تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۲۴۹۲۰۵

حسرت صعود در دل هواداران نفت و گاز باقی ماند

۱
۰
کبنا ؛.
تیم فوتبال نفت وگاز گچساران در فصل ۹۶-۹۵ لیگ دسته دو فوتبال کشور با هدایت داریوش یزدی پا به عرصه مسابقات گذاشت ولی این مربی خوزستانی نتوانست انتظارات هواداران تیم گچسارانی را به جا آورد و این تیم ریشه دار به لیگ یک صعود نکرد.
اگر بخواهیم عملکرد داریوش یزدی را بررسی و نقد کنیم باید از ابتدا عملکرد این مربی را زیر ذره بین برد و بررسی کرد ،جایی که یزدی با در اختیار گرفتن بازیکنان مصدوم و یا از کار افتاده که حداقل یک یا دو سال از مستطیل سبز دور بودند و یا در تیمهای خودشان دقایق کمی بازی کرده بودند، پا به تورنمنت پرهیجان و سخت لیگ دو گذاشت بازیکنانی که نتوانستند باعث خوشحالی هواداران گچسارانی شوند
سرمربی مسجد سلیمانی نفت وگاز در ادامه و در اردوهای آماده سازی تهران و بروجن که دوران بدنسازی این تیم  به حساب می آمد  به درخواست  خودش  ،بدنسازی در این اردوها حاضر نشد و داریوش یزدی خودش این وظیفه خطیر و مهم را بر عهده گرفت که در ادامه به اثرات منفی آن اشاره خواهد شد.
مورد بعدی که باید به آن اشاره شود عدم استفاده داریوش یزدی از آنالیزور کاربلد در کنارش بود که بتواند از روی سکوها بازی خوانی خوبی از حریفان انجام دهد  و در این مورد نیز به نظر می آید کم کاری هایی صورت گرفته است .
نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره شود این است که  نزدیک به  ۱۰ بازیکن نفت وگاز در این فصل به علت مصدومیت یا از ترکیب این تیم کنار رفتند یا به صورت ناقص در اختیار این تیم بودند ،حال جای این سوال است مگر می شود یک تیم در یک فصل ۱۰ بازیکنش مصدوم شوند؟
اگر می گویند چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید بشارت گچساران علت این مصدومیت ها هستند باید در جواب آنها گفت مگر در فصل ۹۴-۹۵ تیم نفت وگاز در همین چمن مصنوعی تمرین نمی کرد و همان طور که فوتبال دوستان گچسارانی اطلاع دارند هیچیک از بازیکنان در آن برهه زمانی نه مصدوم شدند و نه رباط پاره کردند . با کمی دقت و توجه  به اولین مطلبی که به آن اشاره کردیم می توان نتیجه گرفت که ضعف بدنی علت اصلی این مصدومیت ها می باشد و نه چیزدیگری .
با این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که اگر یک بدنساز حرفه ای  از ابتدای فصل بالای سر این تیم بود تعداد بازیکنان مصدوم این تیم شاید به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسید .

تمرینات داریوش یزدی از   نظم و دیسیپلین خاصی برخوردار بود و تمامی تمرینات این تیم تا لحظات آخر با برنامه و منظم انجام می شد اما در روزهای سخت و فشرده مرحله دوم که در چند بازی پیاپی تیم از نتیجه گیری فاصله گرفته بود ، تمرینات یزدی با همان فشار زیاد دنبال می شد که می توانست با کم کردن فشار تمرینات و پرداختن بیشتر به کارهای ذهنی و آمادگی روحی و روانی تیم را به شرایط آرمانی بازگرداند.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کنیم عدم مشورت داریوش یزدی با پیشکسوتان و صاحب نظران فوتبالی شهرستان بود، پیشکسوتانی که در اوایل حضور داریوش یزدی با انگیزه فراوان بروی تمرینات حضور پیدا می کردند ولی رفته رفته حضور آنها نیز کم رنگ و کم رنگتر شد  و حتی این عزیزان در مسابقات رسمی در ورزشگاه حضور پیدا نمی کردند و به گونه ای می توان گفت به دلیل عدم توجه سرمربی ، پیشکسوتان نیز دلسرد شدند و باشگاه نفت وگاز این نعمت باارزش را به راحتی از دست داد.
