تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۲۴۹۲۰۷

بلوطی: برای انجام امورات دوگنبدان، نیازمند رسیدن به خودکفایی مالی هستیم

۳
۰
کبنا ؛.
کیانوش بلوطی رییس شورای شهر دوگنبدان و کاندیدای حاضر در انتخابات دوره پنجم شورای شهر به سوالات خبرنگار هفته نامه گچساران نو پاسخ گفت.

نظر شما در رابطه با عملکرد شورای شهر فعلی چیست؟
برایند عملکرد شورای چهارم به نظر من به طور کلی قابل قبول بوده است. اختلاف سلایق موجود در مجموعه شورا باعث توجه بیشتر به مشکلات شهر شده است. البته قطعاً هر مجموعه‌ای قابل نقد بوده و انتقاد اصولی می‌تواند موتور حرکتی هر مجموعه‌ای باشد و شورای فعلی از این قائده مستثنی نیست و در کنار نقاط قوت، دارای ضعفهایی نیز بوده است.
شورای فعلی چقدر توانسته از مشورت افراد صاحب نظر، باتجربه و متخصص در زمینه توسعه و عمران گچساران استفاده نماید؟
مجموعه شورا دارای تخصصهای مورد نیاز مدیریت شهری بوده است ولی با این وجود هر کجا که احساس نیاز شده از نظر متخصصین در حوزه مورد نیاز استفاده شده است. در کل فضای شورا، فضای بسته‌ای نبوده و از نظرات کارشناسان استفاده گردیده است.
مهم‌ترین چالشهایی که شورای شهر بعدی با آن روبرو خواهد بود چیست؟
شورای بعدی بایستی بیش از پیش سعی در رفع مشکلات ترافیکی نماید. تعریض معابر و به سامان رساندن پروژه بافت فرسوده را با توجه به شرایط روز و همچنین ساماندهی اصولی خیابان بلادیان را می‌توان از مهمترین دغدغه‌ها در آینده دانست.
آیا همه قول و وعده‌هایی که در دور گذشته به مردم داده بودید محقق شد؟
عمده قول من در دور قبل به مردم شهرم خدمت‌رسانی در جهت بهبود با توجه به توانم بود که در این زمینه هیچگونه کوتاهی نشد و به حمدالله تا جایی که توانستم از همه توان و تخصصم برای آبادی شهرمان با توجه به اختیارات و امکانات موجود استفاده کردم.
بسط عدالت اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی در شورا چگونه اجرا می‌شود؟
همواره یکی از دغدغه‌های سال‌های گذشته که از پیروزی انقلاب گذشته، بحث عدالت اجتماعی می‌باشد. بحث عدالت اجتماعی بحث کلانی است که شاید بخشی از آن بر عهده مجموعه شورای شهر و شهرداری باشد. در طی سه سال و نیمی که از عمر شورا گذشته رعایت اصول و قاعده و شفاف‌سازی‌ها بخصوص در بحث عوارض از کارهایی می‌باشد که در حوزه حفظ حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی انجام‌شده است.
علت حضورتان در رقابت‌های این دوره شورای شهر دوگنبدان چیست؟
من و اجدادم در این شهر زندگی کرده‌ایم و قطعاً علاقه‌مند به اعتلای شهرم به شرایط بهتر می‌باشیم. چون تخصص لازم و تجربه کاری در امورات شهر را دارم، می‌خواهم توانایی خود را در اختیار خدمت به همشهریانم قرار دهم و با توجه به اعتمادی که دور گذشته گردید و با توجه به شرایط موجود که اقبال عمومی را به بنده مثبت می‌بینم، تصمیم به حضور در انتخابات این دوره شورا گرفتم.
آیا شعار انتخاباتی انتخاب کرده‌اید؟
شعار خاصی مدنظرم نیست و قطعاً مخالف قول دادن برای کارهایی هستم که از عهده‌ام خارج است. هر قولی در وهله اول بار وجدانی برای خودم و در وهله دوم بار مالی و مدیریتی برای مجموعه شورا و شهرداری خواهد داشت. عزیزان کاندید باید در نظر داشته باشند که قبل از دادن هر قولی به مردم، وعده موردنظر باید کارشناسی شده باشد و منابع مالی لازم این قول نیز تأمین‌شده باشد و قول کارشناسی نشده ندهند. شعار "انتخاب با شماست" را به همشهریانم تقدیم می‌کنم.
در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟
اعتقاد دارم مجموعه اهالی شورای اسلامی شهر دوگنبدان از هیچ کوششی در جهت بهبود شرایط خدمت‌رسانی به مردم دریغ نکرده‌اند، البته این به معنای آن نیست که این کوشش کافی بوده است. ما برای انجام امورات شهر نیازمند رسیدن به خودکفایی مالی هستیم که این میسر نمی‌شود مگر اینکه رویکردی به سمت درآمد پایدار در فرهنگ شهر به وجود آید که برای مثال می‌توان به لزوم سرمایه‌گذاری در احداث کارخانجات و...که می‌تواند کمکی به مدیران شهری باشد. البته بحث ایجاد درآمد پایدار بحث مفصل و مهمی است که نیاز به کار زیادی دارد.
از همه این بحث‌ها که بگذریم در پایان لازم است در ماه‌های پایانی عمر شورای چهارم از کلیه مسئولین حفظ امنیت و آسایش شهروندان قدردانی نموده و در زمینه کمک‌های مالی و بودجه‌ای از زحمات بی‌دریغ نماینده محترم شهرستان جناب آقای دکتر تاجگردون تشکر کنم و نیز از زحمات شهردار محترم و پرسنل خدوم شهرداری که تمام اوقات خود را صرف امورات شهرداری کرده‌اند مراتب سپاسگزاری را داشته باشم. در انتها از مردم خوب و فهیم دو گنبدان نیز می‌خواهم در انتخاب اعضای شورای شهر به‌ دور از تعصبات قومی و قبیله‌ای فقط با توجه به تخصص و توانایی و تعهد افراد اقدام نمایند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای بلوطی این چه طرز نام گذاری معابر شهره چرا خیابان هایی مثل گلف(۵۰۰ مستقیم) که خودش اسم داره رو تغییر دادین در حالی که خیلی از خیابونها اصلا اسمی نداره. شما که مثلا اصالتا مال گچساران هستید که باید فلسفه این اسم رو بدونید مگه شما ناظر بر عملکرد شهرداری نیستید. خواهش میکنم که به این مورد و موارد مشابه ترتیب اثر بدید تا با انگیزیه بیشتر ان شالله باز هم به شما رای بدیم
نعمت اله سرابی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام ، بدون شک عملکرد آقای کیانوش بلوطی در شورای شهر خوب و مثبت است و با تجربه عملی که ایشان دارند قولی خارج از ظرفیت خود و شورای آینده نمیدهند و این موضوع نشان از نظرات واقع بینانه ایشان است که امید که همواره موفق باشند .
نوید
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف جناب بلوطی برای همه قشر در شورا کار کرده چه ترک چه لر من اینو به وضوع دیدم انشالله که دوباره رای بیاره و بتونه برای شهرش خدمت کنه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1