی جهانی آموزش در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ می ۲۰۱۵میلادی (برابر با ۳۱ اردیبهشت تا ۲خرداد ۱۳۹۴) در کره جنوبی با توافق جامعه جهانی در موضوع «آموزش» تدوین و تصویب شد.
این بیانیه، چشم انداز آموزش جهان را در ۱۵ سال آینده به تصویر می کشد و کشورها را تشویق می کند تا فرصت های آموزشی فراگیر و برابر، با کیفیت و یادگیری مادام العمر را برای همگان فراهم کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: که در آن زمان نیز وزیر وقت آموزش و پرورش کشورمان در راس هیاتی از دستگاه و سازمان های مختلف از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت خارجه در این اجلاس حضور یافتند.
زارع پور گفت: که باتوجه به برخی ملاحظات و حساسیت های موجود در سند نیز هیات شرکت کننده کشورمان «تفحظ رسمی» جمهوری اسلامی ایران نسبت به کل سند را ارائه و توسط وزیر وقت آموزش و پرورش نیز قرائت شد.
وی تصریح کرد: که بر اساس بخشی از متن این تفحظ ارائه شده توسط هیات اعزامی کشورمان، جمهوری اسلامی ایران خود را نسبت به بخشی از محورها و مفاد این سند چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ که به هر نحوی در تعارض با اسناد بالادستی، قوانین، مقررات ،اولویت ها و آرمان های ملی و همچنین باورها و مفاهیم و ارزش های دینی و اسلامی مغایرت داشته باشد متعهد نمی داند.
۱۲هزار پزشک در دولت یازدهم عازم مناطق محروم کشور شدند
گچساران - ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۲هزار پزشک متخصص در دولت تدبیر و امید برای خدمات رسانی به مردم عازم مناطق محروم کشور شدند.
سید حسن قاضی زاده هاشمی سه شنبه شب در جمع مردم گچساران در مسجد بیت العباس (ع) این شهرستان اظهار داشت: پس از آغاز به کار دولت یازدهم و به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان وضعیت دارو و درمان در کشور با مشکلات متعددی مواجه بود.
وی ادامه داد: به همین دلیل ۷۰۰ هزار نفر از مردم کشور سالانه زیر خط فقر بوده و برای درمان فرزندان و والدین خود فرش زیر پایشان را می فروختند.
قاضی زاده هاشمی ابراز کرد: ۱۲۲بیمارستان در دوران چهار ساله دولت یازدهم در کشور افتتاح شد.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه درمان برای روستاییان به سه درصد و ساکنان شهرها به ۶درصد رسید.
قاضی زاده هاشمی افزود: خدمات دولت تدبیر و امید در تمامی عرصه ها از جمله حوزه بهداشت، درمان و سلامت با وجود مشکلات متعدد از جمله پایین بودن قیمت نفت و محدودیت های مالی و اقتصادی کشور ارزنده بوده است.
وی تصریح کرد: دولت یازدهم برای دیگر مشکلات کشور و خدمات رسانی مطلوب به مردم نیازمند چهار سال زمان دیگر است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۱میلیون نفر از مردم کشور در دولت یازدهم بیمه شدند که ۸۵ درصد آنها به دلیل نداشتن بیمه و فقر مالی به پزشک مراجعه نمی کردند.
وی ابراز کرد: پنج هزار خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مراکز جامع خدمت سلامت از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در کشور راه اندازی شد.
هاشمی اظهار داشت: ۶ هزار و ۵۰۰ طرح بهداشتی درمانی توسط دولت یازدهم در سراسر کشور اجرا که از این تعداد ۶۵۰ طرح آن مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت تدبیر و امید پیشنهاد اجرای طرح تحول نظام سلامت را به مجلس شورای اسلامی ارایه و رهبر معظم انقلاب نیز با اجرای آن موافقت کرد که یکی از نتایج مهم اجرای این طرح کاهش میزان پرداختی از جیب مردم بود.
وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۹۶ تختخوابی بی بی حکیمه(س) گچساران تا قبل از دولت یازدهم تنها ۳۰ درصد بود که در سال پایانی این دولت تکمیل و افتتاح شد.
تاجگردون: دولت در چهار سال گذشته مسیر توسعه ایران را هموارتر کرد
غلام رضا تاجگردون سه سنبه شب در جمع حامیان حجت الاسلام حسن روحانی؛ نامزد ریاست جمهوری در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: ایران در چهارسال آینده به شخصیتی با پیشنیه درخشان دیپلماتیک نیاز دارد.
وی بیان کرد: نیاز است مردم با موشکافی و تحلیل‌های درست نسبت به انتخاب رئیس جمهور برای داشتن آینده‌ای روبه رشد عمل کنند.
تاجگردون با اشاره به وضعیت نامناسب کشور در دوره هشت ساله دولت های نهم و دهم بیان کرد: مردم ایران می توانند با تدبیر لازم در انتخاب رئیس جمهور نسبت به توسعه ایران مشارکت داشته باشند.
تاجگردون تصریح کرد: دولت تدبیرو امید در چهار سال گذشته با برنامه ریزی‌های عملیاتی زمینه توسعه همه جانبه ایران اسلامی را برای چهار سال آینده فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان دولت نهم و دهم اقتصاد ایران را به نقطه بحرانی رسانده بودند افزود: فرصت های زیادی در آن دولت از سوی متولیان ازبین رفت.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی پروژه‌های بزرگی از جمله گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک و تخصیص آب از سد کوثر به چهار شهر سوق، دهدشت، چرام و لنده در دولت یازدهم در کهگیلویه اظهار کرد: محرومیت زدایی یکی از اولویت‌ها اصلی دولت تدبیرو امید است که باید مرد به این اصل آگاه باشند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.
دولت یازدهم مشعل گاز ۲۱۹ روستای کهگیلویه و بویراحمد را روشن کرد
افزایش ۲ تا سه برابری اعتبارات عمرانی در دولت یازدهم و توسعه زیرساخت‌های عمرانی برخی مناطق روستایی کم برخوردار چهره برخی روستاها به ویژه در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد را به شهرک‌های سیاحتی تبدیل کرده است.
یک کشاورز روستای کزنگان سفلی شهرستان باشت در حالی که شیر پرفشار آب آشامیدنی این روستا را باز کرد، گفت: تأمین آب مایه امید به زندگی و بازگشت مردم به روستاهها شده است.
مجید عوض زاده می‌گوید که سال‌های زیادی مردم این منطقه در فصل تابستان با رنج کم آبی مواجه بودند و حدود ۲۰ خانوار این منطقه به شهر مهاجرت کرده‌اند.
وی اظهار کرد که پل احداث شده و معابر آسفالت شده در دولت تدبیر وامید این روستای در حال متروکه را به یک شهرک سیاحتی تبدیل کرده و برخی که کوچ کرده‌ بودند، اینک مشتاق بازگشت هستند و چند خانه ویلایی نیز در این روستا در حال احداث است.
روستای کزنگان سفلی و ۱۶ روستای دیگر شهرستان باشت در دولت تدبیر وامید از یک مجتمع آب‌رسانی بوسنگان برخوردار شدند.
شهر ۱۰ هزار نفری باشت مرکز شهرستان ۲۱ هزارنفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج واقع شده است.
مریم سالاری یک زن روستایی اهل منطقه کاکان در شهرستان بویراحمد نیز بابیان اینکه در سال‌های اخیر برای عمران و آبادانی روستاهای این منطقه خدمات چشمگیری انجام گرفته است، گفت: وجود شبکه‌های آب آشامیدنی سالم، معابر آسفالت و از همه مهمتر مشعل فروزان گاز در این منطقه از خدمات فراموش نشدنی دولت تدبیر امید است.