در این بین از دیگر نقاط قوت عملکرد یزدی در تیم نفت و گاز می توان به صعود این تیم به جمع هشت تبم برتر جام حذفی اشاره کرد که باعث شد نگاه ها به شهرستان فوتبال دوست گچساران بیشتر شود که با پشت سر گذاشتن دو تیم بزرگ لیگ برتری در جام حذفی تاریخ ساز شدند اما با تامل بیشتر به خوبی می توان به این نکته مهم اشاره کرد که صعود به مراحل پایانی جام حذفی بیش از اینکه برای باشگاه نفت و گاز گچساران تاثیر مثبت برجای گذاشته باشد برای کادرفنی و بازیکنان این باشگاه راه آورد خوشی داشت.
پیشنهادهای فراوانی برای بازیکنان مثمرثمر این تیم لیگ دویی سرازیر شد و در این شرایط که خبرهای هم در خصوص پیشنهادات چند تیم دسته بالاتر به کادرفنی باشگاه به گوش می رسید این قضیه بسیار مهم باعث از بین رفتن تمرکز بازیکنان تاثیرگذار این تیم می شد و هرچه به پایان بازیها و مقطع حساس لیگ نزدیک تر می شدیم بازیکنان تیم بیشتر نگران ساق پاهایشان بودند تا نتیجه گیری تیم.
در زمان نقل و انتقالات بین دو نیم فصل ، داریوش یزدی که در تمامی تصمیماتش اختیار تام داشت در مجموع شش بازیکن را بعنوان خرید نیم فصل به تیم اضافه کرد که با گذشت زمان ناکار آمدی این بازیکنان بیشتر مشخص شد و بازیکنانی که در نیم فصل قبلی  عملکرد چشم گیری نداشتند و یا مصدوم بودند جذب تیم شده بودند که نتوانستند به تیم کمک شایانی داشته باشند و اکثرا درگیر مداوای مصدومیت خود بودند.
شاگردان داریوش یزدی در تیم نفت وگاز  در این فصل ۹ شکست را در پرونده خود ثبت کردند که ۹۰ درصد این شکست ها بین دقایق ۸۰ تا ۹۰ رقم خورده است که در زیر آورده شده است :
شکست مقابل اروند خرمشهر دقیقه ۷۰ (مرحله اول دور رفت )
شکست مقابل نفت امیدیه دقیقه ۹۱ (مرحله اول دور رفت )
شکست مقابل سپهرنقش جهان دقیقه ۹۲(مرحله اول دور رفت )
شکست مقابل برق نوین شیراز دقیقه ۷۹(مرحله اول دور رفت )
شکست مقابل شهرداری همدان دقیقه ۶۰ (مرحله دوم دور رفت )
شکست مقابل اروندخرمشهر دقیقه ۸۹ (مرحله دوم دور رفت )
شکست مقابل شهرداری تبریز دقیقه ۸۷ (مرحله دوم دور برگشت )
شکست مقابل اروند خرمشهر دقیقه ۹۳(مرحله دوم دور برگشت )
شکست مقابل شاهین بوشهر دقیقه ۹۳ (مرحله دوم دور برگشت )
با کمک همین آمار و ارقام نیز می توان نتیجه گرفت که تیم نفت وگاز در اواخر مسابقات دچار مشکلات روحی و همچنین ضعف بدنی شده است و به راحتی امتیازات ارزشمندی را از دست داده است ،امتیاراتی که اگر آنها را کسب کرده بود مطمئنا بدون اما و اگر به لیگ یک صعود می کرد .

