تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۲۴۸۱۴۷

اعضای بدن دانش‌آموز دهدشتی به بیماران نیازمند اهدا شد/برخی کاندیدا برای جمع‌آوری رأی به عوامل ضدانقلاب متوسل می‌شوند/وقوع صاعقه در کهگیلویه و بویراحمد ۲ کشته و یک زخمی در پی داشت

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
اعضای بدن جوان دهدشتی به بیماران نیازمند اهدا شد
مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: جوان ۲۵ ساله دهدشتی با اهدای اعضای خود به سه نفر زندگی دوباره بخشید.
ساسان عباسی در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه اهدای عضو اهدای زندگی است، افزود: از همه‌کسانی که در ترویج فرهنگ انسانی و اخلاقی اهدای عضو فعالیت دارند تشکر می‌کنم.
وی بیان کرد: مرحوم ابراهیم روهنده ۲۵ ساله از شهرستان کهگیلویه، ایل بزرگ شیخ ممو ساکن روستای چنگلوا به علت سقوط از ارتفاع دچار خونریزی مغزی و مرگ مغزی شد.
مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: با رضایت این خانواده نوع‌دوست دهدشتی اعضای بدن آن به بیماران نیازمند اهدا شد.
عباسی، اهدای اعضای فرد مرگ مغزی شده در کهگیلویه را ششمین مورد عنوان و اظهار کرد: از این بیمار دو کلیه و کبد و قرنیه‌ها توسط تیم پیوند شیراز در محل اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج از بدن بیمار، جدا و جهت پیوند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد و در حال پیوند به سه بیمار نیازمند است.
تکدی گیری و کودکان خیابانی، سرآغازی برای افزایش معضلات اجتماعی است
معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بحث تکدی گیری و کودکان خیابانی فقط یک معضل نیست، بلکه می‌تواند سرآغازی برای افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی باشد.
فتاح محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (۱۶ اردیبهشت) در نشست هماهنگی برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، بر ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی تأکید کرد.
محمدی، گفت: بحث تکدی گری و کودکان خیابانی فقط یک معضل نیست، بلکه می‌تواند سرآغازی برای افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی باشد.
وی آموزش را اساسی‌ترین نوع پیشگیری از وقوع این نوع ناهنجاری اجتماعی دانست و اظهار داشت: باید دستگاه‌های مرتبط برای پیشگیری و مقابله با این کار وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند تا شاهد کودکان در چهارراه‌ها و میدان‌ها شهر نباشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه هفته جاری میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و آغاز هفته گرامی داشت جوان است، عنوان کرد: امسال با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته با ادارات و سازمان‌های مرتبط و امور جوانان، جشنواره امید و نشاط را در این هفته خواهیم داشت.
محمدی، یادآور شد: قرار بر این است که در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌های شاد و مفرح برای ایجاد روحیه امید، نشاط و سرزنده‌ای برای جوانان برگزار شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: امروز جوانان ما مورد هجوم دشمنان قرارگرفته‌اند و ما باید با برنامه‌ریزی مطلوب در جهت مقابله با دشمنان عمل کنیم.
محمدی، بابیان اینکه جوانان از باهوش‌ترین و صادق‌ترین انسان‌ها هستند، گفت: هر وقت به جوانان اعتماد کردیم، با پاسخ خوب و شایسته آن‌ها مواجه شدیم.
برخی کاندیدا برای جمع‌آوری رأی به عوامل ضدانقلاب متوسل می‌شوند/ رأی دادن به این افراد خیانت به‌نظام اسلامی است
امام‌جمعه قلعه رئیسی گفت: کسانی که در برنامه‌های خود به مطرود شدن از منظر امام راحل و فتنه گران متوسل می‌شود رأی دادن به چنین افرادی ظلم به امام، شهدا و ناسپاسی از نعمت نظام جمهوری اسلامی است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در جمع مردم که در مصلای این شهر برگزارشده بود به انتخابات پیشرو اشاره و به ویژگی انتخاب فرد اصلح در انتخابات اشاره و اظهار کرد: تکلیف شرعی ما انتخاب اصلح و باید حجت عقلی و شرعی داشته باشیم برای انتخاب و اگر کسی توان تشخیص را ندارد از اهل اطلاع و خبره سؤال کند و اگر بدون تشخیص و حجت شرعی رأی دادید مدیون حق‌الله و حق‌الناس هستیم.
