تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۲۴۹۴۷۲

زارعی: از لبه پرتگاه خارج شدیم (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اقتصاد کشور از لبه پرتگاه به مسیر اصلی خود بازگرداند.
غلام محمد زارعی در جمع حامیان روحانی در یاسوج افزود: شرایطی که دولت روحانی از دولت گذشته تحویل گرفت بسیار استثنایی بود همه مردم می‌دانند که این دولت وارث چه شرایطی بود. در آن شرایط نفت با بالاترین قیمت عرضه می‌شد و درآمدهای نفتی در اختیار دولت مردان بود اما به علت نبود برنامه ریزی صحیح و نگاه هوشمندانه و توجه به مسائل آینده و داشتن رفتار مناسب در عرصه بین المللی و رفتار صادقانه با مردم، کشور در شرایط بسیار نادری قرار گرفت.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایطی که وضعیت کشور را از اوج دارایی‌ها و منابع درآمدی به پایین‌ترین شرایط سقوط داد، اما مردم ایران با نظام و ارزش‌هایشان و با راه و رسم شهیدان پیوند ناگسستنی داشتند و با خویشتن داری و صبوری برای حفظ کیان کشور و ارزش‌های کشور با دولت آقای روحانی که با گفتمان اعتدال و با شعار تدبیر و امید به صحنه آمده بود همراهی کردند.
زارعی تصریح کرد: در گذشته به دلیل رفتارهای خاص سیاسی و گفتمانی که بر دولت حاکم بود یک تقابل جدی سخت و اجماع جهانی بین ایران اسلامی و کشورهای مختلف به وجود آمد. این اجماع جهانی موجب شد که قطعنامه‌های گوناگونی علیه ایران صادر شود که منجر به حداقل رساندن درآمد نفتی ایران شد و اگر آن شرایط ادامه پیدا می‌کرد امروز ایران تنها می‌توانست ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند. تمام فعالیت‌ها باید متوقف می‌شد. شرایط اقتصادی کشور در وضعیت نگران کننده ای بود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت تدیبر و امید بعد از روی کار آمدن و در اختیار گرفتین این شرایط، در دو محور شروع به کار و برنامه ریزی کرد. سامان دادن به دیپلماسی و روابط خارجی و برگرداندن اقتصاد کشور از لبه پرتگاه به مسیر اصلی خود.
زارعی تاکید کرد: دولت یازدهم بدون سر و صدا و حاشیه سازی و تخریب دیگران، کار را شروع کرد و برای اولین بار حوزه دیپلماسی ما با تعاملات مختلف شرایطی را در نظام بین الملل به وجود بیاورد که با ۶ قدرت برتر دنیا بر سر میز مذاکره نشستند. صهیونسم جهانی و دشمنان این نظام همواره در تلاش بودند که در مسیر مذاکرات کارشکنی کنند اما اراده قوی و توکل به خدا، هوشمندی و هدایت رهبری موجب شد تا در این مذاکرات توافقاتی شود که موفقیت‌هایی برای کشور داشته است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام توانست بن بست ها را بگشاید و وضعیت درآمدی و اقتصادی کشور را بهبود ببخشد. درهشت سال دوره قبل تولید نفت کشور به یک میلیون کاهش یافته بود، وارد شدن بهای نفت به کشور امکان پذیر نبود و تمام سیستم‌های مبادلاتی ارزی بروی ایران قفل شده بود. با برجام زمینه بازگشت ایران به اوپک فراهم شد و حقوق مسلم ایران در عرصه نفت مهیا شد و دیگر نفت در برابر غذا مطرح نیست و تحقیر ملت ایران ممکن نبود، نگرانی از رسیدن به شرایط خطرناک اقتصادی وجود ندارد و زمینه سرمایه گذاری خارجی فراهم شد.
وی بیان کرد: طی دوره هشت ساله میدان‌های مشترک نفت و گاز در هشت سال گذشته به علت سرمایه گذاری نشدن توسط کشورهای همسایه ما به تاراج می‌رفتند اما امروز با وجود شرایط اقتصادی و منابع درآمدی با دولت تدبیر و امید در میدان‌های مشترک به برادشت مساوی رسیده‌ایم. برجام موجب شد که برای اولین بار در کشور پروژه‌های بزرگ زیرساختی و پایین دستی نفت و گاز به بهره برداری برسد و کشور در حوزه تأمین فرآورده‌های نفتی همچون بنزین و گازوئیل به خودکفایی برسد و امکان صادرات برای ایران فراهم شود که افتخارات بزرگی است.
زارعی عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید دردهای اقتصاد ورشکسته و در حال اضمحلال ایران با اتکا به برنامه زیری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی درمان و به ریل خود بازگشت.
وی تصریح کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان مجموع اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۲ بود اما در سال ۹۶ و با نگاه دولت تدبیر و امید به مناطق کمتر توسعه یافته و توازن منطقه ای این اعتبارات به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. طی سه سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان در زمینه راه و راه آهن و زیرساخت‌های اصلی اعتبار دریافت شده و پروژه در حال اجراست.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید تصمیم گرفت دردهای مزمن و کهنه استان کهگیلویه وبویراحمد که سال‌ها از محرومیت رنج می‌برد را درمان کند.