این زن دارای تحصیلات دانشگاهی می‌گوید: نه تنها برای عمران روستاها، بلکه برای توسعه و تجهیز باغ‌های سیب منطقه با حمایت از اجرای طرح‌های آبیاری قطره‌ای خدمات مطلوبی انجام شده و اهمیت این خدمات بزرگ بر قشر کشاورز منطقه کاکان پوشیده نیست.
هفت هزار هکتار در دولت تدبیر و امید آبیاری نوین در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که بخش زیادی از این طرح‌ها در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت که در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید ۶۰ هزار و ۷۴۰ نفر از جمعیت این استان به ‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته از نعمت گاز برخوردار شدند.
رحمان خادم اظهار داشت: ۵۷۲ روستا در این استان از نعمت گاز برخوردارند که از این تعداد ۲۱۹ روستا در دولت یازدهم گازرسانی شده‌اند که این فصل ممتازی از خدمات رسانی دولت یازدهم است.
وی گفت که در چهار سال فعالیت دولت یازدهم یکهزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای گاز رسانی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.
خادم به در دست اجرا بودن طرح گازرسانی به ۲ شهر دیشموک و قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه با ۲۳ میلیارد ریال اشاره کرد، و گفت: با اجرای این طرح گاز رسانی، علاوه بر این ۲ شهر، ۱۴۰ روستا با هشت هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر گاز رسانی خواهند شد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه دولت یازدهم آهنگ خدمت رسانی به مناطق کمتر توسعه را شتاب بخشی کرد، گفت: بخش زیادی از یکهزار و ۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی این استان که در دولت یازدهم در این استان کلنگ زنی و یا افتتاح شده، در مناطق روستایی قرار دارند.
پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: از این تعداد طرح، یکهزار و ۵۵۵ طرح معادل ۸۵ درصد افتتاحی و ۲۸۴ طرح معادل ۱۵ درصد نیز کلنگ زنی شدند.
وی تصریح کرد که سیاست و رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید در حوزه عمرانی به‌ویژه با تأکید مدیریت اجرایی استان آغاز نکردن طرح عمرانی جدید به‌جز در موارد ضروری بوده است.
وی افزود که اعتباری که برای این یکهزار و ۸۳۹ طرح عمرانی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده و یا باید هزینه شود ۲۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش بودجه‌های عمرانی زمینه ساز توسعه خدمات دولت در مناطق محروم شد، اظهار کرد که اعتبارات عمرانی این استان در سال ۹۱ اعم از استانی و ملی سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بود که در سال ۹۵ با بیش از ۲ برابر رشد به رقمی افزون بر هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال رسید.
وی بیان کرد: بودجه عمرانی مصوب در سال ۹۶ در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال ۹۲ افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در این استان محروم را بازسازی و ساخت فضاها و خانه‌های بهداشت روستایی دانست و گفت: ظرف سه سال گذشته افزون بر ۸۵ خانه بهداشت در دورترین مناطق و روستاهای این استان به بهره برداری رسیده است.
میزان اعتبار هزینه شده و تجهیز این ۸۵ باب خانه بهداشت روستایی در استان افزون بر ۸۰ میلیارد ریال بوده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گازرسانی به روستاهای این استان در دولت یازدهم با ۵۲ درصد رشد از ۳۵۶ مورد به ۵۷۶ مورد افزایش یافت.
نیک اقبالی عنوان کرد: خانوارهای روستایی برخوردار از نعمت گاز در کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳درصد افزایش از ۵۹ درصد به ۷۲ درصد رسید.
وی ابراز داشت: ۹۷ درصد شهرهای کهگیلویه و بویراحمد دارای نعمت گاز بودند و تنها ۲ شهر قلعه رئیسی و دیشموک باقی مانده بود که عملیات اجرایی طرح گازرسانی به آنها در دولت یازدهم آغاز شد و اکنون در حال اجراست که یکهزار میلیارد ریال هزینه دارد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که پایان سال جاری خط انتقال اصلی و پایان سال ۱۳۹۷ نیز کل طرح گازرسانی به این ۲ شهر افتتاح می‌شود.
