تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۲۴۷۵۲۸

رئیسی: دولت من دولت خادمین است نه تاجرین

۲
۰
کبنا ؛نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حضور مردم در در صحنه های مختلف سایه جنگ را از کشور برداشته است، گفت: دولت ما دولت خادمین است، دولت تاجرین نیست.
حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در جمع مردم لرستان اظهار کرد: آنچه سایه جنگ را از کشور برداشته، حضور مقتدرانه و توام با شور و شعور مردم در صحنه های مختلف است. امر بر کسی مشتبه نشود که این قرارداد یا آن پیمان، سایه جنگ را برداشته است.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: بعد از ۳۸ سال از انقلاب که مملو از غرورآفرین بوده است، شاهد مشکلات معیشتی مردم هستیم. اگر کسی می خواهد مساله مردم را بداند باید در خیابان های خرم آباد و کوهدشت و بقیه بلاد قدم بزند. جوانان برومند ما زمینه کسب و کار ندارد.
رییسی افزود: جوانان ما برای کار و تلاش توانایی دارند اما زمینه برای کار پیدا نمی کنند. پدر آن جوان هم وقتی به خانه بازمی گردد باید بگوید کارآگاه تولیدی ما تعطیل شده است. چرا اکثر مراکز تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل و بقیه نیمه تعطیل می شود؟
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما دولت خادمین است، دولت تاجرین نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: آقایان برای حل مشکلات چشم شان به دست دیگران است. حضور مردم همواره گره گشا و قفل گشا بوده است. سهم دادن به مردم می تواند تمامی قفل ها را باز کند.
کاندیدای ریاست جمهوری افزود: کلید، به دست ملت بر قفل ها زده می شود و آنها را باز می کند. بیگانه، مشکلی را از ما حل نمی کند. اگر مشکلی هست، به دست جوانان برومند خودمان حل خواهد شد.
وی افزود: چرا باید کشور را چند سال معطل نگه داریم تا دیگران از زندگی مردم گره گشایی کنند؟ این تفکر خطاست. هر جا به مردم نقش دادیم، توانسته اند مشکلات را خودشان حل کنند.
رییسی با بیان اینکه کشور ما ثروتمند است، تاکید کرد: برخی می گویند در اقتصاد آرامش داریم؛ شما یک زمان سوار ماشین هستید و با سرعت ۱۸۰ در جاده می روید و می گویید که آرامش وجود دارد اما یک زمان هم هست که ماشین را خاموش کرده اید و می گویید هیچ تکانه ای وجود ندارد. اگر چرخ های اقتصاد بچرخد و در کنارش رکود و تورم نباشد، آن وقت می توانیم بگوییم که آرامش هست.
وی اضافه کرد: اگر چرخ اقتصاد بچرخد، آن زمان مردم می توانند احساس کنند که سر سفره شان نانی هست و سرپناه و شغلی دارند.
رییسی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به طرحش درباره افزایش یارانه دهک های پایین گفت: ما به مجلس لایحه خواهیم داد. باید با افزایش یارانه ها، زندگی دهک های پایین وضعیت متفاوتی به خود بگیرد. تمام منابع برای شغل، رفع بیکاری و فقر را مورد مطالعه قرار داده ایم؛ این مطالعات در تمام مجامع نیز قابل دفاع است.
وی با اشاره به مساله قاچاق گفت: قاچاق مساله کولبری نیست. قاچاق، کار آن میلیاردرهایی است که کانتینر، کانتینر به کشور وارد می کنند و یک قران هم مالیات نمی دهند. حل این مساله عزم و اراده ای انقلابی می خواهد.
رییسی با بیان اینکه دولت، باید دولت کار باشد، گفت: همه دولت من باید ثروت شان را به مردم اعلام کنند. دولت باید دولت کار باشد نه دولت بخش خصوصی؛ کار خصوصی و تجارت هرگز نباید باشد. کار هم باید همراه با کرامت باشد.
رییسی در ادامه اظهارات خود با اشاره به مشکلات موجود در نظام بانکی و مالیاتی در کشور گفت: دولت در ابتدای کار خود وعده داد که بازار ما، بازار کالای چینی نباشد. به قول بسیاری از وزرا، نیمی از ظرفیت تولید کشور خوابیده است. در دولت قبل از دولت فعلی، هر سال ۵ میلیارد دلار کالا از چین وارد کشور می شد در حالیکه در دولت فعلی این رقم به ۱۰ میلیادر دلار رسیده است.
کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به هدف اش برای حضور در انتخابات گفت: من برای ان مادری امده ام که با چشمان اشک بار می گفت که یکی از فرزندانم را به کاری بگمارید. برای آن پدری امده ام که می گوید شب خجالت می کشم از بیکاری به خانه بروم.
وی افزود: ما می خواهیم که فقر و فساد نباشد و کار و کرامت اتفاق بیفتد. دولت ما دولت تاجران نخواهد بود.
رییسی گفت: عده ای فقط با همین ۴۵ هزار تومان یارانه زندگی می کنند. مگر می شود با این ۴۵ هزار تومان زندگی کرد؟ باید زندگی فقرا تغییر کند.
کاندیدای ریاست جمهوری در پایان با اشاره به مستند تبلیغات انتخاباتی اش گفت: مستند تبلیغاتی بنده معرفی شخص خودم نخواهد بود بلکه معرفی وضعیت بیکاری، رکود و تعطیل کارگاه های تولیدی است. بنده به جوانان داوطلب ساخت مستند اعلام کردم که پولی برای ساخت ندارم. این مستند بر خلاف دیگر مستند ها در تعریف من نیست بلکه وضعیت کشور را نشان می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امیدت دارم سیدخراسانی
احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
انشالله و به امیدخدا سیدجان،اقای غریب پشت و پناهت سید خوبان
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1