امام‌جمعه قلعه‌رئیسی به ویژگی‌های انتخاب فرد اصلح اشاره و گفت: به کسانی که آمریکا و انگلیس از آنان حمایت می‌کنند یا راضی به انتخاب آن‌ها هستند، کسانی که نهادهای ارزشی مثل سپاه را تخریب می‌کند، کسی که خط قرمز نظام را رعایت نکند، از فتنه‌گران حمایت کند، نیروهای ارزشی و انقلابی را متهم به تندرویی می‌کنند به شهدا و مدافعان حرم توهین می‌کند و کسانی که در برنامه‌های خود به مطرود شدن از منظر امام راحل و فتنه گران متوسل می‌شود رأی دادن به چنین افرادی ظلم به امام، شهدا و ناسپاسی از نعمت نظام جمهوری اسلامی است.
امام‌جمعه قلعه رئیسی به ویژگی‌های مدیر انقلابی اشاره و یادآور شد: ولایت‌پذیر و ولایتمدار، استکبارستیز خطوط قرمز نظام را حفظ کند، اهل توکل به خدا و ایمان به نصرت الهی داشته باشد و خدمت گذار مردم باشد و اولویت او منافع ملی باشد نه منافع شخصی و از دیگر ویژگی مدیر انقلابی کسی باشد که راست‌گو باشد و اخلاق محور باشد.
*اجبار مسئولان به شرکت در ستاد انتخاباتی با تهدید به عزل
وی در ادامه خواستار اصل بی‌طرفی مسئولان در انتخابات شد و متذکر شد: اصل بی‌طرفی در انتخابات باید رعایت شود و انتظار مردم از متصدیان انتخابات اجرای قانون، امانت‌داری و رعایت اصل بی‌طرفی است که پرهیز از هرگونه جانب‌داری از فرد یا جریان خاص است و حجت شرعی برای همه مسئولان است و متولیان برگزاری انتخابات باید ولایتمداری خود را در عمل اثبات کنند.
صلواتی عنوان کرد: اگر در انتخابات از یک فرد و جریانی طرفداری یا جانب‌داری شود سلامت انتخابات زیرسوال می‌رود و وقتی به مسئولان ارشد اجرائی یک منطقه‌ای زنگ می‌زنند می‌گویند از وضعیت فلان صندوق یا حداقل هوای ما را داشته باشد همه صندوق یک‌طرفه نباشد می‌گوید از فلان جریان نیرو بگذار تا برای شما هم در اعضای صندوق استفاده کنم و یا یک مسئول منطقه‌ای در استان به مسئولان تماس می‌گیرد و می‌گوید اگر ساعت خاص در ستاد فلان کاندید شرکت نکردید ۱۰ روز بعد از انتخابات شمارا عزل می‌کنم ولی امیدوارم این شرایط برگزاری انتخابات تغییر کند.
تشریح افتخارات استانی و کشوری آموزش‌وپرورش چرام
رئیس آموزش‌وپرورش چرام، افتخارات استانی و کشوری آموزش‌وپرورش این شهرستان را تشریح کرد.
صدر الله عزیزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته معلم و بابیان اینکه شاید در نگاه اولیه دیگران این‌گونه قضاوت کنند که هدف و سیاست معلم خواندن و نوشتن است، اظهار کرد: معلم چگونه زیستن، چگونه بهتر زیستن و باهم زیستن را تعلیم داده و سالم‌ترین، شهیدترین و نجیب‌ترین قشر جامعه هستند.
رئیس آموزش‌وپرورش چرام، عنوان کرد: هر تحولی در جامعه و کشوری صورت گیرد با بسترسازی در آموزش‌وپرورش و با حضور معلم توانمند، متعهد و متخصص در کلاس درس اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به این مطلب که در قرآن‌کریم معلمان به‌عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی نخست مختص ذات اقدس خداوند سبحان بوده و در نخستین آیات قرآن که بر پیامبر اکرم نازل‌شده به این هنر خداوند اشاره‌شده است، گفت: خداوند خود را معلم می‌خواند و به معلم بودن خود بعد از آفرینش انسان اشاره می‌کند، بنابراین خداوند معلم پیامبر و پیامبر معلم معصومان بوده که برای هدایت ما فرستاده شدند.
این مسئول، تصریح کرد: اگر بگوییم پیامبر به‌عنوان بزرگ‌ترین معلم و امیرمومنان به‌عنوان بزرگ‌ترین شاگرد هستند سخنی به‌حق گفته‌ایم، ما بسیار با آنان فاصله‌داریم اما همین‌که ادامه‌دهنده راه آنان هستیم برای ما افتخاری بزرگ است و همه ما فرهنگیان به خود می‌بالیم.
عزیزی اولین و مهم‌ترین دستاوردی که آموزش‌وپرورش چرام در طی این چند سال دارد را آرامشی ذکر کرد که در آموزش‌وپرورش به وجود آمده است و خاطرنشان کرد: ابتدا باید امنیت برقرار باشد، امنیتی که مدیون خون شهدا و مردم فهیم ایران اسلامی هستیم و بعدازآن باید آرامش باشد، هدف‌گذاری کنیم تا با نظارت فکری بتوانیم به اهداف تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.
