تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۴۹۴۶۴

افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه -دهدشت کهگیلویه وبویراحمد (+تصاویر)

۰
کبنا ؛قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۲۸ کیلومتر با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، سیدموسی خادمی استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه وبویراحمد مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آیین بهره برداری از این طرح، میزان اعتبار هزینه شده برای قطعه دوم جاده ملی پاتاوه- دهدشت را افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
خیرالله خادمی گفت : این قطعه همچنین مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲هزار و۸۲۰ متر است.
وی تصریح کرد: این جاده به طول ۱۳۷کیلومتر از مهمترین طرح های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از ۴۰۰روستای محروم در ۲شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه، ۴۰۰میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران این جاده ارتباطی ظرف ۱۰روز آینده به طور کامل پرداخت خواهد شد، گفت که میزان اعتبارات تخصیص یافته این طرح در سال ۹۶ افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال است.
خادمی با اشاره به اهمیت این جاده ارتباطی به عنوان حلقه اتصال و محور کریدور شمال به جنوب، بیان کرد: از مجموع ۱۳۷کیلومتر کل مسیر حدود ۶۳کیلومتر آن باقی مانده که تا سال ۹۷ به طور کامل بهره برداری خواهد شد.
وی، میانگین پیشرفت ۶۳ کیلومتر باقی مانده این جاده ارتباطی را بالای ۶۰ درصد ذکر کرد و گفت: حدود ۲هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به جاده ارتباطی پاتاوه - دهدشت تخصیص یافته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: بر اساس برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده افزون بر ۸۳۸ کیلومتر راه آهن درکشور تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرد که تاکنون ۵۰۰ کیلومتر آن آماده شده است.
خیرالله خادمی افزود: حدود ۳۳۸ کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان تابستان سال جاری به اتمام خواهد رسید که در طول ۳۸ سال پس از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.
وی تصریح : در همه دولت ها میانگین سالانه ساخت راه آهن، کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بوده اما در دولت یازدهم و در طول یک سال این میزان به بیش از چهار برابر رشد داشته است.
وی ابراز داشت: با اتمام این میزان ساخت راه آهن تا پایان تابستان سال جاری، پنج مرکز استان به خط ریلی کشور متصل خواهند شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: برای سال ۹۶ و بر اساس هدف گذاری انجام شده پنج استان دیگر از جمله چهار محال و بختیاری، اردبیل، بوشهر، کردستان و کهگیلویه وبویراحمد نیز به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.
خادمی، استان هایی را که تاکنون در دولت یازدهم به شبکه ریلی اتصال و یا تا پایان تابستان امسال متصل خواهند شد را شامل آذربایجان غربی، کرمانشاه، گیلان و همدان ذکر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طول خط راه آهن موجود در کشور هم اینک ۱۰ هزار و ۱۰۰کیلومتر است.
وی، تعداد طرح های ریلی درحال ساخت در کشور را افزون بر سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر دانست و گفت: که خط راه آهن قزوین - رشت با ظرفیت سالانه افزون بر سه میلیون مسافر و حمل بیش از ۹۰ میلیون تن بار، راه آهن رشت - آستارا و طرح راه آهن چابهار - زاهدان به شمال کشور با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد از مهمترین خطوط راه آهن های در دست اجراست.
معاون وزیر راه و شهرسازی  بیان کرد: راه‌آهن مهاباد - ارومیه به طول ۹۸ کیلومتر و میانه- بستان‌آباد به طول ۱۳۴کیلومتر از دیگر طرح های مهم و اولویت دار ریلی در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه، حوزه راه روستایی به تازگی به شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل جاده ای کشور واگذار شد، افزود: افزون بر ۷۰۰ هزار تن در نخستین اقدام قیر رایگان دریافت شده که در آینده ای نزدیک بین استان های مختلف کشور توزیع خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای ۱۴ دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و ۵۸۰ متر است که پنج دهنه به طول ۲ و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
سید موسی خادمی اظهار داشت: افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال نیز توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در روند ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.
استاندار تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب ۲۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار سال گذشته تخصیص یافت و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز سال جاری به طرح ملی جاده پاتاوه - دهدشت اختصاص می یابد.
خادمی یادآور شد: این جاده دارای چهار فاز است که قطعات(فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
استاندار بیان کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه - دهدشت در این استان افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.
خادمی، میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود۷۰ درصد ذکر کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این جاده ملی تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار، حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر ۱۶و چهار میلیون متر مکعب دانست و ابراز داشت: بیش از ۴۰۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
عملیات اجرایی این جاده ارتباطی مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۳۷۳ بوده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار به بهره برداری نرسیده است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
طول بزرگراه های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید ۵۳ کیلومتر بود.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1