نیک اقبالی اظهار داشت: حدود ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۷۲ درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۱۳۹۵ از نعمت گاز برخوردار بودند که ۱۸۵ روستای استان نیز در دولت یازدهم گازدار شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تحولات انجام گرفته در حوزه تأمین آب روستایی این استان در دولت یازدهم را چشمگیر خواند و گفت: که ۱۵۵ روستای این استان در دولت تدبیر و امید از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
فیض الله پاسره اظهار داشت: این تعداد روستا با ۱۱ هزار و ۶۰۰ خانوار روستایی دارای ۴۷ هزار و ۸۷ نفر جمعیت است.
وی تصریح کرد: این تعداد روستا در قالب ۶۵ طرح آب‌رسانی با اعتبار افزون بر ۲۴۰ میلیارد ریال از آب سالم بهره‌مند شدند.
وی گفت: شاخص بهره‌مندی از آب سالم در این استان هم اینک با پنج درصد افزایش نسبت به سال ۹۲ از ۶۸ درصد به حدود ۷۳٫۱۵ درصد رسیده است.
پاسره از اختصاص ۳۸۱ میلیارد ریال از محل بند ج تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۳۹۴(صندوق توسعه ملی) برای اجرای ۱۸ مجتمع آب‌رسانی روستایی این استان تخصیص یافته است.
** برق دار شدن۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم
مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد نیز از برق رسانی به ۴۰ روستا در دولت یازدهم خبر داد، و گفت: که برق رسانی به روستاهای این استان در دولت یازدهم از یکهزار و ۵۹۹ روستا به یکهزار و ۶۳۱ روستا رسید.
داوود راهزادی بیان کرد: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد برق دار بوده و روستاهای زیر ۱۰ خانوار استان نیز در حال برق رسانی هستند.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان کمک‌های دولتی به شهرداری‌های ۱۷ گانه این استان در سه و نیم سال گذشته افزون بر ۲۵۰ درصد افزایش داشته و از حدود ۵۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به افزون بر یکهزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۶ رسیده است.
سید عبدالکریم عزیزی اظهار داشت: برخی از شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از دولت یازدهم به دلیل کمبود اعتبار در آستانه ورشکستگی و انحلال بودند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵حدود ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر روستایی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
داریوش مظفر اظهار داشت: از این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع در قالب توزیع قیر رایگان و با همکاری بین دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و ۴۰۰ هزار مترمربع نیز از سیاست‌های بنیاد مسکن بود.
وی ابراز داشت: قبل از سال ۱۳۹۳ تنها یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر روستایی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده بود.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که اجرای طرح هادی در مناطق روستایی این استان در دولت یازدهم با ۶۱ درصد افزایش از ۶۲ روستا به ۱۰۰ روستا رسید.
مظفر اظهار داشت: تکمیل طرح‌های هادی نیمه تمام در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید با ۲۱ درصد رشد از ۲۳۸ روستا به ۲۸۸ روستا افزایش داشته است.
وی افزود که تهیه طرح هادی برای مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سه و نیم سال گذشته با هشت درصد افزایش از ۷۴۷ روستا به ۷۵۳ روستا رسیده است.
مظفر بیان کرد: بازنگری طرح هادی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم با ۴۹٫۲ درصد رشد از ۱۳۰ روستا به ۱۹۴ روستا رسید.
وی عنوان کرد که دولت تدبیر و امید در سه و نیم سال گذشته حدود ۸۱۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد کمک مالی کرده است.
مظفر ابراز داشت: تعداد دهیاری‌های کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم با ۲۵٫۶ درصد افزایش از ۴۴۲ به ۵۵۵ مورد، ساختمان دهیاری‌ها از ۵۱ به ۵۸ مورد، غسالخانه‌های روستایی در استان از ۴۵ باب به ۴۹ باب، خرید ماشین آلات برای دهیاری‌ها با ۲۹٫۵ درصد رشد از ۲۸۵ به ۳۶۹ دستگاه و تعداد پایگاه‌های آتش نشانی روستایی با ۲۰۰ درصد رشد از سه به ۹ مورد رسید.