وی با تأکید بر این مطلب که تلاش است تا مشی که مدنظر هست یعنی دوری از افراط‌وتفریط را برقرار کنیم، یادآور شد: آموزش‌وپرورش چرام در راستای سیاست‌های پنج‌گانه وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی و حرکت کرد که ازجمله می‌توان به توسعه عدالت آموزشی اشاره داشت.
رئیس آموزش‌وپرورش چرام، گفت:‌ما در سالیان گذشته تلاش کردیم که هیچ دانش‌آموزی بدون معلم نباشد حتی مدرسه تک دانش‌آموز داشتیم، ۱۳ مدرسه ۲ و ۳ دانش‌آموزی در منطقه، در مقطع متوسطه اول مدرسه ۴ نفر و در متوسطه دوم ۸ نفر نیز بوده که این نشان می‌دهد در بحث عدالت آموزشی و استفاده از آموزش همه اقشار جامعه برخوردار هستند.
عزیزی با اشاره به توسعه مشارکت در آموزش‌وپرورش، ادامه داد: تجربه ۳۷ سال بعدازآن قلاب نشان می‌دهد بودجه صرفی که دولت همیشه برای آموزش‌وپرورش در نظر می‌گیرد برای اداره وزارتی به این گستردگی کافی نبوده و ما از همه ظرفیت‌ها استفاده کردیم تا نیازهای آموزش‌وپرورش برآورده شود.
وی، گفت: دولت هم عنایت ویژه داشت و سهم اعتبار آموزش‌وپرورش در سال ۹۲ از ۱۲٫۲ به بالای ۹۵٫۱۴ درصد رسیده که هنوز کافی نیست.
عزیزی به افتخارات شهرستان چرام در حوزه آموزش‌وپرورش اشاره داشت و تصریح کرد: در این چند سال ۲۵ رتبه کشوری در مسابقات نماز قرآن و عترت داشتیم که برخی از رتبه‌ها برای اولین بار در استان ما اتفاق افتاد.
این مسئول، ادامه داد: برنامه‌ای داریم به نام طرح مصابح‌الهدی جهت توسعه و ترویج فرهنگ و آشنایی زندگانی معصومان که توانستیم سه سال متوالی رتبه اول استانی را کسب کنیم.
کسب رتبه اول معدل سوم متوسطه در سطح استان در ۲ سال متوالی، کسب رتبه عالی در پروژه مهر در سال‌های متوالی، کسب رتبه ۴ کشوری در مسابقات علمی هنرستان و کاردانش از دیگر مدارجی بود که رئیس آموزش‌وپرورش چرام به آن اشاره داشت.
وقوع صاعقه در کهگیلویه و بویراحمد ۲ کشته و یک زخمی در پی داشت
مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال بارندگی‌های رگباری شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف استان و براثر وقوع صاعقه ۲ نفر کشته و یک نفر زخمی شد.
سید علی وفایی مقدم روز شنبه در گفت‌وگو با افزود: در بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه، صاعقه با یک دختر ۲۰ ساله برخورد کرد و وی را کشت.
وی بیان کرد: یک مرد ۶۰ ساله هم در همین بخش براثر برخورد صاعقه زخمی و برای درمان به مراکز درمانی منتقل شد.
مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین براثر صاعقه در روستای «اسپر» از توابع شهرستان گچساران یک چوپان ۴۵ ساله جان خود را از دست داد.
وفایی مقدم با اشاره به وزش باد شدید، رگبار رعدوبرق و بارش‌های رگباری شدید در بیشتر مناطق استان تصریح کرد که بارندگی اخیر خسارت‌های زیادی به عشایر، دام و باغات وارد کرده است.
وی گفت: خسارت واردشده در بخش‌های مختلف هنوز به‌طور کامل مشخص نیست و کارشناسان سرگرم جمع‌بندی خسارات هستند که به‌محض دریافت، اطلاع‌رسانی می‌شود.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پیش‌تر نسبت به وزش باد شدید، رعدوبرق و بارش‌های رگباری شدید هشدار داده بود.
بیشترین باران رگباری تا صبح روز شنبه به میزان ۲۹،۵ میلی‌متر از یاسوج گزارش‌شده است.
میزان بارش‌ها تا ساعت ۷٫۵ صبح امروز در سی سخت ۱۸،۷، چیتاب ۱۴،۱، باشت ۱۱، لیکک ۸، امامزاده جعفر ۶،۲، دهدشت ۳،۲، چرام ۳ و دوگنبدان یک میلی‌متر اعلام‌شده است.
بارش باران کشاورزان مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد را خوشحال کرد و بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی این سامانه بارشی تا دوشنبه در استان خواهد بود.
کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1