زارعی با اشاره به طرح تحول سلامت از سوی دولت یازدهم بیان کرد: برخی‌ها در مجلس می‌گفتند این طرح بلند پروازانه است اما با اجرای این طرح هزینه‌های درمانی مردم کاهش چشمگیری یافت و این یک طرح بنیادی به نفع مردم بوده است. متاسفانه برخی از آقایان برای به دست آوردن رأی مردم به روش‌هایی متوسل می‌شوند که اسلامی و اخلاقی نیست. باید اخلاق مدار باشیم و حقایق را بگوییم چرا سیاه نمایی می‌کنید؟ مردم ایران بعد از انقلاب در صحنه‌های مختلف ایستادند که باید به این مردم با امید دادن خدمت کرد سیاه نمایی ممنوع است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کسی می‌خواهد به قدرت برسد نباید با روش‌های تخریبی و عوام فریبانه بلکه باید اخلاق مدارانه باشد، افزایش چند برابری یارانه عوام فریبی است چراکه منابع، درآمدها و مصارف کشور مشخص است. چرا برخی داوطلبان انتخابات در مناظره‌ها پاسخ این سؤال که منابع چندبرابری یارانه‌ها را از کجا می‌آورید سکوت می‌کنند و برنامه ارائه نمی‌دهند؟ چون می‌دانند که اجرایی کردن این وعده‌ها ممکن نیست.
زارعی ادامه داد: این کشور نیازمند برنامه ریزی توأم با آرامش و امنیت و توجه به رفاه مردم بدون از غوغاسالاری است باید با یک فضای آرام داخلی و تعامل سازنده و مثبتی توأم با عزت، حکمت و مصلحت باشد مسائل بین المللی کشور پیگیری شود.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در میانه راه است و گردنه‌های سخت و چاشهای مهم را برداشته و ریل گذاری را انجام داده و برای برداشتن گام‌های مهم و وضعیت اقتصادی و اشتغال رادر برنامه خود قرار داده است. راه رفته را نباید برگشت چراکه فرصت سوزی می‌شود و برگشت به عقب می دانیم و نه تنها فرصت نیست بلکه تهدید خواهد بود، بنابراین بخش قابل توجهی از ملت ایران بر این باور است که راهی را که دولت تدبیر و امید به میانه رساند به پایان برسد.
زارعی افزود: در سفر وزیر نیرو به استان با ساخت پتروشیمی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی در شهرستان بویراحمد موافقت شد و در شرایط سخت ۱۵۰ میلیارد تومان به کارخانه سیمان مارگون کمک کرد. دولت گذشته چهار سفر استانی به این استان داشت اما حتی یک پروژه زیربنایی برای این استان نداشت. طی این دولت باوجود تنگناهای مالی و محدودیت‌ها ۶۰ میلیارد تومان پاداش مناطق محروم کارکنان دولت و فرهنگیان این استان پرداخت شد و حقوق فرهنگیان و پرستاران و کارکنان دولت را ۲٫۵ برابر افزایش داد. با وجود محدودیت‌ها خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی را از ۷۰ هزار تومان به بیش از ۳۰۰ هزار تومان افزایش داد و این یعنی توجه به محرومان و فقرا به‌صورت عزتمند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی‌ها با وجود نظر مقام معظم رهبر که فرمودند انتخابات دو قطبی نشود مردم کشور را به ۴ درصد و ۹۶ درصد، انقلابی و غیر انقلابی، با بصیرت و بی بصیرت تقسیم می‌کنند که این مسائل باعث شکاف بین مردم می‌شود چرا این نامگذاری ها را می‌کنید؟
زارعی با بیان اینکه صندوق‌های رأی تضمین کننده امنیت، استحکام و نقشه راه آینده کشور خواهد بود، افزود: این دولت نگاه‌های دقیق و عادلانه ای و اصولی تر به مسائل مختلف کشور داشته است اگر امروز به کشورهای همسایه نگاه کنیم و این کشور جزیره با ثباتی است حتماً با حمایت دولت تدبیر و امید بود و بودجه دفاعی کشور طی دولت یازدهم چند برابر افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: هم اصولگرایان معتدل و هم اصلاح طلبان از این دولت که بدون حاشیه سازی مسائل کشور را پیش برده حمایت می‌کنند، امروز این بعد از دو دهه تراز تجاری کشور را مثبت کرد و دولت تدبیر و امید در عرصه ملی و بین المللی موفق عمل کرده است.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشارکت حداکثری جلوی نقشه‌های خزنده انتخابات را خواهد گرفت و می‌تواند روحانی را در مرحله اول به موفقیت برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

خواجه بافره بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
برعکس گفته تازه رسیده ایم لبه پرتگاه
همشهری
شما جناب زارعی کارخانه ها را اداره کن چکار سیاست دارید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1