تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۲۴۸۳۰۳

طرح روستای «بدون بیکار» در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‎شود

۱
۰
کبنا ؛سرمایه گذاری طرح سلامت درکهگیلویه و بویراحمدسه هزارمیلیاردریال است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه گذاری در طرح تحول نظام سلامت در این استان در دولت تدبیر و امید سه هزار میلیارد ریال بوده است.
سید موسی خادمی روز شنبه در همایش یک روزه اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی در یاسوج اظهار داشت که با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت یازدهم سهم پرداختی از جیب مردم تنها پنج درصد شده که خدمت مهمی است.
وی گفت: ۸۲۰ میلیارد ریال در سه سال و نیم گذشته به دهیاری های کهگیلویه و بویراحمد کمک شده در حالی که وضعیت اقتصادی کشور چندان مطلوب نبود.
وی افزود که دولت یازدهم نگاه و رویکرد ویژه ای به روستاهای کشور دارد و روستا به عنوان مرکز تولید و اشتغال مطرح می شود در صورتی که در گذشته چنین نگرشی در مورد روستاها وجود نداشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روستاهای این استان شرایط لازم برای زیست بهتر و ماندگاری جمعیت را دارند و باید زمینه برای مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها در استان فراهم شود.
خادمی با اشاره به افزایش چهار هزار نفری جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۰، عنوان کرد: سند توسعه روستایی این استان در حال تدوین بوده و با تصویب آن ظرفیت ها و توانمندی های روستاهای استان مشخص و در راستای توسعه و ایجاد تحول در این مناطق تلاش و برنامه ریزی خواهد شد.
وی ابراز داشت: باید انجام بخش عمده ای از امور در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی واگذار شود و این امر مهم نیز جزء سیاست های دولت تدبیر و امید است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این استان در چهار دور گذشته با ارائه خدمات ارزنده نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت مناطق روستایی استان داشته اند.
خادمی به همزمانی آغاز فعالیت دولت یازدهم با دور چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: در آن زمان تورم ۴۴ درصدی، رشد اقتصادی ۶- درصدی و کاهش ارزش پول ملی شرایط نامطلوبی را در کشور ایجاد کرده بود.
وی افزود که به همت دولت یازدهم بخشی از این مشکلات برطرف و وضعیت به طور روز افزون بهبود یافت.
خادمی بیان کرد: با توجه به بالا بودن حجم مشکلات کشور در زمینه های مختلف تلاش و اقدام های گسترده ای نیز توسط دولت تدبیر و امید برای کاهش آنها انجام شد.
وی عنوان کرد: برخی افراد انگار از کره دیگری آمده و نمی دانند مشکلات کنونی کشور مربوط به گذشته است و چنین اظهار می کنند که مشکلات در همین دولت ایجاد شده و باید توسط آن نیز برطرف شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت که در ارزیابی عملکرد دولت یازدهم باید شرایط گذشته با وضعیت فعلی مقایسه شود و در غیر این صورت منصفانه نیست.
وی گفت: تورم ۴۴ درصدی کشور به زیر ۱۰ درصد در دولت یازدهم کاهش یافته و رشد اقتصادی نیز از ۶- درصد به ۸+ درصد افزایش یافته که اقدام های ارزنده ای به شمار می روند.
۴۰ نفر از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای فعال و نمونه کهگیلویه و بویراحمد در این همایش تجلیل شدند.
کهگیلویه و بویراحمد ۳۲۲ میلیارد تومان تفاهم نامه با بنیاد برکت منعقد کرد
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت به ارزش ۳۲۲ میلیارد تومان با محوریت توجه به روستاهای استان در مناطق محروم دیشموک، لوداب و سادات محمودی خبر داد.
پژمان نیک اقبالی ظهر امروز در همایش استانی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی با بیان اینکه دهیاران به عنوان سربازان خط مقدم توسعه در حوزه روستایی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: دهیاران نقش مهمی در توسعه تولید و اشتغال در مناطق روستایی بر عهده  دارند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک ارزیابی کوچک تفاوت عملکرد دولت یازدهم با دولت گذشته را مشخص می‌کند،گفت: انتظار می‌رود مسئولان خدمات دولت به مردم را در قالب ارائه گزارش عملکرد بیان کرده و به عنوان مدیر دولت به اطلاع‌رسانی در این حوزه بپردازند.
