تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۴۹۱۷۴

اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یکی از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید است

۲
۰
کبنا ؛نشست مطبوعاتی روسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست مطبوعاتی روسای کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
بنا بر این گزارش، فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران به جهت اینکه نهاد مردمی است، توجه ویژه به نقش مردم در اداره امور کشور دارد.
محمدی افزود: تلاش دولت‌مردان بر این است که از ظرفیت‌های مردم در جهت تقابل و کنترل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی فرهنگ عمومی برای ماهیت و دستاوردهای آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.
وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از نظام‌هایی که دموکراسی دینی است و به نظر و رأی مردم‌باور دارد. یکی از تجلی اراده مردم استفاده از ظرفیت‌های شوراهای شهر و روستا به‌عنوان مجالس محلی و همچنین استفاده از تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و به‌کارگیری از این ظرفیت‌های علمی در تقابل با آسیب‌های اجتماعی در کشور است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سال ۹۲ حدود ۵۱ تشکل مردم‌نهاد در حوزه مبارزه و پیشگیری با مواد مخدر در سطح استان داشتیم که این تعداد در سال ۹۵ به ۷۵ مورد با رشد ۴۷ درصد افزایش‌یافته است.
وی بیان کرد: برگزاری هفته مبارزه با مواد مخدر و همایش ملی با محوریت در کاهش آسیب‌های اجتماعی، همایش توانمندسازی خانواده‌های زندانیان (کانون نرجس خاتون)، جشنواره نوجوان سالم، همایش طلایه‌داران تبلیغ، برگزاری نقش عشایر در کنترل با آسیب‌های اجتماعی، همایش شوراها، دهیاران، محیط‌بانان و حوزه منابع طبیعی و محیط‌زیست، همایش پیشگیری از ایدز و اعتیاد، جشنواره نقاشی با موضوع آثار و پیامدهای اعتیاد و برگزاری با فعالان مبارزه با مواد مخدر انجام‌شده است.
وی در ادامه بیان داشت: برگزاری ۱۰ کارگاه توانمندسازی ویژه سمن‌ها، کارگاه منطقه‌ای ویژه تشکل‌های منطقه ۲ جنوب، برگزاری بیش از ۴۰ کارگاه آموزشی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی و استفاده از توانمندسازی و اشتغال یابی بهبودیافتگان اعتیاد که بیش از ۲۰ نفر در سال‌های اخیر در استان بکار گرفته شد.
محمدی افزود: میزان اعتبارات حوزه مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۹۲ حدود ۳۲ میلیون تومان بود که در سال ۹۵ این رقم به ۱۳۶ میلیون تومان با رشد ۲۵ درصد افزایش یافت.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این نشست نیز گفت: دولت تدبیر و امید با اهدای بسته‌های اهدایی رایگان موجب شد که اکنون اعتیاد تزریقی نزدیک به صفر شده است.
رضایی با اشاره به اینکه سطح آگاهی سو مصرف مواد مخدر در مدارس و دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد بیشتر شده است، از سال گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار نمایشگاه در ۲ هزار مدارس استان برگزارشده است.
وی اظهار داشت: در سال ۹۲ حدود ۱۶۵ هزار نفر تحت پوشش فرهنگی استان بود که این تعداد در سال ۹۵ به ۲۶۷ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافت.
وی در ادامه افزود: در سال ۹۲ حدود ۱۳ همایش پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح استان داشتیم که این تعداد در سال ۹۵ به ۳۱ مورد با رشد ۱۳۸ درصد افزایش یافت.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در سال ۹۲ حدود ۲۲۸ کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح استان داشتیم که این تعداد در سال ۹۵ به ۴۳۲ مورد با رشد ۵۹ درصد افزایش یافت.
رضایی تأکید کرد: در سال ۹۲ حدود ۲۳ ساعت برنامه تلویزیونی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان داشتیم که این تعداد در سال ۹۵ به ۷۳ ساعت و ۴۰ دقیقه با رشد ۱۸۲ درصد افزایش یافت.
وی بیان داشت: در سال ۹۲ حدود ۲۰ هزار و ۱۵ آموزش دانش آموزان مبارزه با مواد مخدر در سطح استان داشتیم که این تعداد در سال ۹۵ به ۱۲۰ هزار مورد با رشد ۴۹۵ درصد افزایش یافت.
رضایی تاکید داشت: یکی از اقدمات دولت تدبیر و امید در این حوزه فرهنگی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بوده است چرا که معضل اعتیاد تبدیل  به یک دغدغه مهم و اساسی مسئولین و مردم شده است .
این خبر تکمیل می‌شود...
نام شما

آدرس ايميل شما

سید ..
Iran, Islamic Republic of
موضع سیاسی جناب .ی برای ما روشن نشده.هردولتی که سرکار میاد ایشون میشه سینه چاک و پایان عمر دولت باعث میشه .. بشه مهمترین منتقد!
یاس
Iran, Islamic Republic of
اقای رضایی عزیز شما که در دولت قبل در تصدی مدیریت بودید حالا چی شده که تغیر رویه دادید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1