عملکرد سینوسی شاگردان یزدی در دور دوم از همان هفته های ابتدایی این مرحله حساس آغاز شد و تیم نفت و گاز گچساران در این مرحله بسیار حساس امتیازات بسیار زیادی را از دست داد و در مقابل یزدی بطور مداوم در مصاحبه های خود با رسانه ها  به هواداران و مدیران تیم قول صعود می داد که این وعده ها نه تنها عملی نشد بلکه باعث به وجود آمدن فشار روحی و استرس زیاد در عملکرد تیم می شد.
مورد بعدی که باید به آن اشاره شود برگزاری دیدار دوستانه در مرحله نهایی لیگ دو است ،مرحله ای که کوچکترین اشتباه در این برهه از مسابقات باعث از بین رفتن تمامی زحمات یک فصل یک تیم می شود،متاسفانه در یکی از همین دیدارهای دوستانه، دفاع چپ این تیم یعنی ساسان شیرمردی رباط صلیبی پاره کرد و ادامه مسابقات را از دست داد ،این تمصیم داریوش یزدی نیز ضربه جبران ناپذیری بر پیکره تیم نفت وارد کرد .
همان طور که همه فوتبال دوستان اطلاع دارند یک تیم اگر می خواهد در مستطیل سبز با آرامش بازی کند باید دارای تمرکز بالایی باشد ،متاسفانه در این فصل از مسابقات دستیاران داریوش یزدی در بسیاری از دیدار ها با برهم زدن آرامش نیمکت خودی و حتی نیمکت تیمهای مقابل باعث ازبین رفتن تمرکز بازیکنان در مستطیل سبز می شدند و همین عامل را نیز می توان به شکست تیم در دقایق پایانی مسابقه نسبت داد .
یکی دیگر از اشتباهات مربی خوزستانی نفت و گاز عدم استفاده از بازیکنان جوان و بانگیزه نیمکت نشینی بود که در مرحله اول لیگ دو در هیچ یک از بازی های رسمی از آنها استفاده نشد ولی در عوض همین بازیکنان در مرحله سرنوشت ساز نهایی به اجبار (مصدومیت بازیکنان اصلی ) از آنها استفاده می کرد ،این درحالی است که اگر یزدی در بازی های مرحله اول در چند بازی از آنها اسفاده می کرد این بازیکنان بیشتر با جو مسابقات آشنا می شدند  و عملکرد بهتری می توانستند از خود ارائه کنند.
تیم نفت و گاز گچساران یکی از تیمهای ریشه دار و دارای ساختار مشخص و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بسیار ایده آل در سطح لیگ دو و حتی بالاتر فوتبال کشور بشمار می رود که گواه این موضوع صحبت های سرمربیان و مدیران تیمهای مختلفی هستند که برای بازی با این تیم به گچساران سفر می کردند و از امکانات این تیم اطلاعات کافی داشتند ، اما با وجود فراهم بودن تمامی شرایط برای صعود این تیم به رقابتهای لیگ یک این اتفاق رخ نداد.
مهم ترین و اساس ترین موضوع ، هواداران پرشور حامی تیم فوتبال نفت و گاز هستند که در سخت ترین شرایط تیم را تنها نگذاشتند و در تمامی بازیهای داخل خانه و حتی خارج از خانه به حمایت از تیم محبوب خود پرداختند و کادرفنی تیم یک فصل کامل با آرامش خاطر مثال زدنی قول صعود تیم را دادند اما موفق به رساندن تیم حتی به بازی پلی اف نشدند و عملکرد ضعیف تری را در سایه همه حمایتهای مدیریت خوب باشگاه از خود نسبت به فصل قبل برجای گذاشتند.
در هر صورت داریوش یزدی رفت ، اما حسرت صعود در دل هواداران نفت و گاز باقی ماند...
منبع: دی اسپورت
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
اینکه بازی ها رو در دقایق پایانی می باخت به خاطر بدنسازی ضعیف تیم بوده
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1