وی با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته در سفر به مناطق روستایی استان مطالبات مردم بیشتر در حوزه زیرساخت‌ها و امکانات اولیه بود، عنوان کرد: با تلاش دولتمردان و مسئولان و به حول قوه الهی اکنون جامعه روستایی خواسته‌های متفاوتی از گذشته دارند و خواستار توسعه فضای مجازی و راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال در این مناطق هستند.
نیک اقبال تصریح کرد: در دولت یازدهم حدود ۲ میلیون متر مربع از راه‌های روستایی استان آسفالت شد که یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر  از این میزان مربوط به قیر رایگان بود.
وی به بخش دیگری از خدمات دولت به جامعه روستایی استان اشاره کرد و افزود: با مشارکت استانداری، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی تعداد ۸۵ خانه بهداشت  در مدت زمان ۶ ماه در مناطق روستایی استان احداث شد.
نیک اقبالی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت به  ارزش ۳۲۲ میلیارد تومان با محوریت توجه به روستاهای استان در مناطق محروم دیشموک، لوداب و سادات محمودی خبر داد و گفت: در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه‌های متعددی جهت رفع مشکلات جامعه روستایی تا کنون در استان منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۰ درصد از جامعه روستایی استان از نعمت آب بهداشتی سالم برخوردار هستند، گفت: یک هزار و ۱۵۰ روستای استان به آب بهداشتی سالم دسترسی دارند و آب ۴۷۲ روستا از طریق مجتمع‌های آبرسانی تامین می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند  و در بیش از ۵۷۰ روستا نیز عملیات گازرسانی انجام شده است.
 طرح روستای " بدون بیکار" در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‎شود
مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح روستای " بدون بیکار" در آینده نزدیک در استان اجرا می‎شود.
داریوش مظفر عصر امروز در همایش استانی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از  اعضای شورای شهر و روستا و دهیاران استان برگزار شده بود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش در راستای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال بود.
مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت در حوزه سلامت، آبرسانی به روستاها، گازرسانی، برق‌رسانی و حمایت از تولیدات کشاورزی  نگاه ویژه‌ای نسبت به جامعه روستائی داشته است.
وی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید حدود ۷۱ درصد از مطالبات دهیاران استان پرداخت شد، عنوان کرد: در سال ۹۴ حدود ۹ میلیارد تومان و در سال گذشته حدود ۳۵ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان اعتبار تخصیص یافت.
مظفر با بیان اینکه در دوره گذشته شوراها تنها ۳ دهیار زن در استان وجود داشت، بیان کرد: اکنون ۲۶ دهیار زن در استان وجود دارد و این مسئله ناشی از توجه دولت به نقش زنان در عرصه مدیریت روستایی است.
وی افزود: بیش از ۱۱۴ دستگاه خدماتی و عمرانی در این دولت در اختیار دهیاری‌های استان قرار گرفت که شاهد رشد ۴۵ درصدی در این حوزه بودیم.
مظفر از انعقاد تفاهم نامه دفتر امور روستایی با بانک‌های استان خبر داد و گفت: در تفاهم نامه‌ای که با صندوق کارآفرینی امید منعقد شد در سال ۹۶ طرح روستای بدون بیکار در استان اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک سینا به دهیاری‌های استان پرداخت شد، گفت: در آینده نزدیک شعبه دیگری از بانک سینا در مرکز استان افتتاح می‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما

جانبازان و جوانان دیل
Iran, Islamic Republic of
اقای موسی خادمی دیگر فایده ندارد تو که تا چند وقت دیگر به گفته اصلاحطلبان باوی رفتنی دیگر دیر شد
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1