تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۲۴۷۵۵۷

تنش و حاشیه‌های داغ جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد یاسوج + تصاویر

۶
۰
کبنا ؛جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع «انتخابات ۹۶» (دولت دوازدهم؛ بایدها و نبایدها) در حالی برگزار شد که چندین بار به دلیل تنش و شلوغی متوقف شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با موضوع (انتخابات ۹۶؛ دولت دوازدهم؛ بایدها و نبایدها) و با سخنرانی «دکتر علی خرامین» از چهره‌های شاخص اصولگرا و از فعالین عرصه فرهنگی و سیاسی برگزار شد که این جلسه نیز با حاشیه‌های نیز همراه شد.
شعارهای مرگ بر فتنه‌گر
به گزارش کبنا، بعد از صحبت‌های ابتدایی «خرامین» و برشمردن ویژگی‌های یک دولت در شأن نظام اسلامی، دانشجویان سئوالات خود را مطرح کردند.
اما تنش و درگیری زمانی رخ داد که دانشجویان هوادار دولت‌های اصلاحات و تدبیر و امید و مهرورزی هر کدام انتقادهای خود را نسبت به این دولت‌ها بیان کردند.
بابک حاتمی یکی از دانشجویان حامی دولت تدبیر و امید در این جلسه با انتقاد از دولت گذشته، اظهار کرد: در دولت گذشته شاهد تورم بالا و بحران سیاست خارجی مواجه شدیم.
وی در ادامه با انتقاد از کسانی که از صحبت‌های مقام معظم رهبری به نفع خود مصادره می‌کنند، بیان کرد: کسی حق ندارد صحبت‌های رهبر انقلاب را به نفع خود مصادره کند
حاتمی افزود: احمدی‌نژاد اصولگرایان با رفتارهای خود (خانه نشینی و ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری) نمره منفی در ولایتمداری گرفت. اما شما اصولگرایان در حمایت و دفاع از او بی‌بصیرتی خودتان را نشان دادید.
این دانشجو در ادامه گفت: ما خواهان رفع حصر هستیم.
به گزارش کبنا، بعد از صحبت‌های حاتمی برخی از دانشجویان شعار «مرگ بر فتنه‌گر» سر دادند.
تا زمانی که احمدی‌نژاد در قطار انقلاب بود از او حمایت کردیم
خرامین سخنران این جلسه در پاسخ به سخنان این دانشجو اظهار کرد: ما اصولگرایان در دفاع از احمدی‌نژاد یک حرفی داریم مبنی بر اینکه دفاع از احمدی‌نژاد تا کی و عدم حمایت از او از کی؟
وی افزود: ما تا زمانی که احمدی‌نژاد در مسیر انقلاب و ریل انقلاب حرکت می‌کرد او را قبول داشتیم و از او نیز حمایت کردیم اما به محض اینکه از قطار انقلاب پیاده شد دیگر از او حمایت نکردیم.
این فعال سیاسی و فرهنگی در ادامه تصریح کرد: احمدی‌نژاد تا زمانی که خوب بود و در مسیر انقلاب حرکت کرد ما هم قبولش داشتیم اما هنگامی که بی‌راهه رفت ما شهامت داشتیم و به او گفتیم دیگر با شما نیستیم و محکومش کردیم.
 
