تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۵۰۴۷۲

پیوند دانشگاه و صنعت در حوزه صنایع دستی

۰
کبنا ؛با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد کارگاه صنایع دستی پاپیه‌ماشه (کاغذ فشرده) در یاسوج افتتاح شد.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری در آیین افتتاح این کارگاه تولیدی گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید به دنبال پیوند دانشگاه و صنعت در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی بودیم.
وی با بیان اینکه برای محقق شدن این امر ابتدا مؤسسه آموزش عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در یاسوج مرکز استان جهت آموزش دانشجویان در رشته‌های مختلف این حوزه‌ها راه‌اندازی کردیم، افزود: خوشحالیم که امروز دانش آموختگان این رشته‌ها به دنبال ایجاد کارگاه‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در استان هستند.
عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خانم مرتضوی دانش‌آموخته ارشد صنایع دستی است که اقدام به ایجاد کارگاه تولیدی صنایع دستی پاپیه ماشه کرده است.
باقری با تأکید بر اینکه به دنبال تحقق "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" هستیم، گفت: برنامه داریم تا ظرفیت‌ کارگاه های تولیدی صنایع دستی در استان را جهت اشتغال پایدار افزایش دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار حمایت بانک‌های عامل در جهت پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی شد و گفت: در حوزه صنایع دستی با ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان اعتبار می‌توان یک واحد کارگاهی ایجاد کرد.
وی اظهار کرد: اولویت پرداخت تسهیلات برای دانش‌آموختگان صنایع دستی است که بتوانند به صورت کارگاهی اشتغال ایجاد کنند.
باقری ادامه داد: در این راستا، تلاش می‌کنیم در همه نقاط استان مخصوصا روستا‌ها برای جلوگیری از مهاجرت و احیای هنرهای منسوخ شده با اعطای تسهیلات ارزان قیمت اشتغال زایی ایجاد کنیم.
بر پایه این گزارش، علاوه بر کارگاه تولیدی پاپیه ماشه، کارگاه تولیدی گلیم با اشتغال زایی ۱۲ نفر نیز در شهرک امام حسین(ع) شهر یاسوج افتتاح و راه‌اندازی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1