حدود ۷۲۰ روستا از یکهزار و ۶۷۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
**اجرای بیش از ۴۰۰ طرح عمرانی در گچساران
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه خدمات مناطق محروم مهمترین ویژگی کار دولت تدبیر و امید بوده، گفت که اجرای بیش از ۴۰۰ طرح عمرانی در سه سال اخیر در باشت و گچساران یک خدمات ماندگار محسوب می‌شود.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: ۴۰۰ طرح عمرانی در حوزه‌های راه‌سازی، بهداشت، آموزش، گازرسانی، برق رسانی، آب رسانی، تأمین آب کشاورزی، طرح‌های فرهنگی مانند کتابخانه‌های عمومی در مناطق شهری، روستایی و عشایری این منطقه بوده است.
وی افزود که علاوه بر بهره برداری از طرح های عمرانی پرشمار دولت تدبیر و امید، هم اکنون حدود ۳۸۰ طرح عمرانی نیمه تمام در بخش‌های زیربنایی در شهرستان‌های گچساران و باشت در حال اجراست.
**تلاش دولت برای رفع محرومت در بهمئی
فرماندار بهمئی جمعیت روستاهای در حال گازرسانی به ۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش خوبی برای محرومیت زدایی در این شهرستان انجام گرفته است.
علی اکبر فرهنگی نسب از تکمیل فاز نخست ساخت بیمارستان بهمئی شامل اسکلت فلزی این طرح با ۲۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود که اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
فرماندار بهمئی تصریح کرد که پایگاه سلامت شهری بهمئی بااعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و درمانگاه «کت» بااعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد ریال در دست ساخت است.
وی بهره‌برداری از دستگاه امحاء زباله و ساختمان دستگاه بااعتبار ۲ میلیارد ریال و اورژانس و نمازخانه شبکه بهداشت شهرستان بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد ریال در سال گذشته از دیگر خدمات ارزنده دولت یازدهم به این منطقه محروم دانست.
بهمئی در ۳۰۰ کیلومتری یاسوج هم اکنون ۱۴۰ طرح در دست اجر دارد و طرح‌های پرشماری در چهار سال گذشته بهره برداری شده است.
رفع تصرف یک هزار هکتار منابع ملی از سودجویان
هزار و ۱۱۵ هکتار از عرصه‌های ملی کهگیلویه وبویراحمد،از سودجویان رفع تصرف شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: منابع طبیعی امانتی خدادادی بوده که باید به صورت سالم و کامل به دست نسل‌های آینده برسد.
عزت‌الله بهشتی‌فر با اشاره به اینکه ۸۷۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از مساحت کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و ۵۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار آن را مرتع تشکیل داده است افزود: سهم استان از جنگل‌های زاگرس ۲۰ درصد است.
وی با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی استان، گفت: کاهش استعلامات و عوامل تخریب در منابع طبیعی، تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت اراضی ملی، برخورد قانونی با متجاوزان، جلوگیری از زمین‌خواری و ایجاد پایگاه واحد اطلاعاتی از اهداف مهم اجرای این طرح در استان است.
مدیرکل منابع طبیعی استان دعاوی کیفری شامل تخریب و تصرف منابع طبیعی را هزار و ۵۶۱ فقره و هزار و ۶۱۷ هکتار ، دعاوی قطع درختان را هزار و ۹۸۰ مورد و قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی را ۳۳۴ مورد اعلام کرد و گفت: مردم هرگونه مشاهده ی تخریب، تصرف و یا آتش‌سوزی در منابع طبیعی را با تلفن ۱۵۰۴ را به اداره منابع طبیعی گزارش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1