وی افزود: در کشوری ترکیه به دلیل به ظاهر کودتا ۳۲ هزار کارمند را اخراج و صدها نفر محکوم به اعدام شدند، اما دوستان شما ۸ ماه کشور را به بهانه تقلب به آشوب کشیدند، به امام حسین(ع)  و ارزش‌ها توهین کردند اما چه کسی زندانی شد، بنازم این نظام را.
عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اما شما اصلاح‌طلبان شهامت نداشتید و حاضر نشدید که این حرکت‌های آشوب‌گرانه را محکوم کنید.
خرامین گفت: تا زمانی که آقایان «میرحسین موسوی»، «کروبی» و «خاتمی» بر قطار انقلاب سوار بودند ما هم به آنها افتخار می‎کردیم و البته تا زمانی که احمدی‌نژاد نیز انقلابی و مردمی بود با او بودیم.
حقوق‌های نجومی ظلم به مردم است
یکی از دانشجویان نیز در صحبت‌های خود به حقوق‌های نجومی، تعطیلی کارخانه‌ها و وضعیت بیکاری اشاره کرد و گفت: حقوق‌های نجومی ظلم به مردم است و برخی از مردم برای یک وام دو میلیون تومانی باید روزها و ماها پشت درب بمانند.
این دانشجو اشرافی‌گری را آفت نظام اسلامی خواند و گفت: با وعده‌های محقق نشده نمی‌توان مملکت را اداره کرد.
خرامین در ادامه گفت: من هم دوست دارم که رئیس جمهور پاسخگوی سئوالات جوانان باشد.
وی افزود: در قضیه منا ۵۰۰ انسان بی‌گناه جان خود را از دست می‌دهد و از طرفی هنگامی که وزیر بهداشت برای سرکشی و بازدید می‌رود، به او اجازه این کار را نمی‌دهند تا اینکه پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آنها را تنبیه سخت خواهیم کرد به گوش عربستانی‌ها رسید و وزیر این کشور برای عذرخواهی به فرودگاه آمد.
این چهره شاخص اصولگرایی به ضعف‌های دولت روحانی پرداخت و گفت: یکی از ضعف‌های بزرگ دولت یازدهم وجود وزرای میلیاردی است و دومین ضعف این دولت سهم‌خواهی‌ها در انتخاب وزرا بود و سومین ضعف دولت روحانی تمرکز کامل روی برجام بود.
وی گفت: دولت احمدی‎نژاد چند کار استثنایی انجام داد، از جمله حضور در روستاها و استان‌های محروم بود که برای اولین بار در کشور انجام گرفت، شجاعت احمدی‌نژاد در اجرایی کردن یارانه‌ها یکی دیگر از کارهای مثال زدنی دولت او بود.
کنایه خرامین به وکیلی
خرامین گفت: ما هم به برخی حلقه‌های انحرافی و نفوذی دور احمدی‌نژاد منتقد بودیم و آقای که در افتتاح ستاد تبلیغاتی رئیس جمهور فعلی به دولت احمدی‌نژاد می‌تازد و انتقاد می‌کند، بروید و حساب‌های او را در دولت گذشته بررسی کنید خواهید دید که بیشترین یارانه‌ها و آگهی‌ها را گرفت.
این فعال سیاسی در ادامه به سیاست خارجی دولت گذشته اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته جزء هشت کشور برتر در بحث انرژی هسته ای شدیم، اما حالا کجای دنیا هستم.
به گزارش کبنا، در ادامه دانشجویان حامی جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی به دلیل اختلاف نظر در بیان برخی نظرات و حرف‌ها نظم جلسه را بهم می‌زدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

1000
Iran, Islamic Republic of
واقعآ یه عده به اصطلاح دانشجوی دانشگاه آزاد آبرو استان را برده اند بابا شما دست چپ و راست خود را بلد نیستید حالا شدید اصلاح طلب و اصولگرا
كاباركلا
جان .. همشه .. کل نمراتشونوبزاری روهم معدلشون ۱۴نمیشه
علی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم حق این همه دانشجو هست که بیکار بشوند دانشجویی که نمی‌دونه رنگ کتابش چه رنگی هست چطور میتونه دم از سیاست بزنه دانشجویان قبل از انقلاب و اوایل انقلاب درحد یک استاد بودند و علاوه بر درس به تمام کتابهای سیاستمداران تسلط داشتند چرا که آنها مطالعه می‌کردند واقعا این دانشجویان فقط ادای دانشجو درمیارم
منصف
Iran, Islamic Republic of
کی میدونه کلید کجاس؟ چرا دیگح حرف از کلید نمیزنه اقای روحانی
دکترای برق
Iran, Islamic Republic of
.. استان را برده اند بابا شما دست .. حالا شدید اصلاح طلب و اصولگرا
مدیر تک رای
Iran, Islamic Republic of
نه به روحانی در واقع نه به مدیران ضعیف و بله قربانگوی استان است! انشاالله اکثریت مردم استان به روحانی نه خواهند گفت!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1