تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۲۴۷۹۰۶

نامزدهای انتخابات شوراها به نفع انسان‌های متعهدتر و کاربلدتر کنار بروند

۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید ایمان تقوی
اکنون پس از چهار سال، مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر در جا زده است و نیاز به تعمیر اساسی دارد که آن هم هزینه‌های گزافی بر گرده مردم تحمیل خواهد کرد.
اکثر اعضای کنونی شورای شهر دهدشت، قابلیت و ظرفیت حضور به‌عنوان عضو شورای شهر را ندارند، تمام اقدامات شورای شهر در چهار سال گذشته مثل حرکت و دویدن روی تردمیل است و به تعبیر دیگر نه تنها شورای شهر هیچ حرکت رو به جلو برای توسعه و آبادانی دهدشت نداشته است، بلکه در این مدت با دنده عقب حرکت کرده است. شورای شهر ما یک شورای بی‌خاصیت شده به این دلیل که چارچوب وظایفشان تعریف شده نیست و هیچگونه اثرگذاری از این شورا در شهر مشهود نیست.
تنها چیزی که در چند سال اخیر از این شورا شنیدیم این است که شورا را پله ای سیاسی برای دست یافتن به پستهای بالاتر و نیز وسیله ای برای بهبود وضعیت مالی خود قرار داده‌اند. شورای شهر فقط اگر جایی برایشان نفع داشته کار کردند و به نفع مردم کاری انجام ندادند و اگر هم کاری کرده باشند در واقع خدماتشان را ما ندیدیم و قابل محسوس نبوده است. متاسفانه اکثر اعضای شورای فعلی کاری کرده‌اند که جوان تازه فارغ التحصیل که تخصص وی در زمینه مدیرت شهری و شهرسازی می‌باشد پاجلو نمی‌گذارد و افراد بازنشسته وکسانی که در چند ده اخیر به دلیل فقط داشتن مدرک به دانشگاه رفته‌اند را وارد این حوزه حساس شهری می‌کنند.
اگر هم جوانی وارد میدان انتخابات شود به دلیل طایفه ای رأی دادن شهروندان در انتخابات شورا، رأی نمی‌آورد.
اما روی دیگر سخنم با نامزدهای محترم شورای شهر است.
نامزدهای محترم! خواهش می‌کنم کمی با خود و خدای خود خلوت کنید و بیندیشید که با چه نیتی ثبت نام کرده‌اید، چرا که در محضر او تاییدصلاحیت شدگان فراوانی، رد صلاحیت هستند!
بینیدشید که این درجا زدن روند توسعه شهری و حرکت لاک پشتی پیشرفت شهر را می‌توانید تغییر دهید یا خیر؟!
بنده علیرغم میل باطنی‌ام که همیشه بر قبله گرایی تاکید داشته‌ام نه قبیله گرایی اما به نظرم بهتر است نامزدهای منتسب به هر طایفه که به‌واسطه قبیله گرایی رأی موافق طایفه خود را خواهند داشت، با یکدیگر جلسات مکرری تشکیل دهند که خروجی آن کنار کشیدن به نفع لایق ترها باشد.
 
قطعاً هر نامزد می‌داند که در طایفه‌اش چه خبر است؟ چه فردی صلاحیت، همت و توانمندی بیشتری دارد.
 
این فرایند مختص به قبیله گراهاست اما قبله گراها باید با نگاه فراطایفه ای، شایسته‌ترین‌های هر طایفه را شناسایی کنند و در ائتلاف‌های همسو بگنجانند. این مسئله هم سبد رأی همه افراد ائتلاف را افزایش می‌دهد و هم موجب رشد و پویایی انتخابات خواهد شد و هم شایسته‌ترین‌ها را ان شاء الله روانه شورای شهر خواهد کرد.
در پایان سخنم از نامزدهای محترم عاجزانه تمنا دارم برای توسعه و پیشرفت شهر به نفع انسان‌های متعهدتر و کاربلدتر کنار بروند. مطمئناً نام شما اینگونه بهتر بر تارک شهر دهدشت می‌درخشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

باوي
Netherlands
خود برای کی شب تا صبح تبلیغ می کنی برای شوراها؟مطلبی را که خودت آن را قبول نداری ننویس!بعدش هم هدفت از محکوم کردن شوراهای فعلی دهدشت هم برای طایفه گرایی هست!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1